Gå til innhold

Hva ønsker du å se i Canon EOS 5D Mark III?


Hva ønsker du å se i Canon EOS 5D Mark III?  

82 stemmer

  1. 1. Hva ønsker du å se i Canon EOS 5D Mark III?

    • 22 megapiksler og drastisk forbedret dynamikkomfang
    • 22 megapiksler og drastisk forbedret fargegjengivelse
    • 22 megapiksler og drastisk forbedret bildestøy
    • 22 megapiksler og drastisk forbedret videofunksjonalitet
    • 45 megapiksler og dynamikkomfang som 5D Mark II
    • 45 megapiksler og fargegjengivelse som 5D Mark II
    • 45 megapiksler og bildestøy som 5D Mark II
    • 45 megapiksler og videofunksjonalitet som 5D Mark II
    • 32 megapiksler og noe forbedret dynamikkomfang
    • 32 megapiksler og noe forbedret fargegjengivelse
    • 32 megapiksler og noe forbedret bildestøy
    • 32 megapiksler og noe forbedret videofunksjonalitet
    • Høy opptakshastighet og 22 megapiksler
    • Middels opptakshastighet og 32 megapiksler
    • Lav opptakshastighet og 45 megapiksler
    • Autofokus som 5D Mark II og 45 megapiksler
    • Autofokus som 7D og 32 megapiksler
    • Autofokus som 1D Mark IV og 22 megapiksler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette reklamerer Japan Photo med på sin facebook side:

 

OBS: Japan Photo presenterer en verdensnyhet under Fotomessen. Gå ikke glipp av denne store lanseringen (som foreløpig er hemmelig) på scene 1 kl. 11.10, fredag 2. mars.

 

Men er vell ikke en 5D markIII? Norge med Japan Photo kan vell ikke prestere en så stor nyhet? :hmm:

Det kan jo være noe annet et kamera? F.eks en plastikk pottebusk med kamera og bevegelsessensor som man kan ha utenfor inngangsdøra for å dokumentere alle besøkende - eller en dorullholder med kamera som dokumenterer sløsing med papiret.

 

Tor

Lenke til kommentar

Satser på at ikke dét skjer. Hadde vært ca. like interessant som å se Hotel Cæsar-marathon resten av våren. :(

I stil med resten av det Canon holder på med med andre ord :p

 

Må du slutte å erte på deg folk, du vet jo like godt som oss andre at skal et produkt være kjedelig så MÅ det stå Olympus på det :tease:

Lenke til kommentar

Det kan jo være noe annet et kamera? F.eks en plastikk pottebusk med kamera og bevegelsessensor som man kan ha utenfor inngangsdøra for å dokumentere alle besøkende - eller en dorullholder med kamera som dokumenterer sløsing med papiret.

 

Tor

Det er vel ikke nevnt noe merke? Men datoen passer jo mistenkelig. Jeg lurer på om Fotovideo viser frem Fuji X-Pro 1.

 

Men det sier vel kanskje mer om at du har utvikla deg som fotograf enn om utstyret? :p

Neeeeiiii (fingrene-i-øret - la-la-la-la-la)

Lenke til kommentar

 

Det er vel ikke nevnt noe merke? Men datoen passer jo mistenkelig. Jeg lurer på om Fotovideo viser frem Fuji X-Pro 1.

 

 

X-Trans CMOS Sensoren i X-Pro1 er den mest spennende sensoren som har vært lansert på lenge. Håper den kan lever anti-aliasing og moirè fri bilder nå når de bruker et "random pattern Bayer array" uten OLPF.

 

Foreslår at Akam redaksjonen investerer i noen gode Zone Charts og publiserer bilder fra dem for hvert kamera som blir testet. Veldig viktig parameter nå når det kommer flere sensorer med høyere piksel-tetthet og OLPF er i ferd med å forsvinne.

 

 

 

Lenke til kommentar

22-25mp

1-2 trinn bedre ISO ytelse

5-6 bps

Autofokus som 7D

En tusenlapp eller to under D800 i pris

 

Oppfylles dette, kan det fort bli et nytt kamerahus på meg i et svakt øyeblikk.

 

Andre ønsker er en litt lettere tilgjengelig videofunksjon og kanskje mulighet ytterligere Custom-programmer på programhjulet.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Andre ønsker er en litt lettere tilgjengelig videofunksjon og kanskje mulighet ytterligere Custom-programmer på programhjulet.

Synes egentlig Canon burde kvitte seg med programhjulet - som på 1D-seriene. Der velger man program ved hjelp av en knapp og pekefingerhjulet. Burde da også i teorien ikke være noe i veien for å ha svæært mange custom-programmer.

Lenke til kommentar

Vedr. spennende lanseringer både på FotoVideo og Japan Photo; Mulig det er ny Fujifilm X-Pro1 med både 35mm og 18mm på plass. Mye tyder på det.

Foreløpige "spekulasjoner med konkret retning", men likevel... Verdt å møte opp for å oppleve dette i alle fal, hva det det nå enn blir.

Nyhet og norgespremiere! Japan Photo presenterer Fujifilm X-Pro1 under Fotomessen på Lillestrøm 2. - 4. mars. Dette er første gang kameraet blir vist frem i Norge.

 

Meld deg på eventen her:

https://www.facebook.com/​events/154857677965781/

Like · · Share · February 22 at 11:28am

Lenke til kommentar

Fra ryktebørsen canonrumors.com:

 

5d33.jpg

 

5D Mark III Full Spec List?

 

March 1, 2012Canon 5D Mark IIIFollow on our forum 488

ShareUnsurpassed Image Quality

22.3 Megapixel Full Frame CMOS sensor

DiG!C 5+ Image Processor

ISO 100-25600 (expandable to L:50 H1:51200, H2: 102400

Full HD Movie (ISO 100-12800 (H:25600)

 

High Performance Operation

61-point high-density reticular AF (up to 41 crosstype points)

6.0 fps for high continuous shooting

Intelligent viewfinder with approx. 100% coverage

3.2-type, approx.1.04m dot (3:2 wide) Clear View LCD II

iFCL metering with 63-zone dual-layer sensor

Shutter durability of 150,000 cycles

 

High end features

Silent & low vibration modes

Dual card slots (CF & SD)

High Dynamic Range (HDR) Mode

Multiple Exposures

Comparative Playback function

Improved durability & water and dust resistance

 

SPECIFICATIONS

Available Colours – Black

Megapixels – 22MP

Sensor Size – 36 x 24mm

ISO/Sensitivity – 100 – 25600

Autofocus Points – 61 points

Lens Mount – Canon

LCD Size – 3.2″

Liveview – Yes

Viewfinder – Optical TTL

Min Shutter Speed – 30 sec

Max Shutter Speed – 1/8000 sec

Continuous Shooting Speed – 6 fps

Self Timer – 10 sec, 2 sec

Metering – Centre-weighted, Spot, Evaluative, Partial

Video Resolution – Full HD 1080

Memory Type – Compact Flash

Connectivity – USB 2, HDMI, Mic Input, Wireless (optional)

Battery – LP-E6

Battery Type – Lithium-ion

Charger – Includes Li-Ion Charger

File Formats – AVI, RAW, H.264, MOV, MPEG-4

Dimensions – 152 x 116 x 76mm

Box Contents – Battery Pack LP-E6 .. Battery Charger LC-E6 .. AV Cable AVC-DC400ST .. Interface Cable IFC-200U .. Eyecup Eg .. Wide Strap EWEOS5DMKIII .. CR1616 Lithium Battery+

 

5d3front.png

Lenke til kommentar

Nja, ikke nødvendigvis. At 22Mpixel går igjen på de hyppigst valgte alternativene kan ha noe med at 18-22Mpixel faktisk er helt greit.

 

Personlig valgte jeg bedre ISO, høy opptakshastighet og fokus á la mkIV siden det er hva jeg kunne tenkt meg å se. 22Mpixel holder lenge for meg. 5D mk2 håndterer støy helt fint, men å kunne få tilsvarende mengde støy og få 2 stopp å bruke på mer dybdeskarphet/raskere lukkertid er jo ganske fantastisk. Film er jeg ikke interessert i. Autofokus på mk2 er hårreisende dårlig, og kunne aldri ha forblitt urørt etter såpass mange har kommentert på det.

Lenke til kommentar

Nja, ikke nødvendigvis. At 22Mpixel går igjen på de hyppigst valgte alternativene kan ha noe med at 18-22Mpixel faktisk er helt greit.

 

Personlig valgte jeg bedre ISO, høy opptakshastighet og fokus á la mkIV siden det er hva jeg kunne tenkt meg å se. 22Mpixel holder lenge for meg. 5D mk2 håndterer støy helt fint, men å kunne få tilsvarende mengde støy og få 2 stopp å bruke på mer dybdeskarphet/raskere lukkertid er jo ganske fantastisk. Film er jeg ikke interessert i. Autofokus på mk2 er hårreisende dårlig, og kunne aldri ha forblitt urørt etter såpass mange har kommentert på det.

 

stemte faktisk det samme om det er 22 mp eller 32 for den sags skyld spiller ingen rolle, det er bildekvaliteten som betyr noe samtidig som kamera kan bli brukbart til sport/ dyr i rask bevegelse både med tanke på af og bps, sistnevnte er vel det største ankepunktet jeg har pr nå når det gjelder D800 , men det er vel en konsekvens av mange MP, noe en ville sett også på 5D lll med like mange MP .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...