Gå til innhold

[Løst] min første ulykke,trenger råd!


shozo

Anbefalte innlegg

Så lenge du er klar på at det var hennes feil og at du ikkje låg i 80 så ser eg ikkje noko problem med å gjere det du kan for å få skulda over på ho.

 

Går ut frå at du nemnte i skademelding eller til forsikringsselskap at ho sa at ho hadde det travelt?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, nevnte det på tlf til dem samme lørdagen,og på en elektronisk skademelding jeg sendte inn.

regner med dem skriver litt ned når man ringer og spør om råd? han på vakt-telefonen sa at han skrev en rapport så håper han skrev det ned ivertfall.

 

nei det var ikke føre til å ligge i 80 så det gjorde jeg ikke, det er jeg ganske sikker på!

Lenke til kommentar

Trur ikke du kommer noen vei med dette. Hun vil nok si at du kjørte alt for fort etter omstendighetene(tenker da på at veibanen var glatt) og det vil du ha problemer med og bevise.

Så lenge det ikke var noen personskade, vil forsikringselskapet avise denne saken ganske fort.

Du får håpe på at hun ikke nevner noe om fart og glatt føre i sin skademelding:)

 

Men, jeg håper seff at du får medhold i denne saken, forstår at dette må være veldig frusterende for deg.

Lenke til kommentar

Slike saker hvor A gjør en unnamanøver som ender i grøfta, med skadet bil, pga en feil B gjør, men uten at A og B faktisk har vært borti hverandre blir fort litt kinkige. Trådstarter her har imidlertid fått tak i B og skrevet skademelding hvor hun vedgår brudd på vikeplikt, og bør da stå sterkere enn om årsaken til ulykken (altså B) bare hadde forsvunnet..

 

Det er ikke uten grunn at det "anbefales" å treffe motparten "så tynt som mulig" i slike situasjoner. :whistle:

Lenke til kommentar

Kast aldri bilen av veien med mindre det er din egen feil eller ditt liv er i fare. Er det noe du kan banne på så er det at folk bare stikker av hvis du tar en unnamanøver. Har vært med alt for mange ganger ute på jordet for at folk kjører midt på veien. Det har hver gang endt med at den som har vært i din situasjon har måtte betale...

Endret av Wisd0m
  • Liker 1
Lenke til kommentar

JESUS, hun (hennes forsikringselskap) ta hele regning, og hun skal betale med sin bonus. Du må finne henne (du noterte vel skiltet). Hun vil sannsynligvis "være med" hvis du snakker med hu

har kontaktet henne og fått ordnet en skade melding! venter bare tilbakemelding fra hennes forsikringselskap:)

Lenke til kommentar

Ikke verst! Gratulerer så mye. Bra det finnes folk som faktisk har samvittighet der ute.

 

Altså, når folk sier at det er bedre å bare kollidere enn å havnet på et jorde etter en unnamanøver, så kan man heller tenke det slik:

"Er det bedre å ha en sjanse for å gjøre noen invalid for resten av livet, eller kanskje faktisk drepe noen og ha dette på samvittigheten sin, framfor at det er en mulighet for at personen (se. idioten) du klarer å unngå å treffe ikke tar på seg skyld og du må ut med noen kroner selv?"

Endret av BertNaked
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Selvsagt er det kjedelig om du prøver deg på en "liten bulk", men "ut med noen kroner" kan også bety at du må selge bilen din og det kan føre til store vanskeligheter om du er avhengig av den. Uansett en veldig vanskelig situasjon uansett hva man måtte velge å gjøre om motparten ikke er ærlig når du er uskyldig.

 

Og gratulerer med at du fikk gjennomslag i saken! Tror du kan se på deg selv som rimelig heldig!

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Dette kan lett bli til en "slå en baby eller drep en kanin-diskusjon", men jeg håper iallefall at folk der ute ikke sitter med den tanken at når en "satan" feilberegner når han kjører ut i hovedveien at nå er det bare å spre hendene i Titanic-stil og tenke over den splitter nye fronten du skal få på bilen din.

Endret av BertNaked
Lenke til kommentar

Dette kan lett bli til en "slå en baby eller drep en kanin-diskusjon", men jeg håper iallefall at folk der ute ikke sitter med den tanken at når en "satan" feilberegner når han kjører ut i hovedveien at nå er det bare å spre hendene i Titanic-stil og tenke over den splitter nye fronten du skal få på bilen din.

Jeg stoppet senest i går (kjørte nybil) pga. at en idiot brøt vikeplikten i rundkjøringa. Hadde jeg kjørt gamlebilen hadde jeg kjørt på. Ingen hadde blitt skadet, men han hadde fått som fortjent...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg stoppet senest i går (kjørte nybil) pga. at en idiot brøt vikeplikten i rundkjøringa. Hadde jeg kjørt gamlebilen hadde jeg kjørt på. Ingen hadde blitt skadet, men han hadde fått som fortjent...

 

Ingen fortjener å bli kjørt på.., og hvordan vet du at vedkommende ikke ville ha blitt skadd?

 

Det er allerede masse dårlige holdninger ute å går i trafikken, flere trenger vi ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke verst! Gratulerer så mye. Bra det finnes folk som faktisk har samvittighet der ute.

 

Altså, når folk sier at det er bedre å bare kollidere enn å havnet på et jorde etter en unnamanøver, så kan man heller tenke det slik:

"Er det bedre å ha en sjanse for å gjøre noen invalid for resten av livet, eller kanskje faktisk drepe noen og ha dette på samvittigheten sin, framfor at det er en mulighet for at personen (se. idioten) du klarer å unngå å treffe ikke tar på seg skyld og du må ut med noen kroner selv?"

sant nok, men jeg hadde blitt overrasket om det ble delt ansvar når hun sa klart ifra at hun var der og skrev at hun brøt vikeplikten etter mye mas fra meg, hadde nokk ikke hatt det bra om noen hadde blitt invalid eller noe sånn, siden min far kom ut i en dødsulykke for noen år siden der andre føreren mistet livet:/

 

Selvsagt er det kjedelig om du prøver deg på en "liten bulk", men "ut med noen kroner" kan også bety at du må selge bilen din og det kan føre til store vanskeligheter om du er avhengig av den. Uansett en veldig vanskelig situasjon uansett hva man måtte velge å gjøre om motparten ikke er ærlig når du er uskyldig.

 

Og gratulerer med at du fikk gjennomslag i saken! Tror du kan se på deg selv som rimelig heldig!

ja! bilen min er ikke kjørbar, fikk seg en smell i venstre forstilling og sprekke i radiator og uten frontfanger xD og flere andre ulyder..

 

Dette kan lett bli til en "slå en baby eller drep en kanin-diskusjon", men jeg håper iallefall at folk der ute ikke sitter med den tanken at når en "satan" feilberegner når han kjører ut i hovedveien at nå er det bare å spre hendene i Titanic-stil og tenke over den splitter nye fronten du skal få på bilen din.

 

nei det er sant egentlig!

 

Dette kan lett bli til en "slå en baby eller drep en kanin-diskusjon", men jeg håper iallefall at folk der ute ikke sitter med den tanken at når en "satan" feilberegner når han kjører ut i hovedveien at nå er det bare å spre hendene i Titanic-stil og tenke over den splitter nye fronten du skal få på bilen din.

Jeg stoppet senest i går (kjørte nybil) pga. at en idiot brøt vikeplikten i rundkjøringa. Hadde jeg kjørt gamlebilen hadde jeg kjørt på. Ingen hadde blitt skadet, men han hadde fått som fortjent...

 

virker som de fleste lærer kun med å få en smell i bilen dessverre -_-'

Lenke til kommentar

Jeg stoppet senest i går (kjørte nybil) pga. at en idiot brøt vikeplikten i rundkjøringa. Hadde jeg kjørt gamlebilen hadde jeg kjørt på. Ingen hadde blitt skadet, men han hadde fått som fortjent...

 

Alle kan gjøre feil i trafikken. Ja, det er mange folk som aldri skulle hatt lappen i trafikken, men det gir alikavel ingen påkjørsrett. Jeg ville i hvertfall aldri smelt i en rundkjøring. Der er det ekstremt stor fare for at det blir skylddeling uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...