Gå til innhold

Elektroshopping i Silicon Valley


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow! :dribble: Har alltid lurt på hvordan himmelen ser ut...! :wee:

 

 

Nærmeste jeg har kommet en lignende butikk i Norge, er Clas Ohlson som har et par harddisker, noen gamle skjermkort og nettverkskort...

Det kunne vel ikke kalles for noe annet enn museumsgjenstander. De som kjøpte maskinvare der hadde enten ikke så mye peiling (og gjorde ikke en særlig god deal), eller så handlet de inn utstillingsgjenstander til sitt private maskinvaremuseum!

 

Nå har de forøvrig sluttet med slikt (skjermkort ihvertfall).

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fry's i San Jose har litt tøffere design som ser ut som en Mayapyramide.

 

Jeg har bodd mange år i California og handlet mye på Fry's. De som jobber der har ikke så mye peiling så man får ikke så mye hjelp. Men de har stort varelager. De har også en veldig liberal byttepolitikk, men et resultat av dette er at man finner pakker på hyllene som er merket med at varen har vært åpnet og selges til redusert pris.

 

De som er ute etter en litt spesiell shoppingopplevelse bør gå på Advanced Computer Products swap meet i Santa Ana (Sør-California, vanligvis den siste søndagen i hver måned. Her har de utrolig mye rart, nytt og brukt til veldig bra priser.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
vi hadde sånne butikker før, det lå på alnabru og het brick computers.Men allt er på nett nå, pga det er billiger og lokalene er svindyre i oslo område.
Tror jeg skrota en 486 som kom derfra for noen år siden. Og jeg tror Fry's og andre kjenner presset fra Amazon, på samme måte som at Elkjøp og gjengen blir presset av Komplett og andre nettbutikker. Forøvrig er det større mulighet for å drive på med slike butikker der borte, siden en forstad har mer innbyggere den hele norge.

Nettop, mye mer folk som bor tettere noe som gir denne butikken mange flere kunder, en annen forsjell er at folk i usa er vant til større avstander, det er vanligere å kjøre langt for å shoppe. I Norge gjør vi bare det for knaltilbud.

Kostnads nivået i USA er også mye lavere noe som gjør det billigere å ha store spesial butikker.

Kommer an på hvor en bor. På nordlige vestlandet valfarter folk til Ålesund i busslaster fordi en der har den største konsentrasjonen av handlesenter mellom Bergen og Trondheim.

Lenke til kommentar

Dette er hvorfor det er så misvisende (for en geek) når Norge gang på gang havner øverst på lister over de beste land å bo i ;-).

De tar jo aldri med sånne faktorer. Stuff that matters.

Andre eksempler er feks. tilgjengelighet på online tjenester, som Hulu, Netflix, Amazon, eller for den saks skyld Google Voice.

 

Det er bare så forbanna mye som er mye kulere i USA, for svarte.

 

Lenke til kommentar

Et annet morro sted å handle er Plaza Low Yat I Kuala Lumpur. Et helt handlesenter dedikert til salg av elektronikk, inkludert en egen etasje for hardware.

 

Eller Pantip Plaza i Bangkok. tror det var 7 etasjers varehus kun med pc-relaterte butikker og mobiltelefonbutikker. :-D

 

http://www.google.no/search?q=pantip+plaza&hl=no&client=opera&hs=aAj&rls=en&channel=suggest&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=pLShT-rZHYKE4AS7gb3lCQ&ved=0CFEQsAQ&biw=1360&bih=685

Lenke til kommentar

Det er bare så forbanna mye som er mye kulere i USA, for svarte.

Spørs om majoriteten av afroamerikanere er enig i det?

Eller dem som jobber to jobber bare for å få det til å gå rundt.

 

Er alvorlig lettsindig å si at USA er så mye bedre.

 

Morsomt sted å besøke kanskje, men jeg tviler på at jeg hadde likt å bo der pr i dag.

Lenke til kommentar

vi hadde sånne butikker før, det lå på alnabru og het brick computers.

Men allt er på nett nå, pga det er billiger og lokalene er svindyre i oslo område.

Var det ikke Datavarehuset det het? Husker jeg hadde en Brick-datamaskin, som ble kjøpt på Datavarehuset i Drammen i 1993.

 

Det var grei størrelse på den butikken, men laaaangt fra det vi ser her. Men den på Alnabru aner jeg ikke hvor stor var. Det var tiden før internettshopping da, da det fantes spennende butikker over alt. Nå er det snart bare klesbutikker igjen, og vi har ingen andre å skylde på enn oss selv.

Lenke til kommentar

Det var tiden før internettshopping da, da det fantes spennende butikker over alt. Nå er det snart bare klesbutikker igjen, og vi har ingen andre å skylde på enn oss selv.

 

This. Bare innenfor Ring1 i Oslo er det et sted mellom 6-8 H&M,og et tilsvarende antall Cubus, Carlings, Dressmann.. The list goes on..

Oslo er stort sett ikke annet en Klær, sport og utesteder/cafe lenger. Det er langt mellom spesialbutikkene/ mom and pop store.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...