Gå til innhold

Nå trekkes SOPA-loven tilbake


Anbefalte innlegg

Sporer litt av her, men jeg sitter i tlf. Skal på trening. :tease:

 

Heh, du må prøve den gammeldagse "benkpressen" der måles det ikke i antall kilo, men antall personer du kan presse av benken :p

Uansett, det frister jævlig å presse sammen gutta bak SOPA, ACTA og PIPA på en slik benk.

La dem sitte fast i midten mens det presses fra begge kanter, det hadde de fortjent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ditt troll, Fleskelars.

Gratis? De jævla tjener så hinsides mye penger at det ikke er til å tro engang! For hva? Å spy ut søppel som er underholdene i 2 min før det er "gammelt dritt".

De fortjener ikke alle de milionene de sitter på!

 

De fortjener heller ikke å ødelegge en av menneskehetens største skapelser, internett. Om du ikke skjønner hva SOPA, ACTA og alt det der vil gjøre med internett så burde du lese deg opp på temaet, før du kommer med slike meningsløse kommentarer.

 

Det er ikke lov å stjele andres dritt , det er ikke din eiendom. Internett trenger tydeligvis å bli litt kontrollert slik verden rundt oss , hvis vi går å robber naboen , så kommer politiet og setter deg i fengsel. Ja det er noe dritt å bli kontrollert , men det er like gammelt som selve sivilisasjonen.

Lenke til kommentar

Det er ikke lov å stjele andres dritt , det er ikke din eiendom. Internett trenger tydeligvis å bli litt kontrollert slik verden rundt oss , hvis vi går å robber naboen , så kommer politiet og setter deg i fengsel. Ja det er noe dritt å bli kontrollert , men det er like gammelt som selve sivilisasjonen.

Det er derfor dette er eit diskutert tema, det er ikkje stjeling, det er bryting av copyright-lover som ein har komt med i det siste.

Sei naboen din lagde noko kult, og du fekk lov til å sjå på dette før du sjølv lagde ein identisk kopi. Det er det som skjer, og naboen din føle seg fornærma og blir sur på deg for at du ikkje heller kjøpte tingen av han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan dere begynne å linke sammen forumtrådene? Det er ikke så veldig vanskelig.

 

Vi ble også lovet færre like nyheter, i steden får vi to helt like nyheter, og et dårlig system på å sveise sammen forumtrådene. I steden for å poste på begge sider, kan dere ikke heller linke til søstersider så man leser artikkelen på siden der den ble publisert orginalt.

Lenke til kommentar

 

1 Det er ikke lov å stjele andres dritt , det er ikke din eiendom. 2 Internett trenger tydeligvis å bli litt kontrollert slik verden rundt oss , hvis vi går å robber naboen , så kommer politiet og setter deg i fengsel. Ja det er noe dritt å bli kontrollert , men det er like gammelt som selve sivilisasjonen.

 

1 : Det er ingen som stjeler fra naboen her, naboen sitter fortsatt med sin originale kopi av det han / hun har laget. Derimot så har han ikke tjent noe på at vi nå har muligheten selv til å høre på hva han / hun har laget , men det hadde han ikke gjort heller om han valgte å spille av musikken sin såpass høyt at vi kunne høre den i utgangspunktet uten å kopiere den.

Det som kan komme positivt ut av dette er om vi faktisk anbefaler musikken som naboen vår lager til andre venner og oppfordrer kjente til å komme på konsertene hans, sånt kan det bli penger ut av. Er han derimot sur og går til sak mot oss rent juridisk kommer han garantert til å få en nabo som ikke gjør dette.

 

2 : Det er nesten som å høre på uttalelsene til en diktator når man hører slike uttalelser. Diktatorer ønsker å ha kontroll på befolkningen i landet sitt sånn at det ikke spres informasjon som kan sette makten deres på spill eller at man får tilgang til vestlige "korrupte tanker og media" . Hyggelig ikke sant?

Tenk deg om USA får innført feks regler for å sensurere bort informasjon om abort? Eller at en av de virkelige religiøse fundamentalistene kommer til makta? Da kan man jo risikere at mye sånt skjer. Hyggelig? Ikke akkurat.

Med en gang man innfører en form for "kontroll' så begynner man automatisk å senke terskelen for hva det er som må kontrolleres neste gang, VIPS og man er på et nivå der enhver form for informasjon vil bli kraftig kontrollert, sensurert og fjernet fordi den kan være "farlig" for oss.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke lov å stjele andres dritt , det er ikke din eiendom. Internett trenger tydeligvis å bli litt kontrollert slik verden rundt oss , hvis vi går å robber naboen , så kommer politiet og setter deg i fengsel. Ja det er noe dritt å bli kontrollert , men det er like gammelt som selve sivilisasjonen.

Stjele? Skal også denne tråden ødelegges fordi folk ikke forstår at piratkopiering ikke er det samme som voldtekt og drap?

Lenke til kommentar

Det er ikke lov å stjele andres dritt , det er ikke din eiendom. Internett trenger tydeligvis å bli litt kontrollert slik verden rundt oss , hvis vi går å robber naboen , så kommer politiet og setter deg i fengsel. Ja det er noe dritt å bli kontrollert , men det er like gammelt som selve sivilisasjonen.

Stjele? Skal også denne tråden ødelegges fordi folk ikke forstår at piratkopiering ikke er det samme som voldtekt og drap?

Det er vel ikke det som han sier heller? Dog i min verden så er og kopiere ånderettsbeskyttet materiale det samme som og stjele, selv om du ikke tar noe fysisk. Det du stjeler er rettigheten og bruke innholdet som du kopierer.

 

Moralske terskler er annerledes mot og ta fysiske ting mot og kopiere. sånn er det med oss flest. Men for en programutvikler eller filmselskap ser det ikke helt på den måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp ACTA er allerede ute, og nå er Megaupload gutta offer for skitten taktikk med dagens lovverk.

Tydelig at de ikke skyr skittent spill innad MAFIAAen.

Hvis Kim dotcom er offer for noe så er det hvertfall ikke skittent, men rettferdig.

 

Vell det som er så langt er AKKURAT det samme som Google, Mediafire etc gjør.

Kundene kan potensiallt lagre kopibeskyttet materiale der, og slår dette igjennom så blir fartsboter en saga blott, alle som blir tatt for å kjøre for fort så kan man skylde på veivesenet (Eller deres nye navn, saltvesenet) siden veien er laget for fortkjøring.

Om det har foregått mafia virksomhet, ala dophandel og hvitvasking så er saken annerledes, dessverre ser det ut til at alt som har skjedd er at MAFIAAen har bestemt seg for å ta dem for piratkopiering siden de kan ha tjent inn cash på "Premium" medlemsskap som lar deg laste ned uten venting og fartsbegrensninger.

Dette anser jeg ikke som en relevant tiltale, da må du ta Google for å tjene penger på reklamen når de finner linker til en torrent side.

 

Men det at de har tenkt å starte eget distribusjonsselskap var vell det som skremte MAFIAAen slik at de gjorde dette, og da er det ufortjent og egentlig MAFIAAen som skulle blitt sperret inne.

Lenke til kommentar

Samfunnet vårt er bygget opp kapitalistisk , det er slik vi lever. hvis vi ikke skulle tatt betalt for tjenester hadde DU daua av bla sult og sykdommer.

 

Jeg gir opp denne diskusjonen , folk skjønner rett å slett ikke dette - Ingen gidder å jobbe gratis.Arbeid for man betalt for. Hvis jeg som artist brukte 3 år på et album , med bare utgifter , så skal jeg liksom gitt det bort gratis ?

 

Folk er bare griske og kjipe , eller rett å slett late og blakke og skjuler det bak meningsløs babbel av unnskyldninger og svada.Det er også alt for mange bortskjemte drittunger rundt om , som er vane med å få alt oppi henda , blir latere og fetere.

Lenke til kommentar

Omformulerte det litt.

 

"Hvis jeg som artist brukte 3 år på et album , med bare utgifter , så skal jeg liksom gi bort mesteparten til en mellommann ved navn Sony eller en annen distrubutør som jeg faktisk ikke trenger?"

Det kommer vel ann på hvordan du har tenkt og markedsföre plata di? Om du skal bruke de "vanelige" kanalen så er det ikek så dumt siden du får tilgang til et distribusjonsnett, reklame osv med i pakken som de kan tilby. Ellers har du den andre måten og det er bli kjent utenom, noe som er vanskeligere.
Lenke til kommentar

Jepp ACTA er allerede ute, og nå er Megaupload gutta offer for skitten taktikk med dagens lovverk.

Tydelig at de ikke skyr skittent spill innad MAFIAAen.

Vet ikke om ACTA har kommet igjennom enda, EU skal stemme om ikke så alt for lenge.

 

Det som fikk Megaupload til å bli stengt var PRO-IP Act som ble innført i 2008 av "godeste" G. W. B.

 

Det klarer å lure inn regler her og der som ikke får samme mediahysteri. Vi har DLD i Norge, Sverige trente ikke DLD da de allerede hadde en tilsvarende lov som ga myndighetene mer rettigheter.

Lenke til kommentar

Omformulerte det litt.

 

"Hvis jeg som artist brukte 3 år på et album , med bare utgifter , så skal jeg liksom gi bort mesteparten til en mellommann ved navn Sony eller en annen distrubutør som jeg faktisk ikke trenger?"

 

Det er jo samme faen hvem som får pengene , saken er at DU skal betale for en vare du bruker, som alt annet i samfunnet.

Lenke til kommentar

Samfunnet vårt er bygget opp kapitalistisk , det er slik vi lever. hvis vi ikke skulle tatt betalt for tjenester hadde DU daua av bla sult og sykdommer.

 

Jeg gir opp denne diskusjonen , folk skjønner rett å slett ikke dette - Ingen gidder å jobbe gratis.Arbeid for man betalt for. Hvis jeg som artist brukte 3 år på et album , med bare utgifter , så skal jeg liksom gitt det bort gratis ?

 

Folk er bare griske og kjipe , eller rett å slett late og blakke og skjuler det bak meningsløs babbel av unnskyldninger og svada.Det er også alt for mange bortskjemte drittunger rundt om , som er vane med å få alt oppi henda , blir latere og fetere.

 

Det er vel rimlig virkelighetsfjernt å påstå at ingen gidder å jobbe gratis? Du trenger ikke å jobbe særlig hardt for å se at det legges ned mye gratis arbeid rundt omkring. Ikke har man noen rett til å tjene penger på å selge noe heller. Det er mange folk som ikke gjør det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Samfunnet vårt er bygget opp kapitalistisk , det er slik vi lever. hvis vi ikke skulle tatt betalt for tjenester hadde DU daua av bla sult og sykdommer.

 

Jeg gir opp denne diskusjonen , folk skjønner rett å slett ikke dette - Ingen gidder å jobbe gratis.Arbeid for man betalt for. Hvis jeg som artist brukte 3 år på et album , med bare utgifter , så skal jeg liksom gitt det bort gratis ?

 

Folk er bare griske og kjipe , eller rett å slett late og blakke og skjuler det bak meningsløs babbel av unnskyldninger og svada.Det er også alt for mange bortskjemte drittunger rundt om , som er vane med å få alt oppi henda , blir latere og fetere.

 

Det er vel rimlig virkelighetsfjernt å påstå at ingen gidder å jobbe gratis? Du trenger ikke å jobbe særlig hardt for å se at det legges ned mye gratis arbeid rundt omkring. Ikke har man noen rett til å tjene penger på å selge noe heller. Det er mange folk som ikke gjør det.

 

AtW

 

Hvis man bruker en tjeneste folk lever av å lage , så må man betale for dette. Hvis du ikke skjønner dette , så kan jeg desverre ikke hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...