Gå til innhold

Den store NOKIA 808 PUREVIEW tråden


Anbefalte innlegg

Nå er det vel bare bildet fra piren (i følge artikkelen), som er tatt med 808.

Men uansett. Jeg har ikke noe problem med å følge deg i at dette er det råeste jeg har sett, hva bilder gjelder med mobilkamera.

 

Forøvrig har jeg enda ikke klart å finne en lanseringsdato i Norge.

 

Ja nettopp, det er tatt totalt 10 stk bilder fra piren som er sammensatt til ett panorama-bilde på 808.

Det er sykt til å være en mobil :ohmy:

 

Nei har ikke sett noen dato for Norge jeg enda heller, men kan ikke være så lenge til nå :dribble:

 

808 har også innebygget time-lapse funksjon, en artig funksjon å ha :)

Se video under:

 

http://youtu.be/CIDJEuE018U

 

Her er tekniske data ang. video for kameraet, legg merke til att CPU prosesserer over 1 MILLIARD piksler i SEKUNDET!! Er helt sykt hvordan en mobil kan ha prosessorkraft til dette, amazing!!

 

max_video_framerate_imaging_cpupureview.jpg

 

Jeg blir bare mer og mer ivrig etter å få denne mobilen, nå må den komme i salg snart :dribble:

Endret av leirdueredet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser den begynner å fylles opp i nettbutikker nå :)

Network Norway har den til 4270,- med ubekreftet leveringstid 5 juni.

 

http://webshop.nwn.n...0&table=PRODUCT

 

Vurderer om jeg skal bestille denne eller vente å se om det kommer lavere priser... Noen som har sett noen bedre pris ?

 

Ikke glem at det normalt er uten mva hos de da.

legger man til det, så er ikke prisen så bra lenger.

Veldig lett å "gå seg" bort i dette hos dem.

Lenke til kommentar

Ser den begynner å fylles opp i nettbutikker nå :)

Network Norway har den til 4270,- med ubekreftet leveringstid 5 juni.

 

http://webshop.nwn.n...0&table=PRODUCT

 

Vurderer om jeg skal bestille denne eller vente å se om det kommer lavere priser... Noen som har sett noen bedre pris ?

 

Ikke glem at det normalt er uten mva hos de da.

legger man til det, så er ikke prisen så bra lenger.

Veldig lett å "gå seg" bort i dette hos dem.

 

Du har helt rett, jeg oppdaget det selv etter en stund. Veldig forvirrende og missvisende nettside hos de da sluttsummen på ordren heller ikke legger til mva....

 

Jeg har nå bestillt min på komplett.no :) (ubekreftet 4 juni).

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Den er dyr ja men så er det også en toppmodell :wee:

Husk att det er nok langt høyere produksjonskostnad for 808 enn en annen mobil pga kameraet. Jeg vil tippe att kameraet i seg selv har en produksjon/utviklingskostnad som tilsvarer hele mobilen for en annen toppmodell.....

Jeg vil si man egentlig får mye for pengene her da :)

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har bestilt en hvit med 32 Gb kort. Micro- Sim har jeg fra før på min N9, men sliter litt med å overbevise meg selv om at brukeropplevelsen på Belle FP 1 vil bli like god som N9. Har ingen kamera for tiden, ser frem til god kvalitet på dette + Dolby sorround i hodetelefoner, og forhåpendligvis muligheter for å kjøre nettbank til Sparebank1, slik jeg hadde på N8.

Kommer til å kjøpe Nokia holderen og kanskje Nokia dekselet også.

Hadde forresten håpt at det var mulighet for mer enn 30b/s i video full oppløsning. Kanskje b/s er høyrere i 720p Synes bevegelsene blir altfor hakkete ved 30b/s. Er det forresten noen som veit om det finnes software som kan interpolere opp fra 30 til 60b/s i etterkant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har litt lyst til å bytte ut min N9 med denne, men jeg liker swipe systemet veldig godt og tror det blir et lite tilbakesteg å gå over til Belle(selv om jeg synes Belle også er et bra OS) Har heller ikke lyst til å bytte mobil hvert år, men N9 var jo ikke akkurat et fremtidsrettet kjøp.

 

Får se hvordan utviklingen går fremover. Kanskje de greier å presse inn N8's kameramodul i den neste Lumia modellen som et slags halvsteg frem mot PureView.

Lenke til kommentar

Har bestilt en hvit med 32 Gb kort. Micro- Sim har jeg fra før på min N9, men sliter litt med å overbevise meg selv om at brukeropplevelsen på Belle FP 1 vil bli like god som N9. Har ingen kamera for tiden, ser frem til god kvalitet på dette + Dolby sorround i hodetelefoner, og forhåpendligvis muligheter for å kjøre nettbank til Sparebank1, slik jeg hadde på N8.

Kommer til å kjøpe Nokia holderen og kanskje Nokia dekselet også.

Hadde forresten håpt at det var mulighet for mer enn 30b/s i video full oppløsning. Kanskje b/s er høyrere i 720p Synes bevegelsene blir altfor hakkete ved 30b/s. Er det forresten noen som veit om det finnes software som kan interpolere opp fra 30 til 60b/s i etterkant?

 

Jeg også har bestillt den hvite :)

Ser forøvrig att komplett.no er utsolgt for det første partiet av denne nå.... Glad jeg bestillte sist uke :wee:

 

Når det gjelder minnekort tror jeg att jeg kommer til å gå for ett SDXC 64GB kort, dette fungerte fint på N8 og avventer derfor bekreftelse på att dette også fungerer på 808, da har jeg isåfall totalt 80GB, liker å ha godt med minneplass :dribble:

Godt du minnet meg på micro-SIM ja, det må jeg skaffe meg.. Er det ikke bare å stikke innom en telenor forhandler så lager de det mens man venter ?

 

Når det gjelder Belle tror jeg nok du blir fornøyd med det, jeg er iallfall meget fornøyd med slik det er på N8 og 808 har jo FP1 også i tillegg, etterhvert vil den også kunne oppgraderes til FP2 og Carla. Nokia har jo det siste året kommet med nye OS versjoner på løpende bånd og de vil nok også ha ett bra trykk fremover mot Donna, så på dette området har Nokia blitt mye flinkere enn tidligere :)

De som har prøvd FP1 er iallfall meget fornøyd med den:

 

As far as Symbian goes, Not only was I more than impressed with Nokia Belle, but I am actually surprised to see the efforts Nokia has put in for the Feature Pack 1 update. If this is anything to go by, I can’t wait to see what Feature Pack 2 will bring along, with the Carla & Donna updates down the line. At the event, I was again told by Vesa Jutila that Nokia is definitely going to support Symbian till 2016 at least, if not more.

 

De videoene jeg har sett syns jeg har vært veldig bra i 30fps, jeg tipper att det vil kreve enormt mye mer prosessorkraft om det skal økes til 60fps med denne høye oppløsningen, mobilen håndterer jo over 1 milliard piksler pr sekund slik den er med 30fps.... :ohmy:

Er du ikke fornøyd med de videoene du har sett altså ?

 

Når det gjelder NFC kunne jeg tenkt meg å hatt en NFC-tags i bilen som aktiverer bluetooth blant annet. Noen som har anbefalninger på noen bra tags ?

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...