Gå til innhold

Lefdal TV: Trengs kvittering og emballasje?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en 22" LCD-TV uten knapper.

I stedet for knapper som sier "klikk" når jeg trykker, har den noen fancy greier som registrerer at jeg holder fingeren der.

 

Kult sålenge det fungerer. Men den har sviktet meg nå.

 

Fjernkontrollen fungerer perfekt, men noen ganger ønsker jeg å betjene knappene på apparatet.

Først sviktet volumknappene, men nå har også av/på sviktet.

Kan fortsatt bruke fjernkontrollen, men det er ikke alltid ønskelig.

 

Kan legge til at feilen er periodisk, så om butikken tester den, vil den selvsagt fungere, så jeg fremstår som en løgner. (Se Murphys lov)

Jeg har prøvd å slikke på fingeren, så feilen skyldes ikke tørre hender.

Problemet er at jeg har mistet kvitteringen.

Har Lefdal meg på data? Holder det?

Emballasjen og manualene har jeg fremdeles, bare at den ligger på et loft hos en slektning. Er det nødvendig å levere inn dette? Det er en stor ulempe å måtte hente dette.

Kan ikke skjønne om de trenger eska, da de uansett kommer til å skrote denne billige TVen uten å prøve å reparere den.(tror jeg)

 

Noen innspill?

Tror det kan være ca. 2 år siden jeg kjøpte den.

Hvilken betydning har det, om den skulle være eldre enn 2?

Det er 5 år på slike ting..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har 5 års reklamasjonsrett på en TV.

 

De vil nok reparere den, eller omlevere til et nytt hvis reparasjon ikke kan utføres (må sannsynligvis godkjennes av verkstedet først).

 

En TV er med stor sannsynlighet registrert på navn i systemet deres, så det burde ikke være et problem.

 

Kan også legge til at jeg aldri har hørt om et verksted/leverandør som krever å få inn eske/manual ved reparasjon, eller omlevering.

Endret av Hansiman
Lenke til kommentar

Selger kan ikke kreve original emballasje når du reklamerer på et produkt. Noen forsøker seg kanskje, men de har ikke hjemmel i lovverket for dette. Det de derimot kan kreve er at kunden viser normal omsorg for varen og sørger for tilstrekkelig innpakking når den skal transporteres til selger. Men dette er ikke ensbetydende med at det skal være original emballasje.

 

Når det gjelder kvittering så trenger du ikke original kvittering. Det holder at du sannsynliggjør kjøpet enten via deres eget datasystem(om de vil søke deg opp) eller via kontoutskrift. Ha i bakhodet at de ikke er forpliktet til å hjelpe deg med å søke opp kvittering/kjøp, men mange gjør det av goodwill.

 

Og TV'er er laget for å være vesentlig lenger enn to år, og du har dermed fem års reklamasjonsfrist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...