Gå til innhold

Noen andre som tjener rått på Kiwi Garantien?


piratentim

Anbefalte innlegg

Har en jeg kjenner som tjente en god årslønn på garantien før, fløy til oslo et par uker, tjente nok til å leve på i 3 mnd. og fløy hjem igjen.

Nå som garantien er endret så er han bare innom en gang i blandt for å plukke med seg gratis mat.

 

Han sa det til tider var en møkkajobb da, for de butikkene som var verst og der han kunne tjene mest var også de med de jævligste daglige lederne som ikke var spesielt glad i de som tok i bruk garantien.

 

Synd det ikke er noen kiwibutikker i nærheten her jeg bor nå, ellers hadde jeg tatt en runde en gang i blandt.

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Slik å forstå at krever godkjennelse fra foreldrene (f.eks via telefon) eller at foreldrene må fysisk skrive under på kvitteringen?

Her er det snakk om at de krever underskrift der og da på stedet.

 

Kan ikke tenke meg de har krav på det, de er bare lei datojegere. Jeg krever bare navn, sign og tlf. nummer av personen, ikke mer 

Lenke til kommentar

Snoking på Facebook og skattelistene.

 

Neida, jeg regner med at legimitasjonsplikten (ved forespørsel) og informasjonen kun blir brukt om det er mistanke om noe snusk. 

 

Jepp, har tatt veldig mange i å jukse, gjemme varer bakerst, hele esker t.o.m for å så hente etter utgått dato. Det er også 2 norgeskjente datojegere som ble tatt i å ta med egne utgåtte varer og late som de har "funnet det". De har nå fått besøksforbud på alle kiwier i Norge (gjennom en rettsak)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis det er et regelverk Kiwi har for garantien, helt eksplisitt, så er det greit at det er sånn det praktiseres - men det må stå tydelig en eller annen plass, og ikke være basert på praksis og "sunn fornuft".

Det jeg siktet til var om det ville vært en svindesak for rettsvesenet dersom noen gjorde dette - og der står jeg på mitt.

Lenke til kommentar

Hvis det er et regelverk Kiwi har for garantien, helt eksplisitt, så er det greit at det er sånn det praktiseres - men det må stå tydelig en eller annen plass, og ikke være basert på praksis og "sunn fornuft".

 

Det jeg siktet til var om det ville vært en svindesak for rettsvesenet dersom noen gjorde dette - og der står jeg på mitt.

 

 

 

 

Mange har fått rettslig besøksforbud for dette.

Lenke til kommentar

 

Hvis det er et regelverk Kiwi har for garantien, helt eksplisitt, så er det greit at det er sånn det praktiseres - men det må stå tydelig en eller annen plass, og ikke være basert på praksis og "sunn fornuft".

 

Det jeg siktet til var om det ville vært en svindesak for rettsvesenet dersom noen gjorde dette - og der står jeg på mitt.

 

 

 

 

Mange har fått rettslig besøksforbud for dette.

 

 

Med referanse til hvilken lovbestemmelse?

Lenke til kommentar

Å gjemme varer og så plukke de frem når det er utgått, vil jeg regelrett kalle for tjuveri. Det var og er nok fortsatt et stort problem. Her jeg bor er såvidt jeg vet datojegerne ærlig og redelig, men har noen ganger opplevd å sett ting som går ut snart som gjemt. Enten plassere varene bakerst i hylla, eller legge en vare over den aktuelle varen. Regner med sjefer går gjennom videovervåkning når de har mistanke om gjemming, og stenger de som bedriver dette ute fra samtlige butikker. Sånt som det her gir dårlig rykte på alle. Det er faktisk hyggelige og oppriktige datojegere. Personlig oppfører jeg meg. Hverken roter, gjemmer, krangler eller står i veien for noen. Er det stor kø, venter jeg heller med datovarene til køen er oppløst. Har et greit forhold til ansatte og sjefer. De stoler på meg, og det har de også all grunn til å gjøre.

Endret av ribusuniteru
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Juridisk kan det nok ikke være tyveri, men (forsøk på) bedrageri; "..uberettiget vinning gjennom å fremkalle, styrke eller utnytte en villfarelse hos fornærmede på rettsstridig måte." Nok om det, feil på alle måter er det uansett.

 

Slike som deg ribusuniterum, tror jeg det er få som har har noe i mot generelt. Problemet er og blir de, selv om de nok er i et mindretall, som ikke vil følge spillereglene. Disse skaper utrolig mye ekstra arbeid, ekstra kostnader og ekstra irritasjon. Løsningen blir da i mange tilfeller at man lar den underbygde frustrasjonen gå utover de som faktisk følger spillereglene - det blir feil fordi noen er idioter.

Endret av Ronald Ulysses Swanson
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Dere som jobber i Kiwi; Skal garantien fjernes helt? Hører rykter om det.

 

Det er ikke noe jeg er kjent med, men det hadde ikke forundret meg. Vært mye svindel i det siste, og det har vært snakk om store summer!!! Blir nok ihvertfall flere endringer etterhvert :) 

 

Men nå skal det sies at jeg ikke er butikksjef, så jeg vet ikke hva de snakker om på facebook imellom seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...