Gå til innhold

FIFA 13 - Den Gigantiske Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig spent på hvordan økonomien i karrieremodusen er i år. På FIFA12 var den jo helt skakkjørt takket være EAs beslutning om å fjerne inntekter...

 

Det eneste du fikk penger fra var å vinne turneringer, noe som ikke ga særlig mye penger heller, i hvertfall ikke sett i forhold til hva spillerne kostet. Vant Premier League, Champions League, FA-cupen og Ligacupen i samme sesong og med de få kronene jeg fikk fra styret hadde jeg gigantiske 24 millioner å handle for... Til sammenligning; Sneijder koster 36 millioner.

 

Forhåpentligvis har EA gjort en av tre ting;

1) Gjeninnført billettinntekter/sponsorinntekter

2) Økt premiepengene

3) Senket prisen på de halvgode spillerne

 

Karrieremodusen blir meget kjedelig om de ikke har gjort noen av de endringene. Det er ikke særlig morsomt å måtte vinne absolutt alt 3 år på rad for å få penger nok til å kjøpe 1 klassespiller.

Lenke til kommentar

Har et helt annet inntrykk enn deg. Kommer sikkert helt an på hvilken klubb man er, men jeg fikk kjøpt inn Bale, Hazard, Neymar, Lucas Moura, Götze, Wilshere, Welliton, Muniain, Sakho og Cissokho i løpet av tre sesonger, da med Manchester United. Solgte riktignok ganske mange av stjernene, men budsjettet spratt opp til 75-100 millioner pund etter endt sesong uansett.

 

Har aldri giddet å spille mer enn en halv sesong med en skikkelig bakgårdsklubb, så jeg vet ikke om forutsetningene for å tjene penger er særlig gode om du velger en klubb i bunnen av PL eller nede i divisjonene.

 

Det jeg synes er mest jalla med CM er jo at talenter på andre lag utvikler seg tre ganger så fort som dine egne. I løpet av en sesong har jeg opplevd at Christian Eriksen har hoppet hele veien til 89 overall, mens jeg er heldig om jeg får to eller tre pluss på overall-ratinga på et talent som spiller kanonbra i alle kampene mine, som f.eks. Wilshere.

 

I tillegg tar det helt av med overganger. Har sett de sykeste overgangene noensinne (liste nedenfor) og spillere som bytter klubber hver sommer for latterlige summer. I tillegg virker det å være et mønster som nærmest er hard-coded i spillet. City kjøper alltid bøttelass med Arsenal-spillere, og vice versa, for eksempel.

 

De sykeste overgangene jeg har sett.

 

10. Mario Gomez til Chelsea, 60 millioner pund

9. David Silva til Arsenal, 69 millioner pund.

8. Rooney til City, 120 millioner pund

7. Bud på Mario Götze, 42 millioner pund fra Bolton (!!!)

6. Juan Mata til Bolton

5. Alexandre Pato til Spurs

4. Sneijder OG van der Vaart tilbake til Real Madrid

3. Gourcuff, Nasri, Banega til Sunderland

2. Balotelli til Arsenal, Inter og Wolfsburg på tre sesonger

1. Fernando Torres til Everton

 

EDIT: Alle de over er i løpet av fire sesonger med CM.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

snip

 

At City kjøper bøttelass med Arsenalspillere skjer på ekte også. Bra at de har fått med dette inn i spillet!

 

Neida, men helt enig at de må fikse på overgangene. Alt for lett å selge hvem som helst for ekstrem overpris. For å sjekke dette startet jeg en save med City og skulle prøve å selge Kolarov og Richards. Endte opp med å tilsammen nesten 30 mill pund for dem. På ekte ville de nok gått for under halvparten.

 

____

 

Vil man måtte beholde samme lagnavn på FUT som man hadde på FIFA 12?

Endret av Bradley Cooper
Lenke til kommentar

Har et helt annet inntrykk enn deg. Kommer sikkert helt an på hvilken klubb man er, men jeg fikk kjøpt inn Bale, Hazard, Neymar, Lucas Moura, Götze, Wilshere, Welliton, Muniain, Sakho og Cissokho i løpet av tre sesonger, da med Manchester United. Solgte riktignok ganske mange av stjernene, men budsjettet spratt opp til 75-100 millioner pund etter endt sesong uansett.

 

Har aldri giddet å spille mer enn en halv sesong med en skikkelig bakgårdsklubb, så jeg vet ikke om forutsetningene for å tjene penger er særlig gode om du velger en klubb i bunnen av PL eller nede i divisjonene.

 

Det jeg synes er mest jalla med CM er jo at talenter på andre lag utvikler seg tre ganger så fort som dine egne. I løpet av en sesong har jeg opplevd at Christian Eriksen har hoppet hele veien til 89 overall, mens jeg er heldig om jeg får to eller tre pluss på overall-ratinga på et talent som spiller kanonbra i alle kampene mine, som f.eks. Wilshere.

 

I tillegg tar det helt av med overganger. Har sett de sykeste overgangene noensinne (liste nedenfor) og spillere som bytter klubber hver sommer for latterlige summer. I tillegg virker det å være et mønster som nærmest er hard-coded i spillet. City kjøper alltid bøttelass med Arsenal-spillere, og vice versa, for eksempel.

 

De sykeste overgangene jeg har sett.

 

10. Mario Gomez til Chelsea, 60 millioner pund

9. David Silva til Arsenal, 69 millioner pund.

8. Rooney til City, 120 millioner pund

7. Bud på Mario Götze, 42 millioner pund fra Bolton (!!!)

6. Juan Mata til Bolton

5. Alexandre Pato til Spurs

4. Sneijder OG van der Vaart tilbake til Real Madrid

3. Gourcuff, Nasri, Banega til Sunderland

2. Balotelli til Arsenal, Inter og Wolfsburg på tre sesonger

1. Fernando Torres til Everton

 

EDIT: Alle de over er i løpet av fire sesonger med CM.

 

Jeg tok Barnet (nPower League 2) opp til Premier League. Der sliter jeg ennå med å erstatte spillere som var med da jeg begynte karrieren pga. av at jeg ikke har penger nok til å hente inn gode nok forsterkninger. Spiller man med City så er det jo noe helt annet, men jeg liker ikke å begynne med et lag hvor man kan vinne alt med en eneste gang. Jeg kan heller ikke gjøre som du sier du gjorde, nemlig å selge spillere. I FIFA betaler du en del for navnet så kjente spillere koster nesten alltid mer enn ukjente selv om de er like gode.

 

Min beste spiller, Carmona, er 28 år, midtbanespiller og har 80avg. Han er verdsatt til 5mill. Det høyeste budet jeg har fått (og det har vært mange) var på 6.7 millioner. Til sammenligning koster en lignende spiller ca. 8-9 millioner.

Lenke til kommentar

Noen som har klokkeslett på når demoen kommer ut på ps3?

 

Mener iallefall å huske at jeg ventet flere timer på FIFA12 demoen, etter at klokken hadde pasert 00.00 den datoen spillet skulle komme.

 

Tror ikke du har noe særlig å vinne på å sitte oppe hele natta å vente for å si det sånn, du har jo tross alt 2 uker på å prøve spillet :)

Endret av baguett
Lenke til kommentar

Noen som har klokkeslett på når demoen kommer ut på ps3?

 

Mener iallefall å huske at jeg ventet flere timer på FIFA12 demoen, etter at klokken hadde pasert 00.00 den datoen spillet skulle komme.

 

Tror ikke du har noe særlig å vinne på å sitte oppe hele natta å vente for å si det sånn, du har jo tross alt 2 uker på å prøve spillet :)

 

Er det virkelig så tregt med PS3? Vet at på Xbox så oppdatere MS demoene rundt 12 tiden i Norsk tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...