Gå til innhold

HTC One X


Anbefalte innlegg

Har brukt one x i over en uke nå, og er kjempefornøyd. Batteriet holder mye lenger enn ventet og størrelsen plager meg ikkje, noe jeg trodde den skulle gjøre. Men har et problem, får ikke ringelyd/varslingslyd høyt nok. Har fått flere ubesvarte anrop pga. dette. Gjekk tilbake til galaxy s II i går pga. det. Noen som har noen tips som kan hjelpe? Finnes det feks. en app hvor en kan få høyere lyd? Har slete med det på alle mine Htc mobiler. Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har - etter å ha valgt bort One X - gått over til å sjekke ut One S.

 

Den har bare 16 GB lagringskapasitet og mangler NFC, men størrelsen er også behagelig mindre enn One X, samt at den har FM-radio. Designet er helt nydelig, og den ligger godt og trygt i hånden.

 

Har også lest en del tester, og de var meget positive, slik som med One X.

 

Det ble jo til at jeg kjøpte den i dag. 5,19 laken, så var den min. Det ble et svært hyggelig møte - so far. Det er helt tydelig at HTC følger med i tiden. Jeg har hatt noen HTC-telefoner, og denne er den beste. Dette blant annet fordi HTC endelig kan tilby bra kamera. Det er den største HTC-opplevelsen jeg har hatt siden Desire. Sensation ble en liten nedtur, blant annet fordi den var vond å holde i.

 

Dessuten er One S en av de største mobilopplevelsene jeg har hatt ever, og jeg har hatt mange mobiler!

 

Jeg har kun hatt telefonen en time, men kjenner HTC-telefonene godt, og har foreløpig kun positivt å si.

 

Et ankepunkt mot One X - det totalt ubeskyttede kameraglasset - er et bittelitt mindre ankepunkt på One S. Glasset sitter også her meget utsatt til, men det stikker ikke så langt ut som på One X. Dessuten stikker den røde/blå ringen rundt glasset ørlite over.

 

Jeg har - som på f.eks Desire - limt en slik gul, riflet, gummiert dings man finner limt utenpå enkelte tannbørstepakker under kameraet. Dermed heves glasset litt når man legger telefonen på bordet. Evt. kan man lime på en filtknott, slik man bruker til å dempe smell fra skapdører. Hører sikkert litt corny ut, men det hjelper. Riper vil vi jo ikke ha :)

Lenke til kommentar

Enten man nå velger en One X eller One S - HTC har gjort et klart fremskritt med disse telefonene. Nyeste Android, meget bra kamera, nydelige skjermer og ellers det som har vært bra med HTC.

 

OK, det kreves nå micro SIM-kort, batteriet kan ikke byttes av forbruker, og minnekort kan man glemme. Likevel er dette telefoner helt i toppklassen.

 

For de som må ha byttbart batteri og plass for minnekort, er det bare å finne noe annet. Likevel er det jo tydelig at stadig flere telefoner ikke tilbyr dette. Til gjengjeld bør produsentene i det minste tilby minst to valg for lagringskapasitet, f.eks 32 eller 64 GB. Vel, 16, hvis de er litt kjipe...

 

Har nå hatt min One S noen timer, og jeg digger den bare mer og mer. Det er veldig lenge siden jeg har vært så fornøyd med en mobil!! HTC er virkelig på høgget!! Regner med at de som har toppmodellen One X ikke akkurat protesterer :)

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Helt enig med deg, CellularDude! Har hatt avsindig mange telefoner og bare HTC de siste årene. Sensation ble aldri helt det jeg håpet at den skulle bli, men etter ICS oppdateringen var gen ganske nær. Den ga meg uansett aldri den helt store wohoo følelsen som jeg hadde med Desire HD og nå med One X. Klarer nesten ikke legge den fra meg. Må bare nyte den gode skjermen og den smoothe hastigheten... Og kamera.

 

Veldig fornøyd! 4,7" skjerm i 16:9 size er perfekt for mobil syntes jeg.

Lenke til kommentar

Helt enig med deg, CellularDude! Har hatt avsindig mange telefoner og bare HTC de siste årene. Sensation ble aldri helt det jeg håpet at den skulle bli, men etter ICS oppdateringen var gen ganske nær. Den ga meg uansett aldri den helt store wohoo følelsen som jeg hadde med Desire HD og nå med One X. Klarer nesten ikke legge den fra meg. Må bare nyte den gode skjermen og den smoothe hastigheten... Og kamera.

 

Veldig fornøyd! 4,7" skjerm i 16:9 size er perfekt for mobil syntes jeg.

 

Sensation er/var en meget bra telefon, men hadde en "båtform" som gjorde at den var vanskelig å holde i. Klemte man til, kunne den vippe ene eller andre veien, med stor sjanse for å miste den ut av hånda. One S sitter som et skudd. Den er rett i sidene, dermed får man det rette grepet, samt at friksjonen i overflaten er nok til at man har taket på den. Dessuten er den lett. Jeg har den svarte.

 

Foreløpig er det bare wohoo her. Jeg skrev at jeg digger denne telefonen mer og mer (One S). Den er bare så konge, og noe av det beste jeg har opplevd på mobilfronten på lenge. Ok, jeg har iPhone 4 og 4S, men de har aldri gitt meg noen wohoo-følelse, selv om de er flotte telefoner. Samsung Galaxy S 2 kunne vært wohoo, om det ikke var for det krøkkete filoverføringssystemet. Men det er en veldig bra telefon.

 

Slik kunne jeg holde på, men la meg røpe at Nokia 6210, Nokia 3330, Ericsson T39 er noen av mine favoritter; alle fra middelalderen, sett ut fra mobil- og data-tidsregning, der alt går veldig fort :) Av de nyere mobiler likte jeg HTC Hero og Desire veldig godt. Nokia tok jo som kjent ferie for et par år siden, noe som har kostet dem dyrt selv om de prøver å komme tilbake.

Lenke til kommentar

Takk learntofly, får teste det.

 

En annen ting. Den slår seg innimellom av i lomma ettersom jeg da har holdt

power inne endel sekunder. Etter en slik omstart fikk jeg beskjed om at jeg hadde satt

inn et nytt simkort og om jeg ville laste inn innstilinger o.l på nytt. Svarte nei, ettersom

jeg ikke hadde satt inn noe nytt kort. Etter det er telefonen ikke helt bra. Enkelte widgets bruker 5

minutter på å laste nn etter restart og andre virker ikke.

 

Noen som har forslag til hvordan få opp spørsmålet om å laste inn innstillinger på nytt igjen?

Har forsøkt å ta ut og sette inn simkortet igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...