Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig


Anbefalte innlegg

MULTIplayer. Folk må tåle at de kan se over til naboen. :) Men selvfølgelig; ikke bygg helt oppå andre, med mindre de vil det selv.

 

Ellers henger jeg meg på Hunterra - det har blitt en bra server med fine folk :)

 

Du er et perfekt eksempel på "fine folk" :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes også stedet du fant virket helt fint. Var INGEN tegn på at noen drev med noe nært.

 

Dere failer i å se problemet.... :nei2:

 

Vi startet et undergrunsprosjekt og hadde ingangen ca 3 blocks unna der huset til Donkey er nå. Greit nok at han ikke så den, men så begynner han å klage på at vi fortsatte på prosjektet. Og dette er snakk om et prosjekt som vi startet lenge før han joinet serveren. Det er ok at han bygger generelt der han er nå, men han kan ikke forvente å bygge svært mye under bakken, for da vil han krasje med prosjektet vårt.

 

Når vi bygde på ingangen til prosjektet i går skrev donkey at vi skulle fjerne det, og når vi sa at det ikke var vårt problem at han har bygd huset sitt der sa han at han skulle gjerde ingangen vår inn. Når jeg skulle vise han stedet prøvde jeg å gå gjennom huset hans (noe som ikke gikk), og han låste meg inne med lockette dører og skrev /afk. Voksen oppførsel dette her...

 

Problemet til oss i riften er at byen vår er nå omringet på alle kanter. Dette er ikke pga. en person, men fordi flere har bodsatt seg rundt, og vi kan derfor ikke legge skylden på enkeltpersoner, noe vi ikke prøver å gjøre (men kansje det har virket sånn...). Dette hemmer alle ekspansjonsplaner til byen, og vi får bare leve med det.

 

Liker også litt hvordan du SLi klagde på at vi ikke kunne claime et område når det første som står på øya di er "Privat øy, bebygning vil bli slått hardt ned på". :huh:

Lenke til kommentar

Jeg sa dere burde markere bedre.

 

Jeg har markert med cobblestone på stedet mitt, og bedt pent via et skilt at dere ikke skal bygge på øya :)

 

Starter dere først et undergrunns prosjekt, ikke gjøre det umarkert, så nærme spawn. Sier seg selv at nye folk vil dra bort og bygge så næmere spawn ved siden av folk.

 

Sorry, Nikolai, men jeg syntes dere begge burde "ta det som menn". Du grenset ikke, donkeybrain fortsetter å ødelegge (ifølge deg).

 

Jeg syntes du skal/skulle ha grenset og at DonkeyBrain skal holde huset over bakken, og heller flytte ut senere :)

 

Prøv å løs problemet på en hyggelig måte her på forumet, og ikke "kast ut" donkeybrain. Det at han kan bygge over bakken for nå, nå som han veit det, er jeg enig i.

 

Edit: Har jeg sagt dere ikke kan claime? Jeg har sagt dere kan, men vær så snill å marker stedet og sett opp skilt, så ingen bygger næmere.

 

Edit2: Skal lage noen "snillere" skilt jeg :) og markere enda bedre hva jeg snakker om.

 

Edit3: Fjernet skiltene, og ba heller på en snill måte om at folk ikke bygde innen for min cobble grense:

 

 

 

 

Endret av SLi
Lenke til kommentar
Sorry, Nikolai, men jeg syntes dere begge burde "ta det som menn". Du grenset ikke, donkeybrain fortsetter å ødelegge (ifølge deg).

 

Kødder du med meg?

 

Det var donkey som klagde i går over at vi bygde ved huset hans, vi bare påpekte at det var unødvendig at folk bygger så nærme. Jeg har aldri bedt noen flytte eller sagt at noen ødelegger.

Lenke til kommentar

Såpass folkeskikk bør folk på serveren ha at de respekterer andres tomter og ønsker som ikke er helt urimelige.

 

For min del skulle jeg gjerne hatt flere naboer i Morningwood selv om jeg ikke akkurat har behovet for å ha noen oppå husene mine.

 

Enig i dette.

 

Jeg mener også at å be folk holde seg unna 50++ blocks ikke er urimelig heller, det er ikke akkuratt trangt om plassen...

Lenke til kommentar

Er vel ikke noe man trenger å vite med mindre man står oppi konflikten.

 

Det som er interessant er om vi MÅ ha en regel for avstand eller om folk skal lære seg folkeskikk. Problemet med denne serveren er at det kommer nye folk ofte (veldig bra) men nye folk tar ikke alltid høyde for gjeldende serverrregler/uskrevne regler som i hvert fall jeg kanskje skulle ønske. "Jammen sånn gjør man det i Minecraft" er ikke en god nok grunn til å tute frem etter eget forgodtbefinnende.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hva denne diskusjonen med donkeybrain og en togbane går ut på ?

Donkeybrain bygde huset sitt der hvor togbanen til noen andre allerede lå under bakken. Donkeybrain mener området nå er hans. Nå har jeg ikke vært ingame og sett enda, men det virker på meg som at togbanen kom først, dermed har den høyest prioritet.

 

Det ironiske her er at en av de originale fire (og veldig enkle) reglene var ordrett å ikke bygge rett oppå noen. Lite visste jeg at det skulle bli så relevant.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hva denne diskusjonen med donkeybrain og en togbane går ut på ?

Donkeybrain bygde huset sitt der hvor togbanen til noen andre allerede lå under bakken. Donkeybrain mener området nå er hans. Nå har jeg ikke vært ingame og sett enda, men det virker på meg som at togbanen kom først, dermed har den høyest prioritet.

 

Det ironiske her er at en av de originale fire (og veldig enkle) reglene var ordrett å ikke bygge rett oppå noen. Lite visste jeg at det skulle bli så relevant.

 

Ahh, thanks for the update :) Jeg må faktisk si at jeg ser poenget til Donkeybrain. Når man finner seg en plass så graver man seg ikke ned for å sjekke om det er noe under tomten. Hadde det vert et skilt med "advarsel" så da har dem jo selvsagt rett at togbanen er førsteprioritet.

 

Synes konflikten burde kunne løses ganske kjapt da det er lettere å bygge om en togbane enn å flytte et helt hus.

 

Er det gruven som Donkey evt skal grave som er konflikten?

Lenke til kommentar

Man må nesten bare regne med å møte på folks byggerier her og der. Vær litt kreativ og finn en vei rundt/utenom, det er jo det som er multiplayer (og morsomt)! :)

 

Men jeg er enig; ikke bygg mer enn 50 blocks fra andre på overflaten. Undergrunnen er håpløs for andre enn deg selv å holde styr på. Jeg holder på i en ravinne, og var ikke på overflaten på mange dager (irl). Da jeg så dukket opp på overflaten så jeg verdens største vindmølle 50 blocks unna. Lakus hadde bygget litt... :) Men det er jo hyggelig med en vindmølle som nabo!

Lenke til kommentar

Virker ikke som en eneste her inne har fått med seg hva konflikten dreier seg om, så da får vel jeg forklare...

 

Det startet med at jeg og de andre i byen vår påpekte at det er unødvendig av folk å bosette seg alt for tett slik det nå har blitt rundt byen vår. Vi lurte på hvorfor folk ikke kune finne seg et sted slik at andre har muligheter for ekspansjon, og om ikke dette kunne bli en regel. Blant argumentene våre var at det er dømt til å oppstå konflikter om plassen når man bygger så tett.

 

Halve serveren tolket dette som at vi kjeftet på alle og ba dem flytte bygningene sine lengre unna.

 

Senere oppdaget vi at donkeybrain hadde bygget på overflaten av undergrundsprosjektet vårt (det er ikke en togbane, og det kan ikke bare flyttes uten videre), men dette var ok for det er tross alt et undergrundsprosjekt og vi ga donkeybrain en heads-up om at han måtte være forsiktig når han gravde huler under huset sitt slik at han ikke gravde seg inn i vårt prosjekt.

 

Etter en stund måtte selvsagt undergrundsprosjektet få en inngang, og siden det var under huset til donkeybrain ble inngangen nærme huset hans. Donkeybrains reaksjon var da å true med å mure inn inngangen og han krevde at vi skulle fjerne det selv om det var strengt tatt vi som begynte å bygge i området først. Vi fjernet det ikke siden vi mener at vi begynte å bygge først, og selvfølgelig er det han som skal tilpasse seg oss da. Det var forsåvidt donkeybrain som klagde på at vi var for nærme han, ikke vi som klagde på at han var for nærme oss.

 

TL;DR: Vi må ha en regel som sier at man må bygge minst 50 blocks unna andres bygninger (med mindre annet er avtalt) ellers vil folk som donkeybrain rage over at han bygde for nærme noen andres prosjekt.

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

Det var jo en misforståelse fra min side da. Fordi dere kom plutselig og begynte å bygge det murhuset rett utenfor meg. Da dere gjorde det hadde jeg allerede bygget en god del på min tomt, og jeg hadde aldri sett dere på serveren før, fordi jeg var ny..

Derfor virket det litt merkelig da dere plutselig kom å bygget det murhuset utenfor meg. Som sagt, dere hadde jo sikkert en inngang der fra før, men denne var jo helt umulig for meg å se, da den var under vann.

 

Prøvde også å være hyggelig med dere på serveren, og spurte om det var noe jeg kunne gjøre, men N1ko ville ikke engang ha skriftlig kontakt med meg... Lol. Da får det ihvertfall bare være!

Lenke til kommentar

TL;DR: Vi må ha en regel som sier at man må bygge minst 50 blocks unna andres bygninger (med mindre annet er avtalt) ellers vil folk som donkeybrain rage over at han bygde for nærme noen andres prosjekt.

 

Jeg skjønte alt med en gang jeg :)

 

Anyways, ikke bare en 50 blocks regel, men også en regel som sier man må markere områder, over bakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...