Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Mai 2012


Anbefalte innlegg

Var på en liten "ormsafari" i dag, der vi fant flere stålormer. Dette var meget spennende å se på...

(de ble pent behandlet og sluppet fri igjen)

 

Det er vel iallefall ikke stålorm dere fant, det er vel buorm ser det ut som.

 

Dette er en Stålorm, ikke sant?

 

Jepp, det er stålorm (som egentlig ikke er noen orm, men en øgle...)

Endret av awesnes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var på en liten "ormsafari" i dag, der vi fant flere stålormer. Dette var meget spennende å se på...

(de ble pent behandlet og sluppet fri igjen)

 

Det er vel iallefall ikke stålorm dere fant, det er vel buorm ser det ut som.

 

Beklager, selvfølgelig buorm!!

Glad vi ikke fant huggorm i dag, mye av det der også. Men buorm kan man studere litt! De stinker helt forferdelig dog...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Sommeren er ennå her :) Girls gone fishing :)

 

Synes at du har dratt litt vel hardt i spakene. Du har tydelige halo-ringer i himmelen.. :) Litt mindre iver på spakene hadde gjort seg, mener jeg.. ;)

 

Og jeg likte at det var gjort på den måten, smaken er vel delt :)

 

Godt at alle ikke er like da.. :)

Lenke til kommentar

Godt at alle ikke er like da.. :)

Jeg liker bilder om skaper en diskusjon. Selv om jeg fortrekker at man diskutrer motiv og innhold fremfor teknikk....

 

Men i dette tilfellet er det nok verdt med en teknisk kommentar. AnnetteM's bilde er komposisjonsmessig veldig bra; men postereseringen er uheldig. Deet er mulig den ikke er like synlig på alle skjermer? Og det kan være jPEG konvertingen som er synderen ...

 

Fra en grytidlig morgen i Platanias, Kreta hvor solen akkurat kommer opp over horisonten kl 05.18!

Platanias er et trvielig sted; ihvertfall på denne tiden hvor du ikke står i kø med halve skandinavia ;)

 

Ta en Mythos eller Park for meg ;)

Lenke til kommentar

[headstone.jpg]

Passende, synes jeg.

Upassende, synes jeg.

 

smaken er som baken, hva du syns er upassende bryr jeg meg ikke om ;)

Jeg synes det er upassende å poste bilder av gravsteiner. Hva om den person hadde vært din bestefar e.l.?

For min egen del så ville jeg har blitt forbannet hvis noen hadde lagt ut et bilde av en av mine slektningers gravsteiner.

 

Trur dette har vært diskutert før og jeg tror de fleste er enige med meg. Skal man ta bilder av gravsteiner etc. så ta bilder fra baksiden der det ikke står oppført navn osv.

Graven er for ny til at dette blir passende, så enig i at dette blir upassende... Baksiden uten navn eller om graven er datert 100+ år tilbake er ok.

 

Edit

50 år bak i tid eller kjente personer kan også fungere, men mye følelser rundt dette, så et felt jeg anbefaler stor forsiktighet rundt.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

smort1:Pen utsikt ja, men litt repeterende? ;) Hva med bruk av mere zoom, og noen utsnitt istedet?

Har jo et par hundre topper å se på, så mesteparten av utsikten dekkes av disse fjellene... :p , men selvsagt kan jeg legge ut noen andre utsnitt også (er bare ikke kommet så langt....).

Et eksempel kan du jo få allikevel... :yes:

Olympus PEN E-P3 og MZuiko 40-150mm

1/1000sec, f/11, Iso200, 150mm

post-251380-0-72149700-1338073148_thumb.jpg

Lenke til kommentar

 

I am free by Langfeldt89, on Flickr

 

Bra bilde, men kan bli enda litt bedre... Horisonten er litt skeiv og hesten er kanskje litt for midtstilt.. Skulle ønske noe lysere hest (ikke så vanskelig å fikse i PS hvis du har RAW-fila) , men det kan godt hende bare er personlige preferanser.

 

Vanskelig å få hesten lysere uten mer støy, men det ser bedre ut her enn på via flickr. Var veldig undereksponert da kamera eksponerte for himmelen bak. Horisonten er en lett fiks, så det jeg skal gjøre. Gjør alltid det så merkelig at jeg glemte det :) * Har da lastet opp et litt lysere bilde.

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Fint bilde av hest cFc. I A4 størrelse hadde det sikkert vært en knallgave til eier av hesten.

 

Nytt forsøk på blomsterbilde fra hagen. Med reflektor ( gullfarget side mot blomstene ) og kun brukt nye DPP / RAW

canon-wallpaper-ulf-greger-.jpg

Endret av ulfgre
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...