Gå til innhold

Den VELDIG uoffiselle tråden om Samsung Galaxy S3


Anbefalte innlegg

Blir nok denne på meg.

 

Har ein iPhone 4 og hadde ein iPhone 3, hadde egentligt allerede bestemt meg på forhand, da eg ville ha ein Android telefon iår.

 

Ser noen er litt skuffet, men for ein som ikkje har hatt android før, er det noen bedre telefon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er egentlig kjempeskuffet...

 

Ikke noe revolusjonerende nytt, ikke noe heftigere specs en det som finnes fra før men mest av alt: Designet.

Tipper S3 kommer til å bli ripete som fy. Helt flat bakside med glossy plast lukter trøbbel lang vei.

 

Tror jeg gjør noe jeg ikke hadde bestemt meg for...går for HTX One X.

 

Har Note, en jeg er superfornøyd med men vil teste noe nytt.

 

Utrolig synd

Lenke til kommentar

Rart de ikke har oppdatert grafikkprosessoren. iPhone 4S kjører jo på en PowerVR SGX543MP2 GPU som jeg har fått med meg er en god del sterkere enn MALI-400 MP? Om de klokker den høyere en dagens GS2, vil den være sterkere enn PowerVR SGX543MP2 da? Den burde det med tanke på at iPhone 4S er begynt å bli gammel nå.

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Rart de ikke har oppdatert grafikkprosessoren. iPhone 4S kjører jo på en PowerVR SGX543MP2 GPU som jeg har fått med meg er en god del sterkere enn MALI-400 MP? Om de klokker den høyere en dagens GS2, vil den være sterkere enn PowerVR SGX543MP2 da? Den burde det med tanke på at iPhone 4S er begynt å bli gammel nå.

 

Galaxy S III bruker samme GPU som Galaxy S II og Galaxy Note. Men den er klokket i fra 266 Mhz til 400 MHz som sammen med Quad-Core CPU'en som er i Galaxy S III gir en ytelse som selv sparker Tegra 3 sin ytelse til pinneved.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Det som skuffet meg mest var nok at de ikke lanserte en HD super AMOLED plus. Det hadde gjort valget latterlig lett for min del. Likte utseendet, fint å se en telefone med sexy, myke linjer. Lurer på hvor mye lys linsen slipper inn?

Skallet skal visstnok være polykarbonat, men med hyperglaze coating. Uten at jeg vet hva "Hyperglaze" faktisk er, men jeg KAN si at jeg vet det skal forhindre riper, noe som lover veldig godt. Liker at telefoner er blanke, men det har som regel også ført til at de lett får riper.

Er ellers veldig positiv til telefonen. Likte designet kjempegodt, ble positivt overrasket. Ser ut som den kan ligge godt i hånden.

 

En fin link for litt info:

 

http://www.slashgear...ds-on-03226020/

 

Edit: En link til:

 

http://www.slashgear...ds-on-03225829/

Endret av Maggot_FF
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rart de ikke har oppdatert grafikkprosessoren. iPhone 4S kjører jo på en PowerVR SGX543MP2 GPU som jeg har fått med meg er en god del sterkere enn MALI-400 MP? Om de klokker den høyere en dagens GS2, vil den være sterkere enn PowerVR SGX543MP2 da? Den burde det med tanke på at iPhone 4S er begynt å bli gammel nå.

 

Galaxy S III bruker samme GPU som Galaxy S II og Galaxy Note. Men den er klokket i fra 266 Mhz til 400 MHz som sammen med Quad-Core CPU'en som er i Galaxy S III gir en ytelse som selv sparker Tegra 3 sin ytelse til pinneved.

Ok, men begge kjører jo på Quad-Core Cortex-A9 prosessorer. Terga 3 har jo høyere klokkefrekvens itillegg. Så hva gjør GS3 sterkere enn Terga 3?

 

Men iforhold til iPhone 4S, er jo selve GPUen svakere? Det er litt rart med tanke på at den er mye nyere. Etter hva jeg har lest er PowerVR SGX543MP2 dobbelt så sterk som MALI-400 MP. Vil noe høyere klokkefrekvens på GS3, gjøre at den blir sterkere enn iPhones GPU? GS3 må også kjøre på mange fler piksler.

Lenke til kommentar

Men iforhold til iPhone 4S, er jo selve GPUen svakere? Det er litt rart med tanke på at den er mye nyere. Etter hva jeg har lest er PowerVR SGX543MP2 dobbelt så sterk som MALI-400 MP. Vil noe høyere klokkefrekvens på GS3, gjøre at den blir sterkere enn iPhones GPU? GS3 må også kjøre på mange fler piksler.

 

Fra Anandtech:

GPU Performance: Insanely Fast

What's particularly insane is that Samsung is able to deliver better performance than the iPhone 4S, the previous king-of-the-GPU-hill in these tests.

 

link: http://www.anandtech.com/show/5810/samsung-galaxy-s-iii-performance-preview

Lenke til kommentar

 

Tipper S3 kommer til å bli ripete som fy. Helt flat bakside med glossy plast lukter trøbbel lang vei.

 

Tror jeg gjør noe jeg ikke hadde bestemt meg for...går for HTX One X.

 

 

One X sitt bakdeksel har jo vist seg å bli slitt/ripete temmelig raskt...

Lenke til kommentar

Hva mangler den egentlig?

 

Den mangler LTE/4G, men i Norge er det for spesielt intresserte enda.

 

Ellers har den det jeg forventer av en mobiltelefon.

Kan bytte batteri

Kan ha ekstra minnekort

16-64GB innebygget minne, spørst hvilken av disse variantene som kommer til Norge

NFC er der, uten at jeg ser den store nytten.

ICS, og performance-testene viser at Samsung har jobbet med ytelse på browser og andre deler av det man får stock.

De første testene tyder på bedre GPU-ytelse enn iPhone 4s, men det blir jo vanskelig å sammenligne pga forskjellig oppbygging av OS'et.

 

Av de nye telefonene som er kommet i 2012 er dette den naturlige oppgraderingen av i9000 for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes det er skuffende at de ikke har Super Amoled HD Pluss skjerm. De bruker faktisk samme skjerm som Samsung Galaxy Nexus (som jeg har idag) og hadde faktisk håpet at S3 skulle bli enda bedre på skjerm.

 

Det som er veldig positivt er at batteriet har bra kapasitet, 2100 mAh, og det sies at batteriet skal holde i 30 timer, men ikke under hvilken type bruk.

 

Jeg synes designet er helt ok, at det plastikk er greit nok, for meg som jobber i håndverker bransjen blir telefon beskyttet med noe rubber case o.l så da vises ikke plastikken.

Lenke til kommentar

Men jeg er skuffet over at den bare har 2100 mah batteri som skal drive 4 kjerner, mens Note har 2500 mah på 2 kjerner. Veldig fornøyd med Noten min og tror ikke S3 blir det helt store misunnelsesobjektet fra min side.

Er jo naturlig at Note har større batterikapasitet siden det er større plass til batteri...2100 synes å være meget bra sammenlignet med andre telefoner i samme segment.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...