Gå til innhold

[Løst] 200 - 600 kcal dagen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er skadelig for kroppen. Du burde spise mer, mye mer. Om du trener hver dag bør du nok i hvert fall komme deg godt opp mot 2 000 kcal.

 

Hva spiser/drikker du i løpet av en helt normal dag?

 

I dag har jeg spist en halv banan, 4 druer, 25 g yoghurt, 4 minitomater, noe salat og noen bit av et eple. Det blir rundt 200 kcal til sammen, hvis jeg har regnet rett.

Ellers drikker jeg rundt 2 - 2,5 liter vann inkl. te. (uten sukker)

 

Syntes det er fint jeg, til du med bildet.

Legger heller ikke ut bilder av meg selv her. Superparanoid, jeg.

 

Det er for lite.

 

Du har total mangel på proteiner. Kanskje får du i deg 1-2 gram fra yoghurten. Du tror du vil ned i vekt på død og liv - men det du vil kvitte deg med er fettet, da må du vedlikeholde muskelmassen gjennom tilstrekkelig proteininntak og nødvendigvis også 1-2 timer styrketrening i uka. Gjerne fordelt på tre dager.

 

Anbefaler deg å sikte mot 75-90g proteiner hver dag. Minimums - fettinntak på rundt 45g daglig.

 

Utifra næringsinntaket ditt aner du fint lite av hva du driver med, bare blindt følger sultereglene til stygge modeller - anbefaler deg å lese deg opp på kunnskapen rundt trening og ernæring. Om du vil ha gode kilder - kan du kontakte meg.

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Under spiss 500-1000kcal, så blir det bra. Vis ikkje vil du overtrene og kroppen vil gå i fett-preservering.

 

Husk, du skal forandre liv still. Du kan ikkje berre slanke bort 5-10-50kg og fortsette som du var. Det tokk deg mange år å legge på seg. Gi kroppen i alle fall noen månader til å miste vekt.

Du bør ikkje gå ned meir enn 0.5-1kg i uka. Prøv å oppnå det.

Lenke til kommentar

 

Takk. Nei, sant at jeg virkelig ikke har peiling på ernæring annet enn det, og noen få vitaminer jeg vet jeg må ha i meg, og har tenkt å få i meg ved hjelp av tabletter.

Ellers er det vel ganske mye proteiner i egg?

 

Er forresten ikke her for å trolle, er bare ny. Fant siden da jeg prøvde å google spørsmålet mitt, og siden virket koselig, så jeg bestemte meg for å lage bruker. Er dessuten ganske desperat og har sett etter ei liknende side en stund nå. :) sånn til mollasund. Aner ikke hvordan en siterer flere, sorry.

 

Egg inneholder moderat med proteiner, men fettprofilen er ypperlig :thumbup: 6g protein, 5 gram fett pr egg.

 

Siden du ikke spurte meg på pm eller lignende om gode kilder, skal du her få noen fakta du må ta med deg videre om du skal gjøre reell fremgang.

 

1. Store eller små måltid? Tre store måltid er ideellt. 6 måltid dagen har ingenting for seg.

 

2. Drit i vekta, den dikterer ikke hvordan du ser ut. Målebånd får du levert i postkassa for 2 dollar fra ebay, enn om med slow-mail. Bruk målebånd for å måle fremgang.

 

3. Styrketrening fremfor kondisjonstrening. Styrketrening vil gjøre deg sterkere, slankere og kondisjonen din vil få seg et realt hopp også (Ja, uten å jogge). Ikke tenk lange slanke muskler, som jente er du fint uegnet til å bygge muskler uansett - så du har ikke bulkete muskler over natta. Vær kreativ med kroppsøvelser - så kommer du langt.

 

 

4. 1 kalori, slik du kjenner den - er ikke nødvendigvis en kalori. Noen sidestiller 400 kalorier fra melk med 400 kalorier fra nudler - men dette er to forskjellige verdener. I dag regnes 1 gram protein som 4 kalorier, men etter 25% har gått med til fordøyelsen (gjelder bare protein) er det bare 3,2 kcal igjen.

 

 

5. Sikt på minimum 75g protein og 45g fett hver dag. Dette gir deg 650 kcal - så dette gir deg stor frihet til å bestemme resten selv. Opplysninger for å helt bestemme energiforbruket ditt finnes ikke her, men du trenger minst 1300 kcal daglig om du går på skole.

 

6. Proteinrike matvarer: melk, storfe, fisk, kylling - og hold deg unna prossesert dritt. Lær deg å lage mat. Krydder for 5 kr med ubehandla råvarer er uendelig mye bedre og billigere.

 

7. Ta alt du leser om ernæring og trening med en klype salt, media og internett er strødd med løgner og halv-sannheter.

 

8. Tilskudd? Tabletter? Antioksidanter?

Nja, Nja og Nei. Det eneste du trenger er Omega3. Sikt på ca 1-1,5g daglig. Utover dette kan proteinpulver være et nyttig verktøy i matlaging. Iherb fører Omega3 som er grei pris på. Myrevolution er kjent for bra kvalitet på sitt Myoprotein, men selv liker jeg Optimum Nutrition fra Gymgrossisten like godt. Vanilla ice cream myseprotein kan man realisere den sykeste iskaffen med :whistle:

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen som kan leve på 200 kcal og trene samtidig, selv om du spiser 600 kcal i helgene.

 

Det som skjer er at du bryter ned kroppen. Du er i konstant stress med forhøyet kortisolproduksjon og det bryter ned musklene dine. Treningen du gjør virker mot sin hensikt. Det eneste du oppnår med det er å bryte ned kroppen når du spise så lite som du gjør.

 

Du innser at du har et spiseproblem og det er viktig. Hvis du forsetter med dette kommer det til å ende i katastrofe. Ingen kan leve på så lite energi.

 

Kroppen tilpasser seg hele tiden ved å nedjustere forbrenningen din til et minimum og energien du har etterhvert kommer til å bli så lav at du risikerer å kolapse hvor som helst.

 

Du MÅ komme deg i terapi for dette, for det du holder på med er livsfarlig og er helt og holdent et psykisk problem. Det har ingenting med kropp og mat og gjøre. Det sitter i hodet ditt, og det er det du trenger terapi for. Gruppeterapi for anorektikere er det som fungerer i praksis for slike lidelser.

 

Nå vet jeg ikke hvilket kjønn du er, men du kan ta en titt på denne siden;

http://www.iks.no/

 

Anoreksia er ikke til å spøke med. Derfor er det kjempeviktig at du tar til deg dette og innser alvoret i situasjonen din og søker hjelp i tide. Du er alt for verdifull til å holde på slik du gjør.

 

http://www.youtube.com/watch?v=7PLDBITfHYA

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Takk. Nei, sant at jeg virkelig ikke har peiling på ernæring annet enn det, og noen få vitaminer jeg vet jeg må ha i meg, og har tenkt å få i meg ved hjelp av tabletter.

Ellers er det vel ganske mye proteiner i egg?

 

Er forresten ikke her for å trolle, er bare ny. Fant siden da jeg prøvde å google spørsmålet mitt, og siden virket koselig, så jeg bestemte meg for å lage bruker. Er dessuten ganske desperat og har sett etter ei liknende side en stund nå. smile.gif sånn til mollasund. Aner ikke hvordan en siterer flere, sorry.

 

Egg inneholder moderat med proteiner, men fettprofilen er ypperlig :thumbup: 6g protein, 5 gram fett pr egg.

 

Siden du ikke spurte meg på pm eller lignende om gode kilder, skal du her få noen fakta du må ta med deg videre om du skal gjøre reell fremgang.

 

1. Store eller små måltid? Tre store måltid er ideellt. 6 måltid dagen har ingenting for seg.

 

2. Drit i vekta, den dikterer ikke hvordan du ser ut. Målebånd får du levert i postkassa for 2 dollar fra ebay, enn om med slow-mail. Bruk målebånd for å måle fremgang.

 

3. Styrketrening fremfor kondisjonstrening. Styrketrening vil gjøre deg sterkere, slankere og kondisjonen din vil få seg et realt hopp også (Ja, uten å jogge). Ikke tenk lange slanke muskler, som jente er du fint uegnet til å bygge muskler uansett - så du har ikke bulkete muskler over natta. Vær kreativ med kroppsøvelser - så kommer du langt.

 

 

4. 1 kalori, slik du kjenner den - er ikke nødvendigvis en kalori. Noen sidestiller 400 kalorier fra melk med 400 kalorier fra nudler - men dette er to forskjellige verdener. I dag regnes 1 gram protein som 4 kalorier, men etter 25% har gått med til fordøyelsen (gjelder bare protein) er det bare 3,2 kcal igjen.

 

 

5. Sikt på minimum 75g protein og 45g fett hver dag. Dette gir deg 650 kcal - så dette gir deg stor frihet til å bestemme resten selv. Opplysninger for å helt bestemme energiforbruket ditt finnes ikke her, men du trenger minst 1300 kcal daglig om du går på skole.

 

6. Proteinrike matvarer: melk, storfe, fisk, kylling - og hold deg unna prossesert dritt. Lær deg å lage mat. Krydder for 5 kr med ubehandla råvarer er uendelig mye bedre og billigere.

 

7. Ta alt du leser om ernæring og trening med en klype salt, media og internett er strødd med løgner og halv-sannheter.

 

8. Tilskudd? Tabletter? Antioksidanter?

Nja, Nja og Nei. Det eneste du trenger er Omega3. Sikt på ca 1-1,5g daglig. Utover dette kan proteinpulver være et nyttig verktøy i matlaging. Iherb fører Omega3 som er grei pris på. Myrevolution er kjent for bra kvalitet på sitt Myoprotein, men selv liker jeg Optimum Nutrition fra Gymgrossisten like godt. Vanilla ice cream myseprotein kan man realisere den sykeste iskaffen med :whistle:

Tusen takk for svaret. og sorry for at jeg brukte veldig lang tid på å takke deg, hadde ikke tilgang til Internett på ei god stund, og glemte hvilken e-post jeg var registrert på.

Jeg skal prøve å følge rådene dine, selv om det kan bli vanskelig. :)

 

 

Det er ingen som kan leve på 200 kcal og trene samtidig, selv om du spiser 600 kcal i helgene.

 

Det som skjer er at du bryter ned kroppen. Du er i konstant stress med forhøyet kortisolproduksjon og det bryter ned musklene dine. Treningen du gjør virker mot sin hensikt. Det eneste du oppnår med det er å bryte ned kroppen når du spise så lite som du gjør.

 

Du innser at du har et spiseproblem og det er viktig. Hvis du forsetter med dette kommer det til å ende i katastrofe. Ingen kan leve på så lite energi.

 

Kroppen tilpasser seg hele tiden ved å nedjustere forbrenningen din til et minimum og energien du har etterhvert kommer til å bli så lav at du risikerer å kolapse hvor som helst.

 

Du MÅ komme deg i terapi for dette, for det du holder på med er livsfarlig og er helt og holdent et psykisk problem. Det har ingenting med kropp og mat og gjøre. Det sitter i hodet ditt, og det er det du trenger terapi for. Gruppeterapi for anorektikere er det som fungerer i praksis for slike lidelser.

 

Nå vet jeg ikke hvilket kjønn du er, men du kan ta en titt på denne siden;

http://www.iks.no/

 

Anoreksia er ikke til å spøke med. Derfor er det kjempeviktig at du tar til deg dette og innser alvoret i situasjonen din og søker hjelp i tide. Du er alt for verdifull til å holde på slik du gjør.

 

http://www.youtube.com/watch?v=7PLDBITfHYA

 

Tusen takk til deg òg, for informasjonen og rådene. Du hadde rett, og jeg blir sendt til legen av skolen om noen få dager, før jeg får videre hjelp. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei jeg ville bare si at jeg har gjort noe av det samme som du driver med nå.. det fungerte bra for meg!

 

I mitt tilfelle så mistet jeg MYE Muskelmasse og styrke, men også alt det andre.. jeg løpte mest, og trente litt styrke.

det med styrken klarte jeg og bygge opp igjen nesten med en gang når jeg begynte å spise "normalt" igjen. uten å gå opp til det samme antall kg.

 

Vet man ikke skal anbefale så mye kalori underskudd, men det funker i hvertfall....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...