Gå til innhold

Windows 8 til nettbrett får bare én nettleser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tåpelig, IE er en elendig nettleser så med mindre den har blitt forbedret kraftig blir dette å skyte seg selv i leggen.

 

IE10 er en bra nettleser, og sannsynligvis fullt på høyde med alle andre når den er ferdig.

 

Forøvrig er jo dette nøyaktig det samme som Apple har gjort med Safari på iPad - men Apple er jo Apple, så er kanskje ikke noe gøy å klage i den retningen.

 

Grensesnitt er greit nok men hvis IE10 gjør like mange rare formateringer slik som versjonene før vel da har MS skutt seg selv i leggen. Å lage nettsider er enkelt helt til du skal få de til å fungere feilfritt i IE :|

Lenke til kommentar

MS har allerede "tatt en Apple" på WinPhone7, med lukkede enheter uten minnekort og kun installasjon av apper fra offisiell MS-butikk, og uten å kunne aksessere filsystemet på enheten fra PCen for enkel overføring av filer. Må gå via Zune mediaspiller. Dette er ren kopi av Apple sitt opplegg, og svært mange liker ikke denne tvangen. Derfor er det ikke uventet om de nå forsøker å kjøre samme prinsippene gjennom på Windows 8 først på ARM, og sikkert også på PC i neste generasjon av Windows. Lukket system med 30% av alle software-inntekter til dem er selvsagt gull verdt for dem og dritt for forbrukernes lommebøker.

 

Gud hvor inderlig jeg håper du tar feil her, samtidig som jeg frykter at du nettopp treffer spikeren på hodet. Grunner til at jeg frykter det, er vel fordi jeg må innrømme at jeg alltid har vært fanboy av Microsoft, og på tross av at de har fått mye kritikk for ting de har gjordt, har syntes at de har gjordt ting jeg liker. Det mest vesentlige er friheten man har hatt i windows, på tross av at de selvfølgelig har gjordt noen grep for å tjene så mye penger som mulig. Hvis de går for et lukket system i fremtiden, satser jeg på enten modifiserte utgaver hvor man kan gjøre som man vil (og som microsoft selv tjener svært lite på) ellers takker jeg Bill Gates og Microsoft for et langt og lykkelig forhold, for så å forlate de og aldri se meg tilbake. At andre skal kontrollere alt jeg gjør klarer jeg rett og slett ikke å finne meg i.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

dette er jo det motsatte av hva nesten alle brukere vil ha -.- folket vil ha andre nettlesere, ga opp IE etter vesjon 7, helt ubrukelig. går in på vg.... svarer ikke, venter i 5 minutter... "internett explorer lukket seg uventet, vil du sende inn skaderaport"? (husker ikke ordrett hva pcen sa) så prøvde ut både chrome og firefox, chrome var den raskeste av de 2 men firefox er mye mer stabil.

Lenke til kommentar
dette er jo det motsatte av hva nesten alle brukere vil ha -.- folket vil ha andre nettlesere

Da er det bare å velge og vrake i tilbudet av Android-baserte nettbrett. De finnes tross alt allerede på markedet, i motsetning til "Windows on ARM" som det vel ikke en gang er sikkert kommer før til neste år ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Gud hvor inderlig jeg håper du tar feil her, samtidig som jeg frykter at du nettopp treffer spikeren på hodet. Grunner til at jeg frykter det, er vel fordi jeg må innrømme at jeg alltid har vært fanboy av Microsoft, og på tross av at de har fått mye kritikk for ting de har gjordt, har syntes at de har gjordt ting jeg liker. Det mest vesentlige er friheten man har hatt i windows, på tross av at de selvfølgelig har gjordt noen grep for å tjene så mye penger som mulig. Hvis de går for et lukket system i fremtiden, satser jeg på enten modifiserte utgaver hvor man kan gjøre som man vil (og som microsoft selv tjener svært lite på) ellers takker jeg Bill Gates og Microsoft for et langt og lykkelig forhold, for så å forlate de og aldri se meg tilbake. At andre skal kontrollere alt jeg gjør klarer jeg rett og slett ikke å finne meg i.

 

Oss datafolk vil nok gjerne ha kontroll og mulighet til det ene og andre, men samtidig er det befriende å slippe å engste deg for sim kort "banket" inn i sd-kort plassen. Personer som ikke vet hvor bildene som er tatt med innebygget kamera er lagret. Og siden man var den som anbefalte produktet, så får man skylda for at det ikke virker. etc. etc.

Lenke til kommentar

Denne artikkelen er bare vås, og hatbrigaden henger seg på som vanlig, utelukkende på feilaktig og fordummende grunnlage.

 

Windows 8 RT vil ha to miljøer, Classic og Metro. Classic er et begrenset miljø og kun et fåtall programmer kan kjøre der. IE er et av dem. Metro er det nye interfacet, og det som primært vil promoteres. Her vil nettlesere, inkludert Mozilla Firefox og Google Chrome, kunne kjøre.

 

Nå klager Mozilla også over manglende APIer i Metro. Dette er mer legitimt, og jeg vil gjette Microsoft her kan bli presset til å utvide disse (Mozilla hevder de ikke har tilgang til det samme som IE på Metro). Det er derfor synd at Hardware.no ikke klarer å fremstille saken korrekt, men tyr til sedvanlig linkbait.

 

Hvis dette er korrekt info så forandrer det jo hele situasjonen ganske fundamentalt... I så fall er det dårlig at hw.no ikke har fått med seg noe såpass relevant. Det burde dukke opp i basic research da artikkelen ble skrevet... dere har researchet informasjonen før den ble postet sant? ...

 

-Stigma

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tviler på at IE plutselig er bra nå som det kommer til RT... Hadde faktisk sett meg ut RT som et potensielt OS for meg personlig. Men hvis de skal holde på sånt som dette å nekte app-er, så kan de leke OS en annen plass, ikke i min enhet! Ser ut som Android nok en gang blir det beste alternativet, og det er open source i tillegg.

 

IE er raskest i mange tester :)

Ikke når det gjelder responsivitet og GUI-ytelse... IE er fortsatt dritt. De har forbedret seg kraftig (men så har de hatt en laang vei å gå for dette å skje), men det er fortsatt ikke bra nok! Spesielt dårlig med mange faner. Her blir Chrome vinneren, over og over igjen. Til og med FireFox er tregt og bruker mye ressurser, men setter fortsatt FF over IE. Jeg bruker mange faner, og IE klarer seg ikke bra med 150 faner, ikke 50 en gang.

 

Og Bing, det er en annen ting jeg ikke har mye sansen for... MS fjerner også Google Search Engine fra menyene/app-sidene, og gjør det ekstra vanskelig å bytte søkeleverandør, noe som irriterer meg grenseløs. Eneste grunnen til at Bing er ratet så høyt er pga det nærmest påtvinges i IE, en nettleser utrolig mange bruker i tro om at det ikke finnes noe annet...

Lenke til kommentar

Så dere velger bort Windows 8 på nettbrett, på grunn av en artikkel som beskriver en situasjon som inneholder faktafeil og ikke gir som gir et galt bilde av virkeligheten?Helt Utrolig.

 

Rene saueflokken. Jeg ser ikke noe Firefox på iOS heller, av tekniske og begrensende årsaker. De står helt fritt til å utvikle Firefox som et WinRT-program hvis de absolutt ønsker tilstedeværelse på Win8-ARM.

 

Kjernen i problemet er batteritid, intet annet. En legitim avgjørelse av MS med andre ord. Det er tydelig at man kaster tomater med en gang MS gjør noe som folk tror de har en skjult agenda med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Nok et idiotisk påfunn av Microsoft.

Det ender nok med mange millioner i kassa for lykkelige advokater verden over, og antakelig med at Microsoft må bite i det sure eple til slutt. For Microsoft kan det se ut som at all reklame er god reklame.

 

Heldigvis kan man klare seg godt uten Nettbrett med windows 8.

Men jeg må innrømme at jeg ble litt småsur når jeg så dette... har ikke nettbrett pr. i dag, og bruker en del programmer som krever Windows... ville vært svært nemt å kunne bruke windows på Nettbrett...

 

Men å gå tilbake til å bruke Internet Explorer når man har i mange år Chrome blir omtrent som å lære å gå på nytt. Så dårlig er faktisk Internet Explorer sammenlignet med Chrome....

Om chrome kommer på nettbrett, tror du da det ville bli akkurat likt som det du er vandt med på en desktop PC? Tror du ikke de ville ha et nytt GUI som du måtte lære på nytt uansett om det var IE eller Chrome? Det å nekte å lære kan vel sammenlignes med stagnasjon i utvikling.

 

Synes det er topp med en plattform som brukerne ikke får lovt til å kludre til slik de selv vil. Er alt for mange "datakyndige" som bare har 80% peiling på det de gjør og da kan den gjenværende 20% delen de mangler, være det som ødelegger hele opplevelsen. f.eks. spiller nye pc'er som nesten ikke er brukende pga. bloatware...

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Jeg reagerer på kommentarene som mener dette er latterlig. Når skal dere kreve andre nettlesere til Ipad og iphone?

 

Jeg ser det ikke som problematisk at de har kontroll på ARM versjonen. For å være helt ærlig er faktisk IE ganske brukbart i sin mobile form.

 

 

Lenke til kommentar
Uh-oh. Viser MS tegn på sitt gamle seg? Vi får se hva EU sier til dette monopolet. Jeg tror MS blir nødt til å gå tilbake på dette.

EU sier da ikke noe til Apple.. Hvorfor skal de si noe til MS?

 

Sant. Det har forundret meg hvorfor ikke Apple har blitt r*vkjørt for sine overtramp.

 

 

 

Uh-oh. Viser MS tegn på sitt gamle seg? Vi får se hva EU sier til dette monopolet. Jeg tror MS blir nødt til å gå tilbake på dette.

EU sier da ikke noe til Apple.. Hvorfor skal de si noe til MS?

 

Sant. Det har forundret meg hvorfor ikke Apple har blitt r*vkjørt for sine overtramp.

Jeg reagerer på kommentarene som mener dette er latterlig. Når skal dere kreve andre nettlesere til Ipad og iphone?

 

Jeg ser det ikke som problematisk at de har kontroll på ARM versjonen. For å være helt ærlig er faktisk IE ganske brukbart i sin mobile form.

 

 

Kan det ha noe å gjøre med at Apple ikke er i nærheten av å ha monopol når det kommer til mobiloperativsystem? Android og andre operativsystemer står alt for sterkt i forhold til iOS at det på noen måte er snakk om monopoltilstander, det er nå fremdeles sånn at Microsoft har opp imot 90% av markedet når det kommer til desktop operativsystemer og dermed stilles det litt strengere krav i henhold til at Microsoft ikke skal kunne misbruke sin monopol og markedsposisjon.

 

 

Den dagen iOS stabiliserer seg på 90% av mobiloperativsystemmarkedet så kan vi begynne å peke finger mot Apple. Inntil da så får Apple kjøre sitt eget løp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det finnes allerede andre nettlesere til iPad og iPhone.

Hvilke browsere kan du erstatte Safari med? Firefox? Chrome? iExplorer? Opera? Utenom de fire der, så er det vel ikke store andelen igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...