Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt å borre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke så fryktelig ille, det er en ilende smerte som kan kjennes litt ut som noen stikker en glovarm nål gjennom tannen din. Siden hullet ditt er så lite at du ikke trenger bedøvelse så er det lite sannsynlig at du vil møte på en nerve og oppleve det jeg nettopp beskrev.

 

Du kan bare slappe av. Boring uten bedøvelse står ikke noe særlig høyt på listen over vonde ting.

Lenke til kommentar

Kan si meg enig i sistnevnte. Nå er det riktignok noen år siden jeg borret, men mener å huske at sprøyten var verre enn selve borringen.

 

Mannlige tannleger er skumle folk! Spesielt om de også er litt opp i åra, og vandt med å gjøre ting på gamlemåten. Der kvinnene er rolige og snille dundrer mennene på og skal ha jobben gjort - uavhengig av pasientens smerter

Lenke til kommentar

Dette vil selvsagt være veldig individuelt, men personlig har jeg aldri følt noe smerte ved boring, heller ikke de gangene jeg ikke var bedøvet.

 

Er du redd sprøytestikket vil gjøre vondt, så ber du bare tannlegen om å bedøve tannkjøttet ditt i forkant. Dette foregår ved at han smører en krem på stikkstedet. Etter dette kan du bare slappe av,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...