Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Tab 7.7


Anbefalte innlegg

@Vindicator

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du blander inn iPad. Mener du at jeg burde tatt med det i min begrunnelse for å ikke respektere Amobil sine anmeldelser? Jeg har ikke en gang lest Amobil sin anmeldelse av iPad. Jeg popper bare innom her en gang inn imellom og skummer, for å se om det er noe interessant. Nå så jeg kun anmeldelsen av denne, en ufortjent sekser, og ramset opp mine grunner til at det er forkastelig at denne får sekser (kort fortalt).

Dette handler like mye om logikk som at det handler om å akseptere Amobil's grunner i en anmeldelse.

 

For alle her vet at å mangle støtte for microSD kort og mangle muligheten for å kunne bruke flash om man vil er minuser. For det er ALLTID en fordel å kunne utvide minnet med microSD kort og er også en fordel for DEM som måtte ønske å bruke flash i nettleseren. For disse 2 tingene gir jo ingen av dere som ikke vil bruke det noen negative sider med det.

 

Om dere mener at det ikke er minuser, så vennligst forklar med gode grunner på hvorfor det ikke kan bli tatt som minuser?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brettet er bra nok det. Faktisk koser jeg meg veldig mye med det. Standard installasjon av Honeycomb er derimot noe kjipt. Faktisk liker jeg ikke Honeycomb noe særlig. Elendig minnestyring hadde trukket ned karakteren for min del. Og ja det lugger litt enkelt ganger så at det fortjener en sekser syns ikke jeg, forhåpentligvis rettes disse tinga i ICS. Angående størrelse og pris, hver til sin smak. Ja man vil helt klart få mer for pengene ved kjøp av andre 7 tommere men jeg ville ha skjermen på dette produktet og da er det helt klart verdt pengene. Særlig siden jeg kjøpte det billigere i utlandet. Hadde neppe betalt 4500 for det, men kjøper heller ikke mobiltelefon til så mye. Kunne derimot tenke meg en bærbar til en langt høyere pris. Men ingen av disse produktene er direkte sammenlignbare. Heller ikke 10 tommers nettbrett er direkte sammenlignbare.

Lenke til kommentar
mulig litt OT:Er det er minus hvis en dings med en 7,7" skjerm er litt for stor for lomma? :hmm: Kanskje buksa heller burde få minus for litt for små lommer..
Tenkte på det jeg også. Det er egentlig en helt merkelig problemstilling da Samsung har lansert .f.eks Note. Om denne hadde fått plass i lomma måtte skjermen vært mindre og da hadde den fått "- litt liten skjerm" + Plass i lomma"Dere må differensiere testene bedre på dette. Jeg kjenner ingen sentralt i Samsung, men jeg er ganske sikker på at det ikke er meningen at denne skal passe "i lomma"

 

Note passer veldig fint i lommen den, noe jeg trur alle NOte-eiere vil være enig i... -.- Hvis ikke er det bare du som har små lommer ;):p

Lenke til kommentar
mulig litt OT:Er det er minus hvis en dings med en 7,7" skjerm er litt for stor for lomma? :hmm: Kanskje buksa heller burde få minus for litt for små lommer..
Tenkte på det jeg også. Det er egentlig en helt merkelig problemstilling da Samsung har lansert .f.eks Note. Om denne hadde fått plass i lomma måtte skjermen vært mindre og da hadde den fått "- litt liten skjerm" + Plass i lomma"Dere må differensiere testene bedre på dette. Jeg kjenner ingen sentralt i Samsung, men jeg er ganske sikker på at det ikke er meningen at denne skal passe "i lomma"

 

Note passer veldig fint i lommen den, noe jeg trur alle NOte-eiere vil være enig i... -.- Hvis ikke er det bare du som har små lommer ;):p

 

Les innlegget en gang til. Note skal i lomma, 7,7 skal ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skummet gjennom testen og alle postene her inne, men har ikke sett noe til diskusjonn om batteritiden. Hvordan er den? Hvor lenge kan du surfe normalt, hvor lenge kan du spille av 720p osv?

 

Batteriet var visstnok rundt 12 timer ved avspilling av video. Går nok litt kjappere ved surfing spesielt siden det er mye hvit og skjermen bruker mest strøm da. Brukte den over atlanteren og så 6 timer 720p tv serier, etter dette hadde batteriet ca 60% igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nesten perfekt størrelse! Den gamle 7" fikk jeg i baklomma ved behov, synd hvis de ekstra mm på denne gjør den mindre praktisk. Uansett får man den enkelt med seg i en liten taske.10" har jeg personlig aldri skjønt poenget med. Da tar jeg mye heller med meg en liten laptop. Utrolig komisk at folk faktisk syns det er et fremskritt med Angry Birds og Wordfeud. Nettspill har vi hatt i mange år, Scrabble er et over 50 år gammelt spill, og Angry Birds vs. Football Manager, Sims, Grand Theft Auto, Resident Evil, World of Warcraft, Half Life. Tja, vet hva jeg ville valgt som underholdning på en 7-timers togtur mellom Oslo og Trondheim i hvertfall, og det får du ikke spilt på et nettbrett ;p

 

nå er det jo stoooore forskjeller i pris og størrelse på disse to. en laptop er tung og svær, ja man kan spille andre spill på den. men en tab er liten lett, touch skjerm så man slipper de dumme tastene som tar stor plass, og en tab med 10 tommer koster under 4000, finner du en bærbar pc, du kan game gta iv, sims 3 og WoW, til under 4000, så versågod og skaff deg en laptop til å game på toget.

de tab spillene du nevner er de mest populære, men det finnes også mange andre spill på en tab. og man kan sitte på nettet med en tab uten å betale 200 i måneden, pluss mb du bruker på mobilt bredbånd.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...