Gå til innhold

Spørsmål angående Jehovas vitner


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Husk - det handler ikke om å vinne diskusjoner - det handler om å vinne hjerter ;)

 

 

Edit: det er forresten det å vinne diskusjoner som teller.

 

 

Enig, og det finnes to typer vinnere

 

1) vinnerkødden

 

2) verdig vinner

 

Jeg for min del synes nr2 er verdt å bruke energi for å oppnå

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk - det handler ikke om å vinne diskusjoner - det handler om å vinne hjerter ;)

 

 

Edit: det er forresten det å vinne diskusjoner som teller.

 

 

Enig, og det finnes to typer vinnere

 

1) vinnerkødden

 

2) verdig vinner

 

Jeg for min del synes nr2 er verdt å bruke energi for å oppnå

 

:)

Poenget er at du vinner bare diskusjonen, du vinner sjelden respekt eller forståelse av den enkle grunn at en diskusjon i de aller fleste tilfeller inneholder elementer som går på personlige preferanser og dermed ender med at den ene parten blir såret på ett eller annet nivå...

Endret av sofiemyr
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Husk - det handler ikke om å vinne diskusjoner - det handler om å vinne hjerter ;)

 

 

Edit: det er forresten det å vinne diskusjoner som teller.

 

 

Enig, og det finnes to typer vinnere

 

1) vinnerkødden

 

2) verdig vinner

 

Jeg for min del synes nr2 er verdt å bruke energi for å oppnå

 

:)

Poenget er at du vinner bare diskusjonen, du vinner sjelden respekt eller forståelse av den enkle grunn at en diskusjon i de aller fleste tilfeller inneholder elementer som går på personlige preferanser og dermed ender med at den ene parten blir såret på ett eller annet nivå...

 

Dere kvinner vet nå å overdrive - det du presiserer her, har jeg allerede påpekt ganske så tydelig. Hvis vedkommende ber om at man må ned på knøttestørrelsen angående valg av tesskjeer, får h*n heller be om det - så får man forberede en søknad til gud om hjelp i fall ens eget arsenal av passende spiseverktøy ikke rekker. Gud har en umåte velutstyrt kjøkkenskuff, har jeg fått høre ...

 

:)

Lenke til kommentar

Husk - det handler ikke om å vinne diskusjoner - det handler om å vinne hjerter ;)

 

 

Edit: det er forresten det å vinne diskusjoner som teller.

 

 

Enig, og det finnes to typer vinnere

 

1) vinnerkødden

 

2) verdig vinner

 

Jeg for min del synes nr2 er verdt å bruke energi for å oppnå

 

:)

Poenget er at du vinner bare diskusjonen, du vinner sjelden respekt eller forståelse av den enkle grunn at en diskusjon i de aller fleste tilfeller inneholder elementer som går på personlige preferanser og dermed ender med at den ene parten blir såret på ett eller annet nivå...

 

Dere kvinner vet nå å overdrive - det du presiserer her, har jeg allerede påpekt ganske så tydelig. Hvis vedkommende ber om at man må ned på knøttestørrelsen angående valg av tesskjeer, får h*n heller be om det - så får man forberede en søknad til gud om hjelp i fall ens eget arsenal av passende spiseverktøy ikke rekker. Gud har en umåte velutstyrt kjøkkenskuff, har jeg fått høre ...

 

:)

Akkurat dette temaet burde vi vel klare å holde Gud utenfor. Menn burde sendes på kurs for å lære det kvinner alltid har kunnet - å be om unnskyldning og fred i huset for ting de ikke har gjort ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Husk - det handler ikke om å vinne diskusjoner - det handler om å vinne hjerter ;)

 

 

Edit: det er forresten det å vinne diskusjoner som teller.

 

 

Enig, og det finnes to typer vinnere

 

1) vinnerkødden

 

2) verdig vinner

 

Jeg for min del synes nr2 er verdt å bruke energi for å oppnå

 

:)

Poenget er at du vinner bare diskusjonen, du vinner sjelden respekt eller forståelse av den enkle grunn at en diskusjon i de aller fleste tilfeller inneholder elementer som går på personlige preferanser og dermed ender med at den ene parten blir såret på ett eller annet nivå...

 

Dere kvinner vet nå å overdrive - det du presiserer her, har jeg allerede påpekt ganske så tydelig. Hvis vedkommende ber om at man må ned på knøttestørrelsen angående valg av tesskjeer, får h*n heller be om det - så får man forberede en søknad til gud om hjelp i fall ens eget arsenal av passende spiseverktøy ikke rekker. Gud har en umåte velutstyrt kjøkkenskuff, har jeg fått høre ...

 

:)

Akkurat dette temaet burde vi vel klare å holde Gud utenfor. Menn burde sendes på kurs for å lære det kvinner alltid har kunnet - å be om unnskyldning og fred i huset for ting de ikke har gjort ;)

 

Du Sofiemor, vi skal aldri gi opp håpet - små verktøy for knøttene, og dampveivalser på resten av hurven. Du må unnskylde meg hvis min relativt nyfrelste eufori, kombinert med kompetansen innenfor prosessindustrien gjør at jeg betrakter oppdraget som enhver type bestilling. Kunden har selv bedt om det ... Kanskje kunden skulle tenkt seg om før den sleivete lubne lille poten falt ned på enterknappen? ...

Nuvel, når det er sagt, så mener jeg at i ekstreme tilfeller må man (som man må i livet forøvrig) forsere forsinkende mellomledd i produksjonslinjen, og legge saken direkte på bordet til fabrikksjefen.

 

Håper du forstod min lett teknokratiske tilnærmingsmåte ..

 

Når det gjelder del to, så er det å holde rede på hvor eget snørr&bart-skille går - så får motparten gjøre sin del av jobben. Ingen av oss er synske.

 

Når det gjelder de som bevisst skal såre og stjele energien fra andre, er det mest trist for dem selv. Og det er fordi at de ikke skjønner at de snakker om ingen andre enn seg selv, så alle disse karakteristikkene de tildeler andre speiler bare egne mangelfullt utviklede evner og verdier. Mange tror at siste ordet vinner - når det egentlig er: ingen gidder mer av deg ...

 

Du vant ingenting annet enn å skaffe deg noen nye uvenner, og kanskje ett par dårlige nye venner.

 

 

"nei takk, ikke i kveld, sa døgnfluen"

Lenke til kommentar

men MITT PROBLEM er fordi jeg simpelthen ikke liker tanken på hva de gjør når de er intime. Nå er det veldig lett å henge det på min religion men som sagt - denne holdningen hadde jeg lenge før den kom inn i min bevissthet. Vi er alle ufullkomne...

 

Tenker du på samme måte om pastoren, konduktøren, buss sjåføren, kokken på veikroa, ja til og med din mor og far?

 

Spesielt pastoren i de katolske kretser burde man nok tenke dette om...

 

Men innskrenker du tankene KUN til hva homofile holder på med når du ikke har noe med det eller tenker du slik om ALLE du møter?

 

 

Og hva med analsex, for mann og kvinne altså? Er det forbudt også? Står så vidt jeg vet ikke noe om det i bibelen, men det går kanskje under regelen at mann og kvinne kun skal ha sex for å få unger og da er det fortrinnsvis mannen som bestemmer det og derfor er analsex utelukket? Er det slik hos dere eller lever dere ikke etter de reglene i bibelen? Det er kanskje bare misjonær stillingen som gjelder?

 

Har du det sånn som kvinne i JV? At når mannen din kunne tenke seg et nummer, selvfølgelig KUN for i det minste å prøve å lage en unge til (noe de fleste menn faktisk liker å prøve hele tiden om de får lov...), så har du værsågod å innfinne deg i sengehalmen for gud, konge og fedreland liksom? Eller ble det LITT for personlig spørsmål?

 

Kan dere i JV bruke prevansjon by the way? Eller er det forbudt også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg aksepterer folk for den legningen de har men jeg vil ikke ha det inn i min stue og det handler ikke om fordommer, det handler om at jeg selv vil ha det sånn. Jeg hater ikke homofile, jeg er ikke redd homofile og jeg har til og med homfile venner.

Så dine homofile venner får ikke komme på besøk hos deg? :p

Lenke til kommentar

Så dine homofile venner får ikke komme på besøk hos deg? :p

 

Mye nestekjærlighet i å behandle noen mennesker som annen og tredje rangs borgere fordi man ikke liker å tenke på hva de gjør med tissen sin når DU ikke har noe med det vettu...

 

Jeg heller kunne ikke tenkt med homoseksuell aktivitet for min egen del, er utpreget hetro jeg, men det er et LANGT steg derfra til å syntes det er vemmelig det de holder på meg i den grad at jeg ikke ville hatt noen av dem på besøk... Jeg tenker aldri i de baner da jeg rett og slett ikke har noe med det... Og skulle tanken slå meg, vel, da har jeg vett nok til å la være å fantasere om det på samme måte som jeg ikke fantaserer om hvordan min mor og far hadde seg heller for å få meg....

 

Det artige er at Sofiemyr med stor sannsynlighet allerede har hatt homofile som gjester i sitt hus, det er faktisk snakk om en av ti med den legningen... Tenk så ekkelt det må være å tenke på at hun har huset en skinkerytter du... Fy av meg... :p

 

Beklager ertingen, men det blir bare så dumt for meg dette du skriver. Du liker altså ikke noen fordi de bedriver en aktivitet du overhodet ikke har en dritt med på sine soverom, det blir for dumt... Snakk om forutinntatthet, for etter hva du sier selv skulle du vel være vokst ut av slike forestillinger i din alder (som ateist i tredve år også videre...) og kommet på bedre tanker, men jeg tipper vel nesten at du ikke er HELT ærlig med oss her når du sier at bibelen og din tro ikke har noe med dette... For det virker mer som et litt forhastet skalkesjul enn et gjennomtenkt standpunkt mot noen som KUN skiller seg ut fra andre på hvem kjønn de velger å ha sex med... Det blir veldig søkt... Personlig tror jeg nok at Sofiemyr tillegger bibelen mer vekt enn som så og slår i oss en plate for å få JV'ere til å virke litt mer gjennomtenkte og reflekterte og ikke som de bibel fantastene de er med alle deres fobier og vrangforestillinger...

 

Men lykke til med å holde homofile utenfor huset. Det kan jeg nesten garantere at du ikke vil lykkes med, for selv om du BARE lar deg besøke av JV'ere vil du neppe lykkes med dette der heller. For selv om det er tabu med homofili for en JV'er så ER JV'ere også bare mennesker og slikt foregår bare derfor mer i det skulte... Bare å se på div pastorer og lignende det, en av de siste denne Haggard som var SÅÅÅÅ i mot homofili og gjorde det han kunne for å få sine tilhengere til å forakte mennesker på omtrent samme grunnlag som Sofiemyr her (bibelen og en innbildning om at hun har noe med hvor de har tissene sine hen...) for så å bli avslørt som ikke bare homofil, men også som en kjøper av seksuelle tjenester, alt sammen noe han utad skulle være forpliktet av sin gud til ikke å gjøre...

 

For klarer kristne å se ned på et menneske kun fordi de har en annen legning, hva annet klarer de ikke da å se ned på? Hudfarge? Språk? Frigjorte kvinner og menn? Psykisk utviklings hemmede? Fattige? At de allerede ser ned på folk som ikke tror på det samme som dem VET vi jo, det ligger jo ikke bare i kristendommens natur, men i alle religioners natur, men er man så programforpliktet til å mene noe om høyst naturlige ting som religiøse er har jeg faktisk litt vanskelig for å stole på dem jeg...

 

Så kanskje jeg på det grunnlaget skal la være å dra de inn i huset mitt? Er de religiøse for de ikke komme inn... Dette må jeg tenke litt nærmere over, for det er fryktelig fristende.... NOT (Da synker jeg jo ned på disse folkenes nivå og det vil jeg rett og slett ikke...)

Lenke til kommentar

Så dine homofile venner får ikke komme på besøk hos deg? :p

 

Mye nestekjærlighet i å behandle noen mennesker som annen og tredje rangs borgere fordi man ikke liker å tenke på hva de gjør med tissen sin når DU ikke har noe med det vettu...

 

Jeg heller kunne ikke tenkt med homoseksuell aktivitet for min egen del, er utpreget hetro jeg, men det er et LANGT steg derfra til å syntes det er vemmelig det de holder på meg i den grad at jeg ikke ville hatt noen av dem på besøk... Jeg tenker aldri i de baner da jeg rett og slett ikke har noe med det... Og skulle tanken slå meg, vel, da har jeg vett nok til å la være å fantasere om det på samme måte som jeg ikke fantaserer om hvordan min mor og far hadde seg heller for å få meg....

 

Det artige er at Sofiemyr med stor sannsynlighet allerede har hatt homofile som gjester i sitt hus, det er faktisk snakk om en av ti med den legningen... Tenk så ekkelt det må være å tenke på at hun har huset en skinkerytter du... Fy av meg... :p

 

Beklager ertingen, men det blir bare så dumt for meg dette du skriver. Du liker altså ikke noen fordi de bedriver en aktivitet du overhodet ikke har en dritt med på sine soverom, det blir for dumt... Snakk om forutinntatthet, for etter hva du sier selv skulle du vel være vokst ut av slike forestillinger i din alder (som ateist i tredve år også videre...) og kommet på bedre tanker, men jeg tipper vel nesten at du ikke er HELT ærlig med oss her når du sier at bibelen og din tro ikke har noe med dette... For det virker mer som et litt forhastet skalkesjul enn et gjennomtenkt standpunkt mot noen som KUN skiller seg ut fra andre på hvem kjønn de velger å ha sex med... Det blir veldig søkt... Personlig tror jeg nok at Sofiemyr tillegger bibelen mer vekt enn som så og slår i oss en plate for å få JV'ere til å virke litt mer gjennomtenkte og reflekterte og ikke som de bibel fantastene de er med alle deres fobier og vrangforestillinger...

 

Men lykke til med å holde homofile utenfor huset. Det kan jeg nesten garantere at du ikke vil lykkes med, for selv om du BARE lar deg besøke av JV'ere vil du neppe lykkes med dette der heller. For selv om det er tabu med homofili for en JV'er så ER JV'ere også bare mennesker og slikt foregår bare derfor mer i det skulte... Bare å se på div pastorer og lignende det, en av de siste denne Haggard som var SÅÅÅÅ i mot homofili og gjorde det han kunne for å få sine tilhengere til å forakte mennesker på omtrent samme grunnlag som Sofiemyr her (bibelen og en innbildning om at hun har noe med hvor de har tissene sine hen...) for så å bli avslørt som ikke bare homofil, men også som en kjøper av seksuelle tjenester, alt sammen noe han utad skulle være forpliktet av sin gud til ikke å gjøre...

 

For klarer kristne å se ned på et menneske kun fordi de har en annen legning, hva annet klarer de ikke da å se ned på? Hudfarge? Språk? Frigjorte kvinner og menn? Psykisk utviklings hemmede? Fattige? At de allerede ser ned på folk som ikke tror på det samme som dem VET vi jo, det ligger jo ikke bare i kristendommens natur, men i alle religioners natur, men er man så programforpliktet til å mene noe om høyst naturlige ting som religiøse er har jeg faktisk litt vanskelig for å stole på dem jeg...

 

Så kanskje jeg på det grunnlaget skal la være å dra de inn i huset mitt? Er de religiøse for de ikke komme inn... Dette må jeg tenke litt nærmere over, for det er fryktelig fristende.... NOT (Da synker jeg jo ned på disse folkenes nivå og det vil jeg rett og slett ikke...)

Ok, la meg utdype litt. For å ta det enkleste først, hva som foregår på et ektepars soverom både innen JV og ellers er deres egen sak (eller på kjøkkenbordet hvis man har den muligheten ;) )

 

Med "inn i min stue" så mener jeg hva som foregår i mitt hus. Når mine voksne barn er på besøk (en av de er i Sannheten, en er ikke) så gjelder det samme for de begge. Så lenge de er i mitt hus er det ikke et alternativ å overnatte med noen på samme rom før de er gift. Ja, konservativt, men sånn vil jeg ha det. Jeg kontrollerer ikke hva de gjør andre steder men i "min stue" så er det my way. Det handler med andre ord ikke om legning men hva de gjør. Jeg liker og aksepterer ikke at folk har umoralsk sex i mitt hus, jeg liker og aksepterer ikke at folk er voldelige i mitt hus, jeg liker og aksepterer ikke at folk er nedsettende mot hverandre i mitt hus, jeg liker og aksepterer ikke at folk banner i mitt hus... Kall det en ideologiboble men det er MIN ideologiboble og inne i den er det jeg som setter grensene ;)

Lenke til kommentar

og det finnes to typer vinnere

Og hver enkelt velger selv å kategorisere. Så du kan jo definere hver eneste debattant som en vinnerkødd til krampa tar deg hvis du fortsetter i det sporet du er nå.

 

For meg blir det helt meningsløst å skulle holde på sånn i debatt.

Lenke til kommentar

Ok, la meg utdype litt. For å ta det enkleste først, hva som foregår på et ektepars soverom både innen JV og ellers er deres egen sak (eller på kjøkkenbordet hvis man har den muligheten ;) )

Så lenge de ikke er av samme kjønn altså, hvis vi skal tolke hva du har sagt tidligere...

 

 

 

Med "inn i min stue" så mener jeg hva som foregår i mitt hus. Når mine voksne barn er på besøk (en av de er i Sannheten, en er ikke)

så gjelder det samme for de begge. Så lenge de er i mitt hus er det ikke et alternativ å overnatte med noen på samme rom før de er gift. Ja, konservativt, men sånn vil jeg ha det. Jeg kontrollerer ikke hva de gjør andre steder men i "min stue" så er det my way. Det handler med andre ord ikke om legning men hva de gjør. Jeg liker og aksepterer ikke at folk har umoralsk sex i mitt hus, jeg liker og aksepterer ikke at folk er voldelige i mitt hus, jeg liker og aksepterer ikke at folk er nedsettende mot hverandre i mitt hus, jeg liker og aksepterer ikke at folk banner i mitt hus... Kall det en ideologiboble men det er MIN ideologiboble og inne i den er det jeg som setter grensene ;)

Problemet (eller det flotte, alt etter hvordan man ser det...) er vel at du ikke VET hva besøkende overnattings gjester gjør i sengen de har lånt og du har derfor null kontroll på det.

 

Jeg tolererer heller ikke at gutta mine banner i mitt nærvær, hva voksne mennesker gjør får være opp til dem med mindre de holder seg innenfor noen grenser... Så slikt sett er vi ganske like tror jeg.

 

(en av de er i Sannheten, en er ikke)
Er det dette du kaller JV? Sannheten? :)

 

Hvorfor kaller du det sannheten når det ikke er noen bevist sannhet, kun en innbilt sannhet? Hvorfor juge om denne sannheten når hverken du eller noen andre kan gjøre rede for om det faktisk ER noen sannhet i det?

 

Men her har du dette jeg snakket om i forrige innlegg, dette med selvforherligelsen religiøse bedriver... Dere ser altså på hverandre som uten feil eller mangler fordi dere tror dere dyrker sannheten... Så uærlig hadde jeg faktisk ikke klart å være jeg Sofiemyr, at jeg ville påstått at noe av det jeg vet er noen SANNHET med 100% sikkerhet... Sier litt om hvordan dere ser på dere selv syntes jeg... Ingen ærbødighet eller sjenanse her tydeligvis... For ikke å snakke om de heller unødvendige grupperingene slikt skaper, der noen er sannheten og andre er... Hva er vanlige folk for deg egentlig? Løgnere? Eller rett og slett usannheten? Det har aldri slått deg hvor ufattelig smålig og navlebeskuende dette synet er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jehovas vitner er et verdensomfattende kristent samfunn av mennesker som aktivt vitner om Jehova Gud og hans hensikter med menneskene. De baserer sin tro utelukkende på Bibelen.

Vrøvel, jehovas vitner er ikke kristne. De tror på sektens falske profeter, ikke bibelen.

 

Hva er en "Jehova Gud" ? Hva slags gud er det ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Nå blei jeg nysjerrig her.

Hvem er disse falske profeter IHS?

De som forutsa at verden skulle ende 1874, 1914, 1925 og 1975.

Som nå hevder verdens ende er like rundt hjørnet.

 

Top 10 Most Famous Doomsday Prophecies That Failed

IHS - har du virkelig ikke noe nytt og konstruktivt å komme med? Tingene du poster blir ikke mere riktig jo flere ganger du poster dem ;)

De falske profetene heter Charles Russell, Joseph Rutherford og Fred Franz. Dagens falske profeter som jehovas vitner tror på, sier nå i sitt blad Vakttårnet, at alt er klart for verdens ende nå.

 

Hvordan kan du tro på dette sludderet, Sofiemyr ???

 

Lederen for jehovas vitner i Norge Thor Reidar Samuelsen (80) skjønnte allerde i 1975 at alt dette bare er tull, fant seg en 25 år yngere dame og har siden bod gratis omgitt av tjenere som vasker og lager mat for ham i ytre Enebakk, mens landets jehovas vitner betaler for det hele.

 

Jehovas_vitner_%25E2%2580%2593_6_1.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar

LIke underholdende hver gang du poster slike ting så enhver som orker å sette seg inn i ting kan se hvor på jordet du er. Nå er hovedkontoret på Enebakk nedlagt - men når det var aktivt så bodde alle som jobbet der på hybelleiligheter som jeg tviler på at du ville takket ja til. Og sånn til info, disse fasilitetene (over hele verden) er åpne - du kan besøke dem og se dem med dine egne øyne - inkl boenhetene. Ingen av de personene du nevner oppfattet seg selv som profeter - snarere tvert i mot. Ei heller oppfattes de som profeter av JV

 

Alle bladene vår er forøvrig tilgjengelige på www.jw.org

 

Ingen hemmeligheter her...

Endret av sofiemyr
Lenke til kommentar

De falske profetene heter Charles Russell, Joseph Rutherford og Fred Franz. Dagens falske profeter som jehovas vitner tror på, sier nå i sitt blad Vakttårnet, at alt er klart for verdens ende nå.

 

Hvordan kan du tro på dette sludderet, Sofiemyr ???

.. Ingen av de personene du nevner oppfattet seg selv som profeter - snarere tvert i mot. Ei heller oppfattes de som profeter av JV...

Feil, denne gruppen ble omtalt som en profeter i bladet til jehovas vitner før 1975. Bare det at de stadig driver å fremsetter profetier om verdens ende, gjør dem til falske profeter, samme hva de selv eller andre oppfater dem som.

 

"So, does Jehovah have a prophet to help them, to warn them of dangers and to declare things to come? These questions can be answered in the affirmative. Who is this prophet?...This "prophet" was not one man, but was a body of men and women. It was the small group of footstep followers of Jesus Christ, known at that time as International Bible Students. Today they are known as Jehovah's Christian witnesses....Of course, it is easy to say that this group acts as a "prophet" of God. It is another thing to prove it," (Watchtower, Apr. 1, 1972, p. 197).

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...