Gå til innhold

Her er framtidens laser-mus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det store spørsmålet er om den positive akselerasjonen fra Avago APDS-9500 og negative akselerasjonen om du bruker den på tøy musematter er fikset eller ikke. Enda høyere DPI og alle andre "imponerende" tall bryr meg fint lite egentlig.

 

 

Enn så lenge så blir det med optisk med Avago 3668 eller Avago S3888 med NDC firmware som er kongen på haugen hva feilfrie og stabile sensorer angår.

Noen mus oms er til salgs som bruker disse? Noen du vil anbefale?

 

 

Ikke mange som bruker disse lenger dessverre, av de bedre som du klarer å oppdrive per i dag så vil Razer Deathadder (1800 DPI) være en av de aller beste (Avago 3668), men den nyere utgaven som finnes i bøttevis av forskjellige utgaver (Respawn, left hand, black osv osv. edition) med 3500 DPI har Avago S3888 som også fungerer bra med siste firmware.

 

Razer Abysuss og Abysuss Mirror bruker også Avago S3888 men hadde endel problemer i starten og har ikke en firmware som er mulig å oppgradere for sluttbruker så du er avhengig av å få en modellene med siste firmware for at det skal fungere optimalt.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Har du prøvd det selv? Er sensitiviteten justert slik at musepekeren beveger seg i samme hastighet fra lav til høy dpi?

Du får motsatt resultat enn det bildet viser. Vent litt så skal jeg laste opp ett slikt bilde selv.

post-15532-0-76597900-1333991097_thumb.jpg

 

Bare en kjapp test. Valgte 7 i sens siden 5700/800=7.125 så tilnærmet samme hastighet. Som du ser så er lav dpi grovere enn høy dpi, og 800dpi er heller ikke sååå lavt. (gadd ikke å endre noe i setpoint annet enn sensen)

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Mmh, 7 i win sens? Hvorfor ikke 6/11? Over og under 6 så interpoleres DPIen bare.

 

En mus er presis når den bla. har nul acc, ingen jitter, høy max tracking speed.. Derfor sier jeg at presisjon i muser er ett alt for vidt begrep for å kunne summeres opp ved å bare si at DPI=presisjon. Det er dessverre mange som tror det. Og det har selskaper skjønt. DPI er ett veldig tangibelt og enkelt begrep å forholde seg til, akkurat som megapixel manien. Ekte uinterpolert høy DPI er som regel en fordel for presisjon, men absolutt ikke nok for å kunne si at presisjon=DPI.

 

I tillegg så har du eksempler som SS sine Kinzu v2 og Kana muser, hvor høy DPI har direkte skylden for dårlig presisjon.

 

De beste CS 1.6 spillerne bruker lav DPI(pga div grunner), bare for å illustrere at DPI=presisjon virkelig må nyanseres og sees i forskjellige lys.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at dpi er allt som teller. Men folk tror at høyere dpi = høyere sensitivitet fordi hastigheten på musepekeren øker når man setter opp dpi. Men det er fordi man ikke skrur ned sensitiviteten samtidig.

Allt jeg sa at dpi har med nøyaktighet å gjøre ikke hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...