Gå til innhold

Det dere må lære mer av


Anbefalte innlegg

(Dette er on topic: Innledingsvis diskuterer jeg hvorfor det ikke er selvhøytidelig avfeie guder)

Punkt 1: Alle kan se at du hermer etter meg derfor er du ikke troverdig.

Punkt 2: Det fins ikke beviser mot noen guder og det er umulig å motbevise en negativ.

Punkt 3: Man måler ikke bevis i tonn

Punkt 4: Bevisførsel er fullstendig offtopic i denne tråden, som jeg må mate dere til stadig, da dere er veldig treige og har store problemer med å ta inn noe.

 

Jeg hermer ikke etter deg.

Jeg kopierer argumentet ditt for å demonstrere at det er ubrukelig.

 

Når et argument er like godt både for og mot en og samme sak, med motsatt fortegn, så er det ikke noe godt argument for noen av sidene.

 

Ett konkret eksempel som demonstrerer hvordan argumentet mitt er falsiserbart:

Steiner finnes, jeg kan bare gå ut i hagen å finne en.

Steiner finnes ikke, du kan ikke bare gå ut i hagen å finne en.

 

Her er argumentet reversert.

Men her er det reverserte argumentet feil, for du kan gjøre det.

 

Og et konkret eksempel til som demonstrerer problemet i din sak:

Spøkelser finnes og dere gjør lurt i å tro meg når jeg sier det.

Spøkelser finnes ikke og dere gjør lurt i å tro meg når jeg sier det.

 

Og her er de likeverdige.

 

Når du påstår å ha beviser eller troverdighet, autoritet, til å påstå at guder finnes -- så kan jeg påstå det motsatte med like stor autoritet og troverdighet, når du ikke har kommet med noen beviser for dine påstander.

 

Her er et sitat på en av dine tilsynelatende selvhøytidelige påstander:

Jeg har over 300 bevis, mange er fysiske bevis, han har gitt meg ekstremt mange bevis, han ønsket at jeg skulle vite at han eksisterte, det var ikke noe bæsj eller noe tull, det var skikkelig seriøse ting. Det er ikke 99% sikkert at han eksisterer, men 110%. Gjør deg selv en tjeneste, kutt ut å følge alle de ateistene som er her inne i tråden og slenger søppel, sarkasme, hat, dumme spørsmål, kutt de ut og søk Gud, ikke sløs vekk tiden din. Jeg er mye bedre istand til å analysere enn disse fjompene som snakker her inne. (Du som skrev siste innlegg, det var til deg, søk Gud du, så blir alt bra)

http://www.diskusjon...post&p=19084861

 

Det vi kan dra ut av påstander fra dette sitater:

Du påstår å ha over 300 beviser for gud, flere av dem fysiske.

Du påstår at sansynligheten for at gud eksisterer er 100%.

Ateistene slenger søppel.

Du påstår at du er i mye bedre stand til å analysere enn fjompene.

Du påstår at man gjør lurt i å søke gud.

 

Dette er bare ett tilfelle hvor du har påstått å ha beviser for guden din.

 

Siden har du anklaget meg for å være dum fordi jeg påstår at du har påstått å ha beviser for guden din.

 

Du kaller meg dum, du kaller meg for skalle.

Du kaller meg fjomp.

Du kaller det jeg skriver søppel.

 

Du skriver til stadighet svært nedsettende ting om andre.

 

Så det jeg vil si, det dere må lære mer av er å være tålsomme, og mindre selvhøytidelige.

I bibelen (Matteus 5) står det "Salige er de tålsomme, for de skal arve jorden."

Denne selvhøytideligheten som hersker rundt i forumet må dere ta tak i og bekjempe, det er et stort onde, ikke bare i bibelsk sammenheng. Bli mer tålsom, bli mindre selvhøytidelig.

 

Jeg tar alle argumenter like seriøst, og alle debattanter like seriøst.

Jeg liker å argumentere, og diskuterer filosofi og vitenskap med alle som ønsker det.

 

Har du noen eksempler på at ateistene er selvhøytidlige?

Posten kunne gjort seg med eksempler, men dog uten navn selvsagt, da vi ikke vil henge ut noen.

 

Jeg har et eller flere konkrete eksempler på en eller flere forumbruker som oppfører seg som hovne bleier, men jeg sparer meg for å nevne navn.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igjen har jeg sagt, hold dere til tråden og gi pokker i å hente inn random kvoter fra random tråder. Er du så treig at du ikke forstår hva jeg har sagt og sier?

 

Jeg sa forresten at du blandet trådene, de bevisene har ingenting med tråden å gjøre og du snakket som om det var nevnt i denne tråden. Du kan ikke bare gå inn i en tråd og begynne å snakke om et helt og totalt fremmed tema og så nevne at jeg har nevnt X og nevnt Y fra en vidt forskjellig tråd igjen, du forvirrer jo ting i tredjegrad her, derfor slo jeg legitimt tilbake det.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Forumet er fulle av mennesker som ikke tåler noen verdens ting, de slenger stygge bemerkninger, er frekke, intolerante og sparer ikke på noe av ondskapen som flyter ut av munnen.

 

Så det jeg vil si, det dere må lære mer av er å være tålsomme, og mindre selvhøytidelige.

Hehe...dét - du sjøl sier - underminerer jo hele spørsmålstillingen din når du åpner med en salig tirade om hvor lite andre tåler?!

 

Logikk er alltid en sikker følgesvenn, som aldri svikter en venn i nød.

Endret av Quetzalcoatl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen har jeg sagt, hold dere til tråden og gi pokker i å hente inn random kvoter fra random tråder. Er du så treig at du ikke forstår hva jeg har sagt og sier?

Jeg sa forresten at du blandet trådene, de bevisene har ingenting med tråden å gjøre og du snakket som om det var nevnt i denne tråden. Du kan ikke bare gå inn i en tråd og begynne å snakke om et helt og totalt fremmed tema og så nevne at jeg har nevnt X og nevnt Y, derfor slo jeg legitimt tilbake det.

 

 

Nå var quoten svært relevant, da den frikjenner meg fra alle dine påstander om at du aldri har påstått å ha bevis for gud.

Altså har du kalt meg idiot og dum helt uten grunn.

 

Tråden jeg siterte fra er svært relevant, da den viser hvordan:

 

Forumet er fulle av mennesker som ikke tåler noen verdens ting, de slenger stygge bemerkninger, er frekke, intolerante og sparer ikke på noe av ondskapen som flyter ut av munnen.
Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Nå var quoten svært relevant, da den frikjenner meg fra alle dine påstander om at du aldri har påstått å ha bevis for gud.

Altså har du kalt meg idiot og dum helt uten grunn.

 

Jeg har ikke sagt jeg ikke hadde bevis, jeg sa at jeg ikke har nevnt noe om det i denne tråden og at det var totalt villedende for tråden og at det var off topic, så ba jeg de som tok dette random snakket om å legge det vekk da det er fullstendig off topic. Her er hva jeg har sagt her i tråden:

 

Vi er ikke likestilte, ingen har spurt om bevis mot Gud og særlig ikke i denne tråden som handler om noe helt annet. Er det mulig at du hører stemmer i hodet ditt?

 

Punkt 1: Denne tråden handler om å ikke ta seg selv for høytidelig, det handler ikke om gudebevis. Den som troller tråden her er du, RWS og en rekke andre.

 

Punkt 4: Bevisførsel er fullstendig offtopic i denne tråden, som jeg må mate dere til stadig, da dere er veldig treige og har store problemer med å ta inn noe.

 

Igjen så kommer du med løse påstander, som igjen kan minne om at du faktisk hører stemmer i hodet ditt (for andre gang)

Lenke til kommentar

Hvilke løse påstander er det du mener jeg har kommet med?

 

Jeg påstår at enkelte religiøse forumbrukere har kalt andre forumbrukere for dumme i et annet emne, uten grunn.

Jeg gjorde det for å statuere et eksempel på hvordan enkelte forumbrukere er intolerante og slenger om seg med ukvemsord og tar seg selv høytidelig.

Det er ikke off-topic i dette emnet, er det?

 

Jeg kan ikke se at du har påstått at gud eksisterer i denne tråden, og jeg er enig i at vi kan begynne å holde oss on topic, og diskutere gudsbevisene dine, eller mangelen på sådan, i andre tråder.

Jeg følte ikke at jeg kunne la dine påstander om at vitenskapen ikke kan bevise guders eksistens dersom de eksisterer, eller at vitenskap ikke er relevant i filosofi og livssyns-delen av forumet stå uimotsagt;

Disse påstandene var off-topic, og det var svaret mitt også.

 

 

Punkt 2: Jeg har tidligere sagt minst 7 ganger at det ikke fins metodikk for å verifisere gudebeviser, du spør om noe som ingen vitenskapsmann kunne spurt om til å begynne med, dødfødt spørsmål

Punkt 3: Dette er religionsforumet hvor JEG har rett når jeg legger frem stoff om religion og DU tar feil i å henvise til vitenskapelige henvisninger.

 

 

Jeg vil også be om unnskyldning for at jeg diskuterer gudsbevis i dette emnet.

Det er en refleks som bygger fra diskusjoner mot alt for mange kreasjonister.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Det fins masse tråder om dette, jeg synes de samme spørsmålene blir dratt inn overalt her på religionsforumet. Denne tråden er død nå uansett, og jeg har ikke interesse i den så dere må gjerne diskutere videre, men ikke kvoter meg for jeg orker ikke denne tråden mer nå.

 

Og jeg har foreslått at dere lager en ny tråd selv, hvor dere kan stille spørsmål til kristne, så kan jeg heller delta der. En sunn diskusjon kan ikke begynne i en tråd hvor emnet er helt annerledes, det blir usunne overlappinger og alt kan teoretisk sett skje der, det er ytterst viktig å holde seg ontopic og planlegge tråder først og vi har faktisk en søkefunksjon på forumet vi skal respektere, om folk søker på "selvhøytidelighet" og kommer fram til en tråd hvor det diskuteres gudebevis, så skjønner dere sikkert hva jeg mener med dette,

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Siden tråden er ødelagt, så kan jeg jo like greit legge til at, jeg anbefaler alle dere (som jeg brukte grovt språk mot) til å søke Gud, for dere vil vinne på det. Dere kan stole på meg i at dere ikke søker forgjeves. Dere forstår ikke hva jeg sier akkurat nå, fordi alt er kjedelig, ulogiskt, håpløst, dumt og tilsynelatende umulig, men dere vil forstå senere i livet at det jeg sa er sant. Ikke kast bort tiden. Bruk tiden til å bekjempe de onde tankene om Gud, at han står bak det onde i verden, jeg brukte lang tid på dette selv, og det er utrolig komplekst å oppnå en slik forståelse hvor du ser at Gud ikke er ond likevel, utrolig kompleks prosess og ikke alle vil klare å se det. Begynn med å bekjempe disse ideene, at Gud er ond. Han er alldeles ikke ond. Ha et avslappet forhold til evolusjon og vitenskap, ikke kutt det ut, vitenskap er bra saker, men ha et avslappet forhold til det, skyv det i bakrekka, putt Gud først. Det er en venn du ikke har råd til å miste, tro meg på det. Noen av dere vil ikke tørre å bryte med sin ateistkrets, de vil fortsette å diskutere på forumet. Men Gud tar det seriøst at du jobber imot han på forumet så du har en veldig god grunn til å ikke gjøre det. Det er ikke noe tull jeg sier, du kan se på det som en bagatellmessig sak, men vær klar over at du hver eneste dag fornekter Gud ved å diskutere mot han på forumet. Vær klok, for all del, jeg vet veldig godt hva jeg snakker om her. Ikke vent et sekund, stopp det med en gang om du ønsker å komme til Gud. GLEM prinsipper om talefrihet, "frihet til ditt" "frihet til datt" "vi skal kunne si hva vi vil". Disse prinsippene kan sikkert være bra sett i et moderne samfunn, men du skal gjøre deg selv en tjeneste og drite i de prinsippene, stopp snakket mot Gud med en gang, og hør på meg. Du vil vinne mye på det jeg sier, ting du aner og ting du ikke aner.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Vi fikk i det minste bevist at det faktisk skal noe til før de fleste av oss blir ufine eller usaklige... Sitter igjen med en følelse at alle unntatt trådstarter besto hans egen "test" i denne tråden, da de aller fleste faktisk ER saklige...

 

Igjen og igjen ser vi hvordan trådstater beskylder og rakker ned på før han selv ber alle om å tro på den imaginære guden sin, som jeg mistenker at hele tråden egentlig var ment som, da de som er nyforelsket i jesus ofte løper rundt for å forsøke å overbevise andre også, så slipper de å føle seg dumme alene... Merkelig fenomen den religiøse forelskelsen, for de evner ikke å se hverken flauser eller blemmer ved den de er forelsket i (min teori er at siden de er forelsket i en mann må de rakke ned på homoer for at ingen skal komme på tanken at de også faktisk liker menn... ;) ) og når forelskelsen går over og hverdagen setter inn setter også løgnene inn for å beholde troen... Noen er for ærlige og klarer ikke løgnene de hele tiden må omgi seg med, så det gjenstår å se hvor TS havner... Jeg tror imidlertid ikke han er ærlig nok og vil nok fortsette i sitt lille korstog der han alene har snakket med gud....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...