Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg betalte for denne måneden gjennom PayPal ble det $0,01 for lite :hrm:

 

Vmlweb oppfører prisene sine i dollar og sender "regninger" i dollar, men PayPal vil betale i pund. Det går jo normalt sett helt greit, da den gjør alt sånt automatisk. Denne gangen derimot ble det altså betalt $0,01 for lite. Jeg ble oppmerksom på dette i dag tidlig, betalte dem $0,02 og fikk email om at det var betalt og at jeg nå faktisk ligger på plussiden i "regnskapet". Deretter logget jeg meg inn på kontrollpanelet til serveren og alt så greit ut der inne. Legg merke til at jeg ikke hadde tilgang til kontrollpanelet før de siste $0,02 var betalt, det var derfor jeg trodde server var aktiv igjen - det står til og med "Active" inne på Wmlweb.

 

Jeg ser jo nå at det likevel står "Disabled" inne i Minecraft Adminpanelet... Frustrerende for å si det mildt at dette selskapet ikke har noe automatikk i dette. Har iallefall sendt dem mail om at alt er betalt og at serveren skal startes igjen. Den kommer nok tilbake sånn plutselig. De har aldri vært trege med support.

 

EDIT: Og riktig nok, tre minutter senere var serveren på plass igjen!

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

PVP-oppdatering

 

Skal vi se, da er PVP tilbake og jeg skal prøve å forklare hvordan det nå fungerer. Kort sagt er det nå satt opp tre områder, kalt "Fylker", hvor det er PVE som gjelder og å direkte skade andre spillere er rett og slett umulig. Utenfor og mellom disse Fylkene er PVP på og ferdsel her er på eget ansvar. Ikke kom gråtende til admin eller mod om du mistet hele inventoryet ditt da du ble drept. Husk at reglene for griefing osv. fremdeles gjelder i PVP-området!

 

Hvert PVE "Fylke" er på ca 2000x2000 blocks (tilsammen et område på 6000x6000 med PVE) og i midten av hvert Fylke finner du et byggverk etter et spesifikt tema. I midten av Spawn Fylke finner du spawnbygingen, i Vindfang Fylke finner du serverfengselet og i Steinheim Fylke finner du serverens første by og er også det mest befolkede området. Planen foreløpig er ihvertfall to Fylker til, ett med Spleef Arena i midten og en annen med PVP Arena. Kanskje en med spillerstyrte butikker også (venter på 1.3 oppdateringen og ingame valuta).

 

Legg merke til at vi har fått en ny spawn! Om du lurer på hvor gamle spawn og alt du er vandt med ble av så er det i Steinheim Fylke. Om du tar den blå portalen fra nye Spawn til Sidet så er du tilbake til den gode gamle spawnen du kjenner så godt.

 

Portaloppdatering

 

Transport via portaler har også fått en liten overhaling for å stå i stil med forandringene ovenfor. For å ferdes mellom de forskjellige PVE Fylkene bruker du de blå portalene, for ferdsel innad i hvert Fylke bruker du de brune portalene og for ferdsel i PVP-områder bruker du de røde portalene.

 

Så la oss si du er i Spawn og skal til et sted i Vindfang Fylke. Da vil ikke den brune portalen i Spawn hjelpe deg, for den vil kun transportere deg til steder i Spawn Fylke. Først må du dra til Vindfang gjennom den blå portalen, og så bruker du den brune portalen der for å dra til steder innad i Vindfang Fylke. I PVP området er det ingen slike inndelinger og alle de røde portalene går til alle andre røde portaler.

 

Du kan få en portal satt opp i nærheten av der du bygger om du oppfyller enkelte, ikke nedskrevne, krav. Med at disse kravene ikke er nedskrevne mener jeg at det blir tatt på en "per portal" basis. Det enkleste av dem er at du ikke bygger alene, med mindre du bygger noe som flere kan ha glede av. Om alle skulle hatt hver sin portal hadde det knapt vært nødvendig med ben. Du må også bygge en viss avstand utenfor allfarvei. Om det er kort avstand til nærmeste portal så er det jo ikke vits å sette opp enda en.

 

Tenk deg om før du ber om å få satt opp en portal nær deg i PVP-området. Det blir lettere for deg å ferdes raskt rundt, men også lettere for andre å finne deg.

 

Og siden jeg liker lister; her er en oppsummering!

  • Tre nye PVE områder på 2000x2000 blocks hver, kalt Fylker.
  • Spawn Fylke har en ny spawn, Vindfang Fylke huser serverens fengsel og Steinheim inneholder bl.a gamle spawn.
  • Flere Fylker med Spleef og PVP Arena kommer. Muligens spillerstyrte butikker.
  • Du kan dra mellom Fylkene med de blå portalene.
  • Du kan dra innad i hvert Fylke med de brune portalene.
  • Du kan dra rundt i PVP-området med de røde portalene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...