Gå til innhold

Noen andre som tjener rått på Kiwi Garantien?


piratentim

Anbefalte innlegg

Du har rett om best før datoen. Vi burde egentlig ha en ordning i norge hvor utgåtte eller nesten utgåtte varer går direkte til de som mater og tar vare på de svake i samfunnet som ikke har så mye, men hvis jeg ikke tar feil så er det ulovlig? Idioti.

Eventuelt at butikkene fikk lov til å selge dette med rabatt. Man tjener de svake også ved å tilby rimelig mat :) Vi er hvertfall enige om at det bare er tull at maten kastes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For veldig god undeholdning; https://www.facebook.com/kiwiminipris/posts/1113153985375530

 

Med min hittil favoritt hvor han sammenligner forfølgelsen av jøder og "datojegere"

 

 

 1101eeaf28.jpg

 

Må nesten svare på den da!

Du må sette den inn i den konteksten, at på den siden, så har vi av fullt synlige Kiwi-ansatte, blitt hetset, hånet, uthengt som svindlere, truende og kriminelle, av selv butikksjefer fra Kiwi, samt ansatte i alle ledd.

Man føler som som en slags jøde nærmest, som selvfølgelig har ansvaret for all elendigheten som garantien har ført med seg....

 

Uttalelser og ytringer, som i andre foretak, sannsynligvis ville ført til avskjed umiddelbart!

 

Og, Kiwi offisielt, lukker øynene, og sier det er greit, så lenge de holder seg innenfor høflighet og sunn fornuft......

 

Stormen har vært stor. Og tråden på Kiwis side er nok borte om ikke så lenge, tipper jeg. For Kiwis egen skyld!

 

Så får litt tid vise, om de som sitter i ledelsen nå, faktisk velger å innse at dette kanskje var dumt, fremfor heller å regulere ordningen litt?

Lenke til kommentar

De som tjener på garantien er jo uføretrygde nordmenn med mye fritid.

Bob Mellemstrand ble påkjørt da han var ti år og er uføretrygdet. Han begynte som datodetektiv i 2002.

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/jaeren/Kiwi-Bob-tjente-220000-pa-gamle-varer-2007803.html

 

 

Også i 2015 sier Bob mellemstrand at han ikke lenger er kiwi kunde :D

Ja det er den samme uføretrygde mannen.

 

– Jeg vil bli Mega-Bob!

 

http://www.tv2.no/2016/01/04/underholdning/datogaranti/nyheter/kiwi/7871299

Endret av Finland
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Ante Valente : Hvordan i helvete , skal jeg nå få , halv pris , på reinsdyr....neida , neida , neida !

 

Mega-Bob høres ut som en skurk fra et tv-spill , lol........

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

 

For veldig god undeholdning; https://www.facebook.com/kiwiminipris/posts/1113153985375530

 

Med min hittil favoritt hvor han sammenligner forfølgelsen av jøder og "datojegere"

 

 

 1101eeaf28.jpg

 

Må nesten svare på den da!

Du må sette den inn i den konteksten, at på den siden, så har vi av fullt synlige Kiwi-ansatte, blitt hetset, hånet, uthengt som svindlere, truende og kriminelle, av selv butikksjefer fra Kiwi, samt ansatte i alle ledd.

Man føler som som en slags jøde nærmest, som selvfølgelig har ansvaret for all elendigheten som garantien har ført med seg....

 

Uttalelser og ytringer, som i andre foretak, sannsynligvis ville ført til avskjed umiddelbart!

 

Og, Kiwi offisielt, lukker øynene, og sier det er greit, så lenge de holder seg innenfor høflighet og sunn fornuft......

 

Stormen har vært stor. Og tråden på Kiwis side er nok borte om ikke så lenge, tipper jeg. For Kiwis egen skyld!

 

Så får litt tid vise, om de som sitter i ledelsen nå, faktisk velger å innse at dette kanskje var dumt, fremfor heller å regulere ordningen litt?

 

Haha, du er jo han?!

Det er tre personer som skriker høyest og mest mulig på KIWI sin side - og du er uten tvil i ledelsen med klar margin.. :)

 

Det som fyrer opp de ansatte er ikke datojegere i seg selv, men det englelyset dere selv fremstiller dere i. Man skal være veldig naiv om man tror at garantiene ikke har blitt misbrukt i stor grad. Naturligvis gjelder det ikke alle (eller flertallet av dere forøvrig), men vi har sånne som en person tidligere i tråden som ødelegger for alle. KIWI har selv sagt på sine sider at noe av grunnlaget for fjerning av garantiene kommer på bakgrunn av ubehagelige episoder mellom garanti(mis)brukere og ansatte/andre kunder.

 

Hadde alle fulgt reglene og garantiene kunne ha blitt brukt etter sin hensikt - så hadde ikke dette vært noe problem. 

 

Såfremt du Ohegge er samme person som jeg postet bildet om, så må jeg få si at oppførselen din på KIWI sine sider er totalt forkastelig. Hadde aldri trodd det var mulig å bli så regelrett butthurt over en sak, men det beviser du at er mulig. Skjønner at du mister en hobby/jobben din, men det hjelper i hvert fall ikke å slenge ut usakligheter og skremselspropaganda i den stil du har gjort. 

 

Endret av Ronald Ulysses Swanson
Lenke til kommentar

Det er hvertfall en sær klikk, når man snakker om de "stakkars blinde og svaksynte" :p finnes det egentlig en eneste statistikk som tilsier at disse er stamkunder hos nettopp Kiwi, fremfor Rema 1000 eller Coop Extra? Kiwi blir neppe verre enn sine konkurrenter, som stort sett er OK på dette. Det er da sunn fornuft å titte litt på datoene, uansett - skal du først betale full pris tar du jo den ferskeste varen? Når det er sagt er ikke den andre siden bedre, som legger datojegerne for hat fordi de har benyttet en ordning til å tjene noen kroner. Ren misunnelse :p Det er enkelt å utestenge disse når det pågår over 10(!) år, tross alt. Bare å ta en titt på tapen i ettertid, og vips er datojegeren utestengt fra butikken dersom denne flytter rundt på ting.

Det bør forøvrig være nevnt at det ikke er mulig å misbruke en slik ordning (jeg definerer flytting av varer som (forsøk på) svindel, og dermed noe annet enn misbruk i den forstand). Datogarantien eksisterte jo for å sikre at varene var trygge, så det er ett fett om det er 50 forskjellige som finner en vare hver, eller om det er en person som finner 50 varer alene. Jobben er gjort. Altså, den jobben som de ansatte strengt tatt burde greid på egen hånd...

Forøvrig er de jo stokk dumme når de først lager rabattprislappen med hvit bakgrunn, for så ikke å få inn rutiner på at den må over eksisterende strekkode. #komplettidioti

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+9817324

Ikke kast bort tida mht gamle brød på Kiwi , dem vil ikke selge til halv pris.

 

Fikk kjøpt sjokomelk halv pris (gikk ut 24.1) men juice som gikk ut 23.1 fikk jeg ikke halv pris på (dette tapte dem på , dro på Rema i stedet) , hvor er logikken ??

 

Føkk Kiwi og deres trivialiteter. 

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...