Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Får jeg dekt skaden på forsikringen?


Monicaott

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål angående forsikring. Jeg var uheldig å krasjet i bakenden på en bil idag. Bilen min er totalvrak, så den skal vrakes, men bilen jeg kjørte inn i hadde småskader bak, blant annet lykter og litt bulker.

 

Jeg har en ansvarsforsikring hos gjensidige, men problemet er at jeg tror at 1 betaling fra i høst ikke er betalt enda. Jeg får ikke til og sjekke det opp før imorgen. Så er spørsmålet, vil forsikringen være gyldig for skader på den andre bilen selv om det mangler en betaling, eller må jeg forte meg å betale den ikveld??? Alt annet er betalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsikringer gjelder opp til 2 måneder etter at den er avsluttet, jfr. bal. §19 første ledd. Dette er dog bare trafikkforsikringen som bilen er forsikret med. Kan også nevne at det er straffbart å ikke forsikre bilen.

 

Det kan dog bli et regressoppgjør, altså at forsikringsselskapet krever hele eller deler av det som er betalt til den andre, av deg.

 

Om du med ansvarsforsikring mener forsikringen på bilen, så vil denne dekke dette tilfellet.

 

Forøvrig burde denne tråden vært plassert i jus-delen av forumet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...