Gå til innhold

PC-byggekafèen - Spørsmål rundt PC-bygging


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forresten går e-sata inn i sata 3/2 porter. Jeg ser ingen e-sata porter på asus p8z77-pro(hvis det i det hele tatt fins).

Vet noen hvor firewire er på asus p8z77-pro?

Edit: er 3-pin til molex kabelen, som er koblet til kabinetthviftene, bare til for å koble til strømforsyningen?

Endret av okwepeokwe
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har bygget mine egne maskiner fra deler siden 1999.

De gangene jeg har brukt "uorginale" eller "usertifiserte" deler så har jeg endt opp med ustabile maskiner. Værste produktene har vært generelt alt av NVIDIA kort og umerkede minnebrikker.

Jeg har også opplevd mye problemer med å mikse merker som f.eks NVIDIA og AMD eller intel og ATI.

 

Er en stund siden jeg bygget maskin, og funderer nå å bygge meg en Intel-maskin neste gang, men jeg foretrekker bildekvalitet's messing fortsatt ATI/AMD som grafikk kort...da jeg til dags dato ikke har hatt problem med AMD men har hatt 6 NVIDIA kort som alle har hatt forskjellige problemer.

 

Jeg lurer på om teknologien nå er blitt så pass at man kan få stabile maskiner ved å mikse Intel med AMD-grafikk, siden jeg spiller WoW som er veldig CPU intensivt ønsker jeg å muligens gå over til Intel på CPU-siden når jeg først skifter, men forbli på AMD grafikk-kort.

 

Jeg har også forstått det slik at Intel-kort støtter raskere minne enn AMD kort.

 

Noen som kan gi meg noen pointers her på hva jeg bør se etter og hvilke fallgruver som kan eksistere per dags dato ved å gå for en IntelCPU/AMD-gpu løsning?

 

Pris er ingen faktor. :)

 

siste maskinen jeg lagde var alt AMD certified..og det var en rock solid stabil maskin. :) frem til den dag i dag.

 

Med dagens komponenter/teknologi kan du mikse og trikse som du vil.

 

Et godt utgangspunkt for god ytelse/pris:

  • i5 2500k evt 3570k på et Z77 hovedkort.
  • 8GB 1600Mhz RAM. Du merker absolutt ingen forskjell på 1600 kontra feks 1866 Mhz.
  • Hvis du foretrekker AMD så er HD7979 kongen på haugen ATM. Hvis ikke er Nvidia 670 et kort i samme prisklasse som gir deg mye for pengene.
  • En god SSD på ønsket størrelse. Intel 520/330 er et veldig godt kjøp
  • Et kvalitetkabinett med god kjøling og fine muligheter for kabelrydding og en PSU med minst 80 Plus Silver.

 

Jeg vil ikke kjøpe downgrade. Når jeg oppgraderer kjøper jeg top of the line. Alltid. :)

i5 er uaktuelt. :)...

 

Hvis du ikke har peiling.. hvorfor ikke faktisk høre på anbefalinger fra folk i forumet?

Du sier du vil oppgradere prosessor men mener en 2500k er downgrade?

Hvordan prosessor har du.. og hvordan i helvete klarer ikke den å kjøre wow?......

 

Edit: vet det er en gammel sak, men måtte bare..

Endret av ole a
Lenke til kommentar

Hva er dette? Den fins ikke i oversikten over hva som er med hovedkortet, men var der allikevel.

 

Det er et "adapter" for ting som HDD-led, PWR-LED, resetswitch etc. De ledingene som går fra kabinettet ditt kobler du dit merkingen viser de skal stå. Etter å ha satt alle ledningene på plass, setter du den blåe adapteren på hovedkortet(som regel nederst til høyre på layouten). Den er vel til for å gjøre ting mer oversiktlig e.l.

Lenke til kommentar

Hva er dette? Den fins ikke i oversikten over hva som er med hovedkortet, men var der allikevel.

 

Det er et "adapter" for ting som HDD-led, PWR-LED, resetswitch etc. De ledingene som går fra kabinettet ditt kobler du dit merkingen viser de skal stå. Etter å ha satt alle ledningene på plass, setter du den blåe adapteren på hovedkortet(som regel nederst til høyre på layouten). Den er vel til for å gjøre ting mer oversiktlig e.l.

 

Det du beskriver har jeg, og her har du et bilde av den med det jeg ikke vet hva er forran:

Ps: den passer inn i usb-porter og det står usb på den.

post-272986-0-10626800-1341497094_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hva er dette? Den fins ikke i oversikten over hva som er med hovedkortet, men var der allikevel.

 

Det er et "adapter" for ting som HDD-led, PWR-LED, resetswitch etc. De ledingene som går fra kabinettet ditt kobler du dit merkingen viser de skal stå. Etter å ha satt alle ledningene på plass, setter du den blåe adapteren på hovedkortet(som regel nederst til høyre på layouten). Den er vel til for å gjøre ting mer oversiktlig e.l.

 

Det du beskriver har jeg, og her har du et bilde av den med det jeg ikke vet hva er forran:

Ps: den passer inn i usb-porter og det står usb på den.

 

Ah, den ^^ Gikk litt fort i svingene her.

 

Den der har jeg aldri brukt, og dermed vet jeg ikke helt hva den brukes til heller, har bare en formaning.

 

Tviler sterkt på at du får bruk for den.

Lenke til kommentar

Den blå saken er en klassiker fra ASUS og er en header for USB porter.

Spesielt av den typen hvor du må koble på pin for pin, så kan du bruke denne og ha en slags "Hurtigkobling" på hovedkortet.

Ingenting kritisk å droppe, tviler også på at du har en USB kontakt fra kabinettet som består av en drøss små plugger.

Lenke til kommentar

Pc-en hvil ikke gi signaler, Når jeg starter pc-en så går vifta til processoren, grafikkkortet og kabinett går automatisk hvis jeg bare "kickstarter dem". Det lyser fra grafikkkortet og hovedkortet. Hva er galt?

 

Edit: det er ingen av de lysene som lyser hvis noe er galt som faktisk lyser, men standby lyset på hovedkortet lyser, selv om jeg har slått på pc-en.

Endret av okwepeokwe
Lenke til kommentar

Driver å bygger PC nå men sliter med å montere HK.

 

Skal jeg bruke de store skruene til å skru HK'en eller de småe?

 

EDIT:

 

Pappa mista skruetrekkeren på hovedkortet og bomma litt på skruene slik at tuppen traff på HK osv. tror dere det går bra? også når han skulle montere HDD tok han på de uten å ta på noe metall. går vel bra?

 

EDIT 2:

 

Fikk skrudd inn bare 3 skuer til PSU'en, går vel bra det? den ene passa ikke

Endret av Aladeen
Lenke til kommentar

Skruene som er ment til hovedkortet er ganske liten.

 

Kommer litt ann på hvor skrutrekkeren traff, men det gikk helt sikkert fint. Og man trenger å jorde seg selv konstant. En gang i blandt (hvert 10min feks) er mer enn nok.

 

Så lenge PSUen sitter godt spiller det ingen rolle.

Lenke til kommentar

Skruene som er ment til hovedkortet er ganske liten.

 

Kommer litt ann på hvor skrutrekkeren traff, men det gikk helt sikkert fint. Og man trenger å jorde seg selv konstant. En gang i blandt (hvert 10min feks) er mer enn nok.

 

Så lenge PSUen sitter godt spiller det ingen rolle.

 

tror du SDD/HDD fikk skade da? jobber under treplanker uten teppe på et trebord.. pappa hadde på seg sokker men ikke ull.. tok ikke på noe metall eller noe, det går vel bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...