Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjeder meg med venner?


Anbefalte innlegg

Jeg har ganske mange venner, og må være med dem regelmessig for å ikke miste kontakten, og fordi de spørr om å finne på ting. Og jeg kan ikke si nei hele tiden heller. Men greia er at jeg kjeder meg med venner.. jeg vet ikke hvorfor..

Det eneste jeg tenker på er "yes nå kommer jeg hjem snart så jeg endelig kan være alene" men hvis vi gjør noe spesielt som for eksempel å være på fest eller overnatting med mange eller lignende er det gøy.

Men om vi bare drar til hverandre for å spille playstation, ikke gjøre en dritt, dra til byen så skjønner jeg ikke poenget, da tenker jeg bare "bare 4 timer igjen" men jeg viser det ikke da, men ja.. flere som har det sånn?

Endret av Misamisa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde den følelsen før. Det viste seg at jeg bare gjorde feil aktiviteter med feil venner. Nå har jeg klart å finne ut hva de forskjellige vennene mine EGENTLIG liker å gjøre (hvertfall mange av dem) og jeg kjeder meg aldri lenger.

 

Det første som hjalp var å slutte å "henge hos noen" - hjemme er for: (sett inn aktivitet) med damer / nach / vors / LAN / film med gutta (da en større gjeng). Møtes heller ute for å gjøre noe rart (dere finner nok på noe random å gjøre).

 

Det er godt mulig at du er avhengig av data hvis du føler at du MÅ på dataen hver dag. Jeg ville anbefalt deg å slette facebook eller liknende for å fjerne det "behovet" med å være på pcn så kan du heller gå på når du faktisk ønsker å gjøre noe.

 

Og, jeg antar at du er gutt? Det er faktisk slik at du trenger ikke være med kompiser regelmessig for å holde kontakten. Hvertfall er det ikke slik for noen jeg kjenner. Eneste av mine venner jeg møter regelmessig er bestekompisen min og roomien hans. Dette er fordi vi har felles interesser på dagtid og kveldstid. De andre vennene mine snakker jeg med nå og da og møter når vi har lyst til å gjøre det samme. Det er ikke noe vits å påtvinge "kvalitets tid" med venner da det fører til irritasjon som ikke er produktivt i noen som helst situasjon.

Lenke til kommentar

Jeg har det litt på samme måte. Jeg har gått fra å være...ehm...ikke veldig snill til å bli...ja...veldig snill. Nå interesserer jeg meg for fotografering, trening, ski og familien (har blant annet fått en datter), mens vennene mine fremdeles interesserer seg for drikking, slossing, tv-spill og råning. Altså kjeder jeg meg når jeg er med de, men samtidig kan jeg ikke bare kutte ut personer som alltid stiller opp for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...