Gå til innhold

Tribes: Ascend er ikke langt unna (PC, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker godt de foregående Tribes spillene, kanon på lan i gamle dager. Noe snodig at de kun lager det for Xbox og ikke ps3, siden jeg spiller mest på ps3 for tia, men må prøves på boxen også, håper det ligner på sine forfedre gameplay messig, da kan det jo bli moro, om enn for en stund.

Lenke til kommentar

prøvde det første 'tribes' spillet og husker godt hypen rundt det. det var nok et banebrytende spill når det kom, men jeg greide aldri å kommer ordentlig i gang med spillet... trasig kontroller oppsett, elendig online del og få spillere.. sikkert gøy på lan som Kholdster sier, men det var ikke en mulighet for meg. spillet hadde lite å still opp med når det kom til cs og unreal tournament på den tiden og ble fort glemt av de fleste. at det forsatt kommer nye utgivelser i serien vil jeg si er mere på trass fra utviklernes side. i dag er det mer en nok av vanedannende skytespill, med heftige kamper og jetpacks der ute. 'tribes' er nok kun for de få spesielt interesserte.

Lenke til kommentar

Har spilt betaen på pc siden den ble public. Ting som våpen og perks koster haugevis med xp, så kan lett se for meg at utålmodige folk bruker €50+ på dette spillet. Heldigvis er selve klassene, og grunnleggende oppgraderinger av disse ikke fullt så krevende, har nå låst opp alle klassene bortsett fra en uten å bruke en krone.

Endret av Riboflavin'
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden når begynte jeg å elske "Free to play, pay to win"?

 

Det er vell ikke akkurat "pay to win" når ingen våpen eller perks er unike for de som betaler. Dessuten gir alle oppgraderinger minimale fordeler.

Og nå har de lagt til "Achievments" som gjør det enklere å skaffe experience for de som ikke betaler.

Endret av frinder
Lenke til kommentar

Det er vell ikke akkurat "pay to win" når ingen våpen eller perks er unike for de som betaler. Dessuten gir alle oppgraderinger minimale fordeler.

 

Spel designa som F2P (altså at prisen er spreidt utover mindre kjøp i staden for eit stort eitt up front) frå botn av har som filosofi at dei skal irritere deg akkurat nok til at ein svak sjel vil gidde å betale. Ikkje verdt å bruke tid på med mindre du er desperat, og ikkje ein forretningsmodell eg kjem til å oppmode andre til (å bruke gjennom å spele, mykje mindre betale.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Tar ikke så lang tid å unlocke ting. Er absolutt mulig å ha det kjempegøy her uten å betale en krone. Jeg har betalt litt for å støtte de, ettersom det er det første skytespillet på mange mange år som er utrolig morsomt å spille.

 

Men å spille dette med konsoll fatter jeg ikke at er mulig. Det går jo så fort, og skillshots er et must.

 

Btw, det du kan unlocke med penger er kun flere klasser og basis versjonen av våpen etc. Upgrades er kun med XP

Endret av garnok
Lenke til kommentar
Det er vell ikke akkurat "pay to win" når ingen våpen eller perks er unike for de som betaler. Dessuten gir alle oppgraderinger minimale fordeler.
Spel designa som F2P (altså at prisen er spreidt utover mindre kjøp i staden for eit stort eitt up front) frå botn av har som filosofi at dei skal irritere deg akkurat nok til at ein svak sjel vil gidde å betale. Ikkje verdt å bruke tid på med mindre du er desperat, og ikkje ein forretningsmodell eg kjem til å oppmode andre til (å bruke gjennom å spele, mykje mindre betale.

 

Synes dette er en trangsynt vinkling. Dette spillet hadde jeg neppe prøvd om jeg ikke hadde fått det gratis på et par klikk. Det jeg fant er et kvalitetsspill som har gitt meg haugevis av timer med underholdning. Etter en periode med testing betalte jeg gladelig litt penger til de for å raskere låse opp utstyr, noe som i og forseg er helt valgfritt. Klart får man litt mer ut av spillopplevelsen om man betaler, og har ingen problemer med å forstå at de ikke vil lage det helt gratis.

Lenke til kommentar

Før klaget folk over at spill var for dyrt, og at man risikerte å kaste bort penger på å kjøpe et spill som viste seg å ikke være gøy. Nå har de funnet en glimrende modell som lar folk betale akkurat det de synes det er verdt underveis, men jaggu er ikke det feil også.

 

Haters gonna hate.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
...har som filosofi at dei skal irritere deg akkurat nok til at ein svak sjel vil gidde å betale...

 

For noen F2P spill, så eksisterer denne filosofien, ja, men i Team Fortress 2 og Tribes: Ascend sin F2P-modell så funker ikke denne filosofien i det hele tatt, for du kan kjøpe så mye gull/så mange hatter du vil, det hjelper deg ikke noe som helst om du suger i FPS-spill.

 

Greier du ikke å aime rett og treffe folk, så taper du, uansett hvor mange oppgraderinger og våpen du har. Oppgraderingene kan ikke kjøpes for gull, så eneste måten du får tak i de er ved å spille uansett, og for å vinne så må du ha grunnleggende skills i FPS-spill - altså ingen mulighet for "Pay To Win". Det eneste betaling gir deg er:

1) XP Boost - som knapt gir noe XP uansett, 100-300 xp er kanskje 1 kamp mindre om dagen

2) Gull - som gjør at du kan skaffe våpen/perks (men ikke oppgraderinger til de) raskere, som hjelper deg null og niks om du suger i spillet uansett.

 

Den eneste måten du vinner på er om du er flink til å spille det, som et vanlig kjøpt-og-betalt spill, så F2P-modellen for Tribes: Ascend er en veldig flott ting, spesielt nå som det begynner å bli en e-sport, som gjør at mange folk kommer inn for å spille det og holder det i live med fulle servere og mye morro :)

 

Anbefaler deg å faktisk prøve det før du angriper det bare fordi det er F2P, noen spill er faktisk veldig gode med den modellen, slik som Tribes, Team Fortress 2, League of Legends, Fallen Earth, Realm of the Mad God, Brawl Busters, Bloodline Champions, Spiral Knights og snart DOTA2.. Hadde det faktisk vært Pay2Win så forstår jeg deg godt, men i andre tilfeller så er det mer som Pay2Donate-So-The-Developer-Can-Keep-On-Being-Awesome... og om du ikke liker det så har du ikke brukt noe som helst, om du liker det så er det ditt valg å betale :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å tape er ikkje akkurat det eg ville arkivert under F2P-induserte irritasjonsmoment, sjølv om det også finst spel kor dei som ikkje betalar har som rolle å vere innhald for dei som gjer det (P2W). Grinds for å slippe å betale og mas om å "besøke butikken", derimot.

 

Dei fleste F2P-spel det er verdt å bruke tid på har det fellestrekket at dei ikkje i utgangspunktet vart designa for F2P-modellen (TF2, LoTRO, Fallen Earth), men konvertert til det etterpå. Då har designfilosfien vore retta mot å lage eit godt spel, snarare enn å få folk til å kjøpe dilldall. Mobaer som BLC eller LoL er anten statistiske anomalier i så måte, eller eit resultat av at F2P-designarar har byrja å forstå kvifor F2P har (hadde) eit velfortent frynsete rykte, og endra designet etter det. Sistnemnde er i så fall eit godt teikn. Eg kan godt sjå for meg at det er LoL sin grad av suksess Hi-Rez og SoE er ute etter når dei gjer nylanseringane av Tribes og Planetside om til F2P. Det, og at i ein oversaturert onlineshooter-marknad må inngangsterskelen vere så låg som mogleg for at ikkje spelet skal døy etter tre månader. Motivet deira betyr likevel lite for min del - ein F2P-modell er den sikraste måten å halde meg unna eit spel på.

 

Heilt greit om andre synest det er stas.

Endret av Zealuu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...