Gå til innhold

Xilence viser frem et enormt beist


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det som er hakket lavere, er samme kabinettet uten den "itx" modulen på toppen , så vil jo det være mer en nok for de fleste.

 

For dersom du ikke har tenkt å kjøre vannkjøling, eller et eget itx hovedkort, er jo toppmodulen ellers ganske unyttig ;)

 

spørsmålet er jo hva den lavere modellen havner på.

Lenke til kommentar

Hvem er det som har bruk for 2 hovedkort i samme kabinett ?

 

Hmm... er da mange grunner til 2 hovedkort? ^^ veldig greit å kunne ha med seg en gaming pc eller 2 enkelte ganger + da slipper man jo å bygge for mye i bredden 0.o

 

Nå er de da svær få som drar med seg 2 pcer samtidig .

Med et slikt kabinett så vil det også være mye mere å dra med seg.

 

Det som derimot kunne ha vært noe var en innbygd lagringsplass for alt det eksterne utstyret .

Lenke til kommentar

Hvem er det som har bruk for 2 hovedkort i samme kabinett ?

 

Ser umiddelbart flere potensiale bruksområder hvor det hadde vært kjekt.

 

eksempler ?

 

Server...

 

Eller man kan ha et oppsett for stillegående daglig nettsurfing tekstbehandling som bruker ekstremt lite med strøm. Type Atom/Bobcat maskin.

Mens ved behov for power fyrer man opp den andre delen som varmer opp stua di mens du svetter over tastaturet med headsettet på.

Lenke til kommentar

Vel da kan du jo kjøre en relativt sprek ruter i det lille kabinettet? Eller hva med ruter og bit-torrent klient evt. news client? Eller ruter/nas/news client/bit torrent i det lille kabinettet på toppen og dermed kan den stå på døgnet rundt uten særlig støy, fungerer som filserver, gjør at du kan streame innhold rundt i hele huset, du kan sitte på jobb og administrere torrenter eller what not.

 

En slipper å kjøre en kraftig maskin med svære vifter igang kun for å se på film eller serier på TV eller laste ned en torrent. Alt slikt løser den lille nærmest lydløse server i loftsetagen i kabinettet - mens gaming riggen med 2-3 kraftige skjermkort og 1-2 cpu'er og vifter både her og der fyres opp til hardcore bruk.

 

Pc vanene har endret seg mye de siste årene. Nå konsumerer mange pc brukere relativt lite cpu for en relativt stor del av tiden logget på pc. For en som skal bruke 2 timer på facebook og lese litt nyheter er det lite bruke for 2-3 skjermkort og dual cpu.

Likevel kan det være mange som trenger masse kraft og best mulig "tegninger" i aktiviteter som spilling, videoredigering etc. Da kan 2 maskiner i samme kabinett være en smidig løsning.

 

Noen ønsker kanskje en browser på sin noe gamle TV som mangler slikt uten å måtte kjøre en fullverdig htpc løsning - vel da kan jo en liten maskin i loftsetagen løse dette også. Snekre sammen sånn at du kan bruke den stille delen av maskinen til å se på youtube og sjekke facebook på tv.

 

Andre har alt behov og vil bruke et slikt kabinett til helt andre ting. Du kan ikke avfeie noe bare fordi du selv ikke ser verdien i det.

Endret av kilkenny
Lenke til kommentar

vel , jeg ser nytten i det , men jeg ser ikke poenget ( eller den store nytten) .

 

her kan man sammenligne det med å ha tv,radio,DVD spiller i samme enhet .

Når noe er i stykker så må man unnvære alt helt til dette er reparert.

 

for min del så kunne jeg tenke meg at det ille kabinett ble brukt på en lit annen måte og at man hadde enda flere muligheter

Lenke til kommentar

nei det er jo litt av poenget. Du trenger ikke unnvære alt selv om noe skulle faile.

Separate strømforsyninger så er det er 2 separate enheter i et kabinett.

 

Greit at du ikke ser nytten man da lar du helt enkelt være å kjøpe. Om andre ser nytten så kjøper de.

 

Man må ikke mene noe om alt-------------?

Lenke til kommentar

Bare tull det der.

Folk som ikke klarer fjerne en rambrikke eller bytte et skjermkort kjøper pc på elkjøp og expert.

Disse menneskene kjøper ikke entusiast kabinetter og bygger pc selv - derfor faller argumentet ditt på egen urimelighet. De som ikke klarer å bytte komponenter selv er ikke de kundene produsenten henvender seg til.

En som er helt blank når det gjelder tekniske ferdigheter klarer jo ikke eller har ikke selvtillit nok til å sette sammen en pc fra scratch - moot point dude.

Endret av kilkenny
Lenke til kommentar

Bare tull det der.

Folk som ikke klarer gjerne en rambrikke eller bytte et skjermkort kjøper pc på elkjøp og expert.

Disse menneskene kjøper ikke entusiast kabinetter og bygger pc selv - derfor faller argumentet ditt på egen urimelighet. De som ikke klarer å bytte komponenter selv er ikke de kundene produsenten henvender seg til.

En som er helt blank når det gjelder tekniske ferdigheter klarer jo ikke eller har ikke selvtillit nok til å sette sammen en pc fra scratch - moot point dude.

 

Bare vent og se om noen år vil det bli mere vanlig.

Da kommer det under begrepet alt-i- et-pc.

Lenke til kommentar

Bare tull det der.

Folk som ikke klarer gjerne en rambrikke eller bytte et skjermkort kjøper pc på elkjøp og expert.

Disse menneskene kjøper ikke entusiast kabinetter og bygger pc selv - derfor faller argumentet ditt på egen urimelighet. De som ikke klarer å bytte komponenter selv er ikke de kundene produsenten henvender seg til.

En som er helt blank når det gjelder tekniske ferdigheter klarer jo ikke eller har ikke selvtillit nok til å sette sammen en pc fra scratch - moot point dude.

 

Bare vent og se om noen år vil det bli mere vanlig.

Da kommer det under begrepet alt-i- et-pc.

 

Hva er det du prater om?

Jeg sier du tar feil når du snakker om folk som ikke klarer å montere/demontere pc - det er ikke slike kunder produsenten søker. Dette kabinettet er laget for entusiaster som mekker pc selv.

 

Også svarer du at det kommer om noen år........og det vil bli kalt alt-i-et-pc?

 

Var artikkelen vanskelig å forstå? Artikkelen handlet om et kabinett - eller to kabinett i ett.

Det er ingen alt-i-et-løsning. Det er et tomt kabinett. Og et tomt kabinett vil alltid være et tomt kabinett helt til kjøperen fyller kabinettet med noe. Altså vil den som kjøper et tomt kabinett ha som utgangspunkt at han selv vil evne å fylle kabinettet. Og en som har satt sammen pc selv vil også klare å ta ut en defekt rambrikke, bytte cpu eller vifte.

 

Tror du bør lage deg en regel på å kun kommentere når du er nykter for det innlegget ditt ga ingen som helst mening - og det får meg til å tro at du er drita, har jeg rett eller - vært på heftig bytur? ;)

Endret av kilkenny
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har du misforstått meg.

 

jeg snakker om produsenter som velger et slikt kabinett , eller lager sine egne varianter og tilbyr det til alle som vil kjøpe noe som er ferdig bygd .

 

Før i tiden var det slik at man kunne velge pc med noen få varianter . Da fik egentlig ikke lov å sette den samme selv.

etter hvert ble dette mulig . samtidig så var det de som ville ha tingen ferdig bygd , slik at det bare var å koble sammen boksene og strømmen

 

Derfor ser jeg store muligheter til at non om none år nettopp vil komme med en slik 2 i 1 pc som er ferdig bygd.

Da er også faren for at de som ikke har så mye peiling på dette kjøper en slik enhet

 

Det er jo foreslått litt lenger oppe i diskusjonen hva begge rommen kan brukes til .

Da er joe muligheten til stede for at langt fler en de som en entusiaster tar dette i bruk. om noen år

 

 

Tendensen er at vanlige brukerer tar etter entusiastene noen år senere .

Lenke til kommentar

Nei nei nei. Det er du som missforstår og som trekker meningsløse konklusjoner. En annen ting er at når du siterer noen i et svar så kan du ikke utelate halve svaret ditt..........

 

Dette blir aldri mainstream. Aldri. Det er et produkt laget av entusiaster for entusiaster.

Derfor blir tankerekken din meningsløs.

 

Og om det nå var slik at det ble manistream med 2-i-1 løsninger og også vanlige brukere kjøpte det så er det jo ikke noe som er endret fra hvordan de uten pc-mekke-kunnskap har det idag.

 

Har du 1 pc og noe blir feil og du ikke kan feilsøke eller rette selv må du sende maskinen inn om det blir feil. Da blir du uten pc til du engang får maskinen i retur.

 

Har en 2-i-1 pc løsningen og noe blir feil og du ikke kan feilsøke eller rette selv må du sende maskinen inn om det blir feil. Da blir du uten pc til du engang får maskinen i retur.

 

De som ikke kan fikse selv blir uten når og om noe går galt. Er man avhengig av å alltid ha pc må man enten kjøpe en service avtale slik bedrifter gjør og da kommer teknikere hjem til deg å fikser. Eller man må kjøpe inn en helt egen reserve-pc. Ikke noe forskjell for en som mangler pc kunnskap på en standard pc og en 2-i-1 løsning så du bommer fullstendig.

Endret av kilkenny
Lenke til kommentar

Hva har jeg utelatt. det er ikke du som skal diktere hva jeg mener

 

Det finnes mange produkter som er laget kun med tanke på entusiaster men blir også tatt i bruk at de mere vanlige brukeren noen år etter.

( da er disse ikke så interessante for entusiastene lenger )

 

Og så blander du samme 2 ting her.

 

Dette er 2 i en pc løsning . der man kan ha 2 forskjellige pcer i et kabinett med 2 integrere rom

( 2 pc kabinett som henger sammen i følge artikkelen )

 

Du blander det lit sammen med det jeg har sagt at man mister muligheten til bruke den ene eller andre "kabinettet" når man må sende det til service. detter 2 forskjellige adskilte ting som ikke har noen sammenheng med hverandre

Det er også her du har misforstått meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...