Gå til innhold

Elektroshopping i Silicon Valley


Anbefalte innlegg

Les: 46 millioner under fattigdomsgrensa. Den artikkelen handler om litt mer enn en enkel uteligger. Vi har da konkurranse og et fritt marked i Norge. Hva er det du mener vi burde strebe etter som USA har? For den økonomiske politikken er ikke noe å skryte av. Ikke langt vekk til nærmeste land med billigere priser kanskje, men hvilket land har bedre levevilkår enn oss? Ingen ifølge diverse rangeringer. Slutt å syt om enkle materielle goder.

 

Sosialisme er vel det beste grepet som kan tas mot fattigdom, og det har vel Norge bevist den siste tiden.

 

Norge har bevist at det hjelper å spytte inn 120 mrd kroner fra oljefondet i statskassa vært år. Dette tilsvarer 10% av statsbudsjettet, noe som er mer enn det gjennomsnitlige årlige underskuddet hellas har gått med i perioden 2000-10. Norge ville på sitt beste ha et levevilkårsnivå på linje med våre naboer. Du sier at sosialismen er det beste grepet mot fattigdom, men du tenker ikke på at alle de sør-europeiske landene er svært sosialistiske, men har langt større fattigdomsproblemer enn kapitalistiske land som island, singapore, usa og japan.

 

Morsomt av alt 46 millioner fattige amerikanere, men i eu er det 80 millioner "http://www.inequalitywatch.eu/spip.php?article99". Faktum er at fri marked (handel) og regulert kapitalisme er det som har fjernet nesten all fattigdom på bare 100 år. Bare se på hva kapitalistisk handel med Kina har medført. Ja, det er brutalt, men det funker.

 

Og uansett, dette er ikke en politisk tråd..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norge har bevist at det hjelper å spytte inn 120 mrd kroner fra oljefondet i statskassa vært år. Dette tilsvarer 10% av statsbudsjettet, noe som er mer enn det gjennomsnitlige årlige underskuddet hellas har gått med i perioden 2000-10.

 

Jada, sammenlign Hellas og Norge. Hellas med den korrupte økonomiske politikken og sløsing av penger uten like. Selv uten olja ville vi aldri med en sunn økonomisk politikk havnet i uføret Hellas er i. Men om vi ikke hadde hatt olja ville ting sikkert vært en smule annerledes. Men f.eks Danmark scorer også bra på levestandard. På noen felt bedre enn Norge. Så ikke tro olja er alt som skal til.

 

Norge ville på sitt beste ha et levevilkårsnivå på linje med våre naboer. Du sier at sosialismen er det beste grepet mot fattigdom, men du tenker ikke på at alle de sør-europeiske landene er svært sosialistiske, men har langt større fattigdomsproblemer enn kapitalistiske land som island, singapore, usa og japan.

 

Hvilke sør-europeiske land har en stor grad av velferd men mye fattigdom?

 

Morsomt av alt 46 millioner fattige amerikanere, men i eu er det 80 millioner "http://www.inequalitywatch.eu/spip.php?article99". Faktum er at fri marked (handel) og regulert kapitalisme er det som har fjernet nesten all fattigdom på bare 100 år. Bare se på hva kapitalistisk handel med Kina har medført. Ja, det er brutalt, men det funker.

 

Hva er morsomt med fattigdom? Det er store fattige land i EU med dårlig økonomi, men disse landene er dårlig styrt, og sosialisme er ikke problemet. Faktisk har disse landene svært lite sosialisme. Nøkkelordet er korrupt/handlingslammet regjering/administrasjon, fravær av sosiale ordninger, og store forskjeller mellom fattig/rik. Hva er sosialistisk med det?

 

Og uansett, dette er ikke en politisk tråd..

 

Jeg har sansen for brukere som svarer på et innlegg, og etterpå bedyrer at det er feil tråd å diskutere det i.

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har lite respekt for folk som gang etter gang prøver å ødelegge en tråd med løyner og virrvarr. Vet ikke hva foreldre/lærere har gjort for å fylle deg med så mye useriøst tull, men jeg kan ikke gjøre annet enn å synes synn på deg.

 

Løgner? Er det en løgn at Norge er på topp 3 i verden når det angår levestandard? Er det en løgn at sosialisme har vært suksess i nordiske land? Er det løgn at Hellas har seg selv å takke for krisen de er i? Er det en løgn å si at sosialisme ikke er grunnen for fattigdommen i sør-europeiske land? Er det en løgn å si at kapitalisme gjør store forskjeller på fattig/rik, og øker gruppen fattige i landet?

 

Du er useriøs, ute av stand til å se fornuften i dine egne meninger. Om du er så tilhenger av amerikansk politikk, så er det bare å flytte dit. Og det siste jeg trenger, er din stakkarslige medlidenhet.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

løgner...

Hvorfor er norges suksess takket være sosialismen, mens sør-europeisk misslykked sosialisme (de har prøvd å kopiere de nordiske landene) er ikke sosialismens skyld i det hele tatt. Hvorfor nekter du å se på den høyelevestandaren i landene jeg nevnte over?

 

Det er ikke løg å si at forskjeller blir større ved kapitalisme. men jeg spør deg, vil du bo i et land der det er forskjeller, men høy levestandar generelt, eller et land der sosialismen har dratt alle ned på nivå med de fattigste? Jeg vil heller være fattig i USA, Japan eller Island, enn Cuba, Nord Korea, Vietnam, Sør-Europa, eller med andre ord alle land unntatt i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

USA ser ut til å være et virkelig rotete sted å handle hardware i på nett... Pricegrabber ser jo ut som en reklamejungel, uten spesielt bra priser...

 

Synes prisguide, prisjakt og kelkoo gir bedre info.

 

Bildene og prisene viser meg at det ikke er bedre der.. Ca 100% av produktene er uaktuelle likevel.

 

For min del blir det teit å gjøre research på nett hjemme for å finne ut hva jeg skal ha for så å dra på "fry's" med en utskrift for å shoppe.

 

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...