Gå til innhold

Test: AMD Radeon HD 7770


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til den prisen og effektbruk, vil jeg ha to slike i SLI eller CrossFire... eller kanskje tre. Det er jo et megaminus at det ikke er støtte for det.

Du vil foretrekke å kjøre 2x 7770 i CFX med lignende ytelse til HD 6970 for høyere pris? Dessuten er ikke CFX eller SLI særlig lurt å starte bygget med hvis du ikke ligger på toppnivå uansett.

Lenke til kommentar
Til den prisen og effektbruk, vil jeg ha to slike i SLI eller CrossFire... eller kanskje tre. Det er jo et megaminus at det ikke er støtte for det.
Du vil foretrekke å kjøre 2x 7770 i CFX med lignende ytelse til HD 6970 for høyere pris? Dessuten er ikke CFX eller SLI særlig lurt å starte bygget med hvis du ikke ligger på toppnivå uansett.

 

Så også på en annen side at det er CrossFire støtte her...

Lenke til kommentar

Med mindre prisene justeres ned innen kortet gir dette kortet for lite ytelse per krone i forbindelse med spilling. Man får mer for pengene ved å gå for 7850 / 7850 med 2 GiB minne eller noe fra forrige generasjon. Det som er positivt med kortet er ytelse per watt. Kortet har potensiale om prisen går ned.

 

Til spilling lønner det seg med omhu å velge et mellomklassekort for 1500 - 2500 kr så lenge man kommer i mål ytelsesmessig. Selv den moderate spiller får en bedre opplevelse ved å ikke tviholde på de 300-1000 kr som gjør en enorm forskjell på spillopplevelsen.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Anandtech skriver at dette kortet utvikler inntil 100 Watt varme. Dere skriver 80 Watt. Hva er rett?

 

Redigert: Jeg savner også tall på minnebåndbredden (selv om det kan regnes ut fra de andre tallene).

100watt er den øvre grensen powertune er satt til, ikke nødvendigvis hva kortet trekker.

 

 

Tror faktisk ikke de oppgir TDP lenger, men AMD skriver at typisk forbruker er ~80w (og 55w for lillebroren). Men man kommer sikkert en del nærmere hvis man overklokker kortet.

 

 

Lenke til kommentar

Overrasker at AMD setter så misvisende navn på denne generasjonen, sammenlignet med forrgje.

 

Jeg kan ikke se at det er noe i veien med modellnummeret her, med mindre du vil ha en regel der modellnummeret styres av TDP.

 

7770 ligger komfortabelt over 5770/6770 i ytelse. 6800/6900-serien derimot var helt ute av sync med tidligere navngiving, og hadde lavere ytelse enn tilsvarende modellnummer fra 5000-serien.

Lenke til kommentar

 

 

Til spilling lønner det seg med omhu å velge et mellomklassekort for 1500 - 2500 kr så lenge man kommer i mål ytelsesmessig. Selv den moderate spiller får en bedre opplevelse ved å ikke tviholde på de 300-1000 kr som gjør en enorm forskjell på spillopplevelsen.

 

Spørs jo helt på prioriteringer, for meg er ytelse per watt en del viktigere enn ytelse per pris.

 

AtW

Lenke til kommentar

ATWindsor:

Sant nok, men det blir helt grei TDP på 7870. De nyeste spillene er ikke nødvendigvis best så kort mellom 50 og 100W kan være aktuelt for noen.

 

Antar at folk flest ikke kjenner til begrepet ytelse per watt og spiller på en PC de ikke engang vet hva inneholder av hardware fordi de ikke har peiling og har fått den prakket på seg i en eller annen butikk. Kanskje de vet navnet på en av de populære komponentene i PCen, feks Sandy Bridge, Intel, AMD, Radeon, GeForce eller i7. "Hei, jeg skal ha en AMD-PC." Når det ikke lenger går an å spille nye spill kjøper de fomlende i mørket en ny PC i håp om at det skal bli bedre. Kanskje de spiller på en PC der pengene er brukt til alt annet enn det som gir spillytelse.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...