Gå til innhold

Så mye koster iPhone egentlig


Anbefalte innlegg

Blir jo samme som å si at f.eks Justin Bieber er best bare fordi han selger mest plater. Å tro noe sånt da blir jo helt på tryne.

 

Ettersom du kom med dette argumentet nok en gang: Her har du en liste over artistene som har solgt mest. Du blir kanskje overrasket over å se artister som The Beatles, Michael Jackson og Queen på topp, mens Justin Bieber faktisk ikke nevnes én gang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir jo samme som å si at f.eks Justin Bieber er best bare fordi han selger mest plater. Å tro noe sånt da blir jo helt på tryne.

 

Ettersom du kom med dette argumentet nok en gang: Her har du en liste over artistene som har solgt mest. Du blir kanskje overrasket over å se artister som The Beatles, Michael Jackson og Queen på topp, mens Justin Bieber faktisk ikke nevnes én gang.

Dette var et eksempel :)

 

Jeg synes The Beatles er noe dritt musikk som sikkert mange andre også synes.

Lenke til kommentar

Så kan man spør seg hva som er det beste valget, å kjøpe ett produkt som er ekstremt overpriset eller kjøpe ett produkt som man får "mye" produkt for pengene ?

 

Om iPhone er verdt pengene eller ikke er vel strengt tatt opp til hver enkelt person å avgjøre. Det hadde derfor vært fint om vi kunne ta den diskusjonen et annet sted. :)

Hvorfor kan man ikke diskutere dette her, når artikkelen faktisk handler om hvor mye det koster å produsere telefonen kontra det å kjøpe den. Det handler om pris, penger, altså er det relevant. Så får heller de som mener det er verdt pengene argumentere for det. Diskusjon!!!.no.

Lenke til kommentar

@Vindicator: Sorry, jeg gidder slett ikke diskutere dine angivelige venner, av den enkle grunn at dine venner ikke på noen måte er representative for mange titalls millioner mennesker. Jeg ser at du ikke har vansker med å dra tall og påstander ut av ræva, og kalle det en konklusjon, men dessverre for deg holder ikke noe av det mål, hverken statistisk, logisk elle bevismessig.

 

Kvaliteten jeg snakker om er kvaliteten som gir de mest fornøyde brukerne, enten det er telefoner eller datamaskiner det er snakk om.

http://news.cnet.com...n-for-8th-year/

 

Jeg har en iPhone som er 4 år gammel, og som har ramlet i bakken minst én gang. Den lever i beste velgående, den er faktisk mye bedre enn da den var ny, og skjermen er like fin og ripefri som den dagen jeg kjøpte telefonen. Hva beviser det? At jeg har vært like heldig som deg?

På den annen side har jeg en gang ødelagt et dyrt speilreflekskamera som falt i bakken. Skal jeg dermed spamme ned alle kameraforum med at det kameraet er noe forbannet dritt som ble ødelagt, fordi man må regne med at et kamera faller i bakken minst én gang? Selvsagt ikke - det ville vært bra dumt!

 

Skal heretter være svært skeptisk til alt de som har Samsung-telefoner sier om sine telefoner, siden de allerede er innenfor Samsung sirkelen og vil være fornøyd med sin Samsung-teleofn uansett på grunn av måten dem forholder seg til Samsung og demmes andre produkter. Dette virker jo veldig "smart", ikke sant...og du har jo en Samsung-TV også om jeg ikke husker feil, så beklager...du må jo være nærmest utilregnelig, på linje med det du på din lavpannede måte insinuerer at Apples kunder er.

Tror egentlig ikke det har noen hensikt å fortsette diskusjonen, ut fra det du legger opp til der. Det er grenser for hvor mange usakligheter jeg gidder å besvare.

Endret av Newton
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har en iPhone som er 4 år gammel, og som har ramlet i bakken minst én gang. Den lever i beste velgående, og skjermen er like fin og ripefri som den dagen jeg kjøpte telefonen. Hva beviser det? At jeg har vært like heldig som deg.

På den annen side har jeg en gang ødelagt et dyrt speilreflekskamera som falt i bakken. Skal jeg dermed spamme ned alle kameraforum med at det kameraet er noe forbannet dritt som ble ødelagt, fordi man må regne med at et kamera faller i bakken minst én gang? Selvsagt ikke - det ville vært bra dumt!

 

Du har mistet den i bakken minst en gang? En? Tror jeg iløpet av 1,5 år har mistet min (HTC Desire) i bakken minst en gang hver andre uke. Er dessverre sånn ca tidenes mest klønete fyr.

Lenke til kommentar

Du har mistet den i bakken minst en gang? En? Tror jeg iløpet av 1,5 år har mistet min (HTC Desire) i bakken minst en gang hver andre uke. Er dessverre sånn ca tidenes mest klønete fyr.

Minst én, men sikkert noen ganske få. Det er ikke noe jeg holder telling på eller fører statistikk over, men jeg er garantert ikke like slepphendt som enkelte. Men telefonen har da fulgt meg over alt i 4 år, sommer som vinter, i sol og regn, og blitt brukt i alt fra +35 til -20 grader. ;)

Lenke til kommentar

@Vindicator: Sorry, jeg gidder slett ikke diskutere dine angivelige venner, av den enkle grunn at dine venner ikke på noen måte er representative for mange titalls millioner mennesker. Jeg ser at du ikke har vansker med å dra tall og påstander ut av ræva, og kalle det en konklusjon, men dessverre for deg holder ikke noe av det mål, hverken statistisk, logisk elle bevismessig.

 

Kvaliteten jeg snakker om er kvaliteten som gir de mest fornøyde brukerne, enten det er telefoner eller datamaskiner det er snakk om.

http://news.cnet.com...n-for-8th-year/

 

Jeg har en iPhone som er 4 år gammel, og som har ramlet i bakken minst én gang. Den lever i beste velgående, den er faktisk mye bedre enn da den var ny, og skjermen er like fin og ripefri som den dagen jeg kjøpte telefonen. Hva beviser det? At jeg har vært like heldig som deg?

På den annen side har jeg en gang ødelagt et dyrt speilreflekskamera som falt i bakken. Skal jeg dermed spamme ned alle kameraforum med at det kameraet er noe forbannet dritt som ble ødelagt, fordi man må regne med at et kamera faller i bakken minst én gang? Selvsagt ikke - det ville vært bra dumt!

 

Skal heretter være svært skeptisk til alt de som har Samsung-telefoner sier om sine telefoner, siden de allerede er innenfor Samsung sirkelen og vil være fornøyd med sin Samsung-teleofn uansett på grunn av måten dem forholder seg til Samsung og demmes andre produkter. Dette virker jo veldig "smart", ikke sant...og du har jo en Samsung-TV også om jeg ikke husker feil, så beklager...du må jo være nærmest utilregnelig, på linje med det du på din lavpannede måte insinuerer at Apples kunder er.

Tror egentlig ikke det har noen hensikt å fortsette diskusjonen, ut fra det du legger opp til der. Det er grenser for hvor mange usakligheter jeg gidder å besvare.

Og igjen kommer du med unskyldninger etter unskyldninger. Igjen, det jeg sier om disse 95% av dem jeg snakker om er ganske relevant med tanke på hvor mange mennesker det er snakk om. Og hvordan kan du som en person da mene at det er galt?

 

I så fall så kan du komme med noen beviser som sier at det jeg sier ikke holder mål.

 

Min nærmeste kompis her jeg bor har iPhone 4 og en iMac + Apple TV. Er mange som går under det samme.

 

Igjen, så nytter det lite å komme med en link som viser hvor fornøyde brukerne er over en iPhone eller iPad. For som jeg sier, folk som har en iPhone eller iPad har som regel flere Apple produkter og vil være fornøyd med sine produkter uansett hvor låste og lite med funksjoner dem har med at dem holder seg KUN til Apple som merke i de fleste tilfeller på grunn av måten de forskjellige Apple produktene fungerer sammen.

 

Ja wow, din iPhone 4 har ramlet i bakken noen ytterst få ganger og vært ekstremt heldig med at den ikke har gått i 1000 knas. Jepp, for du sier jo mye mere enn det alle skade rapportene sier som er rundt om kring om iPhones ja.

 

Jeg tar meg selv om meget heldig med at jeg kun har mistet min Galaxy S II i bakken minst 6-7 ganger siden jeg fikk min Galaxy S II den 21 Mai 2011. Ja jeg er veldig overasket at jeg ikke har mistet den flere ganger i bakken. For når man tar sin mobiltelefon ut og inn i fra bukselommene veldig mange ganger i løpet av en dag, så er sjangsen meget stor for at man mister den i bakken også.

 

Jeg har en Samsung LED-TV, Samsung Galaxy S II og Samsung mikrobølgeovn. Men jeg har alikavel en Candy vaskemaskin. Men tingen her er at jeg eier flere Samsung produkter fordi dem gir meg ekstremt mye valutta for lite penger og samtidig er høyteknologisk.

 

Og det morsomme her er at jeg ikke er låst til Samsung TV'er om jeg vil vise filmer, høre på musikk, se på bilder via DLNA fra min Galaxy S II. Med en iPhone, så må du kjøpe en Apple TV for å kunne streame trådløst fra en iPhone til en TV. Igjen, man låser seg til Apple her.

 

Så vet ikke hvorfor du kaller mine poster for usaklige når du ikke er noe bedre.

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Regner ikke med at en Samsung Galaxy S2 koster noe mer å produsere da Samsung faktisk produserer mange av delene selv. Og de sparer litt penger ved å sette inn litt dårlige komponenter her og der. Da snakker jeg mest om et dårligere kamera, et dårligere batteri og lydforsterker som er veldig svak.

Apple bruker i alle fall stort sett komponenter av høy kvalitet.

Lenke til kommentar

Regner ikke med at en Samsung Galaxy S2 koster noe mer å produsere da Samsung faktisk produserer mange av delene selv. Og de sparer litt penger ved å sette inn litt dårlige komponenter her og der. Da snakker jeg mest om et dårligere kamera, et dårligere batteri og lydforsterker som er veldig svak.

Apple bruker i alle fall stort sett komponenter av høy kvalitet.

Men så koster jo Galaxy S II ca 3400-3600 kr i mot iPhone som koster 4890 kr. Er stor prisforskjell her.

 

Batteriet på Galaxy S II er ganske bra faktisk. At folk ikke klarer å få mere enn 1 dag ut av mobilen før den må lades er jo demmes egen feil.

 

Jeg vet om en som har klart å tyne ut 8 dager og noen få timer med litt bruk på en Galaxy S II. Har du noen gang sett en iPhone 4 / 4S klart så lenge?

 

Tvilsomt.

 

Og dessuten så er kameraet i iPhone 4S dårligere enn kameraet i Galaxy S II med at man ikke kan justere kameraet i iPhone 4S etter hvilke forhold man er i. Med det så kan man få en del bilder som ikke ser pene ut.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Sånne nyhetssaker som denne er jo interessante, men hva skal vi egentlig gjøre med informasjonen? Det belyser ikke alle sidene av saken.

 

Det er meget sannsynlig at Apple får kjøpt varene enda billigere enn hva iSupply har fått opplyst. Kvantumsrabatter er meget vanlige og holdes ofte hemmelige av strategiske grunner.

 

Videre så betaler man ikke bare for noen deler når man kjøper en iPhone. Prisen på en iPhone reflekterer alt fra image, software, massevis av funksjonalitet og teknisk support/garanti som er langt mer verdifullt for en kunde enn summen av de enkelte delene.

 

Redigert: denne posten er myntet på folk som mener at Apple nærmest raner forbrukere. Det er feil. De driver bare god business.

Endret av Dux ducis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Videre så betaler man ikke bare for noen deler når man kjøper en iPhone. Prisen på en iPhone reflekterer alt fra image, software, massevis av funksjonalitet og teknisk support/garanti som er langt mer verdifullt for en kunde enn summen av de enkelte delene.

 

Image: Hvilket image har man med en iPhone i dag?

 

Skal man ha image og briefe, så drar man opp en Samsung Galaxy Note.

 

Software: Hva som er spesielt med iOS siden 2007 utenom at dem kun har klint inn noen flere programmer og noen få ekstra funksjoner i løpet av 5 år?

 

Massevis av funksjonalitet: Ehhhmmm, vi snakker om iOS her. iOS er lutfattig når det kommer til funksjonalitet i forhold til andre OS'er.

 

Garanti: Ja, som folk må krangle i flere uker / måneder for å få igjennom og må hente inn forbrukerombudet før Apple må gi seg. Dette har det vært MYE om i media, så jah.

 

Så jeg vil ikke si at dette er verdt så mange kronene ekstra for å være helt ærlig.

Lenke til kommentar

Videre så betaler man ikke bare for noen deler når man kjøper en iPhone. Prisen på en iPhone reflekterer alt fra image, software, massevis av funksjonalitet og teknisk support/garanti som er langt mer verdifullt for en kunde enn summen av de enkelte delene.

 

Image: Hvilket image har man med en iPhone i dag?

 

Skal man ha image og briefe, så drar man opp en Samsung Galaxy Note.

 

Software: Hva som er spesielt med iOS siden 2007 utenom at dem kun har klint inn noen flere programmer og noen få ekstra funksjoner i løpet av 5 år?

 

Massevis av funksjonalitet: Ehhhmmm, vi snakker om iOS her. iOS er lutfattig når det kommer til funksjonalitet i forhold til andre OS'er.

 

Garanti: Ja, som folk må krangle i flere uker / måneder for å få igjennom og må hente inn forbrukerombudet før Apple må gi seg. Dette har det vært MYE om i media, så jah.

 

Så jeg vil ikke si at dette er verdt så mange kronene ekstra for å være helt ærlig.

 

Hvis man har bakkekontakt så vet man at iPhone blant ungdom og barn er den mest attraktive telefonen (jeg vet ærlig talt ikke hva de over 30 mener). Det kan godt hende at en gjeng med f.eks Linux-nerder ikke er enig med meg, men de er i mindretall. Galaxy Note er mer interessant for teknologi-personer, men slik jeg ser det ligger iPhone milevis foran blant folk flest. Galaxy Note er faktisk også mindre pen enn iPhone.

 

Når det gjelder software, funksjoner og garanti så misforstår du meg helt. Jeg snakker ikke om Apple vs resten (Android, osv), men iPhone vs. verdien av de enkelte komponentene i en iPhone. Det er totalt irrelevant for folk flest om en iPhones deler bare koster litt over tusenlappen, for det er så utrolig mye mer som utgjør en iPhone.

 

Jeg vedder på at det sitter haugesvis av folk rundt i verden som mener Apple raner folk, for delene er jo bare verdt litt over tusenlappen, men dette er ikke riktig.

Endret av Dux ducis
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er vel ingen som går rundt og briefer med mobiler til bare ~5000 kr? Hvis man virkelig skal briefe får man skaffe seg en Vertu eller en Blackberry Porsche i gull.

 

 

 

Da viser man virkelig at bling-bling og image er viktigere enn en funksjonibel mobil.

 

Neivel, du får tro hva du vil, men for meg er det rimelig åpenbart at iPhone er telefonen man vil ha i stooore spektre av samfunnet. Jeg snakker ikke nødvendigvis om å briefe, men at folk mange (spesielt ikke teknologi-kyndige) ser på alt som ikke er Apple som nest best. Sånn er det bare. Denne oppfatningen stod kanskje sterkere for 2 år siden, men den er langt fra borte.

Lenke til kommentar

Skal man ha image og briefe, så drar man opp en Samsung Galaxy Note.

I rest my case:

 

index.jpeg?25a3a7

 

vs

 

iphone4blogg2.jpg

Takk for at du kan vise at fronten på iPhone 4S ser stygg ut. Ja, å bruke fronten så lite til skjermen ser bare latterlig ut.

 

Samsung Galaxy Noten ser jo milevis bedre ut enn iPhone 4S.

 

Igjen, dere tror at iPhonen ser noe bedre ut med at den har glass rundt seg.

 

Oi se her, jeg kan også få en Samsung Galaxy S II til å se fin ut på bilder på akkurat samme måte som at Apple har klint til med noen effekter på sine bilder.

 

SGSII.jpg

 

Hvis man har bakkekontakt så vet man at iPhone blant ungdom og barn er den mest attraktive telefonen (jeg vet ærlig talt ikke hva de over 30 mener).

Jeg vet at mange barn og fjortisser går rundt med en iPhone ja. For mere seriøse brukere fra 20 år og oppover, så bruker man ikke en iPhone. Skal man kunne bruke telefonen til noe seriøst så må man ha en stor skjerm og veldig mange muligheter som f.eks Galaxy S II og Galaxy Note har.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Here we go again! Finnes det ingen grenser for sprøyt du makter å komme med uten å ha noe å backe det opp med. Tok å googlet litt det med alder og iPhone. Og såvidt jeg ser så er kanskje 80-90% over 18 år. Men du får backe opp uttalelsen din.

Jeg har øyner og er ikke blind. Jeg ser DAGLIG barn og fjortisser med iPhoner alt i fra iPhone 3G og opp til iPhone 4S.

 

Kanskje du heller skal se omverdenen selv og se for deg realiteten i stedet for å måtte bruke Google som bevis her?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...