Gå til innhold

Kraftig og stillegående psu?


Anbefalte innlegg

trenger en kraftig, stillegående og stilren strømforsyning. Skal drive disse komponentene, men samtidig være fremtidsrettet.

 

i5-2500k @ høy klokk

16GB ram @ høy klokk

zotac gtx 480 amp @ høy klokk (kanskje gtx 680 senere)

ssd

5-6 hdds

god del vifter

 

tenkte minst 850w av god kvalitet. Sett noe på corsair sine AX, virker greie. Hvor får man tak i MIST sine psuer? Sett endel som har 1000w her på forumet de siste 2-3 årene. Noen andre merker man får tak i Norge? Skal være svart uten noe jalla mønster på, og helst modulær(?) m-atx kabinett jeg skal bruke den i, så det er vel en fordel med modulær?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hold deg unna MIST , selges vel ikke mer her I Norge og mange som opplevde at de daua lenge før tiden...

Skal du gå for Corsair tror jeg nok du bør gå for toppmodellene , jeg har i alle fall erfart mye rot med HX og TX og ser det er en del andre brukere som har hatt lignende problemer.

Får nå snart min 3dje 650 HX og krysser fingrene for at jeg ikke får mer problemer etter mye uflaks.

 

850W bør holde så lenge du ikke har planer om 3x skjermkort eller 2x om du har mye annen hardware.

 

Personlig prøver jeg å ende opp på en maks belastning på PSU på maks 80% , men det er mange som ikke har noe problem med 90-99% og mye støy :p

 

Siden du har et M-ATX kabinett må du sjekke grundig størrelsen på Psu'en når du kjøper den sånn at den passer.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Corsair AX850 er en ypperlig PSU, men den er dessverre plaget av coil-whine. Min egen er intet unntak, men det er så svakt at det knapt kan høres og kun når GPU eller CPU er under belastning. Andre med samme problem opplever dog at støyen er så høy at det er uakseptabelt. Ta en titt på Corsairs forum så ser du flere tråder omhandlende dette. AX750 er etter sigende ikke like plaget så hvis du vil være på den sikre siden bør du muligens heller gå for denne. 750W av kvalitet er uansett nok til GTX680 SLI pluss en saftig overklokk.

 

Corsair HX kan oppleves som litt støyende hvis du har et stillegående oppsett. NZXT Hale og XFX Proseries som Arni90 nevner er gode og støysvake valg. Seasonic X er også glimrende valg, men de er såvidt jeg vet identiske med Corsair AX tilogmed 850W så mulig de har samme problemene med coil-whine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...