Gå til innhold

Den store NOKIA 808 PUREVIEW tråden


Anbefalte innlegg

Dette innlegget har ingenting med 808 å gjere direkte men alle Nokia Belle- telefonar. Ser at NRK har laga ein kjempeflott app som installerar teksttv direkte på Symbian- telefonar. Diverre er det kun N9 som kan bruke han og i går sende eg spørsmål til NRK teksttv om ikkje dei kan portere denne appen til Belle- systemet då dette har og vil få ei stor brukarmasse i og med lanseringa av den nye 808 som kjem i april/ mai. Det skulle ikkje vere store problemet å portere denne appen gjennom Qt- programmering.

 

Ja det burde være en enkel sak å gjøre via Qt. Ser att Nokia har all-time-high aktivitet på sine Qt apps for tiden også :)

 

http://conversations.nokia.com/2012/03/19/why-nokia-808-pureview-looks-so-qt/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke litt rart at Nokia ikke har offentliggjort slippdato og priser for de forskjellige regionene ennå? :hmm:

 

Jo er det, men det kommer nok etterhvert.. Tipper det er fordi Nokia ikke vet helt eksakt når de er ferdig med fine-tuning og testing av 808. Bare å ha tolmodighet så dukker den nok opp :)

Ja eller mere sandsynligt (da de jo er halvejs ædt af Microsucks med Mr Flop i direktørstolen), så kunne den megen entusiasme om modellen jo nok friste microsoft til at kræve at de afventer at de har en tilsvarende model med windows de kan lancere før eller samtidigt....
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Play har den i nettbutikken med 17.mai (hurra hurra hurra) som dato

 

http://www.play.com/...ype=allproducts

Ja. dette blir utvilsomt spennende.

Men, jeg er litt usikker.

Etter nå avhending av min (gode) N8, har jeg for første gang i mitt liv snart en måned hatt Samsung Galaxy S2. Derfor venter jeg også spent på S3 lanseringen 3. Mai.

Det er første gang jeg har en android tlf og må innrømme at det gir voldsomme muligheter i f t Nokia sitt oper system.

Bitte lite eks: Jeg har siste måned kjørt tog til/fra Gardermoen 6 ganger.

Utrolig enkelt å kjøpe/vise billett til NSB med NSB app`en. Rett før, eller etter påstigning.

Ellers masse nyttige (og unyttige) av disse småprogrammene til android.

 

Jeg skjønner veldig godt at Samsung faktisk overgår Iphone i salgstall nå.

Jeg har også sett at kamerafunksjonen/kvaliteten hos S2, kun har vært marginalt forskjellig fra min "gamle" N8. (les: det kommer mer an på fotografen)

Som jeg har skrevet om tidligere her (N8 tråden).

Jeg klarte ikke å få frem vesentlige forskjeller i kvaliteten.

 

Purewiev 808 virker veldig flott. Må jo si det.

Men hvorfor Symbian og vil dette fortsette med oppdateringer av det fremover?

"Ingen" vil ha det, sier operatørene. I likhet med at Lumia og Nokia generellt sliter voldsomt for tiden.

Klarer Samsung å presentere noe bare marginalt forskjellig hva gjelder kamera, i forhold til 808, så blir jeg virkelig litt i villrede.

Fortsatt så holder jeg på 808. Men, gjør jeg det etter lanseringen av Galaxy S3 den 3.Mai?

Hm...

Argumenter for og mot mottas med takk.

Endret av cirka
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den ser jo faktisk ikke grusom ut, og kamera virker jo helt fantastisk! Det absolutt beste jeg har sett på en mobiltelefon noensinne.

 

Bare å krysse fingrene for at implementeringen av denne teknologien kommer på Windows Phone i løpet av dette året eller tidlig 2013. Med WP8 og god hardware, samt dette kameraet, så tror jeg Nokia og Microsoft har et ess i ermet få andre kan vise til!

 

Kameraet på dagens telefoner er begredelig og latterlig dårlige, samme hvor mye HTC, Apple og Samsung skryter av det. Nokia VET hva et godt kamera er :)

Endret av TheMoonMan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den ser jo faktisk ikke grusom ut, og kamera virker jo helt fantastisk! Det absolutt beste jeg har sett på en mobiltelefon noensinne.

 

Bare å krysse fingrene for at implementeringen av denne teknologien kommer på Windows Phone i løpet av dette året eller tidlig 2013. Med WP8 og god hardware, samt dette kameraet, så tror jeg Nokia og Microsoft har et ess i ermet få andre kan vise til!

 

Kameraet på dagens telefoner er begredelig og latterlig dårlige, samme hvor mye HTC, Apple og Samsung skryter av det. Nokia VET hva et godt kamera er :)

 

Ja det er sykt bra, ingen tvil om det :)

Jeg gleder meg stort til å få 808 i henda, bare håper den ikke blir forsinket og att Nokia greier å holde lanseringsdatoen de har lovet denne gangen...

 

Ingen tvil om det, man ser jo att enda har ikke HTC, Apple og Samsung greidd å slå forgjengeren N8 på kamera og det sier litt når den er snart 2 år gammel, hehe :green:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Play har den i nettbutikken med 17.mai (hurra hurra hurra) som dato

 

http://www.play.com/...ype=allproducts

Ja. dette blir utvilsomt spennende.

Men, jeg er litt usikker.

Etter nå avhending av min (gode) N8, har jeg for første gang i mitt liv snart en måned hatt Samsung Galaxy S2. Derfor venter jeg også spent på S3 lanseringen 3. Mai.

Det er første gang jeg har en android tlf og må innrømme at det gir voldsomme muligheter i f t Nokia sitt oper system.

Bitte lite eks: Jeg har siste måned kjørt tog til/fra Gardermoen 6 ganger.

Utrolig enkelt å kjøpe/vise billett til NSB med NSB app`en. Rett før, eller etter påstigning.

Ellers masse nyttige (og unyttige) av disse småprogrammene til android.

 

Jeg skjønner veldig godt at Samsung faktisk overgår Iphone i salgstall nå.

Jeg har også sett at kamerafunksjonen/kvaliteten hos S2, kun har vært marginalt forskjellig fra min "gamle" N8. (les: det kommer mer an på fotografen)

Som jeg har skrevet om tidligere her (N8 tråden).

Jeg klarte ikke å få frem vesentlige forskjeller i kvaliteten.

 

Purewiev 808 virker veldig flott. Må jo si det.

Men hvorfor Symbian og vil dette fortsette med oppdateringer av det fremover?

"Ingen" vil ha det, sier operatørene. I likhet med at Lumia og Nokia generellt sliter voldsomt for tiden.

Klarer Samsung å presentere noe bare marginalt forskjellig hva gjelder kamera, i forhold til 808, så blir jeg virkelig litt i villrede.

Fortsatt så holder jeg på 808. Men, gjør jeg det etter lanseringen av Galaxy S3 den 3.Mai?

Hm...

Argumenter for og mot mottas med takk.

Da har lanseringen vært og det er helt klart at S Galaxy III er et skritt til fremover i kampen mot Apple.

Om det er godt nok vet jeg ikke.

Det som blir mitt problem (selv om det er for tidlig enda og ingen tester er gjort), er at kameraforbedringen i S III ikke er revolusjonerende i forhold til forgjengeren.

jeg har tidligere sagt at jeg ikke kan finne klare forskjeller på Nokia N8 og Galaxy II. Veldig gode begge to.

Derfior avventer jeg mer om Nokia 808, før jeg helt bestemmer meg.

Det blir spennende å se om bildene er så revolusjonerende som "reklame"bildene har vist.

Mange lar seg vel lure av pixelmaset. (Som egentlig ikke er 41)

Men, problemet mitt er at nå har jeg hatt Androidtlf i 1-2 mnd og har sett brukeropplevelsen og de utrolig mange flere (bedre) mulighetene med dette.

Igjen...

"Ingen" vil ha det, sier altså operatørene, om Symbian.

Men, jeg venter altså bare på litt mer uavhengige erfaringer med den kommende 808.

Lenke til kommentar

@cirka

 

Det spørs helt hvilken mobil du er ute etter, om du kun vil ha en vanlig mobil for å utføre "vanlige" operasjoner som å ringe, surfe, SMS osv. hadde jeg valgt en annen mobil... Om du derimot prioriterer høyt egenskaper som video/kamera/multimedia/lyd hadde jeg definitivt gått for 808. "Ingen over, ingen ved siden" når det gjelder de egenskapene på en mobil, det er nok ganske sikkert ja :)

808 kommer nok til å knuse alt på mobilmarkedet, på samme måte som som N8 gjorde innen multimedia for snart 2 år siden :)

 

Er forøvrig publisert ferske panorama-bilder tatt med 808 i Kristiansund nå, se link under:

 

http://www.tk.no/bil...icle6037412.ece

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@cirka

 

Det spørs helt hvilken mobil du er ute etter, om du kun vil ha en vanlig mobil for å utføre "vanlige" operasjoner som å ringe, surfe, SMS osv. hadde jeg valgt en annen mobil... Om du derimot prioriterer høyt egenskaper som video/kamera/multimedia/lyd hadde jeg definitivt gått for 808. "Ingen over, ingen ved siden" når det gjelder de egenskapene på en mobil, det er nok ganske sikkert ja :)

808 kommer nok til å knuse alt på mobilmarkedet, på samme måte som som N8 gjorde innen multimedia for snart 2 år siden :)

 

Er forøvrig publisert ferske panorama-bilder tatt med 808 i Kristiansund nå, se link under:

 

http://www.tk.no/bil...icle6037412.ece

Nå er det vel bare bildet fra piren (i følge artikkelen), som er tatt med 808.

Men uansett. Jeg har ikke noe problem med å følge deg i at dette er det råeste jeg har sett, hva bilder gjelder med mobilkamera.

 

Forøvrig har jeg enda ikke klart å finne en lanseringsdato i Norge.

Selv på Nokias offisielle sider er det stille.

Jeg blir egentlig lkitt forvirret, når jeg leser om (enda) en kameraversting fra Nokia. Fant ikke igjen det utenlandske nettstedet jeg leste det først på. Men her er noe av det samme:

 

http://www.amobil.no/artikler/nokia-slipper-ny-kameraversting-i-mai/108903

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...