Gå til innhold

parkeringsbot mens jeg satt i bilen


Gjest Slettet+130498

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

fikk i dag parkeringsbot på torp mens jeg satt i bilen. skulle hente noen slektninger som ble forsinket og sto 2,5t på korttidsparkeringen. hilste på p-vakta og alt var greit. flyttet meg så senere ned til hente området og da kom plutselig p-vakta og klaget på at jeg ikke hadde betalt avgift.

 

tenkte ikke noe mer over det siden jeg tross alt satt i bilen, noe jeg hadde gjort hele tiden. plutselig var han tilbake og skrev boten/avgift eller hva man vil kalle det. har han rett til det, mener jeg satt i bilen og ventet og eneste gangen jeg var utenfor bilen var når jeg fikk boten.

 

har bilder, og film av han, men hvordan står klagesaken min? hadde han rett til å gi meg bot så lenge jeg faktisk har sittet i bilen hele tiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

fikk i dag parkeringsbot på torp mens jeg satt i bilen. skulle hente noen slektninger som ble forsinket og sto 2,5t på korttidsparkeringen. hilste på p-vakta og alt var greit. flyttet meg så senere ned til hente området og da kom plutselig p-vakta og klaget på at jeg ikke hadde betalt avgift.

 

tenkte ikke noe mer over det siden jeg tross alt satt i bilen, noe jeg hadde gjort hele tiden. plutselig var han tilbake og skrev boten/avgift eller hva man vil kalle det. har han rett til det, mener jeg satt i bilen og ventet og eneste gangen jeg var utenfor bilen var når jeg fikk boten.

 

har bilder, og film av han, men hvordan står klagesaken min? hadde han rett til å gi meg bot så lenge jeg faktisk har sittet i bilen hele tiden?

 

Redd han kan det, har sett dette skje før.Da var det på Bislett Kebab Linderud.Forskjellen mellom den episoden og din var at han du møtte gadd iallefall å si i fra til deg før han klistra boten på ruta di.

På Bislett Kebab bare satt vakten i bilen og skrev og gikk ut og la bota på ruta, mens det satt folk inne i bilen.Drøyt..

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar

Det einaste du kan prøve å argumentere med her for å sleppe bota er at dei 2,5 timane som flyet var forsinka var den kortaste tida som var mulig for av- eller påstigning, dette er nemmelig ikkje definert nøyaktig kor lenge som er kortaste tida for av- eller påstigning.

 

Men vanlig fornuft tilseier at kortaste tid for av- eller påstigning er den tida som ein person treng for å åpne døra og sette seg inn i ein bil eventuellt den tida det tar å komme seg ut av bilen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det einaste du kan prøve å argumentere med her for å sleppe bota er at dei 2,5 timane som flyet var forsinka var den kortaste tida som var mulig for av- eller påstigning, dette er nemmelig ikkje definert nøyaktig kor lenge som er kortaste tida for av- eller påstigning.

 

Men vanlig fornuft tilseier at kortaste tid for av- eller påstigning er den tida som ein person treng for å åpne døra og sette seg inn i ein bil eventuellt den tida det tar å komme seg ut av bilen.

 

Dette burde TS prøve seg på. Ser faktisk ikke bortifra at han kunne vunnet i retten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Såpass analt som det norske rettsvesenet er, så er det nok en liten mulighet for at du kunne sluppet boten dersom du hadde sagt, som noen tidligere har skrevet; at den kortest mulige tiden var 2,5t pga. at flyet var forsinka. Men, skal ikke si at muligheten er stor. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Enig. Krever jo mye mindre energi å be ham flytte seg enn å faktisk skrive ut og levere boten. Man skal være passe rasshøl for å gjøre slikt. Men, det skal sies - som krikkert og flere andre her har nevnt (mener også jeg leste dette i en avisartikkel nylig) - så er han i sin fulle rett til å gjøre det, da bilen faktisk regnes som parkert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Hva og parkere et sted der man faktisk er utenfor parkeringsonen? alså ikke ved parkering forbud området, men et sted unna eller flytte på seg litt? Men koster jo drivstoff.

Mest sannsynlig fordi man må velge mellom pest eller kolera? Altså å stå i veien eller et sted det koster penger å stå?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Enig. Krever jo mye mindre energi å be ham flytte seg enn å faktisk skrive ut og levere boten. Man skal være passe rasshøl for å gjøre slikt. Men, det skal sies - som krikkert og flere andre her har nevnt (mener også jeg leste dette i en avisartikkel nylig) - så er han i sin fulle rett til å gjøre det, da bilen faktisk regnes som parkert.

Politiet er også i sin fulle rett til å gi forelegg til alle som kjører et par km over fartsgrensa. De gjør det meget sjeldent likevel.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Søkte opp denne tråden. Hvilken tulling er det som ille ber deg flytte bilen når man sitter i den...

Parkeringsvakten sa jo til vedkommende 'du har ikke bilett' før han gikk videre på runden sin. Det vil da tolkes meget enkelt som et indirekte 'du må kjøpe billett innen jeg kommer tilbake'.

 

Du stod 2.5t på et parkeringsområde uten å betale. Selvsagt får du bot da, i bilen eller ei. Du kunne kjørt til Tollvesenet som er 200 meter bak deg og stått der og venta på deres parkeringsplass... Gratis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Han opptar jo like mye en plass selv om han sitter i bilen, hvorfor i all verden skulle det være gratis? Hadde det vært sånn hadde alle på Gardermoen bare blitt sittende i bilene sine og tomte-eieren hadde lånt ut gratis parkeringsplasser.

Er jo merkelig å skulle kjøre opp til Ullensaker og sitte i bilen sin 3 uker i strekk når man har flybillett til Thailand da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...