Gå til innhold

Den store NOKIA 808 PUREVIEW tråden


Anbefalte innlegg

Leirdueredet skreiv:

 

"Når det gjelder minnekort tror jeg att jeg kommer til å gå for ett SDXC 64GB kort, dette fungerte fint på N8 og avventer derfor bekreftelse på att dette også fungerer på 808, ..."

 

Det var bra du tipset om 64 Gb kort , kanskje jeg skal gjøre det samme. Har bestillt både kort og telefon fra MPX. Usikkert når telefonen kommer inn. Bruker Komplett å være raskere med å levere, eller opererer de med fiktive leveringsdatoer for å kapre ordrer?

 

"De videoene jeg har sett syns jeg har vært veldig bra i 30fps, jeg tipper att det vil kreve enormt mye mer prosessorkraft om det skal økes til 60fps med denne høye oppløsningen, mobilen håndterer jo over 1 milliard piksler pr sekund slik den er med 30fps....

Er du ikke fornøyd med de videoene du har sett altså ?"

 

Nei, egentlig ikke helt fornøyd, de er skarpe, og jeg har ikke sett framedrops, men de er ikke smoothere ved panorering eller bevegelse (i utkanten av bildeflata) f.eks biler som kjører, enn andre gode telefoner.

Kunne tenkt meg litt lavere oppløsning hvis jeg fikk økt frekvensen. DVS 720p i 60 b/s. Veit ikke om dette krever hadde resultert i mer dataflyt enn 30 b/s i 1080 eller ikke. Kanskje jeg bare er for godt vant med smoothness fra TV'n

Endret av yngvis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@yngvis

 

Jeg har ikke hørt att det er noen stor forskjell på mpx og komplett på det området, det er jo samme eier for begge to så antar de deler logistikk/lager på varene sine.

 

Okei, det har jeg ikke lagt merke til faktisk.... Jeg er iallfall meget imponert over de videoene jeg har sett så langt :) Men TV-sendinger har jo ikke noe mer de da ? På HD-kanaler sendes de i 1080@25Hz... Mulig TV`n etterbehandler signalet men i utgangspunktet er det 25Hz iallfall.

 

Her er forøvrig en video som ble lagt ut idag ang. utviklingen av kameraet på 808 :) Er imponerende hvor mange mennesker som har jobbet med denne, er jo jaggu meg egne lydfolk også, hehe....

 

http://youtu.be/8g7wct1hTRo?hd=1

 

Må si jeg liker mer og mer designet på mobilen, den er lekker i hvit versjonen :) Skiller seg mer ut blant mobiler idag syns jeg, mye av det som lages idag er jo veldig likt og kjedelig...

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@yngvis

 

 

På HD-kanaler sendes de i 1080@25Hz... Mulig TV`n etterbehandler signalet men i utgangspunktet er det 25Hz iallfall.

 

Må si jeg liker mer og mer designet på mobilen, den er lekker i hvit versjonen :) Skiller seg mer ut blant mobiler idag syns jeg, mye av det som lages idag er jo veldig likt og kjedelig...

 

Helt enig i at designet er fint!

Det er mulig at jeg har pixel peepet litt for mye på egne opptak, Jeg har blant annet irritert meg over manglende smoothness i action kameraet mitt når jeg tar opptak fra MC, Stiller da inn på 1080 og 30b/s. Veit ikke hvorfor proffe TV produskjoner ser bedre ut. Ikke nøye egentlig. Gleder meg til å få kameraet (ops, det er jo en telefon hi hi) Har bestilt det som Pick-Up på butikk i Trondheim , så jeg har ingen utlegg og risiko ved å forhåndsbestille i god tid.

Har du kunnet gi oss bekreftelse når du får vite om 64Gb kortet funker på N808?

Lenke til kommentar

 

Har du kunnet gi oss bekreftelse når du får vite om 64Gb kortet funker på N808?

 

Jeg vil tro det er stor sannsynlighet for att 64GB fungerer på 808.

Det vil nok bli lagt ut info om dette på nettet så fort 808 kommer i salg, godt mulig Amobil også vil teste dette på stortesten av 808 når den kommer :)

Men jeg kan selvsagt få lagt ut svaret i tråden her om jeg finner det før den tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Btw; Jeg ser att youtube kun gjengir 25fps i videoene, det ser derfor ut for att de blir endret av youtube og viser derfor ikke hva kameraet på 808 gjengir i virkeligheten, det er nok dette du mener da... Du ser det ved å høyreklikke i videoen og velge "vis videoinformasjon" :)

 

This ghosting effect is caused by youtube compression! If you have a look at video's info you can clearly see that it is played at 25fps, while the video has been surely shot at 30fps. In the moment you underlined there's a 5frames drop caused by the poor performances of flash compression so we shouldn't be worried at all
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Btw; Jeg ser att youtube kun gjengir 25fps i videoene, ...

 

... video's info you can clearly see that it is played at 25fps, while the video has been surely shot at 30fps. In the moment you underlined there's a 5frames drop caused by the poor performances of flash compression so we shouldn't be worried at all

 

Takk for at du fant ut av dette! Det var sikkert arsaken til at filmene ikke såg så smoothe ut. :)

Lenke til kommentar

Her er en god og utfyllende "hands-on review" som nettopp er lagt ut, anbefales å lese.

Må si jeg gleder meg enda mer til å få mobilen etter å ha lest dette :)

 

http://www.allabouts..._medium=twitter

 

Spesiellt oppsummeringen var bra :)

Summary

So how close does the Nokia 808 PureView feel to being ready? Very close is the answer - in the few hours I had with the 808, it felt and operated like a finished product. Fine tuning of image and video capture performance is ongoing and will continue even once the device hits the shops, but, according to Nokia, it is now just a few weeks away from shipping to consumers.

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skeptisk til at vi får 808 i Norge her i løpet av måneden, så jeg bestilte like gjerne mobilen fra denne siden: http://www.unlocked-...ee-p-84057.html

 

Satser på at jeg har den i hånden før den blir tilgjengelig her til lands.

Jeg ser at det fremdeles ikke er kommet noe på denne siden.

En stund siden du bestilte nå. Har du ringt kundeservice der, eller på annen måte undersøkt mer om når det blir handel på denne?

Jeg «sliter» meg fremdeles mellom Samsung Galaxy SIII (på grunn av android og noe større skjerm) og Nokia 808, da jeg har kameraet ganske høyt prioritert.

SIII, begynner nå å komme til kundene, derfor venter jeg med lengsel på noen brukererfaringer fra denne, som vel vil bli verstingen på kameradelen.

Lenke til kommentar

Skeptisk til at vi får 808 i Norge her i løpet av måneden, så jeg bestilte like gjerne mobilen fra denne siden: http://www.unlocked-...ee-p-84057.html

 

Satser på at jeg har den i hånden før den blir tilgjengelig her til lands.

Jeg ser at det fremdeles ikke er kommet noe på denne siden.

En stund siden du bestilte nå. Har du ringt kundeservice der, eller på annen måte undersøkt mer om når det blir handel på denne?

Jeg «sliter» meg fremdeles mellom Samsung Galaxy SIII (på grunn av android og noe større skjerm) og Nokia 808, da jeg har kameraet ganske høyt prioritert.

SIII, begynner nå å komme til kundene, derfor venter jeg med lengsel på noen brukererfaringer fra denne, som vel vil bli verstingen på kameradelen.

 

Avbestilte der for en stund siden, bestilte heller fra komplett.no. Får inntrykk av at lanseringen i Storbritannia har blitt noe forsinket.

Lenke til kommentar

Bestillte min fra komplett.no jeg også.

Men virker som den er litt forsinket ja, ser komplett har endret fra 4 juni til 8 juni (ubekreftet) nå...

Jeg leste og att den var forsinket i UK, uansett virker det som hvert enkelt land har sin "prioritet" mht lansering.

Slik jeg forstår det holder Nokia fremdeles på med "fin-tuning" på algoritmer til kamera-software...

 

Men ja, jeg begynner også å bli utolmodig nå :dribble:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har bestilt i dag, og det var 8. juni som var datoen for inn til komplett. Er dette fremdeles første leveranse, eller skriver de samme datoen på leveranse nr. 2?

 

Vil tro at det er leveranse nr 2 de tar i mot forhåndsbestillinger på nå for den svarte modellen. Da jeg bestilte hadde de 4-5 stykk med ubekreftet levering 4 juni, dette antallet sank gradvis og når det var tomt så sto det at varen var utsolgt. Noen dager senere sto det at det var x antall mobiler på vei med ubekreftet levering 8 juni. Nå er det bare en igjen av disse.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt i dag, og det var 8. juni som var datoen for inn til komplett. Er dette fremdeles første leveranse, eller skriver de samme datoen på leveranse nr. 2?

 

Vil tro at det er leveranse nr 2 de tar i mot forhåndsbestillinger på nå for den svarte modellen. Da jeg bestilte hadde de 4-5 stykk med ubekreftet levering 4 juni, dette antallet sank gradvis og når det var tomt så sto det at varen var utsolgt. Noen dager senere sto det at det var x antall mobiler på vei med ubekreftet levering 8 juni. Nå er det bare en igjen av disse.

 

Ja det stemmer nok att det er bestilling nr 2, pga den hvite startet på 15 stk med levering 4 juni, de gikk ned til 0, deretter satt de opp ca 15 nye med levering 8 juni som nå er snart tom igjen....

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er det bare å krysse fingre og tær...

 

Jepp :)

Jeg ser komplett.no har lagt inn bestilling på enda ett nytt parti på 20 stk (sort) nå, de har fått estimert dato 22 juni, så er tydelig att de endrer dato for hvert parti de bestiller.

Virker som de selger fort ut etterhvert iallfall...

 

Det ser ut som nedtellinga allerede er startet:

 

http://www.nokiapureview.in/

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...