Gå til innhold

– Kopisperren fungerer som den skal (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt fryktelig lyst på dette spillet og ventet på tilbud hos Steam siden julaften. Når jeg leser dette må jeg si at kjøpelysten sank 2-3 hakk og mot vurdering av boikott.

 

Jeg skal ha nytt skjermkort om 1-2 måneder i spill PCen og i løpet av sensommeren skal den byttes ut med en "Ivy Bridge" plattform med bytte av hovedkort og CPU. Når disse 2 byttene er gjort vil ikke dette spillet fungere lenger. I tillegg ville det da vært ute av funksjon så fort jeg lastet det via Steam på en av mine andre steam-aktiverte maskiner.

 

Vel Ubisoft, takk for at jeg slipper å tenke noe mer på om jeg skal kjøpe til Anno 2070 til fullpris eller vente på tilbud. Jeg sparer pengene :). De som alikevel ønsker å spille dette og veksle mellom maskiner blir vel nødt til å laste ned en piratkopi.

 

EDIT:

Heretter skal jeg titte nøye på om Ubisoft er involvert i mine kjøp.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ubisoft skyter seg selv fint i foten med hver nye spillutgivelse de gjør, kopisperren deres blir bare verre å verre.

 

Jeg kjenner mange ivrige gamere som kjøper alle spillene sine til vanlig, men er begynt med nedlasting av piratkopier når det gjelder nettopp Ubisoft sine tittler, fordi DRM sperren hindrer dem i å spille spillene på lovlig vis. Selv har jeg enkelt å greit boikottet alt som er stemplet med ubisoft. Hadde den ikke vert der, ville både de og jeg med glede kjøpt ubisoft sine produkter.

Lenke til kommentar

At ikke Ubisoft skjønner at det er vi som kunder som har makten, makten til å velge om vi skal piratkopiere eller bruke 500-600 kr. på spillet. De må jo forstå at jo mer de provoserer med vanskelige løsninger jo mer motivert blir kjøperen til å protestere ved å skaffe seg spillet gjennom piratkopiering.

 

Jeg er stor fan av å støtte både min lokale spillbutikk og utvikleren som lager spillet. Men når utvikleren kommer med slike løsninger som kompliserer spillhverdagen min blir jeg bare mer og mer motivert til å hente spillet på piratebay på ren trass.

 

500-600 hvilken butikk kjøper du PC spill fra... Sist jeg sjekka så kostet dette 399 men hadde i kjøpt den for 1 krone engang. Ubisoft kan stikke der hvor sola aldri skinner.

Lenke til kommentar

Ubisoft changes Anno 2070 DRM after Guru3D critique

 

Hi Hilbert,

 

Just wanted to let you know, that we now remove the graphics hardware from the hash used to identify the PC.

That means everyone should now be able to switch the GFX as many times as he/she wants.

 

Cheers,

 

 

 

Det var bra at den fungerte akkurat som den skulle, men hvorfor skifte den da?

Hva skjer hvis jeg bytter HDD/SSD eller HK, CPU, oppgraderer minne eller noe annet dumt?

 

 

 

Lenke til kommentar

Selvsagt fungerer kopisperren som den skal. Det er ikke det at den ikke fungerer folk klager på. Det er intensjonen som er problemet.

 

Joa, den fungerer som Ubisoft vil,

altså mot kundenes hardware bytte,

fungerer ikke mot pirater og da er hensikten borte imho. :p

 

Ser dog at de har fjernet skjermkortbytte begrensningene sine,

men hva skjer når man skal bytte annet HW?

Lenke til kommentar

Selv så benytter jeg stort sett alltid en piratugave av spill jeg har kjøpt, da de er langt mer håndterlige. Og tilbyr mer sikkerhet.

 

Skulle gjerne hatt mulighet for å sende pengene uavkortet til spillutviklerne, uten at noe går til de som er ansvarlige for DRM-en.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt mulighet for å sende pengene uavkortet til spillutviklerne, uten at noe går til de som er ansvarlige for DRM-en.

 

Heldigvis er jo dette allerede en realitet, spesielt for indieutviklere. Noe som slettes ikke er feil. :)

 

 

 

Lastet nettopp ned piratversjonen av 2070. Nekter å betale for programvare som bryter loven. Piratversjonen fungerer forøvrig ypperlig, og har ikke de samme begrensningene som salgsversjonen.

 

 

Beklager, men din sirkulære logikk rettferdiggjør likevel ikke piratkopieringen din. Du hjelper ingen. Om enn noe, så er du en som Ubisoft kan stille som eksempel når de genuint hevder at "alle PC-gamere er pirater". Drit i å holde på med sånn piss, og drit i å komme med slike kvalme rettferdiggjøringer.

 

Om en tyv stjal en bil fra en annen person, så betyr ikke det at det er greit for deg å stjele tyvens bil.

 

La vær å kjøpe spillet - bra. Men la for faen også være å piratkopiere. Ditt "standpunkt" blir bare nullet ut med en gang du gjør noe så dumt, "for en sak". Du ødelegger bare for de som faktisk gjør en skikkelig jobb, og boikotter spillene skikkelig.

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Om en tyv stjal en bil fra en annen person, så betyr ikke det at det er greit for deg å stjele tyvens bil.

 

http://www.youtube.com/watch?v=V_gZZHu4TBk

 

"I was at the movies yesterday and before the movie started they had this long ad where they were trying to say like — you know those ads where it’s like, “Don’t download things illegally, et cetera,” —- and the way they did it was they were like, “You wouldn’t steal a purse, would you? You wouldn’t think of stealing a car.” And I was thinking about it, I was watching it and I was like, “You know what? I would steal a car if it was as easy as touching the car and then thirty seconds later I owned the car. And, like, I would steal a car if by stealing the car, the person who owned the car, they got to keep the car. And um, I would also steal a car if no one I had ever met had ever bought a car before in their whole lives."

-Mindy Kaling

 

Hvem er det som har gitt denne tullingen et pluss ??

 

Jeg må laste ned piratversjonen av Anno 2070 dersom jeg ønsker å spille spillet slik jeg har krav på i norske forbrukerrettigheter.

 

Min definisjon av tulling er en person som bruker sine penger til å støtte opp om et ulovlig og forbrukerfiendtlig system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...