Gå til innhold

Så mye koster iPhone egentlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forsøker å ikke bruke min egen omgangskrets eller meg selv som fakta i disse diskusjonene. Men det gjør jo du hele tiden. Jeg tror at store undersøkelser og salgsstatistikk gir ett mer reelt bilde av virkeligheten.

Nå snakker jeg ikke bare om min egen eller din omgangskrets. Prøv heller å dra inn i et stort kjøpesenter f.eks å se rundt deg på hva folk faktisk har.

Lenke til kommentar

Disse observasjonene dine betyr null og niks. Du driter deg rett å slett ut med å være så påståelig på dette. Du får finne noe som i allefall nesten beviser dine påstander. Jeg tror i allefall at du lyver så du tror det selv.

Akkurat som at dine meninger og slikt betyr noe mere da uten noen form for bevis?

 

Jeg kan med sikkerhet si at mange har samme mening som det jeg har. For sannheten lyger ikke på det man ser ute i det vanlige livet.

Lenke til kommentar

Jeg påstår ikke at mine meninger er sannheten slik du gjør. Så vet ikke helt hva du mener jeg må bevise. Det er du som påstår dette, ikke jeg.

 

Jeg vet at mange barn og fjortisser går rundt med en iPhone ja. For mere seriøse brukere fra 20 år og oppover, så bruker man ikke en iPhone. Skal man kunne bruke telefonen til noe seriøst så må man ha en stor skjerm og veldig mange muligheter som f.eks Galaxy S II og Galaxy Note har.

 

Dette er ikke første gangen jeg har sett at du påstår at iPhone eiere ofte er unge. Du skriver også at mer seriøse brukere fra 20 år og oppover ikke bruker iPhone. Jeg skulle ønske du hadde noe å backe dette opp med, og da tenker jeg ikke på hva dere i Tangerudbakken gjør, men mer omfattende bevis som tar for seg en større gruppe mennesker av alle typer og aldre.

 

Jeg brukte ikke mer enn 2-3 minutter på å finne statistikk og undersøkelser på nette, og de gav meg ett bilde som er totalt motsatt av hva du sier.

Lenke til kommentar

Jeg påstår ikke at mine meninger er sannheten slik du gjør. Så vet ikke helt hva du mener jeg må bevise. Det er du som påstår dette, ikke jeg.

 

Jeg vet at mange barn og fjortisser går rundt med en iPhone ja. For mere seriøse brukere fra 20 år og oppover, så bruker man ikke en iPhone. Skal man kunne bruke telefonen til noe seriøst så må man ha en stor skjerm og veldig mange muligheter som f.eks Galaxy S II og Galaxy Note har.

 

Dette er ikke første gangen jeg har sett at du påstår at iPhone eiere ofte er unge. Du skriver også at mer seriøse brukere fra 20 år og oppover ikke bruker iPhone. Jeg skulle ønske du hadde noe å backe dette opp med, og da tenker jeg ikke på hva dere i Tangerudbakken gjør, men mer omfattende bevis som tar for seg en større gruppe mennesker av alle typer og aldre.

 

Jeg brukte ikke mer enn 2-3 minutter på å finne statistikk og undersøkelser på nette, og de gav meg ett bilde som er totalt motsatt av hva du sier.

Og hvor er denne statistikken din?

 

Det er ikke til å nekte på at brukerne som har iPhones er mye yngere enn dem som bruker topp moderne telefoner i fra andre merker.

 

Hvor ofte ser du 14-18 åringer med en Samsung Galaxy S II f.eks?

Lenke til kommentar

Har ingenting å bevise, jeg har ikke kommet med en påstand om verken det ene eller det andre. Jeg tvilte bare på din opprinnelige påstand. Googlet litt etter info, det jeg fant tegnet ikke overraskende ett annet bilde enn det du forsøkte å fremstille som fakta. Det er du som skal backe opp din påstand. Så sett i gang og post resultatene her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ingenting å bevise, jeg har ikke kommet med en påstand om verken det ene eller det andre. Jeg tvilte bare på din opprinnelige påstand. Googlet litt etter info, det jeg fant tegnet ikke overraskende ett annet bilde enn det du forsøkte å fremstille som fakta. Det er du som skal backe opp din påstand. Så sett i gang og post resultatene her.

Jeg bare sier dette i fra mine EGNE oppserveringer.

 

Hvorfor må jeg backe opp noe i fra Google når den virkelige verdenen er beviser nok?

Lenke til kommentar

Fordi dine observasjoner og mine observasjoner betyr null og niks. Forstår du ikke det så er det ikke håp lengre for denne diskusjonen. Og at du i tillegg makter å tilegne dine egne observasjoner som noe slags fakta er bare helt helt utrolig. Men man burde begynne å bli vant med slikt fra deg nå.

Lenke til kommentar

Fordi dine observasjoner og mine observasjoner betyr null og niks. Forstår du ikke det så er det ikke håp lengre for denne diskusjonen. Og at du i tillegg makter å tilegne dine egne observasjoner som noe slags fakta er bare helt helt utrolig. Men man burde begynne å bli vant med slikt fra deg nå.

Men hvorfor skulle en undersøkelse bety noe når denne ustabilitets undersøkelsen mellom Android og iOS ikke betyr noe for dere da?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Kanskje du heller skal se omverdenen selv og se for deg realiteten i stedet for å måtte bruke Google som bevis her?

Omverdnen? Der EN produsent redefinerte et helt markedsegment på FØRSTE forsøk? Og forlot konkurentene måpende og målløse? Den verdenen der Google med sitt Android ble tatt totalt på sengen? Der de måtte hacke til sitt joysticktilpassede UI til å fungere på touch? Det markedet der verdens største mobilprodusent har brukt fem år på å ta igjen det forspranget Apple oppnåde på EN keynote?

 

Den verdnen der 98% av iPhonebrukerne er svært fornøyde med telefonen sin, og 95 ville valgt samme telefon på nytt? Og hvor tilsvarende resultater for neste på listen er godt nede på 80? Den verdnen der det er to typer telefoner: iPhone og "de andre"?

 

Eller kansje den verdnen der hver eneste test eller nyhetsartikkel som omhandler en tablet, eller smarphone, nevner, elle sammenlginer med iPhone og Apple?

 

Den verdnen der Android nettopp kom ut av beta? der alt frem til Ice Cream Sandwich har vært en suppe av ideer, tanker og total mangel på struktur? I vår, var første gang det var noe man kunne kalle Desgin Guidlines for UI design til Android. Frem til da, har alt slikt vært drevet av private selskaper og initiativtakere, noe som har ført til total mangel på struktur og standarder i grensesnittet. Men Apple på den adnre siden ahr vært steinhard på å gi guidelines, sørge for struktur, fasilitere vekst og gi brukerene en god opplevelse.

 

Før iPhone så var Apple bare noen sære PCer, og en musikkspiller. I dag er de verdens største selskap. Helt tilfeldig ikke sant? Det har ikke noe med at de har levert noe ingen andre klarte? Eller at de hadde visjoner utover kvartalsresultatet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi dine observasjoner og mine observasjoner betyr null og niks. Forstår du ikke det så er det ikke håp lengre for denne diskusjonen. Og at du i tillegg makter å tilegne dine egne observasjoner som noe slags fakta er bare helt helt utrolig. Men man burde begynne å bli vant med slikt fra deg nå.

Men hvorfor skulle en undersøkelse bety noe når denne ustabilitets undersøkelsen mellom Android og iOS ikke betyr noe for dere da?

Det er forskjell på å bruke tall og fakta fra en undersøkelse på en redelig måte for å argumentere omkring det tallene og dataene viser, i forhold til dine patetiske forsøk på å misbruke en undersøkelse gjennom å finne på ting som det ikke står noe som helst om i undersøkelsesrapporten.

 

Sagt på en annen måte: Noen bruker undersøkelser som grunnlag for å få fram fakta, mens du drar påstander ut av ræva som det ikke finnes fnugg av belegg for i undersøkelsen du forsøker å dekke deg bak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi dine observasjoner og mine observasjoner betyr null og niks. Forstår du ikke det så er det ikke håp lengre for denne diskusjonen. Og at du i tillegg makter å tilegne dine egne observasjoner som noe slags fakta er bare helt helt utrolig. Men man burde begynne å bli vant med slikt fra deg nå.

Men hvorfor skulle en undersøkelse bety noe når denne ustabilitets undersøkelsen mellom Android og iOS ikke betyr noe for dere da?

Det er forskjell på å bruke tall og fakta fra en undersøkelse på en redelig måte for å argumentere omkring det tallene og dataene viser, i forhold til dine patetiske forsøk på å misbruke en undersøkelse gjennom å finne på ting som det ikke står noe som helst om i undersøkelsesrapporten.

 

Sagt på en annen måte: Noen bruker undersøkelser som grunnlag for å få fram fakta, mens du drar påstander ut av ræva som det ikke finnes fnugg av belegg for i undersøkelsen du forsøker å dekke deg bak.

Og hvordan kan du bevise at alle som svarer på hva dem er mest fornøyd med mellom Android og iOS svarer at dem er mest fornøyd med en iPhone faktisk og ikke svarer det fordi dem føler seg tvungen til det på grunn av at dem er låst til Apple?

 

Nemlig, du baserer deg på hva du tror på akkurat det samme som at jeg tror på det undersøkelsen sier om ustabiliteten mellom iOS og Android.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Har ingenting å bevise, jeg har ikke kommet med en påstand om verken det ene eller det andre. Jeg tvilte bare på din opprinnelige påstand. Googlet litt etter info, det jeg fant tegnet ikke overraskende ett annet bilde enn det du forsøkte å fremstille som fakta. Det er du som skal backe opp din påstand. Så sett i gang og post resultatene her.

Jeg bare sier dette i fra mine EGNE oppserveringer.

 

Hvorfor må jeg backe opp noe i fra Google når den virkelige verdenen er beviser nok?

 

Fordi din virkelige verden er ganske begrenset og det er slettes ikke sikkert at den er spesielt representativ.

 

Fordi dine observasjoner og mine observasjoner betyr null og niks. Forstår du ikke det så er det ikke håp lengre for denne diskusjonen. Og at du i tillegg makter å tilegne dine egne observasjoner som noe slags fakta er bare helt helt utrolig. Men man burde begynne å bli vant med slikt fra deg nå.

Men hvorfor skulle en undersøkelse bety noe når denne ustabilitets undersøkelsen mellom Android og iOS ikke betyr noe for dere da?

Det er forskjell på å bruke tall og fakta fra en undersøkelse på en redelig måte for å argumentere omkring det tallene og dataene viser, i forhold til dine patetiske forsøk på å misbruke en undersøkelse gjennom å finne på ting som det ikke står noe som helst om i undersøkelsesrapporten.

 

Sagt på en annen måte: Noen bruker undersøkelser som grunnlag for å få fram fakta, mens du drar påstander ut av ræva som det ikke finnes fnugg av belegg for i undersøkelsen du forsøker å dekke deg bak.

Og hvordan kan du bevise at alle som svarer på hva dem er mest fornøyd med mellom Android og iOS svarer at dem er mest fornøyd med en iPhone faktisk og ikke svarer det fordi dem føler seg tvungen til det på grunn av at dem er låst til Apple?

 

Nemlig, du baserer deg på hva du tror på akkurat det samme som at jeg tror på det undersøkelsen sier om ustabiliteten mellom iOS og Android.

 

Hvordan kan du bevise at de svarer at de foretrekker iPhone fordi de må? Det er jo din påstand, så det er du som må vise til noe som sier at den stemmer. Jeg skal være tilbøyelig til å tro at det er en viss mulighet at endel eiere av iPhone ville valgt den om igjen fordi de ikke har prøvd noen andre smarttelefoner, og av den grunne velger det de kjenner. Hvor stor denne gruppen og «menigheten» er tilsammen, er jo umulig å si. Jeg tror ikke den utgjør majoriteten.

 

At de skulle være låst til Apple skulle jo i utgangspunktet virke negativt for Apple, forutsatt at de innser at de er låst og de føler at de ikke har noe valg når det kommer til kjøp av telefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651
Regner ikke med at en Samsung Galaxy S2 koster noe mer å produsere da Samsung faktisk produserer mange av delene selv. Og de sparer litt penger ved å sette inn litt dårlige komponenter her og der. Da snakker jeg mest om et dårligere kamera, et dårligere batteri og lydforsterker som er veldig svak.Apple bruker i alle fall stort sett komponenter av høy kvalitet.
Men så koster jo Galaxy S II ca 3400-3600 kr i mot iPhone som koster 4890 kr. Er stor prisforskjell her.Batteriet på Galaxy S II er ganske bra faktisk. At folk ikke klarer å få mere enn 1 dag ut av mobilen før den må lades er jo demmes egen feil.Jeg vet om en som har klart å tyne ut 8 dager og noen få timer med litt bruk på en Galaxy S II. Har du noen gang sett en iPhone 4 / 4S klart så lenge?Tvilsomt.Og dessuten så er kameraet i iPhone 4S dårligere enn kameraet i Galaxy S II med at man ikke kan justere kameraet i iPhone 4S etter hvilke forhold man er i. Med det så kan man få en del bilder som ikke ser pene ut.

 

3.400-3.600? Hvor da? Elkjøp ligger på jevne 4.100 konstant. Ok det er litt billigere enn iPhone 4S.

Halvparten av de som har oppgradert sin S2 til Android 4 klager på batteriet. Mange andre også klager på batteriet på sin S2. Tester av S2 sier også at batteriet er litt svakt.

Noen klager på batteriet på 4S også, så det kan vel tenkes å være uavgjort der. Min derimot har veldig bra batteri.

 

Kameraet på S2 taper ALLE sammenligninger med 4S. Det hjelper ikke å kunne justere kameraet hvis linsen i utgangspunktet er dårlig. Det er en grunn til at iPhone 4S ble kåret til årets kameratelefon.

Lenke til kommentar
Regner ikke med at en Samsung Galaxy S2 koster noe mer å produsere da Samsung faktisk produserer mange av delene selv. Og de sparer litt penger ved å sette inn litt dårlige komponenter her og der. Da snakker jeg mest om et dårligere kamera, et dårligere batteri og lydforsterker som er veldig svak.Apple bruker i alle fall stort sett komponenter av høy kvalitet.
Men så koster jo Galaxy S II ca 3400-3600 kr i mot iPhone som koster 4890 kr. Er stor prisforskjell her.Batteriet på Galaxy S II er ganske bra faktisk. At folk ikke klarer å få mere enn 1 dag ut av mobilen før den må lades er jo demmes egen feil.Jeg vet om en som har klart å tyne ut 8 dager og noen få timer med litt bruk på en Galaxy S II. Har du noen gang sett en iPhone 4 / 4S klart så lenge?Tvilsomt.Og dessuten så er kameraet i iPhone 4S dårligere enn kameraet i Galaxy S II med at man ikke kan justere kameraet i iPhone 4S etter hvilke forhold man er i. Med det så kan man få en del bilder som ikke ser pene ut.

 

3.400-3.600? Hvor da? Elkjøp ligger på jevne 4.100 konstant. Ok det er litt billigere enn iPhone 4S.

Halvparten av de som har oppgradert sin S2 til Android 4 klager på batteriet. Mange andre også klager på batteriet på sin S2. Tester av S2 sier også at batteriet er litt svakt.

Noen klager på batteriet på 4S også, så det kan vel tenkes å være uavgjort der. Min derimot har veldig bra batteri.

 

Kameraet på S2 taper ALLE sammenligninger med 4S. Det hjelper ikke å kunne justere kameraet hvis linsen i utgangspunktet er dårlig. Det er en grunn til at iPhone 4S ble kåret til årets kameratelefon.

http://www.prisjakt....ct.php?p=838917

 

Og Lefdal selger den til 3895 kr uten abb. Så det er ikke bare litt billigere enn iPhone 4S, men en god del.

 

Jeg vet om mange som klager på batteritiden på iPhone 4S også, så er ikke bare et problem Samsung Galaxy S II har. Ja, noen har vist noen problemer med Android 4.0.3 etter at dem har oppgradert i fra Android 2.3.x. Men det er fordi dem har oppgradert uten å starte i fra scratch.

 

Det som er anbefalt å gjøre er å ta backup av alle programmer med Titanium Backup og så gå inn i CWM og slette alt på telefonen, for så å installere Android 4.0.3 fra scratch av. Etter det så installerer man Titanium Backup igjen og kjører tilbake backup'en av programmene.

 

Og vips, så fungerer alt. Var slikt jeg gjorde det og da fungerte alt knirkefritt. Men jeg gikk tilbake til backup'en av CheckROM v4 siden jeg vil vente til CheckROM v7 (Android 4.0.3) kommer ut i stedet før jeg oppdaterer telefonen.

 

Denne linken her sier at Samsung Galaxy S II sånn overall har noe bedre kamerakvalitet enn iPhone 4S. Og ikke for å snakke om filmkvaliteten hvor Samsung Galaxy S II fullstendig knuser alle under lyse forhold. Og husk på lese dette som står på slutten av testen: To rate the quality of each clip, our judges viewed the videos on a 30-inch-diagonal LCD monitor calibrated to a color temperature of 6500k using a Spyder calibrator. The same panel of five judges evaluated each clip.

 

Og ganske morsomt at du har fått noen 'Liker' på posten din når meste av det som står det ikke er sannheten lol.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

@Vindicator: Sorry, jeg gidder slett ikke diskutere dine angivelige venner, av den enkle grunn at dine venner ikke på noen måte er representative for mange titalls millioner mennesker. Jeg ser at du ikke har vansker med å dra tall og påstander ut av ræva, og kalle det en konklusjon, men dessverre for deg holder ikke noe av det mål, hverken statistisk, logisk elle bevismessig.

 

Kvaliteten jeg snakker om er kvaliteten som gir de mest fornøyde brukerne, enten det er telefoner eller datamaskiner det er snakk om.

http://news.cnet.com...n-for-8th-year/

 

Jeg har en iPhone som er 4 år gammel, og som har ramlet i bakken minst én gang. Den lever i beste velgående, den er faktisk mye bedre enn da den var ny, og skjermen er like fin og ripefri som den dagen jeg kjøpte telefonen. Hva beviser det? At jeg har vært like heldig som deg?

På den annen side har jeg en gang ødelagt et dyrt speilreflekskamera som falt i bakken. Skal jeg dermed spamme ned alle kameraforum med at det kameraet er noe forbannet dritt som ble ødelagt, fordi man må regne med at et kamera faller i bakken minst én gang? Selvsagt ikke - det ville vært bra dumt!

 

Skal heretter være svært skeptisk til alt de som har Samsung-telefoner sier om sine telefoner, siden de allerede er innenfor Samsung sirkelen og vil være fornøyd med sin Samsung-teleofn uansett på grunn av måten dem forholder seg til Samsung og demmes andre produkter. Dette virker jo veldig "smart", ikke sant...og du har jo en Samsung-TV også om jeg ikke husker feil, så beklager...du må jo være nærmest utilregnelig, på linje med det du på din lavpannede måte insinuerer at Apples kunder er.

Tror egentlig ikke det har noen hensikt å fortsette diskusjonen, ut fra det du legger opp til der. Det er grenser for hvor mange usakligheter jeg gidder å besvare.

Og igjen kommer du med unskyldninger etter unskyldninger. Igjen, det jeg sier om disse 95% av dem jeg snakker om er ganske relevant med tanke på hvor mange mennesker det er snakk om. Og hvordan kan du som en person da mene at det er galt?

 

I så fall så kan du komme med noen beviser som sier at det jeg sier ikke holder mål.

 

Min nærmeste kompis her jeg bor har iPhone 4 og en iMac + Apple TV. Er mange som går under det samme.

 

Igjen, så nytter det lite å komme med en link som viser hvor fornøyde brukerne er over en iPhone eller iPad. For som jeg sier, folk som har en iPhone eller iPad har som regel flere Apple produkter og vil være fornøyd med sine produkter uansett hvor låste og lite med funksjoner dem har med at dem holder seg KUN til Apple som merke i de fleste tilfeller på grunn av måten de forskjellige Apple produktene fungerer sammen.

 

Ja wow, din iPhone 4 har ramlet i bakken noen ytterst få ganger og vært ekstremt heldig med at den ikke har gått i 1000 knas. Jepp, for du sier jo mye mere enn det alle skade rapportene sier som er rundt om kring om iPhones ja.

 

Jeg tar meg selv om meget heldig med at jeg kun har mistet min Galaxy S II i bakken minst 6-7 ganger siden jeg fikk min Galaxy S II den 21 Mai 2011. Ja jeg er veldig overasket at jeg ikke har mistet den flere ganger i bakken. For når man tar sin mobiltelefon ut og inn i fra bukselommene veldig mange ganger i løpet av en dag, så er sjangsen meget stor for at man mister den i bakken også.

 

Jeg har en Samsung LED-TV, Samsung Galaxy S II og Samsung mikrobølgeovn. Men jeg har alikavel en Candy vaskemaskin. Men tingen her er at jeg eier flere Samsung produkter fordi dem gir meg ekstremt mye valutta for lite penger og samtidig er høyteknologisk.

 

Og det morsomme her er at jeg ikke er låst til Samsung TV'er om jeg vil vise filmer, høre på musikk, se på bilder via DLNA fra min Galaxy S II. Med en iPhone, så må du kjøpe en Apple TV for å kunne streame trådløst fra en iPhone til en TV. Igjen, man låser seg til Apple her.

 

Så vet ikke hvorfor du kaller mine poster for usaklige når du ikke er noe bedre.

 

Du som er så mye inne på dette forumet må da snart ha fått med deg at det ikke er noe problem å høre på musikk eller se på på bilder fra iPhone på din tv eller stereoanlegg uten å kjøpe Apple Tv. Legg frem fakta og ikke ting du tror er sånn for det er det mange andre rundt deg som sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Vindicator: Sorry, jeg gidder slett ikke diskutere dine angivelige venner, av den enkle grunn at dine venner ikke på noen måte er representative for mange titalls millioner mennesker. Jeg ser at du ikke har vansker med å dra tall og påstander ut av ræva, og kalle det en konklusjon, men dessverre for deg holder ikke noe av det mål, hverken statistisk, logisk elle bevismessig.

 

Kvaliteten jeg snakker om er kvaliteten som gir de mest fornøyde brukerne, enten det er telefoner eller datamaskiner det er snakk om.

http://news.cnet.com...n-for-8th-year/

 

Jeg har en iPhone som er 4 år gammel, og som har ramlet i bakken minst én gang. Den lever i beste velgående, den er faktisk mye bedre enn da den var ny, og skjermen er like fin og ripefri som den dagen jeg kjøpte telefonen. Hva beviser det? At jeg har vært like heldig som deg?

På den annen side har jeg en gang ødelagt et dyrt speilreflekskamera som falt i bakken. Skal jeg dermed spamme ned alle kameraforum med at det kameraet er noe forbannet dritt som ble ødelagt, fordi man må regne med at et kamera faller i bakken minst én gang? Selvsagt ikke - det ville vært bra dumt!

 

Skal heretter være svært skeptisk til alt de som har Samsung-telefoner sier om sine telefoner, siden de allerede er innenfor Samsung sirkelen og vil være fornøyd med sin Samsung-teleofn uansett på grunn av måten dem forholder seg til Samsung og demmes andre produkter. Dette virker jo veldig "smart", ikke sant...og du har jo en Samsung-TV også om jeg ikke husker feil, så beklager...du må jo være nærmest utilregnelig, på linje med det du på din lavpannede måte insinuerer at Apples kunder er.

Tror egentlig ikke det har noen hensikt å fortsette diskusjonen, ut fra det du legger opp til der. Det er grenser for hvor mange usakligheter jeg gidder å besvare.

 

Dette er det mest fornuftige og voksne innlegget jeg har lest inne på amobil noensinne. All kreditt til deg :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...