Gå til innhold

Så mye koster iPhone egentlig


Anbefalte innlegg

..med en margin på 3750 kroner for den billigste telefonen' date=' er det rimelig å anta at Apple tjener godt med penger.[/quote']Ikke helt korrekt da vi også har noe som heter MVA. I tillegg til fraktkostnader og utvikling som dere nevner, så har de også andre kostnader slik som produktstøtte og markedsføring.Det er uansett ikke tvil om at Apple har en fortjeneste på produktene sine som er hinsides hva andre aktører kan drømme om.
Legg til utvikling for OSet også. Samsung og HTC får dette gratis, i bytte mot personopplysningene din som havner på serverne til google.
nja. samsung og htc bruker mye tid på gjøre android dårligere med sense og touchwizvil også nevne at dette er den værste artikkelen jeg har lest her noen gang. både når det gjelder tema, språk og innhold

 

Man må vel ta hensyn til at denne siden i stor grad drives, leses og kommenteres av mennesker enkelte ynder å beskrive som nerder. Det intellektuelle nivået vil ofte til en viss grad lide under dette. Likevel er det også (heldigvis) mange artikkler som også er nyttige for mennesker som har en litt annen tilnærming til temaet "mobil". Redaksjonen kan få ros for det. Kommentarene er også til en viss grad godt egnet for lesing om man har lyst på en aldri så liten "komikveld". Så alt i alt en underholdende side. :o)

Om jeg tar deg rett, så mener du at vi som har Android mobiler er nerder?

 

I så fall, hva er dere for å bruke iTunes da?

 

Ja, iTunes er mye mere innviklet å bruke enn Android.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
Dette viser bare at Apple vet hva de driver med. Det er et aksjeselskap som først og fremst skal tjene penger for sine eiere. Dess større differanse mellom kostnader og utgifter, dess bedre gjør Apple jobben sin. Flott! Hilsen en som elsker Nokia.
Ja tjener penger gjør Apple definitivt, ingen tvil om att de er god på dette.. Men er jo tragisk å se att man får igjen så lite for så mye penger.... Litt morsomt å sammenligne med mobiler som virkelig har høyteknologisk teknologi innebygget i mobilen, eks. nye Nokia 808. Der sitter ett kamera som i seg selv sannsynligvis har kostpris som er høyere enn hele kostprisen til Iphone. Utsalgsprisen for 808 er allikevell lavere enn Iphone (ca 4200,- ). Morsomt å sammenligne iallfall :confused: Så kan man spør seg hva som er det beste valget, å kjøpe ett produkt som er ekstremt overpriset eller kjøpe ett produkt som man får "mye" produkt for pengene ? For meg er valget iallfall veldig enkelt, defintivt Nokia`n :)

 

Ja huff, får jeg ikke 41 megapiksler på mobilen kan det jaggu meg være med hele saken. Skal tross alt tapetsere utsiden av en 3 etasjes bolig med hvert eneste bilde jeg tar.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Legg til utvikling for OSet også. Samsung og HTC får dette gratis, i bytte mot personopplysningene din som havner på serverne til google.

 

Da er det vell på sin rett og legge til fortjenesten Apple har på app store også? Tipper Apple har fått inn langt mer via App Store enn hva det totalt kostet og lage iOS.

Lenke til kommentar
..med en margin på 3750 kroner for den billigste telefonen' date=' er det rimelig å anta at Apple tjener godt med penger.[/quote']Ikke helt korrekt da vi også har noe som heter MVA. I tillegg til fraktkostnader og utvikling som dere nevner, så har de også andre kostnader slik som produktstøtte og markedsføring.Det er uansett ikke tvil om at Apple har en fortjeneste på produktene sine som er hinsides hva andre aktører kan drømme om.
Legg til utvikling for OSet også. Samsung og HTC får dette gratis, i bytte mot personopplysningene din som havner på serverne til google.
nja. samsung og htc bruker mye tid på gjøre android dårligere med sense og touchwizvil også nevne at dette er den værste artikkelen jeg har lest her noen gang. både når det gjelder tema, språk og innhold
Man må vel ta hensyn til at denne siden i stor grad drives, leses og kommenteres av mennesker enkelte ynder å beskrive som nerder. Det intellektuelle nivået vil ofte til en viss grad lide under dette. Likevel er det også (heldigvis) mange artikkler som også er nyttige for mennesker som har en litt annen tilnærming til temaet "mobil". Redaksjonen kan få ros for det. Kommentarene er også til en viss grad godt egnet for lesing om man har lyst på en aldri så liten "komikveld". Så alt i alt en underholdende side. :o)
Om jeg tar deg rett, så mener du at vi som har Android mobiler er nerder?I så fall, hva er dere for å bruke iTunes da?Ja, iTunes er mye mere innviklet å bruke enn Android.

 

Har aldri sagt at de som bruker Android er nerder. Nerder finnes innen alle slags grupper og interesser. Ang. iTunes må du spørre noen som bruker det. Jeg har aldri hatt interesse for det. Men det intellektuelle nivået kan fremdeles lide enten man bruker Android elle Apple sine produkter.

Lenke til kommentar

Legg til utvikling for OSet også. Samsung og HTC får dette gratis, i bytte mot personopplysningene din som havner på serverne til google.

 

Da er det vell på sin rett og legge til fortjenesten Apple har på app store også? Tipper Apple har fått inn langt mer via App Store enn hva det totalt kostet og lage iOS.

Ikke nødvendigvis:) mobilen fungerer uten appstore, men ikke uten iOS. Htc og samsug får også denne gratis:)

Lenke til kommentar
Dette viser bare at Apple vet hva de driver med. Det er et aksjeselskap som først og fremst skal tjene penger for sine eiere. Dess større differanse mellom kostnader og utgifter, dess bedre gjør Apple jobben sin. Flott! Hilsen en som elsker Nokia.
Ja tjener penger gjør Apple definitivt, ingen tvil om att de er god på dette.. Men er jo tragisk å se att man får igjen så lite for så mye penger.... Litt morsomt å sammenligne med mobiler som virkelig har høyteknologisk teknologi innebygget i mobilen, eks. nye Nokia 808. Der sitter ett kamera som i seg selv sannsynligvis har kostpris som er høyere enn hele kostprisen til Iphone. Utsalgsprisen for 808 er allikevell lavere enn Iphone (ca 4200,- ). Morsomt å sammenligne iallfall :confused: Så kan man spør seg hva som er det beste valget, å kjøpe ett produkt som er ekstremt overpriset eller kjøpe ett produkt som man får "mye" produkt for pengene ? For meg er valget iallfall veldig enkelt, defintivt Nokia`n :)

 

Ja huff, får jeg ikke 41 megapiksler på mobilen kan det jaggu meg være med hele saken. Skal tross alt tapetsere utsiden av en 3 etasjes bolig med hvert eneste bilde jeg tar.

 

Fint om du kan sette deg inn i hva diskusjonen handler om før du kommenterer her.

Diskusjonen handler om kostpris vs salgspris på mobiler, altså hva det koster å produsere den i forhold til hva den koster i butikken for en vanlig forbruker. Nokia 808 var brukt som ett eksempel på en mobil som har høy produksjonskostnad pga avansert teknologi og att denne allikevell ikke er dyrere enn Iphone. Hvorvidt du har behov for kamera på mobilen eller ikke er totalt utenfor tema og lite intressant for andre brukere her på forumet !!

Litt forum-disiplin er altid bra :)

Endret av leirdueredet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dette viser bare at Apple vet hva de driver med. Det er et aksjeselskap som først og fremst skal tjene penger for sine eiere. Dess større differanse mellom kostnader og utgifter, dess bedre gjør Apple jobben sin. Flott! Hilsen en som elsker Nokia.
Ja tjener penger gjør Apple definitivt, ingen tvil om att de er god på dette.. Men er jo tragisk å se att man får igjen så lite for så mye penger.... Litt morsomt å sammenligne med mobiler som virkelig har høyteknologisk teknologi innebygget i mobilen, eks. nye Nokia 808. Der sitter ett kamera som i seg selv sannsynligvis har kostpris som er høyere enn hele kostprisen til Iphone. Utsalgsprisen for 808 er allikevell lavere enn Iphone (ca 4200,- ). Morsomt å sammenligne iallfall :confused: Så kan man spør seg hva som er det beste valget, å kjøpe ett produkt som er ekstremt overpriset eller kjøpe ett produkt som man får "mye" produkt for pengene ? For meg er valget iallfall veldig enkelt, defintivt Nokia`n :)

 

Ja huff, får jeg ikke 41 megapiksler på mobilen kan det jaggu meg være med hele saken. Skal tross alt tapetsere utsiden av en 3 etasjes bolig med hvert eneste bilde jeg tar.

 

Fint om du kan sette deg inn i hva diskusjonen handler om før du kommenterer her.

Diskusjonen handler om kostpris vs salgspris på mobiler, altså hva det koster å produsere den i forhold til hva den koster i butikken for en vanlig forbruker. Nokia 808 var brukt som ett eksempel på en mobil som har høy produksjonskostnad pga avansert teknologi og att denne allikevell ikke er dyrere enn Iphone. Hvorvidt du har behov for kamera på mobilen eller ikke er totalt utenfor tema og lite intressant for andre brukere her på forumet !!

Litt forum-disiplin er altid bra :)

 

Først: sorry for quote-hellvette, men telefona egner seg dårlig til tekstbehandling.

 

Det er overhode ikke urelevant. Å velge en nisjemobil er urelevant. Prisen er ikke lav på tross av teknologien. Den er lav fordi de vil få telefonen solgt. Om de skal konkurere med dagens telefoner kan de ikke prise seg ut av markedet, nettopp fordi 41mp ikke er nyttig for noen. Det er en extra feature. Om man skulle gjennspeile produksjonskostnaden, hadde telefonen vært usalgbar.

 

Så, hvor nyttig en 41mp telefon er, er relevant. Er det en dealmaker, kan prisen settes høyere fordi da vil folk kjøpe telefonen fordi den har 41mp. For de aller fleste vil dog dette være en gimmik, og man vil ikke betale 2000kr ekstra for det.

 

Det har ikke noe med at nokia er mindre grådige, de vil bare konkurere i samme marked, med et annet konkuransefortrinn. Apple har investert tungt i software på sine telefoner, mens nokia satser på hardware. Da er det klart det blir skjevhet når man bare ser på ene faktoren og sammenligner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Dette viser bare at Apple vet hva de driver med. Det er et aksjeselskap som først og fremst skal tjene penger for sine eiere. Dess større differanse mellom kostnader og utgifter, dess bedre gjør Apple jobben sin. Flott! Hilsen en som elsker Nokia.
Ja tjener penger gjør Apple definitivt, ingen tvil om att de er god på dette.. Men er jo tragisk å se att man får igjen så lite for så mye penger.... Litt morsomt å sammenligne med mobiler som virkelig har høyteknologisk teknologi innebygget i mobilen, eks. nye Nokia 808. Der sitter ett kamera som i seg selv sannsynligvis har kostpris som er høyere enn hele kostprisen til Iphone. Utsalgsprisen for 808 er allikevell lavere enn Iphone (ca 4200,- ). Morsomt å sammenligne iallfall :confused: Så kan man spør seg hva som er det beste valget, å kjøpe ett produkt som er ekstremt overpriset eller kjøpe ett produkt som man får "mye" produkt for pengene ? For meg er valget iallfall veldig enkelt, defintivt Nokia`n :)

 

Ja huff, får jeg ikke 41 megapiksler på mobilen kan det jaggu meg være med hele saken. Skal tross alt tapetsere utsiden av en 3 etasjes bolig med hvert eneste bilde jeg tar.

 

Fint om du kan sette deg inn i hva diskusjonen handler om før du kommenterer her.

Diskusjonen handler om kostpris vs salgspris på mobiler, altså hva det koster å produsere den i forhold til hva den koster i butikken for en vanlig forbruker. Nokia 808 var brukt som ett eksempel på en mobil som har høy produksjonskostnad pga avansert teknologi og att denne allikevell ikke er dyrere enn Iphone. Hvorvidt du har behov for kamera på mobilen eller ikke er totalt utenfor tema og lite intressant for andre brukere her på forumet !!

Litt forum-disiplin er altid bra :)

 

Det er høyst relevant hvorvidt folk er interessert i 41 megapiksler i en mobil. iPhone er priset så høyt fordi den selger til den prisen. Man må anta at Nokia har gjort betydelig markedsundersøkelser selv for å finne ut hvor mye de kan ta for den for å maksimere faktisk profitt. At de har landet på en lavere pris tross høyere produksjonskostnader (hvis det i det hele tatt er tilfellet) skulle da tilsi at Apple har funnet en formel som er ganske mye mer lønnsom enn det Nokia har. Mener å huske at Apple vinner tilfredshetstester i hytt og pine og, så det er interessant å se hvor mye verdi som kan legges til et produkt utover det innmaten er verdt, eller som det heter på engelsk så er iPhone "greater than the sum of its parts".

 

Nå føler jeg at jeg fremstår som veldig pro-iphone her så må bare legge til at jeg synes den er for dyr og neppe kommer til å gå tilbake til en iphone igjen

Lenke til kommentar

Folk hadde jo ikke kjøpt iPhone hvis de ikke syns den hadde vært verdt prisen, så jeg ser ikke helt problemet.

Nå er det vel heller fakta at de fleste som kjøper en iPhone eller iPad allerede har flere Apple produkter og liker seg innenfor Apple-sirkelen. Og vil da med andre ord kjøpe en iPhone / iPad uansett pris for å kunne ha produkter i fra samme firma i samme suppe.

 

Nå sier jeg ikke at alle er slik, men de aller fleste er slik.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Folk hadde jo ikke kjøpt iPhone hvis de ikke syns den hadde vært verdt prisen, så jeg ser ikke helt problemet.

Nå er det vel heller fakta at de fleste som kjøper en iPhone eller iPad allerede har flere Apple produkter og liker seg innenfor Apple-sirkelen. Og vil da med andre ord kjøpe en iPhone / iPad uansett pris for å kunne ha produkter i fra samme firma i samme suppe.

 

Nå sier jeg ikke at alle er slik, men de alle fleste er slik.

 

Dette er ett latterlig utsagn, som faller på sin egen urimelighet. Hvordan kan det bli flere og flere iphonebrukere rundt om i verden om dette stemte? Hvordan kan hver generasjon iphone selge bedre og bedre. Om du har noe som backer dette opp så kom med det, men om dette bare er enda av dine "fakta" så vennligst gå på rommet ditt å ta deg en runk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir det ikke sagt at iPhone er nesten bare samsungdeler. Og siden Samsung tar seg fortjeneste på disse komponentene så burde vel det bli billigere for dem å lage mobiler??

 

Apple har vært flink til ett par ting som jeg tror påvirker fortjenesten deres positivt. Få enheter, STORE innkjøp av komponenter og gjenbruk sv komponenter i andre enheter. HTC klarer aldri å få samme prisen som Apple gjør på f.eks. Internminnet eller kamera. HTC bestiller bare en brøkdel av hva Apple gjør. Så hadde f.eks. HTC blitt satt til å bygge en kopi av iPhone 4s med akkurat de samme delene så hadde nok produktet blitt mange mange dollar dyrere.

Lenke til kommentar

Folk hadde jo ikke kjøpt iPhone hvis de ikke syns den hadde vært verdt prisen, så jeg ser ikke helt problemet.

Nå er det vel heller fakta at de fleste som kjøper en iPhone eller iPad allerede har flere Apple produkter og liker seg innenfor Apple-sirkelen. Og vil da med andre ord kjøpe en iPhone / iPad uansett pris for å kunne ha produkter i fra samme firma i samme suppe.

 

Nå sier jeg ikke at alle er slik, men de alle fleste er slik.

 

Dette er ett latterlig utsagn, som faller på sin egen urimelighet. Hvordan kan det bli flere og flere iphonebrukere rundt om i verden om dette stemte? Hvordan kan hver generasjon iphone selge bedre og bedre. Om du har noe som backer dette opp så kom med det, men om dette bare er enda av dine "fakta" så vennligst gå på rommet ditt å ta deg en runk.

Fordi flere kjøper Mac's / MacBook's og andre Apple produkter vel?

 

Noe som heter å tenke litt. Bare et lite tips.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Nå er det vel heller fakta at de fleste som kjøper en iPhone eller iPad allerede har flere Apple produkter og liker seg innenfor Apple-sirkelen. Og vil da med andre ord kjøpe en iPhone / iPad uansett pris for å kunne ha produkter i fra samme firma i samme suppe.

 

Nå sier jeg ikke at alle er slik, men de alle fleste er slik.

Her kommer du med den samme smakløse gamle suppen din igjen. Påstanden om at de aller fleste som kjøper iPhone eller iPad vil kjøpe disse uansett pris er direkte dum.

 

 

Men det er riktig at Apple leverer mange attraktive og industriledende produkt, med kvalitet og service på et nivå som gir mer fornøyde kunder enn det konkurrentene kan skilte med, slik at Apple får mange tilbakevendende kunder. Svært fornøyde kunder velger naturligvis lettere samme produsent neste gang, forutsatt at produsenten ellers er konkurransedyktig. Det er da også veldokumentert gjennom en lang rekke uavhengige undersøkelser at Apple med sin iPhone har de mest fornøyde brukerne i mobilbransjen.

Siden Apple på kun 4 1/2 år har vokst til å bli verdens største smarttelefonprodusent, og mer enn 1/3 av de som kjøper iPhone 4S bytter fra andre smarttelefonplattformer, er det rimelig anta at Apple er konkurransedyktig nok... ;)

Endret av Newton
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Diskusjonen handler om kostpris vs salgspris på mobiler, altså hva det koster å produsere den i forhold til hva den koster i butikken for en vanlig forbruker. Nokia 808 var brukt som ett eksempel på en mobil som har høy produksjonskostnad pga avansert teknologi og att denne allikevell ikke er dyrere enn Iphone. Hvorvidt du har behov for kamera på mobilen eller ikke er totalt utenfor tema og lite intressant for andre brukere her på forumet !!

Litt forum-disiplin er altid bra :)

Ser gjerne at du legger fram data på hvor høy produksjonskostnad Nokia 808 har, da...ser jo ut som at det meste med unntak av kameramodulen ikke akkurat er plukket fra øverste hylle når det gjelder teknologi og kvalitetsinntrykk, snarere det motsatte.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Nå er det vel heller fakta at de fleste som kjøper en iPhone eller iPad allerede har flere Apple produkter og liker seg innenfor Apple-sirkelen. Og vil da med andre ord kjøpe en iPhone / iPad uansett pris for å kunne ha produkter i fra samme firma i samme suppe.

 

Nå sier jeg ikke at alle er slik, men de alle fleste er slik.

Her kommer du med den samme smakløse gamle suppen din igjen. Påstanden om at de aller fleste som kjøper iPhone eller iPad vil kjøpe disse uansett pris er direkte dum.

 

 

Men det er riktig at Apple leverer mange attraktive og industriledende produkt, med kvalitet og service på et nivå som gir mer fornøyde kunder enn det konkurrentene kan skilte med, slik at Apple får mange tilbakevendende kunder. Svært fornøyde kunder velger naturligvis lettere samme produsent neste gang, forutsatt at produsenten ellers er konkurransedyktig. Det er da også veldokumentert gjennom en lang rekke uavhengige undersøkelser at Apple med sin iPhone har de mest fornøyde brukerne i mobilbransjen.

Siden Apple på kun 4 1/2 år har vokst til å bli verdens største smarttelefonprodusent, og mer enn 1/3 av de som kjøper iPhone 4S bytter fra andre smarttelefonplattformer, er det rimelig anta at Apple er konkurransedyktig nok... ;)

Jeg har mange venner som har iPhones og flere Apple produkter hvor disse vennene mine kjenner andre med iPhones også som igjen har flere Apple produkter. Når man ser på hvor mye rett det jeg sier er med tanke på at 95% av alle som er innenfor denne linjen har flere Apple produkter, så er det ikke vanskelig å komme til min konklusjon.

 

Joda, er jo enig i det at Apple leverer "noen" produkter som er ganske bra. Men er jo ikke alt som holder mål igjen. Akkurat på samme måte som at Samsung har mye dritt dem også.

 

Denne kvaliteten du snakker om, er det følelsen av å holde den i handa?

 

I så fall er det feil holdning å ha når det er den totale styrken / kvaliteten gjennom hele mobilen som gjelder. Er lite vits i å ha en mobil som ikke tåler et fall i bakken når man VIL miste en mobiltelefon i bakken en gang uansett, eller flere ganger som jeg har gjort med min Galaxy S II. Den har vært i asfalten i fra ca 1 meter og 30 cm flere ganger og overlevd det fint. Alt som vises er noen få riper i plasten.

 

Dette med fornøyde kunder tar jeg med en klype salt så lenge mesteparten av dem som har en iPhone allerede er innenfor Apple sirkelen og vil være fornøyd med sin iPhone uansett på grunn av måten dem forholder seg til Apple og demmes andre produkter.

 

Greit at Apple selger iPhones i bøtter og spann, men så har dem jo det værste utvalget med telefoner EVER. Jepp, dette er faktisk en veldig dårlig måte å holde på selv om Apple selger godt. Om du ikke vet hvorfor, ja da tror jeg at noe er feil.

 

Joda, Apple har blitt verdens største smarttelefonprodusent, men alle vet jo at Quality -&--#62; Quantity. Selv om dem selger som dem gjør så betyr det null niks på at dem er noe bra.

 

Blir jo samme som å si at f.eks Justin Bieber er best bare fordi han selger mest plater. Å tro noe sånt da blir jo helt på tryne.

 

Utenom det så er det jo rart at Apple må ha så høy pris på sine telefoner i forhold til andre når produsenter som HTC, Samsung, Huawei, Sony, LG og flere klarer å ha så mye lavere priser på sine mobiler. Er jo ikke akkurat at Apple er den eneste som driver på med forskning og alt det andre som Apple driver på med. Hvorfor klarer alle andre å prise sine enheter så mye lavere enn iPhones?

 

og når man i tillegg ser på hva det koster å lage en iPhone, så vil jeg si at iPhones generelt sett er svin dyre.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...