Gå til innhold

Gran Canaria, Puerto Rico.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Bussen til Las Palmas går fra Puerto Rico hele dagen, anbefaler å ta en tur eller to dit. I Puerto Rico er det ikke mye rart å se, men fint for strandliv og soling. Shopping og litt mer spennende spising kan gjøres i Las Palmas, ca en times tid med buss. Ellers så finnes det jo en del vannsport, go-cart osv i nærheten, og plenty med natteliv, ihvertfall om man drar til Playa del Ingles eller andre litt større plasser. Men vær obs på at harrynivået er nokså høyt oppe på skalaen, her finner du puber med klingende navn som "Sosialkontoret" og liknende, og innkasterne er nokså innpåslitne. "Kjøpesenteret" nede i dalen i Puerto Rico er det bare å styre unna, her er det kun plast og juggel, og haugevis av ulovlige innvandrere som skal selge deg narkotika og falske klokker. Bodde en uke i Ingles i fjor vinter, og bet meg merke i at storhetstiden til disse typiske ferieplassene virker å være på hell, her var det mange tomme lokaler og triste restauranter... dessverre. Mitt tips er å begi seg ut av disse turistplassene og utforske mer av øya, lei en bil og kjør opp i fjellene, kjempevakkert!

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Var der med en venninne for noen uker siden og bodde på et fantastisk hotell som jeg absolutt anbefaler (Gloria Palace Royal - sjekk ut bildene på tripadvisor). Dette er definitivt et sted for avkobling, et sted man drar for å slappe av og konsentrere seg helt om den man er sammen med, der det bare er en fordel at det skjer minst mulig. Jeg synes i det minste det er fint å ha noen uker i løpet av året som kun handler om å spise, sove og pule, og da er GC perfekt.

 

Som opplevelsesferie er det imidlertid bånn i bøtta.

Lenke til kommentar

Er helt enig med det ThuleAudio skriver her, Purto Rico er veldig grei plass å bo men hadde jeg vært dere så hadde jeg hoppe på første buss ut av byen hver dag. Harrynivået er utrolig høyt her, etter min mening mye pga mye briter.

 

Det å leie seg en bil på størrelse med en golf tror jeg koster rundt 1600,- pr. uke, neste gang jeg drar nedover så kommer jeg ikke til å tenke meg om engang. Samtidig er drosje ganske billig, iallefall om man om dere er to og kan spleise.

 

Las Palmas er ganske ok hva shopping angår, jeg likte meg best i Port Mogan tror jeg det het. Virka som om det var litt overklasse strøk hva turister angår, ikke den største stranden men jævli chill vibb.

 

Vet ikke om jeg husker riktig, men tror de fleste 5-stjerners hotellene lå på nordsiden av øya. Skal du shoppe snasne ting så tipper jeg du må følge pengene opp dit :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...