Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd


  

138 stemmer

  1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

    • Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43


Anbefalte innlegg

Liker i hvertfall spillet meget godt hit til. Så ble en CE på meg. Det med imperial rasen på CE etc. Den er litt merkelig ja, Så jeg håper de snur etter hvert og gir alle tilgang på det. Men det vil jo tiden vise.

 

Grafikken er god, musikken er meget bra. Questene foreløpig gode. Liker at det er voiceacted det meste der. Det jeg savner mye i FF14 som jeg spiller nå..

 

Craftingen ser jeg på som et av de bedre de har kommet med til mmorpg... Siden det virker som man kan lage seg utstyr og våpen som er gode selv på en Level.. Noe det er lite av ellers i mmorpg for tiden...

 

Spent på hvordan pve blir end game. Eneste jeg ser på med skeptisk enda. Siden alt det er bak NDA enda.. Men redd påsken min ryker med til ESO :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si jeg synes PvP'en var utrolig dårlig. Synes faktisk den er så dårlig at jeg nå ikke lenger er sikker på om jeg skal kjøpe ESO.

 

Det er min mening, så selv om jeg sier det burde det ikke stoppe andre fra å prøve, og å ha sin egen mening.

Personlig liker jeg ikke at PvP'en så og si bare handler om hvem som går i størst grupper. Jeg foretrekker mindre kamper. Er også litt kjedelig når du kan være låst til bakken i over ett minutt i strekk. Var noen healere på laget mitt i nærheten, så jeg ble healet men var stunlocket på bakken i litt over ett minutt, endte med at jeg brukte /stuck for å drepe meg selv. Det skjer riktignok ikke veldig ofte i så lange perioder, men i ~15 sek var ikke alt for uvanlig.

 

Jeg synes derimot at craftingen virker ekstremt bra, synes systemet der er fantastisk. Tar ganske lang tid om man skal crafte set armor. For tre deler må man minst bruke 36 timer. Da går jeg ut i fra at man har de delene man trenger å researche akkurat når foregående er ferdig, og at du har funnet set crafting station.

Lenke til kommentar

Testet det i helga og førsteinntrykket er godt, og tror det blir kjøp. Eneste jeg er usikker på er om jeg skal ha PC eller PS4 versjonen. Fikk inntrykk av at Combat systemet kan fungere utmerket med kontroller, men håper jeg får mulighet til å teste PS4 Beta før jeg bestemmer meg. PvP fikk jeg ikke testet, men pleier å droppe den delen i MMO's uansett.

Endret av Happyherb_InnleggNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min mening er at spillet tar seg veldig opp etterhvert. Jeg satt med litt blandede følelser etter forrige betatest, men etter denne er inntrykket mitt veldig mye bedre. Forrige betatest kom jeg bare til level 10, og jeg syntes ikke områdene jeg hadde vært i så langt var noe revolusjonerende. Jeg spilte forresten Dominion. Men da jeg kom meg litt videre og begynte å utforske var det gøy å bare kunne oppdage nye quests på tilfeldige steder jeg dro.

 

Jeg innså at det var veldig mye innhold i dette spillet, og resten av områdene kommer nok til å ha minst like mye innhold. Har ikke lyst til å gå glipp av noe, så jeg kommer nok i hvert fall til å prøve det en måneds tid.

 

Jeg prøvde også dungeons, mer spesifikt The Banished Cells. Gøy at man allerede så tidlig i spillet er avhengig av å måtte mestre teamwork og taktikk, og at det ikke bare er tank & spank hele veien.

 

Jeg er forøvrig enig i at PvP-systemet i spillet ikke har nådd sitt fulle potensiale og kunne ha vært bedre. Det virker på en måte som det er om å gjøre å ha den største gruppen av spillere. Men jeg ser for meg at dette er noe som blir bedre etterhvert som utviklerne gir ut mer innhold i oppdateringer.

Lenke til kommentar

Må si jeg synes PvP'en var utrolig dårlig. Synes faktisk den er så dårlig at jeg nå ikke lenger er sikker på om jeg skal kjøpe ESO.

 

Det er min mening, så selv om jeg sier det burde det ikke stoppe andre fra å prøve, og å ha sin egen mening.

Personlig liker jeg ikke at PvP'en så og si bare handler om hvem som går i størst grupper. Jeg foretrekker mindre kamper. Er også litt kjedelig når du kan være låst til bakken i over ett minutt i strekk. Var noen healere på laget mitt i nærheten, så jeg ble healet men var stunlocket på bakken i litt over ett minutt, endte med at jeg brukte /stuck for å drepe meg selv. Det skjer riktignok ikke veldig ofte i så lange perioder, men i ~15 sek var ikke alt for uvanlig.

 

Jeg synes derimot at craftingen virker ekstremt bra, synes systemet der er fantastisk. Tar ganske lang tid om man skal crafte set armor. For tre deler må man minst bruke 36 timer. Da går jeg ut i fra at man har de delene man trenger å researche akkurat når foregående er ferdig, og at du har funnet set crafting station.

Nå er det nesten ingen som har peiling siden dette er en beta og få har mer en noen timers erfaring.

 

imidlertid har ting allerede begynt å endre seg, Jeg er Dominion og vi fikk grisebank av Ebonheart.

De hadde skjønt at om du angrep flere borger samtidig må forsvarer respawne langt unna den borterste.

Regner med de bruker flere grupper til å angripe den bakerste borgen med og zerger den nærmest seg.

Rimelig smart strategi.

 

Ingen CC varer i et minutt, så da er det i tilfelle flere som kaster mot deg noe som i seg selv er sansynelig nok, kastet selv masse cc på melee, ble også drept masse ganger.

Husk å ta den drep 20 motstandere questen.

 

Hadde aldri sansen for batleground i WOW men synes PvP i cyrodil var gøy, ja det var bedre i går når vi var på offensiven.

Lenke til kommentar

Var med i grupper for ebonheart både i angrep og forsvar, synes begge deler var kjedelig. Følte aldri at jeg fikk et kill, siden det regnes som et kill så lenge du har vært med på å drepe en spiller. Var jo flere som kastet cc på meg, men er forstatt irriterende at det skal være mulig å bli stunlocka såpass lenge.

 

Jeg har aldri vært noen stor fan av WOW, men synes PvP delen der var ganske bra. Foretrekker kanskje Rift sin litt mer, men det er nesten en klone av WoW sin bg.

 

Tilbake til eso, så er det vel kanskje grafikken, craftingen og utforskingen som er det jeg liker best med eso. Liker veldig godt TES serien, så det har jo påvirket meg litt. Jeg spiller for det meste solo eller små grupper i mmoer, noe som er med på å forklare hvorfor jeg ikke liker Cyrodiil så godt. Synes det er et interessant leveling/skill system, men jeg føler at når jeg builder for å spille solo fungerer det ganske mye dårligere i grupper og PvP. Er jo forsåvidt slik i andre MMO'er også, men de fleste gir deg to "builds".

Endret av Yngve05
Lenke til kommentar

Ja, mener da muligheten til og bytte på specca dine, som en aen her nevner. At du går mot en sti, så er det ikke bare bare og bytte at og fram på speccs.

 

Ja lett og misforstå den der, jeg mente ikke du hadde lite valg. For du har absolut mange skills eller abilities du kan velge med hver klasse, guilds, world ol.

Lenke til kommentar

 

Litt blandede følelser der, er vel som jeg også føler at om man først og fremst er fan av ESO serien så er dette skuffende greier. Er man derimot fan av MMO`er så er det vel ikke så værst.

Plager meg at folk som er profesjonelle i industrien ikke forstår hvorfor de liker / misliker spill.

Den underliggende spillmekanikken som ligger bak mesteparten av det de klager på er innholdsskalering i forhold til spillerens nivå.

 

I Skyrim og Oblivion, som de refererer til ca 100 ganger eller så, skalerer alt i forhold til hvilket nivå du er på. Det gjør at du kan løpe rett ut til venstre og bli distrahert og gjøre innhold og leve i verden uansett hvilket nivå du er - for du møter "passende" utfordringer hele tiden mens du spiller. Dette er helt grunnleggende for Elder Scrolls serien og årsaken til at det fungerer. For hvem hadde syntes det var morsomt å løpe rundt og bli drept - drept - drept - alt for lett - alt for lett - drept drept drept - passende innhold endelig ?

 

Elder Scrolls online kan selvsagt ikke bruke skalering på samme måte, fordi du skal spille sammen med andre spillere. Da blir det til at innhold - som i stort sett alle mmorpg - har ett vanskelighetsnivå som er tilpasset det nivået man antar spilleren har når man kommer dit.

Dette igjen fører til at du nødvendigvis må, til en viss grad, geleides til innhold i "riktig" rekkefølge. For hvis ikke fungerer ikke formelen.

Når de konstant sammenligner Elder Scrolls Online med Skyrim og Oblivion, uten en eneste gang å nevne skalering av innhold, bare "jeg savner dette" ... og det er åpenbart at i 80% av tilfellene er det innholdsskalering som nødvendigvis fører til at det blir forskjeller ... så er jeg skuffet.

For jeg forventer faktisk av de som driver spillmagasiner at de har såpass peiling at de forstår hvorfor de misliker noe.

 

For øvrig helt greit at de ikke er frelst og har mange minuser å peke på, jeg er bare overrasket over at de åpenbart selv ikke forstår hvorfor de ikke liker det.

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

*snipp*

 

I Skyrim og Oblivion, som de refererer til ca 100 ganger eller så, skalerer alt i forhold til hvilket nivå du er på. Det gjør at du kan løpe rett ut til venstre og bli distrahert og gjøre innhold og leve i verden uansett hvilket nivå du er - for du møter "passende" utfordringer hele tiden mens du spiller. Dette er helt grunnleggende for Elder Scrolls serien og årsaken til at det fungerer. For hvem hadde syntes det var morsomt å løpe rundt og bli drept - drept - drept - alt for lett - alt for lett - drept drept drept - passende innhold endelig ?

 

*snipp*

 

Jeg vet ikke om du har spilt Skyrim like mye som meg, men jeg må bare si at det med skalering ikke heeelt stemmer med det du sier. Ja, i Oblivion var skaleringen ganske tilstede. Men føler ikke det stemmer like godt med Skyrim. Jeg vet ikke hvilken vanskelighetsgrad du spilte på, men prøv å gå ned i Blackreach når du er f.eks lvl 10. Eller hvilken som helst annen dwermer-ruin. Hva med å stikke til Solstheim som level 10? Så og si helt umulig dersom du spilte på samme vanskelighetsnivå som meg, altså master/legendary. Frost trolls? Du møter de nesten helt fra start, og jeg må si jeg gjemte meg ganske mye oppi fjellveggen i en periode. Dør jo av ett slag med mindre du har kommet deg høyere opp i lvl.

 

Så jeg er ikke enig i at man kan løpe hvor som helst i Skyrim, for så å møte utfordringer som er skalert til ditt nivå. Absolutt ikke. Og det liker jeg. Det var mange ganger jeg prøvde meg på ulike områder hvor jeg måtte gå tilbake igjen, for så å lvl opp før jeg kunne ta utfordringen på nytt.

Lenke til kommentar

skaleringen i skyrim er nok ikke helt 100% nei, i lav level kan du fort springe på noe som one shotter deg, mens i høyere level med bedre gear blir det meste mye lettere.

 

Edit:

Dragene er jo et perfekt eksempel på dette, den første du møter tar jo litt tid. Men om du speccer rett, kan du one shotte drager rundt lvl 20-30

Endret av XfsB
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg liker at spillet ikke skalerer omverden mot ditt nivå. Jeg liker utfordringen. Det blir mer "virkelighetsnært" hvis jeg kan bruke det ordet. Det er kult å vite at noen steder er "for farlig" for deg. Det motiverer meg til å lvl opp.

 

Det er nok en av grunnene til at jeg er så glad i Skyrim. Ta f.eks Assassins Creed som er et relativt lineært spill. De fiendene du møter er det meningen at du skal kunne klare å ta. Eller for eksempel GTA. Hvor mange ganger har du tenkt "denne fienden er for vanskelig, jeg tror jeg må stikke og gjøre litt side-quests før jeg kan ta han". Det skjer vel så og si aldri. Alt er skalert. Sånne ting gjør at jeg kjeder meg.

Endret av Aniratak
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så jeg er ikke enig i at man kan løpe hvor som helst i Skyrim, for så å møte utfordringer som er skalert til ditt nivå. Absolutt ikke. Og det liker jeg. Det var mange ganger jeg prøvde meg på ulike områder hvor jeg måtte gå tilbake igjen, for så å lvl opp før jeg kunne ta utfordringen på nytt.

Skyrim er balansert rundt "Adept" så hvis du spiller på vanskeligere enn det, og så har områder du ikke kan ta tidlig ... så spiller du jo allerede med handicap ...

 

Vel, jeg har sikkert ikke spilt like mye som deg, men jeg har over 250 timer i spillet selv om det er noen år siden :)

 

Men jeg håper du forstår poenget mitt med at det er denne grunnleggende spillmekanikken som er forskjellen mellom oblivion / skyrim, og elder scrolls online.

 

Poenget mitt var egentlig ikke at "alt skaleres helt uavhengig av ditt nivå" ... poenget mitt var ... det er skaleringsmekanikken som er årsaken til 80% av det de nevner som de misliker, men det virker ikke som om de forstår dette selv.

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...