Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja da gjør noen en dårlig handel .. Det finnes en del rimeligere maskiner der ute med høyere spec's.

Hvis man skal ta betalt for jobben, så bør man jo faktisk ta en bestilling slik at kunden kan få det han/hun vil. Nå må jo selger satse på at noen er villig til å betale for nøyaktig det temaet der. I ren ytelse er det ingen godt kjøpt. Forøvrig er jo ikke skjermkortet supernytt heller akkurat. I bunn og grunn er det 14K for en i5, GTX 780, 8 GB minne og en 128 GB SSD (skal jeg tippe ut i fra teksten).

 

Jeg vil ikke si det er normalt å skrive hva ny pris er, og så slenge på 500 kroner for arbeidet. 

Lenke til kommentar

Ja da gjør noen en dårlig handel .. Det finnes en del rimeligere maskiner der ute med høyere spec's.

Hvis man skal ta betalt for jobben, så bør man jo faktisk ta en bestilling slik at kunden kan få det han/hun vil. Nå må jo selger satse på at noen er villig til å betale for nøyaktig det temaet der. I ren ytelse er det ingen godt kjøpt. Forøvrig er jo ikke skjermkortet supernytt heller akkurat. I bunn og grunn er det 14K for en i5, GTX 780, 8 GB minne og en 128 GB SSD (skal jeg tippe ut i fra teksten).

 

Jeg vil ikke si det er normalt å skrive hva ny pris er, og så slenge på 500 kroner for arbeidet.

I tillegg har han lakkert komponentene. Sikkert kult, men jeg foretrekker garanti fremfor maling.

Lenke til kommentar

Selger ikke tyvegods kanskje .. men kan jo være det selges unna for å ta med mer på forsikringen?

Kjenner folk å forsikringsbransjen, og folk er helt syke på å lure mest mulig med i slike saker.

 

Hvorfor skulle han selge monitoren bare fordi PC er stjælt? Han får jo ny regner jeg med ..

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Mtp at fyren bor såpass sentralt er det nok mange som vil hente den. Prisen er jo heller ikke så lav at den "må" ut på dagen. Tror ikke det er noe veldig snuskete, men at han evt prøver å legge til skjermen i tyvegodslisten er sikkert en teoretisk mulighet. Det er vel uansett langt utenfor kjøpers ansvarsområde, da man ikke kan anta at alle man ramler borti driver med svindel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er den en kamerat av meg som er dum..

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?edihttp://www.finn.no/finn/torget/annonse?editAd=true&finnkode=66552122

 

760 skjermkort og en Amd FX6300.. Han fikk bud på 5K og avslo.

Sikkert prøvd en halvtime med å si at man ikke må gjøre slikt, men går inn i det ene øret, ut det andre. Skal selv rapportere det til finn :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...