Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Mai 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes ikke det :) Driver selv og eksperimenterer med det samme i Aperture. F.eks mitt bilde på forrige side: her tok jeg flere bilder av bare himmelen får å kunne justere de bildene der jeg likte motivet i etterkant, stort sett liker jeg å holde meg til det ekte men det er jo gøy å dra på litt hvis det passer.

Lenke til kommentar

Sant det. Får nok også få meg en bedre skjerm som kan kalibreres riktig. Middels bærbar skjerm med ett langt fra perfekt fargesyn gjør jeg av og til blir irritert når jeg får se bildene mine på andre skjermer. Histogrammet hjelper jo endel men bildene blir ofte livløse hvis man følger det for slavisk :) Når det er sagt så ser jo ditt bilde fra fetsund lenser bra ut på min skjerm også. Ett eller annet kurs i etterbehandling må da vel finnes ellers kan jeg jo bare fortsette å leke hehe.

Lenke til kommentar

Ja sliter med det samme problemet (ukalibrert skjerm) og fant noen videoer på youtube som hjalp meg godt på vei i forhold til det å forstå seg på litt mer avansert etterbehandling dersom det er ønskelig. Bruker også histogrammet flittig for tiden :) Det er morsomt men jeg er usikker på hvordan andre ser på det så har tenkt en stund på å prøve meg i bildekritikken ... hvis jeg bare får logget inn ...

 

Bildet mitt er «Tyskere i solnedgang» forresten, noen innlegg under GCardinal sitt bilde fra Fetsund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...