Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste negative er vel 2GB VRAM. Og da har man ikke mye å klage på med tanke på hva man får.

 

EDIT:

 

Så denne nå, første gang i historien et slikt kort har vært kongen av effektivitet.

 

Absolutt ingen mangel på arbeidslyst der :p

Lenke til kommentar

Uff er i en periode nå der jeg burde roe ned Matrielle kjøp, heldigvis er det Papirlansering eller så haddet nok bestillings fingeren trykket for lengst for dette var et Sexy kort. Liker videre trenden nVidia har startet nå med å roe ned effektforbruken i forhold til ytelse.

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

16k er realiserbart for de fleste.

 

Største utfordringen med en Ferrari er å ha råd til forsikring, drivstoff og vedlikehold.

 

Ja, for alle som bort i kjelleren hos mødrene sine.

 

Neida. Hvis man prioriterer så for man nok råd til slikt men det ER ganske mye penger etter at man har betalt skatt, avdrag, lån, strøm, vann, mat, klær (noen ganger) og lignende.

Lenke til kommentar

Det koster litt, men det koster 5 ganger mer å ha en vanlig familiebil eller feste hver lørdag dersom man har to slike kort i 18 måneder og det er uten at man har tatt med eventuell restverdi i kortene på bruktmarkedet..

 

Det er vel heller et spørsmål om man har en praktisk nytte av to GTX 690 kort over étt ASUS GTX 680 DirectCU II TOP og om man ikke risikerer at det blir "obsolete" når GK110 kommer mot slutten av året. Synes 16k er litt drøyt hvis kortet holder i 6 måneder. Kan tenkes man får 3-4k igjen på bruktmarkedet per kort i januar 2013, men likevel et pengesluk. Kan hende det svarer seg til benchmarking, simulering eller tallknusing, men tror to GTX 690 er en dårlig investering til spill.

 

Regner med at jeg går for étt ASUS GTX 680 DirectCU II TOP.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis testen stemmer så yter det "lille" 670 bedre enn et fullvoksent 7950. Ganske utrolig. Vantage score på 7950 kortet i testen var litt lav. Mitt 7950 får 27047@stock, men fortsatt er 670 bedre. Blir spennende å se når kortet blir lansert.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Hvis testen stemmer så yter det "lille" 670 bedre enn et fullvoksent 7950. Ganske utrolig. Vantage score på 7950 kortet i testen var litt lav. Mitt 7950 får 27047@stock, men fortsatt er 670 bedre. Blir spennende å se når kortet blir lansert.

Mer interessant å se på eXtreme-verdiene i Vantage, Performance er for lengst prosessorbegrenset. Dessuten gjør Nvidia det oftest betydelig bedre i Vantage enn AMD.

Lenke til kommentar

680 DirectCU II TOP eller 690, det er spørsmålet.

 

Er vanligvis imot SLI, men nå er jeg faktisk i tvil.

Finns jo bare ett valg , om du ikke vil angre i ettertid ;)

Tho om du ikke spiller på 2560x1600 eller med 3 1080p/1200p skjermer er det lite poeng.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...