Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det noe ny/mer info om gk110, eller neste toppkort fra nvidia? evt release?

 

og noen som har link til tester på 690 Quad sli?

 

Det eneste jeg vet om GK110 er ryktene om at Nvidia har intensjonelt (nytt ord?) holdt tilbake deres 'ekte' X80 kepler som da skal være GK110 hvorav den er dobbelt så rask som GTX 680.. Standard rykter som alltid er helt feil. Men det blir nok et monster.

Lenke til kommentar

spørs om ikke CUII støyer litt mindre? vi får vente å se.. :D

http://www.techpower...ghtning/27.html

52dB load på lightning vs 46dB load på referansemodellen.

Det er rimelig ille.

 

Det er nok med 100% FAN hvorav Lightning ikke trenger mer enn 35% fan speed for å kjøle mye bedre enn referansemodellen? Før jeg byttet ut min 'Twin Frozr II'-kjøler med Acclero Extreme plus II så kunne jeg kjøre med ekstremt lav fan-speed med mye lavere temps enn referansemodellen.

 

Bare det jeg tenker.

Lenke til kommentar
Det eneste jeg vet om GK110 er ryktene om at Nvidia har intensjonelt (nytt ord?) holdt tilbake deres 'ekte' X80 kepler som da skal være GK110 hvorav den er dobbelt så rask som GTX 680.. Standard rykter som alltid er helt feil. Men det blir nok et monster.

 

Rykter er rykter, jeg har lest 20-25% over 680, men tiden vil vise..

 

Jeg hadde tenkt å bytte mine 7970 mot 680, men jeg kommer til å vente...

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Det eneste jeg vet om GK110 er ryktene om at Nvidia har intensjonelt (nytt ord?) holdt tilbake deres 'ekte' X80 kepler som da skal være GK110 hvorav den er dobbelt så rask som GTX 680.. Standard rykter som alltid er helt feil. Men det blir nok et monster.

 

Rykter er rykter, jeg har lest 20-25% over 680, men tiden vil vise..

 

Jeg hadde tenkt å bytte mine 7970 mot 680, men jeg kommer til å vente...

 

Med 7970 i CF så har du da et ekstremt kraftig beist.. GTX 680 i SLI har nok mindre stuttering med deres nye flow-scale-meter-greie jeg ikke husker hva heter.

Lenke til kommentar

jeg er meget fornøyd med mine 680 i SLI, de knuser rett og slett 7970CF i opplevelse!

 

har dårlig erfaringer med Twin Frozr II kjøleren til MSI, men har hørt at III er bedre. jeg kommer til å velge det kortet som kan gi meg 1.3-1.4v til gpuen så jeg kan kjøre 1350Mhz+ på luft/vann.

Lenke til kommentar

jeg er meget fornøyd med mine 680 i SLI, de knuser rett og slett 7970CF i opplevelse!

 

har dårlig erfaringer med Twin Frozr II kjøleren til MSI, men har hørt at III er bedre. jeg kommer til å velge det kortet som kan gi meg 1.3-1.4v til gpuen så jeg kan kjøre 1350Mhz+ på luft/vann.

 

Kanskje dette er noe for deg:

 

http://www.hardware.no/artikler/gjor-skjermkortet-kaldere-med-vann-em-og-em-luft/108951

Lenke til kommentar

jeg er meget fornøyd med mine 680 i SLI, de knuser rett og slett 7970CF i opplevelse!

 

har dårlig erfaringer med Twin Frozr II kjøleren til MSI, men har hørt at III er bedre. jeg kommer til å velge det kortet som kan gi meg 1.3-1.4v til gpuen så jeg kan kjøre 1350Mhz+ på luft/vann.

 

Kanskje dette er noe for deg:

 

http://www.hardware....-em-luft/108951

 

Nei. For det første har allerede DP vannkjøling fra EK, og for det andre er det viktigste å få gitt mer spenning til kjernen :)

Lenke til kommentar

Selv om GK110 teoretisk skulle være dobbelt så stor betyr ikke det dobbel ytelse. For det første vet vi ikke hvor godt ytelsen skalerer på lik frekvens med flere shadere, pluss en betydelig større brikke vil få større utfordringer med yields og varme. En vill antagelse fra meg er rundt 60-80% over GTX 680, hvis brikken er som antydet.

Lenke til kommentar

Nei. For det første har allerede DP vannkjøling fra EK, og for det andre er det viktigste å få gitt mer spenning til kjernen :)

 

Uff, jeg liker ikke custom vannkjøling. Mye arbeid, maintenance og dersom noen går til hel*** så har man ingen garanti ettersom at man åpner GPUen (med mindre du kjøper en GPU med vannblokk). Tar veldig lang tid å montere samt fjerne..

 

Men det kan se utrolig kult ut og gir selvfølgelig mye bedre kjøling dersom man gjør det riktig. Tro det eller ei men jeg var faktisk en stor vannkjølingentusiast helt til i fjor..

 

Selv om GK110 teoretisk skulle være dobbelt så stor betyr ikke det dobbel ytelse. For det første vet vi ikke hvor godt ytelsen skalerer på lik frekvens med flere shadere, pluss en betydelig større brikke vil få større utfordringer med yields og varme. En vill antagelse fra meg er rundt 60-80% over GTX 680, hvis brikken er som antydet.

 

Rykter er som regel alltid helt på jordet og det vanskelig å forutse hvor bra den blir. Det er også viktig å huske at GTX 680 faktisk er en del mindre enn HD 7970. Hva skjer dersom de utvider GK110? Garantert mye bedre ytelse. Blir spennende å se.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

jeg er meget fornøyd med mine 680 i SLI, de knuser rett og slett 7970CF i opplevelse!

 

har dårlig erfaringer med Twin Frozr II kjøleren til MSI, men har hørt at III er bedre. jeg kommer til å velge det kortet som kan gi meg 1.3-1.4v til gpuen så jeg kan kjøre 1350Mhz+ på luft/vann.

 

Kanskje dette er noe for deg:

 

http://www.hardware....-em-luft/108951

 

blir en blokk fra EK hvis ikke luftkjøleren klarer 1300Mhz++

 

Selv om GK110 teoretisk skulle være dobbelt så stor betyr ikke det dobbel ytelse. For det første vet vi ikke hvor godt ytelsen skalerer på lik frekvens med flere shadere, pluss en betydelig større brikke vil få større utfordringer med yields og varme. En vill antagelse fra meg er rundt 60-80% over GTX 680, hvis brikken er som antydet.

 

jeg tipper maks 50% i spill, men 100% i computing.

Lenke til kommentar

GK110 skal etter endel nettsider ha diesize 550mm2, mot gk104's 294mm2. Transistorantallet skal krype nært opp mot 6mrd.

Men må huske på at alt nVidia trenger å gjøre er å levere litt bedre ytelse enn AMD. Jeg tror derfor det er mye avhengig av TenerifeXT hva gtx780 faktisk blir.

Lenke til kommentar
Det eneste jeg vet om GK110 er ryktene om at Nvidia har intensjonelt (nytt ord?) holdt tilbake deres 'ekte' X80 kepler som da skal være GK110 hvorav den er dobbelt så rask som GTX 680.. Standard rykter som alltid er helt feil. Men det blir nok et monster.

 

Rykter er rykter, jeg har lest 20-25% over 680, men tiden vil vise..

 

Jeg hadde tenkt å bytte mine 7970 mot 680, men jeg kommer til å vente...

 

Med 7970 i CF så har du da et ekstremt kraftig beist.. GTX 680 i SLI har nok mindre stuttering med deres nye flow-scale-meter-greie jeg ikke husker hva heter.

 

Det er jo kraftig, men jeg savner mer krutt og bedre flyt i BF3. Her er jo 680 rett å slett bedre, og gk110 kommer nok til å bli et monster i BF3. Å holde konstant 120fps er ikke mulig med to 7970, ei heller 680, men jeg vil tro 2 stk gk110, vil kunne nærme seg..

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Det eneste jeg vet om GK110 er ryktene om at Nvidia har intensjonelt (nytt ord?) holdt tilbake deres 'ekte' X80 kepler som da skal være GK110 hvorav den er dobbelt så rask som GTX 680.. Standard rykter som alltid er helt feil. Men det blir nok et monster.

 

Rykter er rykter, jeg har lest 20-25% over 680, men tiden vil vise..

 

Jeg hadde tenkt å bytte mine 7970 mot 680, men jeg kommer til å vente...

 

Med 7970 i CF så har du da et ekstremt kraftig beist.. GTX 680 i SLI har nok mindre stuttering med deres nye flow-scale-meter-greie jeg ikke husker hva heter.

 

Det er jo kraftig, men jeg savner mer krutt og bedre flyt i BF3. Her er jo 680 rett å slett bedre, og gk110 kommer nok til å bli et monster i BF3. Å holde konstant 120fps er ikke mulig med to 7970, ei heller 680, men jeg vil tro 2 stk gk110, vil kunne nærme seg..

 

hvor høy FOV spiller du med?

Lenke til kommentar

GK110 skal etter endel nettsider ha diesize 550mm2, mot gk104's 294mm2. Transistorantallet skal krype nært opp mot 6mrd.

Men må huske på at alt nVidia trenger å gjøre er å levere litt bedre ytelse enn AMD. Jeg tror derfor det er mye avhengig av TenerifeXT hva gtx780 faktisk blir.

Si 7 milliarder transistorer så begynner vi å nærme oss... :)

Det er GPGPU som er "primær fokus" til den brikken.

 

Både GK110 og Tenerife har nok hatt "Tapeout" allerede ;)

Den store Kepler brikken hadde tapeout i februar.

I følge AMD sitt ofisielle veikart så er ikke Tenerife (Sea Islands) planlagt før 1. halvdel 2013... Da tviler jeg på at de har hatt tapeout enda.

Lenke til kommentar

GK110 skal etter endel nettsider ha diesize 550mm2, mot gk104's 294mm2. Transistorantallet skal krype nært opp mot 6mrd.

Men må huske på at alt nVidia trenger å gjøre er å levere litt bedre ytelse enn AMD. Jeg tror derfor det er mye avhengig av TenerifeXT hva gtx780 faktisk blir.

Si 7 milliarder transistorer så begynner vi å nærme oss... :)

Det er GPGPU som er "primær fokus" til den brikken.

Ja, hørt om den. 7mrd trans er jo sannsynligvis en "doblet" GK104. Men er du sikker på at det er GK110?

Også at GPGPU er primært fokus tyder jo på at det ikke blir GTX780?!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...