Gå til innhold

Tele2 Sheriff får månadsavgift - gratisabonnementkrigen over?


Anbefalte innlegg

I følgje eit brev frå Tele2 som dukka opp i postkassa mi i dag vil Sheriff frå 1/3 koste 49 kr. i månaden, og inkludere 50 sms og 50 ringeminuttar inkl. startpris. Det vil kunne kombinerast med fri familie og datapakkar. Etter at gratiskvotane er brukt opp vert prisen 0,45 per minutt eller sms, 0,89 i startavgift per samtale og 0,99 kr./MB. "Nye" Sheriff vil verte eksklusivt for eksisterande kundar. Meir info eller tilbod skal vere å finne på tele2.no/info

 

Samstundes les eg at Ludo etter alle solemerke er på veg mot konkurs (sjølv om Vollvik hevdar noko anna). Frå før veit ein at Network Norway med One Call er kjøpt opp av nettopp Tele2.

 

For meg ser det dermed ut til at priskrigen på gratisabonnement no er over. Skal tru kor lenge det går før One Call set opp prisen på O.C. Faktura?

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følgje eit brev frå Tele2 som dukka opp i postkassa mi i dag vil Sheriff frå 1/3 koste 49 kr. i månaden, og inkludere 50 sms og 50 ringeminuttar inkl. startpris. Det vil kunne kombinerast med fri familie og datapakkar. Etter at gratiskvotane er brukt opp vert prisen 0,45 per minutt eller sms, 0,89 i startavgift per samtale og 0,99 kr./MB. "Nye" Sheriff vil verte eksklusivt for eksisterande kundar. Meir info eller tilbod skal vere å finne på tele2.no/info

 

Samstundes les eg at Ludo etter alle solemerke er på veg mot konkurs (sjølv om Vollvik hevdar noko anna). Frå før veit ein at Network Norway med One Call er kjøpt opp av nettopp Tele2.

 

For meg ser det dermed ut til at priskrigen på gratisabonnement no er over. Skal tru kor lenge det går før One Call set opp prisen på O.C. Faktura?

 

Fikk brev idag og fant ut at det beste Tele2 abonnemented nå er http://www.tele2.no/mobil/venner-familie.html med 5000 FEMTUSEN ringeminutter og 5000 FEMTUSEN SMS inkludert for kr 69.- pr mnd til ALLE Tele2 kunder

 

Kan det bli bedre????

Lenke til kommentar

Fikk brev idag og fant ut at det beste Tele2 abonnemented nå er http://www.tele2.no/mobil/venner-familie.html med 5000 FEMTUSEN ringeminutter og 5000 FEMTUSEN SMS inkludert for kr 69.- pr mnd til ALLE Tele2 kunder

 

Kan det bli bedre????

Jepp, det kan definitivt bli bedre. 69 kr/mnd er langt mer enn jeg (og mange andre) betaler i dag. Og siden Tele2 har en ganske marginal del av markedet i Norge, vil de aller fleste telefonsamtaler ikke være gratis uansett. Dere kunne like gjerne ha satt opp 5 000 000 FEM MILLIONER (viktig å gjenta tallene med STORE BOKSTAVER) gratis SMS og ringeminutter; det har ingenting å si for 99,9% av kundene uansett.

 

Forøvrig er det utrolig amatørmessig å opprette en "bruker"-konto for å prøve å dempe kritikken.

 

Min tid som Tele2-kunde er i hvert fall definitivt over nå. Hadde også internett gjennom dem for en tid tilbake, og det var ingen fornøyelig affære...

Lenke til kommentar

I følgje eit brev frå Tele2 som dukka opp i postkassa mi i dag vil Sheriff frå 1/3 koste 49 kr. i månaden, og inkludere 50 sms og 50 ringeminuttar inkl. startpris. Det vil kunne kombinerast med fri familie og datapakkar. Etter at gratiskvotane er brukt opp vert prisen 0,45 per minutt eller sms, 0,89 i startavgift per samtale og 0,99 kr./MB. "Nye" Sheriff vil verte eksklusivt for eksisterande kundar. Meir info eller tilbod skal vere å finne på tele2.no/info

 

Samstundes les eg at Ludo etter alle solemerke er på veg mot konkurs (sjølv om Vollvik hevdar noko anna). Frå før veit ein at Network Norway med One Call er kjøpt opp av nettopp Tele2.

 

For meg ser det dermed ut til at priskrigen på gratisabonnement no er over. Skal tru kor lenge det går før One Call set opp prisen på O.C. Faktura?

 

Fikk brev idag og fant ut at det beste Tele2 abonnemented nå er http://www.tele2.no/mobil/venner-familie.html med 5000 FEMTUSEN ringeminutter og 5000 FEMTUSEN SMS inkludert for kr 69.- pr mnd til ALLE Tele2 kunder

 

Kan det bli bedre????

 

Må en ringe først for å spørre om de har tele2?

 

Ellers er prisen :

0,45 minutt

0,89 startavgift

69kr mnd.avgift

Datatrafikk per MB 5,- Ingen max grense pr. dag, men 900kr i måneden.

Lenke til kommentar

Fikk brev idag og fant ut at det beste Tele2 abonnemented nå er http://www.tele2.no/mobil/venner-familie.html med 5000 FEMTUSEN ringeminutter og 5000 FEMTUSEN SMS inkludert for kr 69.- pr mnd til ALLE Tele2 kunder

 

Kan det bli bedre????

Jepp, det kan definitivt bli bedre. 69 kr/mnd er langt mer enn jeg (og mange andre) betaler i dag. Og siden Tele2 har en ganske marginal del av markedet i Norge, vil de aller fleste telefonsamtaler ikke være gratis uansett. Dere kunne like gjerne ha satt opp 5 000 000 FEM MILLIONER (viktig å gjenta tallene med STORE BOKSTAVER) gratis SMS og ringeminutter; det har ingenting å si for 99,9% av kundene uansett.

 

Forøvrig er det utrolig amatørmessig å opprette en "bruker"-konto for å prøve å dempe kritikken.

 

Min tid som Tele2-kunde er i hvert fall definitivt over nå. Hadde også internett gjennom dem for en tid tilbake, og det var ingen fornøyelig affære...

 

Jeg dulle54 er ikke ansatt i noe teleselskap eller firma som har noe som helst med data/tele å gjøre.

Er industrimekaniker.

Har Telenor fasttelefon.

Har NetCom mobilt bredbånd.

Har Tele2 mobilabonnement.

Strømleverandør bytter jeg ofte.

 

Når alle venner/familie benytter samme selskap blir det billigere å holde kontakten.

Vi bytter samtidig til billigste leverandør hele tiden. Er det noe galt i det????

Lenke til kommentar

Bytt til One Call faktura, får håpe de ikke endrer.

 

Ser ut som de endrer fra 1. April de også: http://www.onecall.no/abonnement/grunnpakka.php

 

Gutta boys snakker sammen og forandrer teleprisene som de vil på samme dato!

 

Fri data tilbudet utløper 1 april, men de har ikke skrevet noe som helst om at faktura forsvinner. Dog hvis det gjør det, får vi nok høre det snart.

 

Hvis man i rullegardinmenyen oppe til venstre hos OneCall velger abonnementet Faktura, står det å lese at abonnementet overføres til Grunnpakka fra 1. April.

Men vi får vente å se, det er en grei dato for tull og tøys.

Lenke til kommentar

Hvis man i rullegardinmenyen oppe til venstre hos OneCall velger abonnementet Faktura, står det å lese at abonnementet overføres til Grunnpakka fra 1. April.

Men vi får vente å se, det er en grei dato for tull og tøys.

 

Det gjelder bare hvis man velger fri data med faktura-abb. Da vil Faktura gå over til Grunnpakka 1. april. Men man kan selvfølgelig endre det slik at man fortsetter med Faktura etter 1. april også.

Lenke til kommentar

Jaja jeg tolker skriften på min måte, og dere andre på deres måte.

www.onecall.no/abonnement/faktura.php

Går for noen kalde ØL nå, god elg.

 

På linken din står det bl.a.:

 

"Hvis du selv ikke velger noe annet, endrer vi mobilabonnementet ditt til Grunnpakka fra og med den 1. april 2012"

 

Man kan altså velge et annet abonnement hos Onecall enn grunnpakka. Jeg kan fint velge f.eks. Faktura rett før 1. april for å unngå å bli flyttet over til Grunnpakka.

Lenke til kommentar

Jaja jeg tolker skriften på min måte, og dere andre på deres måte.

www.onecall.no/abonnement/faktura.php

Går for noen kalde ØL nå, god elg.

 

 

Den har stått der en stund, vurderte å bytte når de lanserte gratis data til 1.april. Skulle kanskje gjort det der og da.

 

Tele2 sverige eier vel onecall, så får se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Velger å sitte litt på gjerde en stund til for mer informasjon , alternativet er jo OC. Skulle dette utgå må man nesten begynne å se seg rundt.

 

Edit: Ser ut til at det som er nevnt med OC kun har med kampanjeperiode på fri data. Skifter fra Tele2 fort som fy. De burde merke kundeflukt når abm. blir såpass mye dårligere :)

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Ja der var det slutt på Sheriff-morroa - det er i og for seg greit nok, men Tele2 graver seg totalt ned ved å skrive tøys og svada som unnskyldning for å skru opp prisen. I informasjonsbrevet de nå skriver, sitat:

 

"Tele2 ønsker å gi kundene sine en enklere og mer forutsigbar mobilhverdag. Som et ledd i dette arbeidet justerer vi nå ditt Sheriff-abonnement".

 

Tele2; hvordan i all verden kan "nesten aldri sett en faktura" kunne være både vanskeligere og mindre forutsigbart for oss enn å måtte betale minst 49,- og regning etter 2-3 mnd? Kan dere ikke bare innrømme at dere ikke får inn nok penger (les utbytte) eller skylde på terminering eller hva det nå måtte være! Det skal da iallefall Ludo ha - de kunne i det minste innrømme saken når de trakk sitt gratisabonnement.

 

Da blir det OneCall Faktura på meg og mine.

 

Jeg tolker det også slik at hvis en IKKE haker av for kampanjen med fri mobildata fram til 1.April så unngår en at abonnementet automatisk endres til grunnpakka.

Lenke til kommentar

Jeg tolker det også slik at hvis en IKKE haker av for kampanjen med fri mobildata fram til 1.April så unngår en at abonnementet automatisk endres til grunnpakka.

Jeg tolker det slik også, men jeg velger å huke av for dette og så "skifte" til Faktura før 1. April ;)

 

Også enig med deg at unnskyldningen er latterlig. Slik som det er nå er jeg inne i nettbanken når jeg får mail, og regninga er sjeldent på noe mer enn 50kr. Nå vil den garantert være på 150kr...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...