Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Tab 7.7


Anbefalte innlegg

Det er selvsagt umulig å debattere personlige preferanser. Når det er sagt kan en laptop udiskutabelt brukes til MYE mer enn et nettbrett. Hvis man mener at en laptop på under 1,5 kg er alt for tungt, eller at en 11-13" er alt for stort, så er det en drøy påstand å samtidig hevde at 10" nettbrett er perfekt størrelse. Hvis man ikke bærer den under armen, må man han en liten koffert eller en ryggsekk uansett. Personer som ikke takler 1,5 kg laptop i sekken, burde ikke få lov til å bære noe i det hele tatt, hehe.. 7,7" og 300 gram derimot, DA snakker vi portabilitet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær så vennlig å vær mer åpen for andres synspunkter. Man kan faktisk gjøre seg selv en tjeneste på sikt og unngå å bli sett på som en bedreviter. Ingen liker ikke slike, selv ikke mora di.

 

Til MITT tiltenkte bruk er 7.7 en gave fra oven. Jeg blir å bruke denne til å ha karter på i forbindelse med friluftsliv og som en montert kartplotter i båt. Til fjells og som plotter i båt er det ikke snakk om at jeg drasser med meg en laptop. En laptop har forsåvidt heller ikke tale/2g/3g eller GPS uten ekstra dingser... Faktisk er 7.7 perfekt for montering i det oppsettet jeg har. Det er det som er så fint med alle variantene som har kommet. Noe for alle.

 

At 7.7 har mulighet for telefonsamtaler (bluetooth i mitt tilfelle) er en kjempebonus. Hadde den bare vært vanntett ville den ha fått 6/6 hos meg.

 

JA, en laptop kan selvfølgelig brukes til mye mere, men om man beveger seg utenfor stuedøra si eller kaffelattebaren av og til og er avhengig av batteritid pr gram/størrelse, så er en liten tab helt perfekt. Og når man er til sjøs/fjells har man ikke behov for det som en laptop presterer mere enn en Tab. Tilgang til navigasjon, mailer, lett nettaktivitet og værvarseler i en hendig pakke er uslåelig valg med en 7.7

 

Til sist. Det er det kun sneversynt å anbefale laptop kontra Tab om man ikke kjenner personen som skal bruke dingsen og hans bruksmønster. Alle vet da forskjellen på utstyret fra før, så det blir jo bare idioti å skulle geniforklare muligheter med laptop kontra Tab.(jada, jeg har også laptop)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette nettbrettet får 6 når det ikke finnes apps til det, det har utdatert OS, og det på tross koster såpass mye. Det er regnestykket som summeres opp med at jeg ikke lenger respekterer Amobil slik jeg en gang gjorde. Sekser meg her og sekser meg der.

Men at en iPad ikke får minuser som Android tablets blir slaktet for. Det er greit eller?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lol minus for at den er vanskelig å betjene med en hånd er vel en vits(lurer på om forfatter vet om nettbrett som er enkle å betjene med en hånd) ellers burde den fått minus for dyr pris i forhold til produkt!(om den hadde hatt 10 tommers skjerm med samme pixeltetthet,så kunne prisen rettferdiggjøres) tror 10 tommer er standard så minus for skjermstørrelsen,(ser 5,3 som max for mobil så dette er ingen mobil) og det at den ikke har nyeste operativsystem er kun ett lite minus dersom. den blir opdatert snart!

Lenke til kommentar

Kanskje muligheten for å ringe med denne er grunnen til at de får minus for å være vanskelig å betjene med en hånd? Tenkt på det AFF301?

 

Dette er jo like mye en stor mobil som ett nettbrett, en hybrid som verken er fugl eller fisk. Salgstallene vil nok stå i stil til dette.

Lenke til kommentar

Vær så vennlig å vær mer åpen for andres synspunkter. Man kan faktisk gjøre seg selv en tjeneste på sikt og unngå å bli sett på som en bedreviter. Ingen liker ikke slike, selv ikke mora di.

 

 

Er det noen som har påstått at tablets ikke er brukbare, eller har funksjoner de er bra til? Jeg synes ærlig talt du er minst like åpen for andre synspunkter om du reagerer så sterkt på det som er sagt om bærbare kontra tablets i denne tråden.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Dette nettbrettet får 6 når det ikke finnes apps til det, det har utdatert OS, og det på tross koster såpass mye. Det er regnestykket som summeres opp med at jeg ikke lenger respekterer Amobil slik jeg en gang gjorde. Sekser meg her og sekser meg der.

 

 

Nå er det så mange feil og mangler med den "testen" at hvis det der er eneste som gjør at du ikke tar testene seriøst lenger, så sier det like mye om deg selv som om Amobil

Lenke til kommentar

Har hatt denne en ukes tid nå. Kan skrive under på at 7.7 er en teknologisk gave fra oven. Har rootet og lagt inn custom rom, mens vi venter i spenning på ics. At den "bare" har 3mp kamera er eneste minuset jeg ser så langt, men jeg tror det alikevel er nok til mitt bruk.

 

Ipad, prime osv. er for store og tunge etter min smak.

Lenke til kommentar

Blir litt tullete av å lese angående priser...5000 for en iphone er greit. 4300 for en telefon med 7.7 tommer amoled, dual core prosessor etc..DET er svindyrt...dere Apple fanboys er spesielle...

 

Godt poeng, men det blir jo to forskjellige produkter. Nettbrett burde vell sammenlignes med nettbrett og ikke mobiltelefoner? Det er jo naturligvis enklere å putte inn bedre ytelse og imponerende spesifikasjoner i et 7.7" nettbrett enn i en 4.3" eller mindre mobiltelefon og sistnevnte er og blir en mobiltelefon som de fleste av oss ser på som en langt nyttigere og viktig enhet som stort sett alle av oss må ha (hvor mye penger du legger i en mobiltelefon blir jo en annen sak), mens et nettbrett for folk flest blir mer et "leketøy" om vi skal putte det litt på spissen.

Lenke til kommentar

mulig litt OT:Er det er minus hvis en dings med en 7,7" skjerm er litt for stor for lomma? :hmm: Kanskje buksa heller burde få minus for litt for små lommer..

 

Tenkte på det jeg også. Det er egentlig en helt merkelig problemstilling da Samsung har lansert .f.eks Note. Om denne hadde fått plass i lomma måtte skjermen vært mindre og da hadde den fått "- litt liten skjerm" + Plass i lomma"

 

Dere må differensiere testene bedre på dette. Jeg kjenner ingen sentralt i Samsung, men jeg er ganske sikker på at det ikke er meningen at denne skal passe "i lomma"

Lenke til kommentar
Dette nettbrettet får 6 når det ikke finnes apps til det, det har utdatert OS, og det på tross koster såpass mye. Det er regnestykket som summeres opp med at jeg ikke lenger respekterer Amobil slik jeg en gang gjorde. Sekser meg her og sekser meg der.
Nå er det så mange feil og mangler med den "testen" at hvis det der er eneste som gjør at du ikke tar testene seriøst lenger, så sier det like mye om deg selv som om Amobil

 

Jeg leste ikke testen, jeg bladde rett til konklusjonen for å se om det var nok en ufortjent sekser. Deretter forklarte jeg hva jeg selv mente var grunn nok til å minst trekke ned til karakteren fem. Utelukket ikke at det var flere feil i testen.

 

Og applaus for voksenhet.

Lenke til kommentar

Dette nettbrettet får 6 når det ikke finnes apps til det, det har utdatert OS, og det på tross koster såpass mye. Det er regnestykket som summeres opp med at jeg ikke lenger respekterer Amobil slik jeg en gang gjorde. Sekser meg her og sekser meg der.

Men at en iPad ikke får minuser som Android tablets blir slaktet for. Det er greit eller?

Snakker om å legge ord i andres munn?

Endret av PowerTorsk
Lenke til kommentar

Dette nettbrettet får 6 når det ikke finnes apps til det, det har utdatert OS, og det på tross koster såpass mye. Det er regnestykket som summeres opp med at jeg ikke lenger respekterer Amobil slik jeg en gang gjorde. Sekser meg her og sekser meg der.

Men at en iPad ikke får minuser som Android tablets blir slaktet for. Det er greit eller?

Snakker om å legge ord i andres munn?

Så la meg spørre deg om dette. Er det et minus på noen måter at en tablet har microSD slot selv om dere ikke trenger å bruke den?

 

Og er det et minus at flash er støttet på iOS om det er mulig å slå det av?

 

Fakta er at dette er ting man ikke på noen måter trenger å bruke selv om det hadde vært tilgjengelig på iPad. Og dermed så må det være minuser for dette så lenge det er frivillig å bruke det.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

@Vindicator

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du blander inn iPad. Mener du at jeg burde tatt med det i min begrunnelse for å ikke respektere Amobil sine anmeldelser? Jeg har ikke en gang lest Amobil sin anmeldelse av iPad. Jeg popper bare innom her en gang inn imellom og skummer, for å se om det er noe interessant. Nå så jeg kun anmeldelsen av denne, en ufortjent sekser, og ramset opp mine grunner til at det er forkastelig at denne får sekser (kort fortalt).

Endret av PowerTorsk
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...