Gå til innhold

– Vi ble ikke særlig påvirket av Dragon Age II (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-10579

Hva med en spoiler-alert i overskriften?

 

Nå fikk jeg servert noe av handlingen som jeg godt kunne vært foruten frem til jeg selv skulle spille. Ærlig talt, rimelig n00b gjort.

 

 

Rimelig "n00b" gjort av deg å tydeligvis bo under en stein også. Ikke skyld på Gamer.no når alle vet at ME3 vil foregå delvis på jorden. Selv de første CG-trailerne viste dette, og Bioware har knapt snakket om annet siden det. Skyld på Bioware i stedet.

 

Det er ikke det faktum at det skal foregå på jorden som er spoilet for det er jo åpenbart allerede i første trailer og reklame for spillet, men det later til at du har misset det jeg mente. Dersom andre har misset det, skal jeg ikke sitere det her, men det står under "hovedperson med psykisk ballast", så kan du gå tilbake å lese det en gang til om du vil ha spoileren.

 

Og DET irriterer meg hinsides, det som står der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Spoileren som ble oppgitt i artikkelen, klikk på eget ansvar:

 

Spoiler alert.

 

– Et av de første valgene du tar når du lager en figur er å bestemme hvilken hovedperson som døde i eneren, og de psykiske ringvirkningene av dette.

 

...

 

– Det blir nok ikke som Dead Space 2 i det hele tatt, og valget du tar får en mer passiv innflytelse på blant annet dialogene. Noen av samtalene vil for eksempel presenteres annerledes. Det at Ashley eller Kaiden dør er åpenbart et viktig valg, men spillerne må nesten se virkningene av det selv.

 

 

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Spoileren som ble oppgitt i artikkelen, klikk på eget ansvar:

 

Spoiler alert.

 

– Et av de første valgene du tar når du lager en figur er å bestemme hvilken hovedperson som døde i eneren, og de psykiske ringvirkningene av dette.

 

...

 

– Det blir nok ikke som Dead Space 2 i det hele tatt, og valget du tar får en mer passiv innflytelse på blant annet dialogene. Noen av samtalene vil for eksempel presenteres annerledes. Det at Ashley eller Kaiden dør er åpenbart et viktig valg, men spillerne må nesten se virkningene av det selv.

 

 

Hvor mange leser nyheter om spill #3 i en serie de aldri har spilt?

Om man er nysgjerrig på hva man kan forvente seg (sånn omtrentlig) er det jo lettere å spille litt av et av de tidligere spillene. Mass Effect 2 har jo praktisk talt blitt delt ut av EA i forskjellige sammenhenger, så det bør jo være et rimelig utbredt spill.

 

EDIT:

Du vet at dette knapt kan kalles en spoiler? Det er en like stor spoiler som (Harry Potter spoiler fra første bok)

Harry og Ronny blir venn med Hermine

 

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Hva med en spoiler-alert i overskriften?

 

Nå fikk jeg servert noe av handlingen som jeg godt kunne vært foruten frem til jeg selv skulle spille. Ærlig talt, rimelig n00b gjort.

 

 

Rimelig "n00b" gjort av deg å tydeligvis bo under en stein også. Ikke skyld på Gamer.no når alle vet at ME3 vil foregå delvis på jorden. Selv de første CG-trailerne viste dette, og Bioware har knapt snakket om annet siden det. Skyld på Bioware i stedet.

 

Det er ikke det faktum at det skal foregå på jorden som er spoilet for det er jo åpenbart allerede i første trailer og reklame for spillet, men det later til at du har misset det jeg mente. Dersom andre har misset det, skal jeg ikke sitere det her, men det står under "hovedperson med psykisk ballast", så kan du gå tilbake å lese det en gang til om du vil ha spoileren.

 

Og DET irriterer meg hinsides, det som står der.

 

Jeg beklager, jeg misforsto nok ja. Men igjen, dette er noe en talsmann fra Bioware har sagt, som Gamer.no gjengir. Det kan gjerne ødelegge litt for noen, men så er ikke akkurat dette den største spoileren du kunne kommet forbi i et spill heller. Og uansett er det jo Bioware som skal ha skylden for at de snakker spoilers om spill i åpne uttalelser.

Lenke til kommentar

Spoileren som ble oppgitt i artikkelen, klikk på eget ansvar:

 

Spoiler alert.

 

– Et av de første valgene du tar når du lager en figur er å bestemme hvilken hovedperson som døde i eneren, og de psykiske ringvirkningene av dette.

 

...

 

– Det blir nok ikke som Dead Space 2 i det hele tatt, og valget du tar får en mer passiv innflytelse på blant annet dialogene. Noen av samtalene vil for eksempel presenteres annerledes. Det at Ashley eller Kaiden dør er åpenbart et viktig valg, men spillerne må nesten se virkningene av det selv.

 

 

 

Dette er bokstavelig talt et av de aller første valgene man tar i hele spillet, som er det tredje i en svært populær serie. Jeg prøver generelt sett å unngå historieavsløringer så langt det går, men i dette tilfellet tror jeg ikke at jeg frarøver veldig mange spillere gleden av å bli overrasket gjennom et svært tidlig menyvalg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Enig i det som blir sagt av mange, men jeg ville personlig ha satt pris på en spoiler alert i overskriften. Mulig det bare er meg, men etter å ha spilt gjennom begge ME spillene flere ganger blir det en del av spillopplevelsen å ta et slikt valg.

 

Om det er det første eller om det er det siste du gjør i spillet spiller liten rolle, det er fortsatt en viktig del av handlingen.

 

Det er bare noen bokstaver ekstra i tittelen på artikkelen - intet mer :)

 

God helg!

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Forhåndskjøpt for lenge siden. Jeg gleder meg evig.

 

Haters gonna hate.

 

Spar mange for det overbrutke Quote der da, om alle skulle være like u-kritiske som du tilsynelatende høres ut til å være haddet du trolig ikke hatt noe å glede deg til (da haddet jo spill blitt laget på enklest mulig måte generelt). Om du klarer å lese teksten så ser du at de er veldig ivrige på å poengtere at de hører på fansen, det er Ikke de som kun skryter uten et kritiskt blikk de sikter til da... men som nevnt er skeptisk til hvor mye de egentlig har hørt på Gamere, farlig å bevege seg for mye bort fra "hollywood" opprskriften de har funnet på spill nå ang salgstall.

Åh gamle forum hvor all negativiteten er,

 

Det er alltid sån at de som liker spillet spiller det, og de som ikke liker det, bruker mesteparten av tiden og klage om det, om og om igjen, Slutt og spam siden med crap,

 

Du fikk poenget ditt første gangen, Du trur du vet så mye om kritikk, men du går løs på en person som skrev (Haters gonna hate) hvordan vet du hva han siktet til , for alt vi vet snakker han om 14 år gamle spillere som rager over youtube. Lær deg og holde dine meninger for deg selv!

 

Nå kaster du sten i eget glasshus, for her er du du som skaper negativetet samt prøver å skape en krangel ut av noen som jeg allerdet har forklart min mening på, men du Quoter bare første post prøver å blåse opp en krangel samt kaller meg negativ. Snakk om å skyte seg selv i benet.

Haha helt utrolig, Du trengte jo ikke svare xp

 

Dette er deg i diskusjon med oss som skriver til deg

 

http://www.youtube.com/watch?v=Lb9n4oa_Pus

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Forhåndskjøpt for lenge siden. Jeg gleder meg evig.

 

Haters gonna hate.

 

Spar mange for det overbrutke Quote der da, om alle skulle være like u-kritiske som du tilsynelatende høres ut til å være haddet du trolig ikke hatt noe å glede deg til (da haddet jo spill blitt laget på enklest mulig måte generelt). Om du klarer å lese teksten så ser du at de er veldig ivrige på å poengtere at de hører på fansen, det er Ikke de som kun skryter uten et kritiskt blikk de sikter til da... men som nevnt er skeptisk til hvor mye de egentlig har hørt på Gamere, farlig å bevege seg for mye bort fra "hollywood" opprskriften de har funnet på spill nå ang salgstall.

Åh gamle forum hvor all negativiteten er,

 

Det er alltid sån at de som liker spillet spiller det, og de som ikke liker det, bruker mesteparten av tiden og klage om det, om og om igjen, Slutt og spam siden med crap,

 

Du fikk poenget ditt første gangen, Du trur du vet så mye om kritikk, men du går løs på en person som skrev (Haters gonna hate) hvordan vet du hva han siktet til , for alt vi vet snakker han om 14 år gamle spillere som rager over youtube. Lær deg og holde dine meninger for deg selv!

 

Nå kaster du sten i eget glasshus, for her er du du som skaper negativetet samt prøver å skape en krangel ut av noen som jeg allerdet har forklart min mening på, men du Quoter bare første post prøver å blåse opp en krangel samt kaller meg negativ. Snakk om å skyte seg selv i benet.

Haha helt utrolig, Du trengte jo ikke svare xp

 

Dette er deg i diskusjon med oss som skriver til deg

 

http://www.youtube.com/watch?v=Lb9n4oa_Pus

 

haha hva i all verden(?), trengte ikke svare(?), må være det mest intetsigende og dårliste forsøket jeg har sett på provikasjon i min tid i forurm!... Svaret ditt ga overhodet ingen mening, enda mindre klippet du viser til. Hele svar rekka du holder på med nå føles ut som en innøvd prosedyre du har for å provosere samt få *likes på forum...

 

Hva med å faktisk lese innleggene som jeg ba deg om (det står det også videre til hva jeg tenker på når ordet "haters" blir brukt, ergo gir en forklaring på reaksjon i første post som du senere kun qoutet fra), så kan du heller komme tilbake til meg med personlig konstruktiv kritikk på -PM- om du har noe(?). For å bruker mer "spalteplass" på dette i tråden gjør jeg ikke da du prøve å gjøre det personelig av en eller annen grunn.

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å "strømlinjeforme" det som skulle være ett "Rom-opera RPG" er som å kutte av bena av en løpshest.

 

ME2 var ett stort steg ned fra ME1 alt i alt. Mye som ble gjort bedre, men alt for mye av dybden ble bløgget. ME3 kommer etter alle indikasjoner å følge i samme retningen.

 

Folk sa at BioWare ikke kom til å bli påvirket av EA's oppkjøp kan nå spise sokkene sine. De har blitt totale sellouts.

 

Jeg skjønner ideen om å tjene penger. Men disse gutta tjener så mye penger i utgangspunktet at det hadde vært fint om de lagde noe som faktisk var i tråd med deres idealer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Universet er eit av dei betre Space Opera-verka der ute, men Mac Walters burde halde pølsefingrane sine longt vekke. Overgongen frå subtil, "større-enn-du-kan-sjå" hard scifi i ME1 til rein Hollywood-scifi i ME2 er noko eg liker å klandre han for. På det viset har dei kasta vekk mykje av potensialet i ME-universet, som etter mitt syn ikkje er keisamt i det heile.

 

Slaget om fansen trur eg ikkje er tapt for Bioware sin del - dei har jo ei horde av nye fans frå Gears of War-generasjonen no, det er berre RPG-folka dei ikkje treng meir. Pengane deira er trass alt verdt det same. For kritikarene sin del vert det vel som med Skyrim - BEST GAME EVER 10/10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...