Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

16k er realiserbart for de fleste.

 

Største utfordringen med en Ferrari er å ha råd til forsikring, drivstoff og vedlikehold.

 

Største utfordringen med en Ferrari er verken råd til forsikring, drivstoff eller vedlikehold, men heller å rive seg løs fra alle damene når kvelden er over :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

680 DirectCU II TOP eller 690, det er spørsmålet.

 

Er vanligvis imot SLI, men nå er jeg faktisk i tvil.

 

det beste ville vel vært 2 x 680CUII hvis du først er i den problemstillingen?

 

1: vil tro resell value er høyere på to stk 680 enn 1 x 690.

2: bedre ytelse

3: lavere støy med 2 x CUII kort (dette kommer litt an på lay out på hket seff, har du en slot i mellom?)

4: mulighet for klokking med lavt støy

 

positivt med 690:

 

1: dual slot instead of 6 slot.. hehe..

2: bruker minder strøm per mhz enn dual 680

3: du har mulighet for QUAD SLI

 

pris blir akkurat den samme.. jeg ville gått for SLI 680CUII hvis jeg ikke skulle hatt QUAD SLI...

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Hvis testen stemmer så yter det "lille" 670 bedre enn et fullvoksent 7950. Ganske utrolig. Vantage score på 7950 kortet i testen var litt lav. Mitt 7950 får 27047@stock, men fortsatt er 670 bedre. Blir spennende å se når kortet blir lansert.

 

desidert beste med disse GTX670 kortene er at de går inn i mini itx maskiner med ny kjøler! vannkjøling blir jo bankers på disse :D

Lenke til kommentar

Hvis testen stemmer så yter det "lille" 670 bedre enn et fullvoksent 7950. Ganske utrolig. Vantage score på 7950 kortet i testen var litt lav. Mitt 7950 får 27047@stock, men fortsatt er 670 bedre. Blir spennende å se når kortet blir lansert.

 

desidert beste med disse GTX670 kortene er at de går inn i mini itx maskiner med ny kjøler! vannkjøling blir jo bankers på disse :D

Det verste med dem er at de vil få kjøperne av GTX 680 til å føle se svindlet:

http://www.tweaktown.com/articles/4710/nvidia_geforce_gtx_670_2gb_video_card_performance_preview/index2.html

915 MHz core clock, 994 MHz Boost og 90-95% av ytelsen til et 680. Lanseres dette kortet til noe lavere enn 3500 kr mister 680 nesten all relevanse

Lenke til kommentar

2xGTX 680 gir klart bedre kjølemuligheter. I tillegg har vel to kort historisk vært bedre enn et dobbelkort med tanke på stuttering. Uansett ville ikke jeg kjøpt noen av løsningene inntil jeg har sett en grundig analyse som friskmelder SLI/CrossFire fra denne problematikken.

 

Arni: GTX 690 vil vel føle seg mer truet enn GTX 680? Uansett er det "alltid" slik at toppmodeller ikke gir mest for pengene.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Hvis testen stemmer så yter det "lille" 670 bedre enn et fullvoksent 7950. Ganske utrolig. Vantage score på 7950 kortet i testen var litt lav. Mitt 7950 får 27047@stock, men fortsatt er 670 bedre. Blir spennende å se når kortet blir lansert.

 

desidert beste med disse GTX670 kortene er at de går inn i mini itx maskiner med ny kjøler! vannkjøling blir jo bankers på disse :D

Det verste med dem er at de vil få kjøperne av GTX 680 til å føle se svindlet:

http://www.tweaktown...iew/index2.html

915 MHz core clock, 994 MHz Boost og 90-95% av ytelsen til et 680. Lanseres dette kortet til noe lavere enn 3500 kr mister 680 nesten all relevanse

Ut ifra prisene HW antydet gjennom den canadiske butikken vil kortet koste ~3000kr i Norge. Mulig litt høyere om det blir mye rift om kortene. GTX 680 vil vel samtidig få litt lavere markedspris. Skal huske på at nettbutikker kan selge GTX 680 til 3700kr med fortsatt god fortjeneste.

Lenke til kommentar

Hvis testen stemmer så yter det "lille" 670 bedre enn et fullvoksent 7950. Ganske utrolig. Vantage score på 7950 kortet i testen var litt lav. Mitt 7950 får 27047@stock, men fortsatt er 670 bedre. Blir spennende å se når kortet blir lansert.

 

desidert beste med disse GTX670 kortene er at de går inn i mini itx maskiner med ny kjøler! vannkjøling blir jo bankers på disse :D

Det verste med dem er at de vil få kjøperne av GTX 680 til å føle se svindlet:

http://www.tweaktown...iew/index2.html

915 MHz core clock, 994 MHz Boost og 90-95% av ytelsen til et 680. Lanseres dette kortet til noe lavere enn 3500 kr mister 680 nesten all relevanse

 

vil ikke gå så langt som deg, men disse GTX670 kortene yter meget godt ser det ut som. vil ikke føle meg "lurt" med mine 680 som jeg betalte rett under 4k for hvis disse kommer i butikken til 3k. tipper disse 670 kortene ikke klokker særlig godt heller. (PWM kan vel ikke være all verden på disse små pcbene) 1200Mhz går greit på mine 680.

 

tenk dere matx maskiner nå.. her kan man kjøre 3Way SLI med 670 vannkjølt med pcb på størrelse med GT540.. haha.. ikke gir det ut mye varme heller :D

 

ser bare på dette som et stort hopp i ytelse/effektivitet/fysisk størrelse på PCB.

 

Hvis testen stemmer så yter det "lille" 670 bedre enn et fullvoksent 7950. Ganske utrolig. Vantage score på 7950 kortet i testen var litt lav. Mitt 7950 får 27047@stock, men fortsatt er 670 bedre. Blir spennende å se når kortet blir lansert.

 

desidert beste med disse GTX670 kortene er at de går inn i mini itx maskiner med ny kjøler! vannkjøling blir jo bankers på disse :D

Det verste med dem er at de vil få kjøperne av GTX 680 til å føle se svindlet:

http://www.tweaktown...iew/index2.html

915 MHz core clock, 994 MHz Boost og 90-95% av ytelsen til et 680. Lanseres dette kortet til noe lavere enn 3500 kr mister 680 nesten all relevanse

Ut ifra prisene HW antydet gjennom den canadiske butikken vil kortet koste ~3000kr i Norge. Mulig litt høyere om det blir mye rift om kortene. GTX 680 vil vel samtidig få litt lavere markedspris. Skal huske på at nettbutikker kan selge GTX 680 til 3700kr med fortsatt god fortjeneste.

 

det er feil - veldig feil. 3700 er kost.

Lenke til kommentar

680 DirectCU II TOP eller 690, det er spørsmålet.

 

Er vanligvis imot SLI, men nå er jeg faktisk i tvil.

 

det beste ville vel vært 2 x 680CUII hvis du først er i den problemstillingen?

 

1: vil tro resell value er høyere på to stk 680 enn 1 x 690.

2: bedre ytelse

3: lavere støy med 2 x CUII kort (dette kommer litt an på lay out på hket seff, har du en slot i mellom?)

4: mulighet for klokking med lavt støy

 

positivt med 690:

 

1: dual slot instead of 6 slot.. hehe..

2: bruker minder strøm per mhz enn dual 680

3: du har mulighet for QUAD SLI

 

pris blir akkurat den samme.. jeg ville gått for SLI 680CUII hvis jeg ikke skulle hatt QUAD SLI...

 

Jeg vil anbefale MSI GTX 680 'Twin Frozr III' da den er kjøligere under max load og cirka 100kr billigere.

 

Max load

MSI GTX 680 'Twin Frozr III' 61c

MSI GTX 680 'DirectCU II OC" 64c

 

Komplett.no

MSI GTX 680 'Twin Frozr III' 4.199,-

MSI GTX 680 'DirectCU II OC" 4.295,-

 

 

23wva8m.png

 

http://www.guru3d.com/article/asus-geforce-gtx-680-asus-directcu-ii-top-review/10

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale MSI GTX 680 'Twin Frozr III' da den er kjøligere under max load og cirka 100kr billigere.

 

Max load

MSI GTX 680 'Twin Frozr III' 61c

MSI GTX 680 'DirectCU II OC" 64c

 

Komplett.no

MSI GTX 680 'Twin Frozr III' 4.199,-

MSI GTX 680 'DirectCU II OC" 4.295,-

 

 

http://www.guru3d.co...i-top-review/10

 

680 DCU 2 TOP har manuell spenningsjustering om du ønsker.

680 Twin Frozr III bruker samme PCB som referansemodellen og mangler derfor spenningsregulering utover den maksimale spenningen til Boost Clock.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale MSI GTX 680 'Twin Frozr III' da den er kjøligere under max load og cirka 100kr billigere.

 

Max load

MSI GTX 680 'Twin Frozr III' 61c

MSI GTX 680 'DirectCU II OC" 64c

 

Komplett.no

MSI GTX 680 'Twin Frozr III' 4.199,-

MSI GTX 680 'DirectCU II OC" 4.295,-

 

 

http://www.guru3d.co...i-top-review/10

 

680 DCU 2 TOP har manuell spenningsjustering om du ønsker.

680 Twin Frozr III bruker samme PCB som referansemodellen og mangler derfor spenningsregulering utover den maksimale spenningen til Boost Clock.

 

Jeg sammenlignet DCU II med Twin Frozr III (var ikke klar over DCU TOP). MSI kommer sikkert med en heftig custom PCB med tiden som er helt insane.

 

Men mellom DCU II, DCU TOP og Twin Frozr III så ville jeg nok valgt DCU TOP ettersom at den da har denne 'manuelle' overvoltagefunksjonen. Den dynamiske overklokkingen ser helt greit ut men jeg liker å styre slikt manuelt. Tror du at det er en forskjell når det gjelder stabilitet?

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Jeg sammenlignet DCU II med Twin Frozr III (var ikke klar over DCU TOP). MSI kommer sikkert med en heftig custom PCB med tiden som er helt insane.

 

Men mellom DCU II, DCU TOP og Twin Frozr III så ville jeg nok valgt DCU TOP ettersom at den da har denne 'manuelle' overklokkingsfunksjonen. Den dynamiske overklokkingen ser helt greit ut men jeg liker å styre slikt manuelt. Tror du at det er en forskjell når det gjelder stabilitet?

Tror det er en viss forskjell på stabilitet i overklokking når 680 TOP klarer å levere høyere (og renere) spenning ja.

Lenke til kommentar

Jeg sammenlignet DCU II med Twin Frozr III (var ikke klar over DCU TOP). MSI kommer sikkert med en heftig custom PCB med tiden som er helt insane.

 

Men mellom DCU II, DCU TOP og Twin Frozr III så ville jeg nok valgt DCU TOP ettersom at den da har denne 'manuelle' overklokkingsfunksjonen. Den dynamiske overklokkingen ser helt greit ut men jeg liker å styre slikt manuelt. Tror du at det er en forskjell når det gjelder stabilitet?

Tror det er en viss forskjell på stabilitet i overklokking når 680 TOP klarer å levere høyere (og renere) spenning ja.

 

Hmm.. Da blir det nok DCU TOP eller en custom PCB versjon fra MSI for meg dersom jeg kjøper GTX 680. Klarer ikke helt å bestemme meg. Det er så dårlig tilgjengelighet av GTX 680 nå så da er like greit at jeg ikke har tatt en avgjørelse enda.

Lenke til kommentar

680 Lightning fra MSI er fortsatt under NDA. skal visstnok bruke samme PWM som 7970 Lightning etter det jeg har fått med meg. samme kjøler også.

 

jeg kommer til å bytte ut mine to 680 reference med 2 x Lightning eller CUII Top.. litt synd at CUII er 3-slot. må ha SLI og det resulterer i 6 slots totalt.

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

680 Lightning fra MSI er fortsatt under NDA. skal visstnok bruke samme PWM som 7970 Lightning etter det jeg har fått med meg. samme kjøler også.

 

jeg kommer til å bytte ut mine to 680 reference med 2 x Lightning eller CUII Top.. litt synd at CUII er 3-slot. må ha SLI og det resulterer i 6 slots totalt. dette betyr at det ikke er plass til Xonar lydkortet med mindre man tar en spansk en med pciex riser (flexi).

 

Dersom reviews er positive for Lightning så blir det kanskje en sånn på meg. Håper den ikke koster noe særlig mer enn 4399,- kr eller rundt der. Det er nok dessverre lommeboken som bestemmer denne gangen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...