Gå til innhold

Beskylder Apple for løgn


Anbefalte innlegg

Cook og Jobs er lystløgnere. De sier iPhone er verdens beste mobil, Det er ikke det.

 

Any better?

For det første, Steve Jobs sier ikke så veldig mye for tiden...

 

Når det gjelder Tim Cook, så kan det godt hende at han mener at iPhone er verdens beste mobil - kanskje du også kan sitere han på at han har sagt det?

 

Hva som er "verdens beste mobil" er i stor grad et spørsmål om personlige preferanser og hva som dekker dine behov - og du står helt fritt til å synse ut fra ditt eget ståsted. Man kan gjerne si at jeg/vi mener at <sett inn navnet på telefon her> er "verdens beste mobil" - bare ikke forvent at alle andre skal mene det samme. Det finnes ingen mobiltelefon som objektivt sett er "verdens beste" for alle mennesker, og om noen skulle påstå noe slikt om en mobiltelefon vil jeg uten videre idioterklære vedkommende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cook og Jobs er lystløgnere. De sier iPhone er verdens beste mobil, Det er ikke det.

 

Any better?

For det første, Steve Jobs sier ikke så veldig mye for tiden...

 

Når det gjelder Tim Cook, så kan det godt hende at han mener at iPhone er verdens beste mobil - kanskje du også kan sitere han på at han har sagt det?

 

Hva som er "verdens beste mobil" er i stor grad et spørsmål om personlige preferanser og hva som dekker dine behov - og du står helt fritt til å synse ut fra ditt eget ståsted. Man kan gjerne si at jeg/vi mener at <sett inn navnet på telefon her> er "verdens beste mobil" - bare ikke forvent at alle andre skal mene det samme. Det finnes ingen mobiltelefon som objektivt sett er "verdens beste" for alle mennesker, og om noen skulle påstå noe slikt om en mobiltelefon vil jeg uten videre idioterklære vedkommende.

Den som gjør det best på flest, om ikke alle områder er på papiret verdens beste telefon. Og det er ikke iPhone. At det er subjektive meninger inni bildet er jeg fullt klar over.

 

Forøvrig ikke sikker på at Cook har sagt det, nå har ikke han lansert så mange at det gjør noe. Men det kommer vel neste gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forøvrig ikke sikker på at Cook har sagt det, nå har ikke han lansert så mange at det gjør noe. Men det kommer vel neste gang.

Så du har overhodet ingen forståelse for at lederen for et firma som har som mål om å være ett av de beste på dette området mener at de lager "verdens beste produkter"?

 

Som den indirekte "deleier" (det er du også) av Apple så hadde jeg vært ganske skremt hvis øverste leder i firma ikke har tro på produktene de lager.

 

PS! Hadde du spurt CEO i Samsung, LG, Nokia eller Sony om de laget "verdens beste mobil" er jeg sikker på at de hadde sagt ja!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forøvrig ikke sikker på at Cook har sagt det, nå har ikke han lansert så mange at det gjør noe. Men det kommer vel neste gang.

Så du har overhodet ingen forståelse for at lederen for et firma som har som mål om å være ett av de beste på dette området mener at de lager "verdens beste produkter"?

 

Som den indirekte "deleier" (det er du også) av Apple så hadde jeg vært ganske skremt hvis øverste leder i firma ikke har tro på produktene de lager.

 

PS! Hadde du spurt CEO i Samsung, LG, Nokia eller Sony om de laget "verdens beste mobil" er jeg sikker på at de hadde sagt ja!

Jeg tror ikke de sier det på keynoten sin uansett. OM du spør dem er en helt annen sak, da det er up close and personal, eller på et nettmøte. Men når du står på en scene og sier dette er verdens beste mobil. Og i tillegg så har det vært en fair share med feil. Var vel snakk om smeltende batteri eller noe, lettknuselig bakside på iP4, antenneproblemene på iP4. Langt fra verdens beste mobil selv objektivt sett.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke de sier det på keynoten sin uansett. OM du spør dem er en helt annen sak, da det er up close and personal, eller på et nettmøte. Men når du står på en scene og sier dette er verdens beste mobil. Og i tillegg så har det vært en fair share med feil. Var vel snakk om smeltende batteri eller noe, lettknuselig bakside på iP4, antenneproblemene på iP4. Langt fra verdens beste mobil selv objektivt sett.

Alle mobilprodusenter har sin del med feil og utfordringer.

 

CEO i Samsung, LG, Nokia eller Sony hadde garantert gått opp på samme scene og sagt at de hadde "verdens beste mobil", noe annet hadde vist fullstendig mangel på tro på egne produkter, da er det bare å levere inn oppsigelsen.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke de sier det på keynoten sin uansett. OM du spør dem er en helt annen sak, da det er up close and personal, eller på et nettmøte. Men når du står på en scene og sier dette er verdens beste mobil. Og i tillegg så har det vært en fair share med feil. Var vel snakk om smeltende batteri eller noe, lettknuselig bakside på iP4, antenneproblemene på iP4. Langt fra verdens beste mobil selv objektivt sett.

Alle mobilprodusenter har sin del med feil og utfordringer.

 

CEO i Samsung, LG, Nokia eller Sony hadde garantert gått opp på samme scene og sagt at de hadde "verdens beste mobil", noe annet hadde vist fullstendig mangel på tro på egne produkter, da er det bare å levere inn oppsigelsen.

Så hvorfor hører vi ikke at de gjør det da? Eller er hele verden så Apple-fiksert at keynoten deres MÅ være over hele internett, men det faktum at en mobil som er overlegen iPhone i specs og alt slippes såvidt får en notis når det skjer?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke de sier det på keynoten sin uansett. OM du spør dem er en helt annen sak, da det er up close and personal, eller på et nettmøte. Men når du står på en scene og sier dette er verdens beste mobil. Og i tillegg så har det vært en fair share med feil. Var vel snakk om smeltende batteri eller noe, lettknuselig bakside på iP4, antenneproblemene på iP4. Langt fra verdens beste mobil selv objektivt sett.

Alle mobilprodusenter har sin del med feil og utfordringer.

 

CEO i Samsung, LG, Nokia eller Sony hadde garantert gått opp på samme scene og sagt at de hadde "verdens beste mobil", noe annet hadde vist fullstendig mangel på tro på egne produkter, da er det bare å levere inn oppsigelsen.

Så hvorfor hører vi ikke at de gjør det da? Eller er hele verden så Apple-fiksert at keynoten deres MÅ være over hele internett, men det faktum at en mobil som er overlegen iPhone i specs og alt slippes såvidt får en notis når det skjer?

Det er et ganske annet spørsmål, og blir vel kanskje litt off-topic... :)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke de sier det på keynoten sin uansett. OM du spør dem er en helt annen sak, da det er up close and personal, eller på et nettmøte. Men når du står på en scene og sier dette er verdens beste mobil. Og i tillegg så har det vært en fair share med feil. Var vel snakk om smeltende batteri eller noe, lettknuselig bakside på iP4, antenneproblemene på iP4. Langt fra verdens beste mobil selv objektivt sett.

Alle mobilprodusenter har sin del med feil og utfordringer.

 

CEO i Samsung, LG, Nokia eller Sony hadde garantert gått opp på samme scene og sagt at de hadde "verdens beste mobil", noe annet hadde vist fullstendig mangel på tro på egne produkter, da er det bare å levere inn oppsigelsen.

Så hvorfor hører vi ikke at de gjør det da? Eller er hele verden så Apple-fiksert at keynoten deres MÅ være over hele internett, men det faktum at en mobil som er overlegen iPhone i specs og alt slippes såvidt får en notis når det skjer?

Det er et ganske annet spørsmål, og blir vel kanskje litt off-topic... :)

Svaret er ganske klart, når du ser på IT-sidene rundt om i verden, bortsett fra de Apple-fiendtlige. Finnes få som er 100% nøytrale og har like mange artikler om hvert merke eller OS, og ikke favoriserer ett eller et annet. Se på testen til amobil, feil som iPhone 4s ikke fikk, får Galaxy Nexus, selvom iP4S har samme forbanna mangelen.

 

Og der er også et problem. Testerne sier basert på det jeg nevnte over at det er verdens beste mobil, og gir den gjerne 6. Men saken er jo at den har like mange og gjerne samme feil som andre mobiler, som får lavere karakter. Hvorfor det mon tro?

Lenke til kommentar

Testerne sier basert på det jeg nevnte over at det er verdens beste mobil, og gir den gjerne 6. Men saken er jo at den har like mange og gjerne samme feil som andre mobiler, som får lavere karakter. Hvorfor det mon tro?

"Personlige preferanser og meninger". De som utfører testene skal i utgangspunktet være nøytrale, men jeg tviler på at de er det 100%.

 

Apple har også trolig verdens beste markedsavdeling, og de gjør seg fortjent til hver eneste cent de drar inn.

Endret av azetlitz
Lenke til kommentar

Testerne sier basert på det jeg nevnte over at det er verdens beste mobil, og gir den gjerne 6. Men saken er jo at den har like mange og gjerne samme feil som andre mobiler, som får lavere karakter. Hvorfor det mon tro?

"Personlige preferanser og meninger". De som utfører testene skal i utgangspunktet være nøytrale, men jeg tviler på at de er det 100%.

 

Apple har også trolig verdens beste markedsavdeling, og de gjør seg fortjent til hver eneste cent de drar inn.

Det er veldig sant. Nå har jeg lyst til å si at verden hadde vært bedre om ingen hadde bedre markedsføring enn andre (og det vil jeg tro er sant), men da hadde ikke de tjent like mye penger, og med kapitalisme aksepterer vi dette. Og det er greit, alternativene er MYE verre.

Lenke til kommentar

Alle mobilprodusenter har sin del med feil og utfordringer.

 

CEO i Samsung, LG, Nokia eller Sony hadde garantert gått opp på samme scene og sagt at de hadde "verdens beste mobil", noe annet hadde vist fullstendig mangel på tro på egne produkter, da er det bare å levere inn oppsigelsen.

Så hvorfor hører vi ikke at de gjør det da? Eller er hele verden så Apple-fiksert at keynoten deres MÅ være over hele internett, men det faktum at en mobil som er overlegen iPhone i specs og alt slippes såvidt får en notis når det skjer?

Kanskje vi hører om det den dagen det faktisk kommer en mobil i salg som "er overlegen iPhone i specs og alt". Meg bekjent har det ikke skjedd så langt, vi har kun sett enkelte telefoner som kan være noe bedre på enkeltdeler - i mange tilfeller ting som stort sett kun har interesse for spec-wankers og spesielt interesserte - og som ofte faller litt igjennom på andre deler...

Lenke til kommentar

Og der er også et problem. Testerne sier basert på det jeg nevnte over at det er verdens beste mobil, og gir den gjerne 6. Men saken er jo at den har like mange og gjerne samme feil som andre mobiler, som får lavere karakter. Hvorfor det mon tro?

Fordi totalinntrykket av en kompleks og sammensatt ting som en smarttelefon ikke lar seg oppsummere i en tabell, noen plusser og minuser eller et terningkast. Totalinntrykket man sitter igjen med vil alltid være subjektivt, og farget av egne erfaringer og preferanser. Derfor stoler jeg aldri på testere som gir seg ut for å være objektive.

Lenke til kommentar

Alle mobilprodusenter har sin del med feil og utfordringer.

 

CEO i Samsung, LG, Nokia eller Sony hadde garantert gått opp på samme scene og sagt at de hadde "verdens beste mobil", noe annet hadde vist fullstendig mangel på tro på egne produkter, da er det bare å levere inn oppsigelsen.

Så hvorfor hører vi ikke at de gjør det da? Eller er hele verden så Apple-fiksert at keynoten deres MÅ være over hele internett, men det faktum at en mobil som er overlegen iPhone i specs og alt slippes såvidt får en notis når det skjer?

Kanskje vi hører om det den dagen det faktisk kommer en mobil i salg som "er overlegen iPhone i specs og alt". Meg bekjent har det ikke skjedd så langt, vi har kun sett enkelte telefoner som kan være noe bedre på enkeltdeler - i mange tilfeller ting som stort sett kun har interesse for spec-wankers og spesielt interesserte - og som ofte faller litt igjennom på andre deler...

Galaxy Nexus, det jeg VET om den: Bedre skjerm, bedre CPU, mer minne, like mye lagringsplass, større skjerm (det er jo delvis subjektivt), mer åpent OS (det er i seg selv ikke subjektiv, det at det er Android og ikke en åpen versjon av iOS gjør det subjektivt), lavere vekt, mer minne, bedre batteritid, NFC-brikke.

 

Og av over halvparten av verdens smarttelefoneiere mener Android er bedre. Eller de eier en, og mange kjøper nok en ny androidtelefon igjen. De tallene har jeg sett, men jeg husker ikke hvor de var fra. Kan hende Amobil har dem, gjenkjøp fra samme produsent.

Lenke til kommentar

Alle mobilprodusenter har sin del med feil og utfordringer.

 

CEO i Samsung, LG, Nokia eller Sony hadde garantert gått opp på samme scene og sagt at de hadde "verdens beste mobil", noe annet hadde vist fullstendig mangel på tro på egne produkter, da er det bare å levere inn oppsigelsen.

Så hvorfor hører vi ikke at de gjør det da? Eller er hele verden så Apple-fiksert at keynoten deres MÅ være over hele internett, men det faktum at en mobil som er overlegen iPhone i specs og alt slippes såvidt får en notis når det skjer?

Kanskje vi hører om det den dagen det faktisk kommer en mobil i salg som "er overlegen iPhone i specs og alt". Meg bekjent har det ikke skjedd så langt, vi har kun sett enkelte telefoner som kan være noe bedre på enkeltdeler - i mange tilfeller ting som stort sett kun har interesse for spec-wankers og spesielt interesserte - og som ofte faller litt igjennom på andre deler...

Unskyld for å spørre om dette, men lever du i en grotte utenfor den virkelige verdenen i dag?

 

Det er faktisk bedre å være specs-wanker enn en Apple-wanker som wanker over antall apps og som wanker over at iPhone 4S har glass som chassis.

 

Bare for å ta et eksempel. Samsung Galaxy S II fungerer MEGET bra som en multimedia maskin. Den funker faktisk enormt bra som en HTPC. Kan en iPhone 4S erstatte en HTPC og bli brukt som en mulitimedia maskin?

 

Nope, den kan ikke det siden den har en ELENDIG formatstøtte.

 

Kjapp prosessor gjør at ting fungerer kjappt og bra. Kraftig GPU gjør at det er mulig å kjøre enormt tunge filmer som 1080p MKV filmer rett i fra telefonen over til TV'en via HDMI eller DLNA. Tviler på at det finnes mange mobiler som klarer å kjøre av en film med enorme 4096x2304 i oppløsning som også har en bitrate på 25 Mbps. Dette klarer Samsung Galaxy S II. Men det går dog ikke hakkfritt for å si det slikt. Men det viser bare på hva GPU'en i Galaxy S II kan gjøre.

 

Mye RAM (1 GB eller mere) gjør at man ALDRI trenger å tenke på hvor mange apps man har kjøranes i bakgrunnen.

 

Når det kommer til stabilitet, så er det Android -> iOS.

 

Personalisering av din enhet / frihet til å bestemme over din egen enhet -> Apples lukkede fengsels univers hvor dem skal melke mest mulig penger ut av dere selv for den minste ting / detalj.

 

Utskiftbar batteri er en enormt stor fordel om man er ute å reiser. For har man kjøpt seg et ekstra batteri, så har man ikke noe å bekymre seg over når det kommer til å ha strøm igjennom hele reisen. Og er jo kjekt med dette om batteriet man allerede har er på tur å fyke. Da kan manbare springe rett inn i en butikk og kjøpe seg et nytt batteri uten å måtte gå igjennon hele prosedyren med å sende telefonen inn på verksted osv osv bare for å kunne skifte batteriet på iPhone.

 

Super AMOLED Plus skjermer -> LCD / IPS skjermer. Dette var selv Engadget enig i. Og da er det ingen tvil om hva som er best.

 

Ekstern harddisk funksjonalitet -> iTunes. Med tanke på at de aller fleste i verden i dag bruker Windows, så er det alene nok grunn til å holde seg langt unna iTunes til Windows. Nok om den saken og alle vet grunnen til hvorfor.

 

DLNA -> HDMI out på telefonen. Jo mindre styr med kabler jo bedre er det. For å kunne gjøre ting på samme måte med en iPad eller iPhone, så må man kjøpe inn en Apple TV eller noe i den duren som man kan koble iPhone eller iPad til.

 

Jeg kunne sikkert ha skrevet ned 10-20 grunner til på hvorfor ting er så mye bedre på Android enheter.

 

Kaller du meg / oss for specs-wankers, ja da kaller jeg / vi deg for Apple-wanker.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
1331414112[/url]' post='19037839']

Svaret er ganske klart, når du ser på IT-sidene rundt om i verden, bortsett fra de Apple-fiendtlige. Finnes få som er 100% nøytrale og har like mange artikler om hvert merke eller OS, og ikke favoriserer ett eller et annet. Se på testen til amobil, feil som iPhone 4s ikke fikk, får Galaxy Nexus, selvom iP4S har samme forbanna mangelen.

 

Og der er også et problem. Testerne sier basert på det jeg nevnte over at det er verdens beste mobil, og gir den gjerne 6. Men saken er jo at den har like mange og gjerne samme feil som andre mobiler, som får lavere karakter. Hvorfor det mon tro?

 

så en side som skal fremstå nøytral må ha like mange artikler for hvert merke og os? Hvilken Donald Duck verden tror du vi lever i?? Er nok flere gode sider der ute som er så nøytrale som det er mulig, men felles for de fleste er at de er avhengig av å tjene penger. iPhone/iPad og Apple er ett fenomen, som har millioner av fans og millioner av interesserte. Bare se her inne på amobil og forumet, en artikkel om iPhone skaper jo like mange kommentarer som 10 HTC android tester, og jeg tipper antall klikk er betraktelig høyere. Folk ønsker altså å lese om den mest selgende mobilen i verden og om det mest selgende nettbrettet. De andre spyr ut ørten mobiler i året og klarer bare unntaksvis å få noen til å bry seg.

Lenke til kommentar
1331451261[/url]' post='19038910']
1331449712[/url]' post='19038894']

Folk ønsker altså å lese om den mest selgende mobilen i verden og om det mest selgende nettbrettet. De andre spyr ut ørten mobiler i året og klarer bare unntaksvis å få noen til å bry seg.

Jepp, Justin Bieber og Britney Spears (eksempel) selger jo mest singler i verden. Da er jo dem best av alle andre sanger ute i verden?

 

Hvem sa noe om best? Jeg snakker om å tjene penger. Hver gang surkete androidfans trykker på en i artikkel så genererer det flere artikler. Men man ser det jo hele tiden, android telefonanmeldelser får jo sjelden mer enn 1-2 sider med kommentarer. Ingen bryr seg rett å slett.

Lenke til kommentar
1331451366[/url]' post='19038911']
1331450896[/url]' post='19038904']

Så med andre ord er det totalt sett bare en bedre skjerm som er av nevneverdige oppgraderinger?

Jepp, og raskere 3G for de som er opptatt av det.

 

Og den raskeste gpu'en på markedet, for de som bryr seg om det. Kjøpte selv 3G modellen av iPad 2, etter å ha hatt kun wifi på iPad, men jeg går nok for kun wifi igjen neste gang. De få gangene jeg har behov for det så kan jeg bruke hotspot funksjonen på mobilen. Det har faktisk vært eneste Internett tilgang i 1,5 uke etter at vi flyttet, funket helt greit. Får jo ca 7 mbit ned og 2.5 opp her vi bor.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...