Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Undervisningsvideoer for matte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fabelaktig bra tiltak! Jeg kommer nok til å få god bruk for disse, si ifra om du trenger donasjoner for å holde nettsiden oppe ;)

 

Takk for tilbakemeldingen! Eventuelle donasjoner vil gå 100% til drift av websiden, samt å øke tempoet på videoproduksjonen. Foreløpig kommer alle pengene ut av min egen lommebok, og alt jeg gjør foregår på fritid. :)

Lenke til kommentar

Dette er veldig bra, og jeg har selv stor nytte av en god andel videoer på siden.

 

For å hjelpe ham å spre dette flotte tiltaket, gi ham mer motivasjon til å fortsette og samtidig hjelpe flere å finne mattevideoer.net, anbefaler jeg alle som liker nettstedet å:

 

  • Kontakte skolen på epost og spørre om de kan linke til websiden
  • Fortelle læreren deres i matematikk om siden, sånn at han kan informere klassen
  • Post link til prosjektet på facebook og klassesider på facebook
  • Informer klassekamerater på it's learning

 

og ellers informere om dette på alle relevante steder. Har du en godt besøkt blogg, så fortell leserne dine om prosjektet.

 

Jeg skal i alle fall gjøre det jeg kan for å spre informasjon om prosjektet. Norge er dessverre ikke noe elite i realfag, og et prosjekt som dette kan bidra til å øke interessen for matematikk og dermed også andre realfag. Mestring av matte er jo gjerne en forutsetning for å meste andre realfag bedre. Et gateway fag, hehe.

 

Takk for flott innsats!

 

Edit: skriveleif presented himself.

Endret av Daddlemannen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De fleste tar vel enten kombinasjonen T1, R1 og R2, eller 1P og 2P (uten at jeg har statistikk som underbygger dette). Vil tippe at personer i førstenevnte gruppe - på grunn av vanskelighetsgraden og muligens også ambisjonsnivå - vil har størst interesse av videoene dine.

Lenke til kommentar

De fleste tar vel enten kombinasjonen T1, R1 og R2, eller 1P og 2P (uten at jeg har statistikk som underbygger dette). Vil tippe at personer i førstenevnte gruppe - på grunn av vanskelighetsgraden og muligens også ambisjonsnivå - vil har størst interesse av videoene dine.

 

Virker som det er en almenn enighet om at R-fagene er mer omdiskutert online. Spesielt når folk trenger hjelp til å løse oppgaver eller å forstå emner. Så vi er nok enige der ;)

 

Utrolig godt jobba. Easy bookmark. Tar selv R1 forkurs til høsten og dette skal jeg sørge for blir delt til alle i klassen.

 

Flott å høre! Takk for støtten :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Flott initiativ, Aleks855. Litt som en norsk khan academy :)

 

Det er der inspirasjonen kommer fra, så jeg setter pris på sammenlikningen :)

 

Nå ser jeg at du også går på HiST.

Jeg går førsteåret elektroingeniør der selv.

 

edit: Bruker du tegnebrett eller liknende når du lager videoene? Jeg klarer ikke å se for meg at du bruker mus når du får så fine symboler etc.

Og hvilket program bruker du?

Endret av Twinflower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...