Gå til innhold

Den store Nikon D800 tråden


Anbefalte innlegg

Sånn tullprat, når selv butikkene har kontaktet Nikon og Nikon selv uttaler at de ser ingen leveringsproblemer så bør vel det være temmelig troverdig, når de så endrer holdning dagen før butikkene skal ha de inne, ja da blir Nikon veldig lite troverdig i mine øyne .

Det er et poeng; men er Canon noe bedre der? Tror mange av de som bestillte 5DMkII rett etter lansering kjenner seg i gjen nå. Sikkert andre merker som også har sine svin på skogen.

 

Selvsagt selger mann utstyret når en har annonsert det og gitt noen tilslaget på det, blir vel ikke rett å ta en Nikon og ikke levere . Har jeg sagt en ting, bestreber jeg meg på å holde ord, hadde Nikon vert i nerheten av å gjøre det samme så var det ikke noe problem.

Har du lagt ut utstyret for salg, og fått tilslag, så er jeg enig at da selger du det. Når det gjelder Nikon, så er jo spørsmålet hvem som har "skrudd" hvem i systemet. Nikon Nordic, Nikon Europe eller Nikon Japan?

 

Avventer noen dager så får vi se, det koster meg imidlertid ikke en kalori å bestille et annet kamera, men da står det iallefall ikke Nikon på det .

Grei å vente litt. Virker som om det er mye rykter og synsing for tiden. Og frustrasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som er mest provoserende i Norge er at man leverer ut til Canon-brukere (gratis?) og dropper lojale Nikon kunder som har lagt igjen x antall 100.000 over de siste årene.
Som Nikon bruker blir jeg varm av tanken. De gutta har slitt med gråstein i 5 år, endelig på tide at de får litt brukans utstyr og det gjør meg ingenting å måtte vente ett par mnd ekstra selv. :ohmy:
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen av dere er som unger på lillejulaften...

Skjønner at folk har lyst på nytt utstyr, men jeg forstår ikke helt denne frustrasjonen og sutringen. D800 kommer en eller annen gang i nær fremtid, det er jeg ganske sikker på. Jeg for min del klarer faktisk å ta ok bilder med min Nikon D7000 intill videre.. Wow! Klarer man ikke å ta bra bilder med det utstyret man har fra før? Hvorfor denne desperasjonen? Når det er sagt, var jeg var jeg ganske så utålmodig selv en stund, men fant ut at det var best for hjertet å roe ned.. :D

Endret av Kenneth Solfjeld
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har du lagt ut utstyret for salg, og fått tilslag, så er jeg enig at da selger du det. Når det gjelder Nikon, så er jo spørsmålet hvem som har "skrudd" hvem i systemet. Nikon Nordic, Nikon Europe eller Nikon Japan?

 

 

 

Kommunikasjon er utrolig komplisert. Muntlig informasjon som går gjennom flere ledd, har en tendens til å endre seg radikalt. H.C. Andersen skrev om det fenomenet i "En fjær som blir til fem høns". Den som baserer sin hverdag/forretningsdrift på muntlige lovnader, burde kanskje lese det eventyret.

Endret av eriknor
Lenke til kommentar

Sånn tullprat, når selv butikkene har kontaktet Nikon og Nikon selv uttaler at de ser ingen leveringsproblemer så bør vel det være temmelig troverdig, når de så endrer holdning dagen før butikkene skal ha de inne, ja da blir Nikon veldig lite troverdig i mine øyne .

Det er et poeng; men er Canon noe bedre der? Tror mange av de som bestillte 5DMkII rett etter lansering kjenner seg i gjen nå. Sikkert andre merker som også har sine svin på skogen.

 

Selvsagt selger mann utstyret når en har annonsert det og gitt noen tilslaget på det, blir vel ikke rett å ta en Nikon og ikke levere . Har jeg sagt en ting, bestreber jeg meg på å holde ord, hadde Nikon vert i nerheten av å gjøre det samme så var det ikke noe problem.

Har du lagt ut utstyret for salg, og fått tilslag, så er jeg enig at da selger du det. Når det gjelder Nikon, så er jo spørsmålet hvem som har "skrudd" hvem i systemet. Nikon Nordic, Nikon Europe eller Nikon Japan?

 

Avventer noen dager så får vi se, det koster meg imidlertid ikke en kalori å bestille et annet kamera, men da står det iallefall ikke Nikon på det .

Grei å vente litt. Virker som om det er mye rykter og synsing for tiden. Og frustrasjon.

 

Sier ikke at andre er bedre, men nå var det Nikon det gjaldt i dette tilfellet .

Ja jeg har til og med motatt forskuddsbetaling på noe av utstyret og når jeg har avtalt med noen så annser jeg det som svært viktig å holde en avtale .

Hvor lenge jeg kan vente er litt begrenset , da jeg bla må ha nytt utstyr innen komfirmasjonene begynner,skal ta bilder i flere slike bla min sønns , så det blir helt opp til Nikon om jeg skal bli nikonist eller ikke .

Lenke til kommentar

Noen av dere er som unger på lillejulaften...

Skjønner at folk har lyst på nytt utstyr, men jeg forstår ikke helt denne frustrasjonen og sutringen. D800 kommer en eller annen gang i nær fremtid, det er jeg ganske sikker på. Jeg for min del klarer faktisk å ta ok bilder med min Nikon D7000 intill videre.. Wow! Klarer man ikke å ta bra bilder med det utstyret man har fra før? Hvorfor denne desperasjonen? Når det er sagt, var jeg var jeg ganske så utålmodig selv en stund, men fant ut at det var best for hjertet å roe ned.. :D

 

Handler ikke om å være som unger på julaften ,men om at levrandør holder ord,spes om det er undersøkt i forkant og de ikke ser noe forsinkelser.

Regner med at du da ikke tar det så tungt om du har bestilt ferie til syden og kommer på flyplassen så er ikke flyet der, pytt pytt det kommer jo altids et fly

Lenke til kommentar

Her er en bra unboxing video også for ventetiden, en av de bedre jeg har sett.

 

http://www.youtube.com/watch?v=HDduTZJWsO8

 

Er Stavanger Foto sin dette her. De sa i dag at det skulle være litt parodi på disse vanlige unboxing videoene. :)

 

Får jo håpe de ikke behandler kundenes utstyr like dårlig da .

 

Det som er mest provoserende i Norge er at man leverer ut til Canon-brukere (gratis?) og dropper lojale Nikon kunder som har lagt igjen x antall 100.000 over de siste årene.
Som Nikon bruker blir jeg varm av tanken. De gutta har slitt med gråstein i 5 år, endelig på tide at de får litt brukans utstyr og det gjør meg ingenting å måtte vente ett par mnd ekstra selv. :ohmy:

 

Pussig at brorparten av fotografer har slitt med gråstein, eller aner vi et sett Nikon skylapper her :tease: Får håpe at slike skylapper er med som standard når en kjøper kamera :-)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Det som er mest provoserende i Norge er at man leverer ut til Canon-brukere (gratis?) og dropper lojale Nikon kunder som har lagt igjen x antall 100.000 over de siste årene.
Som Nikon bruker blir jeg varm av tanken. De gutta har slitt med gråstein i 5 år, endelig på tide at de får litt brukans utstyr og det gjør meg ingenting å måtte vente ett par mnd ekstra selv. :ohmy:

 

Pussig at brorparten av fotografer har slitt med gråstein, eller aner vi et sett Nikon skylapper her :tease:

jeg glemte å legge til at når det går til en god sak :eek:
Lenke til kommentar

 

 

Får jo håpe de ikke behandler kundenes utstyr like dårlig da .

 

 

 

Hehe.. Det gjør de nok ikke. Jeg fikk tafse litt på den som de slengte rundt i videoen da jeg var der i dag. Den så ikke ut til å ha tatt skade av behandlingen. Men et kamera til den prisen bør vel tåle å bli behandlet litt tøft. Er opp mot proff kamera og man har vel alle sett hvordan det fungerer noen ganger når en pressefotograf vil ha det beste bildet og kolleger står i veien. Nesten sverdkamp m kameraene da. :p

Lenke til kommentar

Folk var ikke tvunget til å avertere sitt gamle kamera, slik at de "måtte" selge det. De har frivillig solgt kameraet sitt uten at det foreligger noen klar leveringsdato på det nye kameraet. Da må man bare lene seg tilbake og la kameraet komme når det kommer. Siden man selger skinnet før kameraet er skutt, kan det umulig haste så voldsomt. Det er velkjent at det kan ta tid å dekke den innledende etterspørselen etter et nytt produkt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folk var ikke tvunget til å avertere sitt gamle kamera, slik at de "måtte" selge det. De har frivillig solgt kameraet sitt uten at det foreligger noen klar leveringsdato på det nye kameraet. Da må man bare lene seg tilbake og la kameraet komme når det kommer. Siden man selger skinnet før kameraet er skutt, kan det umulig haste så voldsomt. Det er velkjent at det kan ta tid å dekke den innledende etterspørselen etter et nytt produkt.

 

Hallo iluken, hvem snakker om tvang ???

Vi snakker om å stå for en sak og stå for en avtale , akkurat på samme måte som vi regner med at store firma står for sine lovnader.

Jeg snakket med en nettbutikk og spurte om de kunne sjekke opp leveringsdato, de sendte da mail for å sjekke og to dager etterpå fikk jeg mail fra de om at svaret fra Nikon var at de ikke så noen forsinkelser i leveranser og at disse kunne beregnes som avtalt .

Dette visste Nikon om, ingen må fortelle meg noe annet .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Du kan hoppe opp og ned og gjerne også kreve akkurat hva du vil, Snekker'n. Uansett hvordan du snur og vender på det så er det lurt å vente med å selge til nytt produkt er leveringsklart dersom man er avhengig av det. Ting skjer, dette gjelder akkurat like mye for kamera som det for hus, biler, båter og andre produkter...

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke vanskelig å forstå irritasjonen, men at du stoler på en slik dato er litt forbausende. Min erfaring med leveringsdatoer er at de stort sett er helt i tåka. Butikken bare sier noe for at folk skal bestille. Selv ting som er på lager i Norge bommer de jo på med flere dager og dette gjelder som rogkas skriver alle typer produkter.

Endret av se#
  • Liker 2
Lenke til kommentar

30.000 produserte D800 i mnd, 210.000 forhåndsbetilte D800. Skulle i første omgang tilsi 7 mnd. leveringstid.

 

Tatt fra forum på Nikonrumors.

 

Hos min leverandør står det at de skal få kameraene på lager den 22 Mars, altså i morgen. Jeg skjønner jo selvfølgelig at det bare er tull, det er vel for at flere skal bestille der de holder på den datoen så lenge som mulig. Jeg fikk en mail fra de når jeg betillte at det var flere hundre på vent. Godt jeg har flere andre kamera jeg kan bruke.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

30.000 produserte D800 i mnd, 210.000 forhåndsbetilte D800. Skulle i første omgang tilsi 7 mnd. leveringstid.

 

Tatt fra forum på Nikonrumors.

 

Hos min leverandør står det at de skal få kameraene på lager den 22 Mars, altså i morgen. Jeg skjønner jo selvfølgelig at det bare er tull, det er vel for at flere skal bestille der de holder på den datoen så lenge som mulig. Jeg fikk en mail fra de når jeg betillte at det var flere hundre på vent. Godt jeg har flere andre kamera jeg kan bruke.

Det står vel ubekreftet og det er greit, men når så Nikon blir kontaktet og de sier de ikke ser noen problemer med leveringen, ja da lyver jo Nikon for de vet jo meget godt hvor mange kamera de har produsert og hvor mange som skal ha , jeg tror ikke noen nettbutikk drar ekstra kunder ved å annonsere et produkt som blir utsatt gang på gang, heller tvert om .

Jeg må ha kamera til en fast dato, kan ikke Nikon levere det så er det greit da blir det aldri Nikonkjøp på meg, jeg spasserer glatt bort og kjøper et Canon og så går jeg for 5Dlll når den kommer .

At det var snakk om D800 var fordi jeg hadde lyst å prøve noe annet og Nikon lovte at det skulle komme, om så ikke skjer så er det bare by by Nikon , ikke verre enn det .

Jeg taper ingenting , men Nikon gjør :-))

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

30.000 produserte D800 i mnd, 210.000 forhåndsbetilte D800. Skulle i første omgang tilsi 7 mnd. leveringstid.

 

Tatt fra forum på Nikonrumors.

 

Hos min leverandør står det at de skal få kameraene på lager den 22 Mars, altså i morgen. Jeg skjønner jo selvfølgelig at det bare er tull, det er vel for at flere skal bestille der de holder på den datoen så lenge som mulig. Jeg fikk en mail fra de når jeg betillte at det var flere hundre på vent. Godt jeg har flere andre kamera jeg kan bruke.

Det står vel ubekreftet og det er greit, men når så Nikon blir kontaktet og de sier de ikke ser noen problemer med leveringen, ja da lyver jo Nikon for de vet jo meget godt hvor mange kamera de har produsert og hvor mange som skal ha , jeg tror ikke noen nettbutikk drar ekstra kunder ved å annonsere et produkt som blir utsatt gang på gang, heller tvert om .

Jeg må ha kamera til en fast dato, kan ikke Nikon levere det så er det greit da blir det aldri Nikonkjøp på meg, jeg spasserer glatt bort og kjøper et Canon og så går jeg for 5Dlll når den kommer .

At det var snakk om D800 var fordi jeg hadde lyst å prøve noe annet og Nikon lovte at det skulle komme, om så ikke skjer så er det bare by by Nikon , ikke verre enn det .

Jeg taper ingenting , men Nikon gjør :-))

 

Mmmnnnjjjjjaaaaaaa....usikker på om Nikon er helt enig...:-D

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...