Gå til innhold

Lg Optimus 4x HD


Anbefalte innlegg

Har nå hatt denna tlfnen i 1mnd.. Noe av det værste e har vært borti. Valgte å kjøpe denna da den kostet bare 2700kr isteden for å vente på nexus 4.. Værste feilen e har gjort. Jeg som liker å ha CM og custom roms+++ på tlfnen-.. så var dette en stor feil. Den har locked bootloader, den har 0 support på xda.. er ikke noe positivt når det kommer til dette.

 

For det andre.. Dette er en mobil som har vært ute i lang tid! Den har forsatt bare Android 4.0.3... Noe som er idioti! Denne mobilen trenger garantert en 4.1 update.. jeg har spilt spill som GTA VC, Dead Trigger, Subway Surfers og fler.. Det hakker og er fps drops i alle spilla! Til og med Subway surfers xD noe som er latterlig!

 

For det tredje blir den ubehagelig varm under spill/bruk, den er så varm at skjermen dimmer seg ned for at den ikke skal bli enda varmere! Helt idiotiskt!, og er den så varm.. får du heller ikke skrudd opp lys-styrken på en GOD stund etter.

LG Nexus 4 er nå bestilt og skal selge denna møkka telefonen :) Designet er fint, men hjelper fint lite når hardwaren faenke henger med!

 

For det fjerde, Under musikkavspilling i stock spiller.. Kan musikken plutselig hakke uten at e rører tlfnen :/ Hva er det for noe fjas?

 

For det femte, Live wallpapers.. virker utrolig dårlig på denna tlfnen som lissom har 4 kjerners cpu og tegra 3 gpu.

 

+ HD skjerm

+ Uttagbart batteri

+ Billig

+ NFC (har enda ikke brukt det..)

 

- Varme problem, så ille at skjermen dimmes! og kan ikke stilles opp pga "overoppheting".

- Kamera

- Video opptak

- Hakker og har fps drops under spill, gjelder krevende og ikke krevende spill.

- Locked Bootloader, og har 0 støtte på xda (minus for åss som liker den slaks)

- Knirker av og til fra plastikken, og klikker av og till og føles veldig jalla ut

- Dårlig oppdateringer, Jelly bean er enda ikke kommet.. og mobilen har vært ute i et halvt år

- Utrolig treg til den hardwaren

- Veldig fort gjort å trykke på en av knappene under en app pga de er for nerme skjermen

- USB kontakten, når en skal plugge usb in i kontakten føles den veldig jalla ut og "knirker/knekker noe j.."

-Kamera blitzen

-Høytaleren.. HELT FORFERDELIG lyd

-Små lagger i launcheren..

-Lagger/fps drops mer en andre telefoner med quad-core cpu osv.

 

Dette var min første og siste 100% LG mobil. Håper virkelig Nexus 4 er bedre, ettersom den skal ha bedre hardware, den har finere design, mer ppi, åpen for roms/kernels/themes osv. Og at det er Google selv som pusher updates! Takk gud for det! LG Telefon.. aldri mer!

 

Artig at Nexus 4 er en LG-produsert mobil da ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes en egen tråd for LG Nexus 4 så det burde være unødvendig å diskutere den her.

Når jeg går inn i denne tråden ønsker jeg å lese om Optimus 4x HD og ikke noe annet.

 

Visst du leser så skrev jeg om min lg optimus 4x hd, og anbefalte nexus 4 fra min erfaring med 4x hd. Så ikke vær redd, du leser om 4x hd.

Lenke til kommentar

Trasi.

Finnes det ikke noen vei uten om en hack eller lignende, ett smutthull for og komme inn ennå, eller gidder ikke folk bry seg om denne tlf siden den er låst?

 

Er en som har fått penger for å prøve.. nå koster tlfnen mer også-.-. kost på 300kr og du har SIII. MYE mer verdt det.. jeg skal ha LG nexus 4 selv.. etter 1 mnds erfaring med O4X.. NEVER again xD

Lenke til kommentar

Trasi.

Finnes det ikke noen vei uten om en hack eller lignende, ett smutthull for og komme inn ennå, eller gidder ikke folk bry seg om denne tlf siden den er låst?

 

Nja, de fleste ventet i begynnelsen på at LG skulle slippe tool for å unlocke. Husker at good guy Asus slapp Unlock tool ca 2 måneder etter release på TF300. Nexus 4 kommer vel omtrent med åpen bootloader da google vil at man skal leke seg med telefonen.

Lenke til kommentar

må si Lg 4x er vel så bra som galaxy3!Gikk gjennom speks å de er så å si identiske! :)

 

Men byggekvaliteten på LG er et annet kapittel. Lg Optimus 4x har vesentlige feil rett ut av boksen. Ladern treffer ikke skikkelig, den knriker og touch-skjermen og bildeskjermen har for stort mellomrom så skjermen knuser veldig lett samt at det samler seg skitt imellom skjermene.

 

Jeg har mye erfaring med begge og jeg ber absolutt alle å styre unna 4x.

Lenke til kommentar

Men byggekvaliteten på LG er et annet kapittel. Lg Optimus 4x har vesentlige feil rett ut av boksen. Ladern treffer ikke skikkelig, den knriker og touch-skjermen og bildeskjermen har for stort mellomrom så skjermen knuser veldig lett samt at det samler seg skitt imellom skjermene.

 

Jeg har mye erfaring med begge og jeg ber absolutt alle å styre unna 4x.

nei jeg er kjempefornøyd og har ikke de erfaringene.kjempemasse mobil som er vel så bra som galaxy3! :)
Lenke til kommentar

Flott at du har fått kjempemasse mobil for pengene og er fornøyd :)

 

Min erfaring er at skjermene har en glippe som gjør at den lett knuser, samt at den virker dårlig skrudd sammen. Kjøpte mobilen, skjermen knuste, byttet skjerm og skjermen knuste. Det er klart det kan være at jeg er uforsiktig, men har hatt smarttelefon siden iphone kom ut og ingen av disse har vært like skjøre.

 

Prøv å trykk tommelen litt hardt på skjermen på din 4x, også prøver du samme øvelse på en tilsvarende mobil. Forskjellen er åpenbar. Vær forsiktig da du kan knuse skjermen ved å trykke for hardt med tommelen (på 4x)

 

Byttet tilbake til 2x 3d, denne har mange av feilene denne også men den er mye mer solid.

Lenke til kommentar

nei jeg er kjempefornøyd og har ikke de erfaringene.kjempemasse mobil som er vel så bra som galaxy3! :)

 

Samme her. Meget god tlf med klar og flott skjerm, veldig rask sammenliknet med SGS3 med JB, meget god byggekvalitet og min er helt uten knirk. Min har også hatt et par tre gulvkjenninger uten at noen skade, men nå er vel hverken denne eller f.eks SGS3 designet for slike "påkjenninger" så en bør vel behandle disse smart tlf med omhu med mindre man kjøper en støv/vanntett og støtsikker tlf.

 

Når det gjelder "problemet" med å få laderen i tlf, så skyldes ikke dette tlf men utformingen på selve mini usb ladekontakten. Laderen fra min nexus 7 / SGS2 knepper lett inn i tlf. Sammenlikn den med en annen lader så ser dere hva jeg mener. Mulig at dette kan oppleves som helt forferdelig av personer med uhyre kort lunte, men i.o.m at jeg kun benytter denne laderen hver kveld så har jeg ingen problemer med det ekstra sekundet jeg benytter for å få den inn i lade porten.

Endret av poffer
Lenke til kommentar

Samme her. Meget god tlf med klar og flott skjerm, veldig rask sammenliknet med SGS3 med JB, meget god byggekvalitet og min er helt uten knirk. Min har også hatt et par tre gulvkjenninger uten at noen skade, men nå er vel hverken denne eller f.eks SGS3 designet for slike "påkjenninger" så en bør vel behandle disse smart tlf med omhu med mindre man kjøper en støv/vanntett og støtsikker tlf.

 

Når det gjelder "problemet" med å få laderen i tlf, så skyldes ikke dette tlf men utformingen på selve mini usb ladekontakten. Laderen fra min nexus 7 / SGS2 knepper lett inn i tlf. Sammenlikn den med en annen lader så ser dere hva jeg mener. Mulig at dette kan oppleves som helt forferdelig av personer med uhyre kort lunte, men i.o.m at jeg kun benytter denne laderen hver kveld så har jeg ingen problemer med det ekstra sekundet jeg benytter for å få den inn i lade porten.

Sitter med den samme erfaringen selv.Mista tlf ett par ganger i snøen og ingen problemer.Ett par hakk, men som du sier de er jo ikke laget for dette.Mht laderen er det litt dritt men ett par sekunder ekstra tar ikke livet av meg ;) MEN ; kameraet er jeg ikke heelt fornøyd med..blitsen bruker forferdelig lang tid, så mange ganger når jeg skal ta bildet (feks av barn, mine barn) er de gått lenge før blitzen smeller av og dette er irriterende.Uten bruk av blitz fungerer forsåvidt bra, men også her syns jeg kameraet bruker litt vel lang tid på å fokusere.Noen andre som har erfaringer med dette? :) Endret av moonray
Lenke til kommentar
MEN ; kameraet er jeg ikke heelt fornøyd med..blitsen bruker forferdelig lang tid, så mange ganger når jeg skal ta bildet (feks av barn, mine barn) er de gått lenge før blitzen smeller av og dette er irriterende.Uten bruk av blitz fungerer forsåvidt bra, men også her syns jeg kameraet bruker litt vel lang tid på å fokusere.Noen andre som har erfaringer med dette? :)

 

Hvilken programvareversjon har du? Kom en oppdatering i begynnelsen av desember som vistnok skulle fikse dette (v10h) Vet ikke om denne gjorde noe forskjell da jeg ikke tok noen bilder med forrige programvare.. Ikke verdens raskeste kamera, men hos meg tenner blitz'n lynraskt.

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere er jeg veldig fornøyd med denne telefonen. Den har sine svakheter, men etter å ha brukt diverse Samsung og HTC siden første Android kom på markedet synes jeg ikke denne står noe tilbake. Dette er ikke noen dårlig telefon, den er dønn stabil og er mye bedre sammenskrudd og tight enn min forrige Samsung. Ingen knirker, og ingen mellomrom hvor støv samler seg mellom glass og ramme. Har mistet den i gulvet noen ganger og ingen merker. Jeg kan ha telefonen oppe og gå i flere uker uten omstart. Har aldri opplevd det før med Android telefon. En kollega av meg kjøpte samme telefon og han har samme erfaringer. Dette er en glimrende og rask telefon for profesjonelt bruk (samtaler, mail, browsing, nytteapp'er)

 

Det er derimot ulike behov for bruk av en smarttelefon. Jeg har ikke åpnet et spill på min telefon, det er totalt uinteressant for meg. Lyden via høytalere er svak, men ok via headset. Ikke noe å skryte av akkurat, men duger akkurat for meg. Kameraet er ikke særlig bra, men jeg er så kresen på bilder/video at jeg holder meg til min Nikon speilrefleks og dette gjelder mobilkameraer generelt. Oppdateringen i desember bedret fokuseringstiden, men that's all.

 

Rooting er også uinteressant, og jeg ser ikke hensikten når jeg vet at jeg har en dønn stabil telefon. Det har også vært kjent at den ikke lar seg roote. Jeg har ikke stort behov for å få inn Jelly Bean, har JB på Nexus 7 og en mediaenhet og forskjellen er så marginal at jeg må ikke ha det. Nexus 7 er langt på nær så stabil som denne telefonen. Ladekontakten er ikke helt bra, men jeg har etterhvert lært meg hvordan den skal settes inn og det går greit. Telefonen min går også varm når jeg ser film eller scroller gjennom mitt billedgalleri med høyoppløselige bilder. Den blir temmelig varm, men ikke verre enn mine gamle samsung telefoner gjorde. NFC fungerer, men det er så lite utbredt ennå at nytteverdien er liten.

 

Poenget er derfor: Den er ubrukelig for de som trenger å roote, den er ikke noen innertier for de som forventer bra bilder/video og den kan være mindre egnet for spill (utfra tilbakemeldinger). Noen andre svakheter har den, men det er uvesentligheter for min del og trolig mange andre.

Den er fortsatt en glimrende telefon for de som vil ha en stabil Android telefon (og det er det ikke mange av!), den bruker lite strøm, den er kompakt og ligger godt i hånden og den rask til normal profesjonelt bruk. Den har vært svært gunstig priset og var for mange av oss et bra kjøp. At den ikke passer behovet til enkelte er vel et valg LG har gjort her. Jeg kunne ønske flere produsenter har turt å vektlegge stabilitet og batteriforbruk mer enn spillytelser og andre nicetohave-funksjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere er jeg veldig fornøyd med denne telefonen. Den har sine svakheter, men etter å ha brukt diverse Samsung og HTC siden første Android kom på markedet synes jeg ikke denne står noe tilbake. Dette er ikke noen dårlig telefon, den er dønn stabil og er mye bedre sammenskrudd og tight enn min forrige Samsung. Ingen knirker, og ingen mellomrom hvor støv samler seg mellom glass og ramme. Har mistet den i gulvet noen ganger og ingen merker. Jeg kan ha telefonen oppe og gå i flere uker uten omstart. Har aldri opplevd det før med Android telefon. En kollega av meg kjøpte samme telefon og han har samme erfaringer. Dette er en glimrende og rask telefon for profesjonelt bruk (samtaler, mail, browsing, nytteapp'er)

 

Det er derimot ulike behov for bruk av en smarttelefon. Jeg har ikke åpnet et spill på min telefon, det er totalt uinteressant for meg. Lyden via høytalere er svak, men ok via headset. Ikke noe å skryte av akkurat, men duger akkurat for meg. Kameraet er ikke særlig bra, men jeg er så kresen på bilder/video at jeg holder meg til min Nikon speilrefleks og dette gjelder mobilkameraer generelt. Oppdateringen i desember bedret fokuseringstiden, men that's all.

 

Rooting er også uinteressant, og jeg ser ikke hensikten når jeg vet at jeg har en dønn stabil telefon. Det har også vært kjent at den ikke lar seg roote. Jeg har ikke stort behov for å få inn Jelly Bean, har JB på Nexus 7 og en mediaenhet og forskjellen er så marginal at jeg må ikke ha det. Nexus 7 er langt på nær så stabil som denne telefonen. Ladekontakten er ikke helt bra, men jeg har etterhvert lært meg hvordan den skal settes inn og det går greit. Telefonen min går også varm når jeg ser film eller scroller gjennom mitt billedgalleri med høyoppløselige bilder. Den blir temmelig varm, men ikke verre enn mine gamle samsung telefoner gjorde. NFC fungerer, men det er så lite utbredt ennå at nytteverdien er liten.

 

Poenget er derfor: Den er ubrukelig for de som trenger å roote, den er ikke noen innertier for de som forventer bra bilder/video og den kan være mindre egnet for spill (utfra tilbakemeldinger). Noen andre svakheter har den, men det er uvesentligheter for min del og trolig mange andre.

Den er fortsatt en glimrende telefon for de som vil ha en stabil Android telefon (og det er det ikke mange av!), den bruker lite strøm, den er kompakt og ligger godt i hånden og den rask til normal profesjonelt bruk. Den har vært svært gunstig priset og var for mange av oss et bra kjøp. At den ikke passer behovet til enkelte er vel et valg LG har gjort her. Jeg kunne ønske flere produsenter har turt å vektlegge stabilitet og batteriforbruk mer enn spillytelser og andre nicetohave-funksjoner.

 

Meget godt sagt, og jeg kunne sagt akkurat det samme (med unntak av Canon>Nikon for de som har lagt merke til det i andre innlegg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...